Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:45

Je bent van harte welkom hoor :j

Leuk Wouke! Wel veel, maar wel leuk :D

EngeltjeS
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:04

Afbeelding
Zie Athos nou mooi model staan <3
Goh, ik ben zo trots op hoe hij er momenteel uit ziet. Niet te dik, niet te dun, glanzend en vol appeltjes.

Amanda, ga je overstappen op een shanksbit?
Welkom Aproeva.
Paulusjuh, ziet er keurig uit! M1 moet lukken toch?
Naapienaap, welkom :D Wat een leukerd heb je.
Marieke, mooie actie foto!
Faringo, is je humeur weer verledentijd? Vervelend he, als je zo'n dag hebt.
Hoe gaat het vandaag met je rug?

Faringo

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:11

Hij ziet er zeker goed uit zeg!!

Mijn humeur is een stuk beter hoor, die grote grijze donderwolk in mijn hoofd is weer opgelost. Rug gaat redelijk. Vooral s'nachts heb ik er last van. Vannacht dus ook om 2 uur wakker en voor ik weer sliep was het 3 uur geweest. Die onderbroken nachten ga je je niet fitter van voelen zeg maar. Maar goed, nog 2 maanden en dan heb ik lekker 4 weken vakantie dus dan kan ik weer ff bijkomen.

Leuk Amanda gaan we doen een keertje meeten.

EngeltjeS
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:14

Faringo, gelukkig is je humeur vertrokken.
Het lijkt me echt vervelend, als je rug zo vaak zeer doet.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:21

Ja ach heb het al jaren dus het went wel, ook al allerlei onderzoeken er voor gehad, maar niets gevonden. Het is meestal een aantal dagen tot meer als een week dat ik er flink last van heb. Een enkele keer is het ook zo erg dat ik niet kan rijden enzo, maar over het algemeen bikkel ik er gewoon mee door. Zal er de rest van mijn leven wel last van houden.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:02

Lichamelijke ongemakken zijn vervelend. Mijn rug wordt beter door paardrijden! Hoe dat precies werkt zijn mijn fysio en ik nog niet achter, maar als ik een week niet gereden heb ben ik duidelijk stijver en heb meer last. Dus de beweging van Iris houd mij soepel :)

Wij zijn lekker aan het trainen geweest. Niet zo super als in de les zondag, maar niet verkeerd. Alleen de galop gaat even wat minder. In draf zaten er wel een paar super fijne stukken bij!

Maandag heeft de Lidl een camera in de verkoop, ik denk dat ik die ga halen. Kan mijn rijden wat vaker gefilmd worden, zodat ik mezelf kan corrigeren.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:46

Zo vanaf hier ook eindelijk weer eens even een update. Men kan jullie echt niet bijhouden hoor! Zag weer allemaal erg leuke fotos voorbij komen!

Het gaat hier goed met de paardjes. Velina en t veulen zijn inmiddels weer terug uit limburg, nu maar duimen dat ze netjes drachtig is! Maestro doet het goed onder het zadel, en ook Monica loopt alweer als een tierelier! Heerlijk dier is dat toch! Tirza pakt het werk aan de longe nu super op, ze staat er op het moment zo netjes voor, dat ik haar toch ook maar heb opgegeven voor de keuring. Gaat er toch nog iets heen!
Zijn hier ook mensen die zaterdag naar de keuring in Houten gaan? Ik ga met een vriendin mee te helpen, duimen jullie mee voor droog weer?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:22

Engeltje: ik ga overstappen :j
Vind het wel spannend hoor. Met les voor het eerst mee in de bak gereden, maar hij deed het echt super goed! En voor mij is het een stok achter de deur om hem toch niet teveel aan de voorkant te willen ondersteunen. Van de week voor het eerst zelf gereden en ook dat deed hij heel goed. Dus onder begeleiding gaan we overstappen :j

Faringo: doen we! Leuk! Nog steeds wel balen van je rug :\

Lidl een camera? Interessant! Heb je 'm al gehaald? Is het wat?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:18

De camera bij de Lidl is maandag pas in de aanbieding.
http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=p1bLDR
Voor mij goed genoeg denk ik ;)

Afke, ook al weer druk met de paarden. Duim voor je dat Velina drachtig is. Wordt dat het enige veulen volgend jaar?

Ik heb vanmiddag enorm fijn gereden! Eerst even oorlog gevoerd, Iris vond het niet nodig om over de door mij met de hand vlak gemaakte hoefslag te lopen (loopt iets zwaarder). Daarna liep ze zodanig dat ik zowat gelanceerd werd met lichtrijden. Dat had ik graag op film terug willen zien...!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:49

Gaaf hoor Amanda om helemaal volledig over te stappen. Moet zeggen dat je het ook echt wel heel goed aan pakt zo met hulp en lessen enzo ipv zelf te gaan klooien!!

Cameraatje ziet er goed uit inderdaad. Denk dat je er voor dat geld echt wel een hoop plezier mee kan hebben. Moet zeggen dat ik zelf ook wel een beetje in de verleiding kom, maar ga echt even mijn geld bewaren haha.

Klasien fijn gereden dus gisteren. Das altijd prettig ondanks dat het in het begin een klein beetje oorlog voeren was ;-). Heerlijk gevoel blijft dat toch he als ze onder je zo gaan sjouwen.

