Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:57

Amanda schreef:
Bij deze het linkje <3
[ITP] Haflinger Jim op de foto gezet door The Perfect Moment

Trailerladen is gister geëscaleerd. Resultaat: 2 wonden, waarvan 1 geniet is met zo'n 20 nietjes... :\
Voorlopig dus aan het stappen en schoonhouden en smeren met betadine en trailerladen doen we niet meer.
Ik kom dus ook niet met Jim naar Ermelo.

-O- Het ging zo goed....

Ik hoop op een spoedig herstel voor jullie!
Is een vrachtwagentje geen oplossing?

djuulsie

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:01

Mooie foto's hoor Amanda... Krijg je zo ook nog zonder copyright?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:22

Mooie foto's zeg Amanda!!
Wat vreselijk balen en zonde dat het gisteren zo mis is gegaan. Flinke wond dus nog als 20 nietjes in zijn gegaan. Voorlopig dus even met Jim in de ziektewet. Hopen dat hij snel hersteld zonder dat er complicaties bijkomen. Zou voorlopig ook wel klaar zijn met trailerladen, je bent er ook al heel lang mee aan het tobben toch?

@Djuulsie; ik ga 23 dagen naar Amerika. Gaan naar Idaho, wat in het noordwesten ligt. Ga samen met een vriendin. Haar tante woont daar dus daar logeren we. Zijn van plan een week richting Yellowstone NP te gaan en 2 of 3 dagen te paardrijden. Verder gewoon wat dagtochtjes, winkelen enz.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:24

@Amanda: vergat nog te zeggen... Wat balen zeg! Sterkte ermee, snap dat je er even geen zin in hebt.

@Faringo: klinkt goed hoor! Lekker! Snap dat je je daar enorm op verheugd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:23

Jim heeft altijd al problemen met de trailer gehad. Wilde er dit jaar goed in investeren, dus hulp gezocht. Met haar heeft hij aardig wat stappen gemaakt, maar de stang er achter bleef een probleem. Eddy Modde is afgelopen vrijdag geweest en daarmee lukte het uiteindelijk. Na 3 uur. Ik heb hem zelf toen ook kunnen laden en Eddy heeft gezegd hoe ik er mee aan de gang moest. Dus gister zelf geoefend. Hij stond de 1e keer er meteen al in te shaken. Heel de trailer schudde. Maar met rust gelaten zodat hij kon kalmeren (dat ging aardig). Uiteindelijk heb ik hem een paar keer erin kunnen zetten en de laatste 3x ook met stang. De 1e keer piepte hij er nog onderdoor, de 2e keer bleef hij staan en ik wilde nog 1x om wat meer te bevestigen. Het ging goed. Tot hij er weer onderdoor piepte en ik hem daarna eigenlijk snel weer terug die trailer in wilde hebben. Toen brak hij los, heeft me meegesleurd, uiteindelijk heb ik los gelaten en hij heeft van alles geraakt. Half door een hek heen, dissel geschampt, ik weet het allemaal niet...

Resultaat:
lap vlees op zijn voorbeen weg http://i.imgur.com/V3YR0Pl.jpg
Achter een snee van ruim 10cm http://i.imgur.com/QqTWVGt.jpg
De veearts heeft de achterste geniet met een stuk of 20 nietjes (let niet op de betadine rommel) http://i39.tinypic.com/drazdk.jpg

Verder moet ik een week stappen, paar keer per dag betadine smeren, in de gaten houden of het niet gaat ontsteken en over 2 weken gaan de nietjes er uit.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:29

Amanda Wouw dat ik klink niet goed, sterkte ermee.

Heb net ook een trailer gekocht, maar zie er ook tegen op als ik dit lees.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:32

Flinke plekken hoor heeft ie opgelopen. Hopen dat het netjes hersteld zonder ontstekingen. Je zult wel flink geschrokken zijn. Vreemd blijft dat dan toch he, dat ze het ene moment het toch redelijk accepteren en het dan ineens toch weer zo mis gaat.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:37

Jeetje Amanda, dat zijn flinke wonden zeg! Heeft hij ooit slechte ervaring gehad? Of slechte chauffeur dat je weet? (of heb ik daar overheen gelezen?)

