Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Na het rijden heb ik haar in het gras gezet, dus uit de zandbak, heb over de hele dag maar 1 kuch gehoord. Morgen komt ze helemaal niet in het zand, even kijken hoe het rijden dan gaat. Enorm jammer, want ze ging super fijn! Amanda schreef:Roweentje: lekker buiten met fiets er naast gaan rijden.
En rijd haar dan ook dressuurmatig. Dus rechte stukken, maar wel stelling vragen bijvoorbeeld. Als je de mogelijkheid hebt, dat is juist super goed voor ze! Doe ook wat je gevoel je ineeft
En in die richting weet ik niemand. Maar misschien kun je mensen uit de buurt een pb sturen of ze iemand weten.
Yvank: die is mooi aan het uitgroeien! Ze ziet er goed uit zeg!

Waar zit dan het verschil?

is dat de minke van maaike
?
?
Op deze manier kan ik hem afwisseling bieden, net even wat anders trainen en hij pakt het keer na keer lekker op. Na een jaar (en 20x longeren?) kan ie goed halthouden, wegstappen/draven/galloperen en sinds kort ook keurig achterwaarts!
soms zijn rijstijlen zo tegenstrijdig, zo verwarrend, dat je niet weet of je het nou wel of niet goed doet. Helemaal als je hoort dat het geen zin heeft, als je niet op haar manier gaat trainen, om door te gaan met lessen...
Als je paard nog niet lang onder het zadel is, zou ik eerst zorgen dat de basis-basis dingen er in zitten. Voorwaarts en op eigen benen
het is (nog) niet erg als ze uitzwaaien tijdens een volte, of in welke wending dan ook. Ik heb het idee, dat de lat momenteel te hoog ligt bij je instructrice, voor jullie als combinatie.
)
Ik ga waarschijnlijk voor de uvex suxxeed active. 
Amanda schreef:Je schrijft hierboven toch dat je wil rijden met je vriend er naast op de fiets
En dat iets volgens regels mag wil toch niet zeggen dat het goed is? Het gaat er ook niet om dat hij 4 is, maar dat hij net zadelmak is. Daar gaat het om.
Maar goed, doe met de tips wat je wil, het is jouw paard
Ik heb een cap van Harry's Horse. Eigenlijk best wel lang al...