Ik heb gisteren in de les mee gereden. Gingen met 2 groepen in spiegelbeeld figuren rijden enzo. Was best wel weer eens leuk om te doen. Storm liep van het weekend echt super en sinds dinsdag is het echt weer klote zullen we maar zeggen. Mijn verzorgster heeft hem 2 dagen gereden en loop er nu steeds vaker tegen aan dat ik daarna weer opnieuw kan beginnen. Gun het het meisje van harte maar ze is voor Storm echt te hard met haar linkerhand...echt lessen doet ze ook niet met hem. Ik ben dus toch eigenlijk wel van plan om hem helemaal zelf te gaan doen om te kijken of ik dan dat probleem ook blijf houden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:50

Even een voorbeeldje van Storm van dinsdag als ie net niet lekker wil ontspannen. Het beeld is nog redelijk, maar tjeetje wat een moeite kost het mij. Dat zie je aan mijn bovenlijf wel. Zit er als een geboggelde geldzoeker op. Moet zeggen dat mijn beenhouding wel verbeterd.

Eerst de ergste... }>
Afbeelding

Dan de meest fijne....dan zie je het verschil het beste :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overduidelijk dat hem aan de voorkant meer ruimte moet geven met mijn handen en mijn binnenhand meer moet ontspannen, maar zodra ik dat dus doe dan pakt ie vast, klapt zijn hoofd de lucht in en kan ik niets meer. Heel moeilijk om daar een balans in te vinden zeg maar...Maar goed in verhouding met een jaar geleden hebben we toch wel een sprong voorwaarts gemaakt dat moet ik zeker niet vergeten. Verder moet ik zeggen dat hij er wel super uit ziet op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:14

Lees nog steeds mee haha druk druk.

Storm ziet er goed uit maar hij is scheef. Die foto die jij de fijnste vindt spoort hij niet kijk maar goed hij zet de voorhand voorbij de achterhand naar rechs waardoor links buigen nig moeilijker wordt. Ga met rechtrichten aan de slag! Zorg dat als eerste weer gaat sporen. Succes! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:01

Ik snap je probleem heel goed. Het is voor mij heel herkenbaar. Wat Yvank zegt zie ik ook. Ik denk ook dat daar je balans in aanleuning vandaan komt. Hij is niet lekker recht en heeft wat weinig spierkracht omdat hij stuwt. Dat is een cirkeltje zeg maar. De foto die jij fijn vindt, draagt hij ook. Bij de anderen duwt hij van achter letterlijk in je hand. En dat voel je :j
En onthoud (het moeilijkste dat er is :D ): een paard kan alleen vasthouden als je hem iets geeft om vast te houden.

Maar als je kijkt waar je vandaan komt gaat het echt een stuk beter! Komt wel goed met de tijd :j

De overstap van dressuur naar western hebben we ook onder goede begeleiding gedaan. En nu de overgang van snaffle naar shanks ook weer. Alleen zou ik dat echt nooit durven :D

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:41

Faringo vind persoonlijk wel dat lange beugels hebt. Misschien iets korter dat dan de balans goed is. En je zo makkelijker zit. Is denk ook beter voor je rug.
Volgens mij moet je op de bal van de voet kunnen staan en niet op je tenen. Ik heb zitles gehad en het advies was ook niet te lange beugels.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:22

Thanks voor tips!!!
Het blijft toch altijd een uitdaging een haflinger ;-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:17

Niet alleen haflingers hoor.
Paardrijden in zijn algemeenheid Hihi

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:24

Hier ook een volwassene die superblij is met haar haflinger. Ik mag met recht zeggen dat Bowen mijn droompaard is, we passen erg goed bij elkaar. Het is een heerlijk paard, werkwillig(mits gemotiveerd ;) ), niet lomp en hij heeft een heerlijke berg humor.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:05

Mando schreef:
Niet alleen haflingers hoor.
Paardrijden in zijn algemeenheid Hihi

Das waar ja :D

EngeltjeS
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:43

Ik ben zo blij met mn haffie.
Kan helaas deze week niet rijden, want ik heb mn knie overbelast van de week...
Toot vond er vandaag maar niks aan, hij wou niet knuffelen, poetsen... Maar wel continue iets in zn mond hebben :P van touw tot zweep. Gek beestje.
Hij laat me wel altijd weer lachen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:15

Haha :P

Ik heb ook weer wat een nieuw wedstrijdjasje O:) officieel een blazer maar net zo lang etc als een normaal jasje. Ga dr andere en wat meer knopen aanzetten en dan issie klaar. Waarschijnlijk vallen we op wedstrijd dan heel erg op O:)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:19

Vertel! Vast en zeker bruin. Gestreept? Geruit? Gestipt? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:21

Bruin heb ik al evenals blauw en zwart ( nu klink ik echt als een verwend nest _O- ) nee mn nieuwe is.. Roze geen zuurstok knal roze maar meer richting zalmroze :))

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:22

O dat staat ook mooi bij bruin! Foto!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:23

ZOdra die klaar is komt er een foto! Wil dr gouden knoopjes aanmaken denk ik aangezien ik alles bruin/goud heb :j . Ben benieuwd hoe ik op wedstrijd aangekeken ga worden :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:48

Met grote ogen denk Ik.

Tegenwoordig kan alles.

gm trouwens vanuit een weer bewolkt en kil luxemburg.
Wat n vakantie. 3 middagen buiten devoortent kunnen zitten de rest in de voortent.
vandaag komt mijn oom. Beetje afleiding kunnen we met zijn drieën blauwbekken en klagen over t weer.