Ben als ik dit zo lees heeeeeeeel blij dat de mijne er eigenlijk altijd zo oploopt...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:40

Ik was ook heeeeel blij dat de mijne er zo opliep. Helaas doet hij dat zonder een echt verklaarbare reden ook niet meer. Het kan dus toch zomaar ineens voorbij zijn. Moet nodig weer eens gaan oefenen eigenlijk, maar op voorhand vind ik het eng, zo'n vreselijke duivel als dat hij toen was.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:45

Kan me goed voorstellen... Zo sterk en eigenwijs als ze kunnen zijn! Maar mijne loopt na 5,5 jaar nog steeds netjes de trailer op, dus ga er maar vanuit dat dat zo blijft :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:48

Ja vreselijk, recht overeind op de klep en ook nog eens uitslaan naar achteren. Maar niet omdat hij het eng vond hoor, gewoon letterlijk het gevecht aan gaan was het.
Ben vorig jaar op 28-8 verhuist naar andere stalling en toen stond hij er in 5 minuten op (ritje van 20 minuten). Op 6-9 ging ik richting Veluwe en toen was het ineens mis. Na het weekje Veluwe terug naar huis ook weer een drama. Sindsdien heb ik het niet meer gedaan, maar eerst even goed laten wennen aan zijn nieuwe stalling. Binnenkort wil het toch weer eens gaan proberen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:49

Wat raar joh... En heel vervelend ook! Het is ook niet een andere trailer?

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:59

Aan de trailer ligt het volgens mij niet.
Ik heb wel eens gelezen het moet een feestje zijn als ze ergens naar toe geen. Dan onthouden ze het beter, hee we gaan leuke dingen doen.
Maar ben zelf dat betreft ook niet zo'n held, misschien ook een cursus nemen of zoiets.
Want die van mij is toch wel een muts, als jij niet bang bent ben ik het ook niet.
Maar bij trailerladen heb ik zelf al de kriebel hoe breng ik het dan over het is leuk.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:07

Maar waarom heb je al kriebels Wouke?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:08

djuulsie schreef:
Wat raar joh... En heel vervelend ook! Het is ook niet een andere trailer?

Dit was wel een totaal andere trailer als anders. De andere keren was het een 1,5 paards. Deze Veluwe trailer zeg maar was een Williams 2-paards, waarbij tussenstang niet verplaatst kon worden en dus een stuk smaller. Mogelijk dat het misschien daar iets mee te maken heeft.
De keren dat ik hem mee had in trailer was naar het strand of het bos. Best feestjes dus ;-). Terug naar huis niet willen snap ik dan ook best een beetje _O-

Gelukkig hoef ik maar zelden met de trailer weg, maar blijft hij dat duivelse gedrag vertonen dan ga ik wel hulp inschakelen inderdaad.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:21

Misschien gebrek aan ervaring, de rest wat ik doe is een stuk ervaring bijna 40 jaar.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:40

@Faringo: dat zou het best kunnen zijn hoor. 2 paard trailer is toch smaller (per paard) dan een 1,5 paards. Of de trailer was donkerder (had het paard van een stalgenootje van mij last van) trailer met licht en raampjes liep ie wel zo in. Hoop dat je kan achterhalen waar het vandaan komt...

@Wouke: het komt vast goed ;) Niet bij nadenken...

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:54

Ik kom ook weer even binnen vallen.

Ik wilde op bokt een topic openen over een trainingsschema voor mijn Haf. (Puur om af te vallen en wat vetjes om te zetten in spiertjes)
Maar ik heb geen idee in welke categorie ik dat moet plaatsen? Iemand een idee? :)
Of als iemand hier een serieus schema heeft wil ik het verhaal hier wel doen.

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:29

Je mag het hier wel plaatsen :) mijn haf staat strak in schema aangezien de keuring er aan komt.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:51

Oke, komt ie:

Hij is 4 jaar, net zadelmak.
Echt rijden doe ik nog niet met hem omdat hij scheef is en ik nu aan de hand aan het rechtrichten ben met hem.
Hij staat in een grote weide 24/7 buiten met 6 andere paarden. De weide ligt langs het water en er is een dijk.
Op die dijk is hij redelijk angstig de laatste tijd (hij is bang voor water) dus fatsoenlijk wandelen over de dijk gaat niet. (Fatsoenlijk wandelen in het algemeen gaat ook niet) :D

Wat ik met hem doe is: lange lijnen, rechtrichten aan de hand in stap, longeren aan dubbele lijnen.
Dit gebeurt in de weide, omdat het moeilijk is om iedere keer met hem naar de piste te stappen (15 minuutjes)
Langs de fiets heb ik ook eens geprobeerd, dat ging toen wel goed, maar omdat hij nu op die dijk zo angstig is moet ik dat nu even niet proberen in een trainingsschema te zetten, blijf er natuurlijk wel mee oefenen.

Heb vandaag hem aan de lange lijnen gepakt en het heeft echt 15 minuten geduurt voordat hij echt pas op de dijk stond (op het asfalt) zo angstig was hij voor iets. Steeds maar omdraaien en steigeren in zijn draaien om maar niet dat asfalt op te moeten.
Gedrag zal wel weer een fase zijn want normaal is hij een ongelooflijk coole kikker die overal langs gaat en niet snel ergens van onder de indruk is. (behalve dan water)

Hij is nu dus iets in overconditie (lees: dik) en ik zou dat graag eraf willen hebben of eventueel omzetten in spieren.
Hier zoek ik dus een goed doordacht schema voor, want die dingen hierboven doe ik wel met hem, maar ik zoek echt een gedisciplineerd schema.

Qua voer krijgt hij alleen het gras van de weide waar hij op staat, hij krijgt echt helemaal niks anders. Ook geen beloningssnoepjes.

Het is alleen niet mogelijk om hem uit de weide te halen omdat hij op een pensionplek staat en in de zomer wisselen hun tussen bepaalde weides en in de winter komt hij bij de piste in de paddocks te staan.

Hopelijk heeft iemand goede tips en ideeën.
Alvast bedankt! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:26

Hoi meiden ben ook weer thuis.
Jee Amanda, dat is balen zeg.... ik heb ook problemen gehad met Mando heb Petra Vlasblom van 2moons erbij gehaald.
Sinds die tijd geen problemen meer.

Heerlijk om weer thuis te zijn zeg. Heb Mando nog geknuffeld voor we naar huis reden, wat een spekkies heeft ie zeg... dat wordt weer aan het werk met hem, eerst morgen lekker rondje bos.

EngeltjeS
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:44

Goeie morgen (mén wat is het vroeg!)

Gisteren dag 2 gehad van de longeerweek. De eerste dag zijn we begonnen met "normaal" longeren met dubbele longe. Rondje links om, rondje rechts om, stap/draf/stap/halt werk :)
Gisteren had ik twee drafbalkjes er bij en Athos had er veel zin in!
Lekker lopen, soepel door het lijf, fijn te bewerken als het wat moeilijker werd.

Vandaag wil ik hem ook longeren, maar wat ga ik doen voor de afwisseling?

Amanda, hoe gaat het met je vent?

Roweentje, ga je alleen met hem het erf af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:15

Ik zou gaan rijden of vrij geven. Longeer nooit meer dan 2 x dan kunnen de spieren ook wder herstellen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:22

Ik longeer ook maar 2 keer in de week, verder proebeer ik het rijden af te wisselen. Dressur, sprongetje en buitenrijden. Uiteraard ook een dagje vrij tussendoor.

Welkom thuis Mando!! Fijn dat je weer even hebt kunnen knuffelen

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:25

Iris heeft een vreselijke hekel aan longeren en ik heb er moeite mee, dus wij longeren eigenlijk zelden. Soms krijg ik ineens een ingeving dat ik wel weer eens kan longeren, eens in de paar maanden ;)

Het wordt zomer!!! Jeeeh!
Ik ga vanochtend even trainen en ik denk vanmiddag even mijn zoektocht naar de perfecte cap voortzetten.