[FOTO] Haflingers ITP, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:46

Bassie, zoo jou hafje lijkt breed/dik, maar toch zie ik de ribben, heel apart :P Wel een stel mooierds bij elkaar.
Manon, wat vervelend dat ie nu kreupel is! Hoe kan dat?
SuperAssie, vindt hij bos juist niet heel opwindend, ipv eng? James wordt ook altijd 'wakker' in het bos en wil hij graag lekker doorstappen of crossen.
Paljaslaura, maar.. maar het ziet er ook heel netjes uit toch? :) En wel fijn van die complimenten, ookal vond je de clinic tegenvallen.
Nathalie83, ziet er stoer uit! Lijkt me ook gaaf om te doen.
silvieKim, Hele mooie foto's! Mooi tuig ook :D Stiekem wil ik ook ooit een keer zulk soort tuig. Lekker western.
Bunga, sneeuw!! Zullen we dit jaar nog een sneeuwfoto kunnen maken? :) Net of ie een sneeuwbal op zijn/haar voorhoofd heeft :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:47

Hoi Allemaal,

Ik wil me ook graag medlen in dit topic.
Ongeveer een jaar geleden kwam mijn grote droom uit: We kochten een huis waarbij ik paarden kon houden!
Ik heb nu een kleine kudde: Indy; mijn oude verzorgpony die ik mocht meenemen. Penny; shetlander, van mijn ouders gekregen voor mijn verjaardag. En.... Zelf heb ik 2 haflingers gekocht Anton en Rosalie. Anton heb ik bij mensen vandaag die teveel paarden hadden en Rosalie heb ik van een manege gekocht. Ik heb veel ups en ook veel down gehad maar ik kijk toch heel tevreden terug op onze eerste 7 maanden samen.
Dit is natuurlijk een ITP topic dus hier zijn ze dan!

Rosalie, een vriendin wilde haar camera graag uitproberen
Afbeelding

Los in de wei op rosalie
Afbeelding

Anton en Rosalie scharrelen in de tijdelijke zandpaddock(is nu bestraat)
Afbeelding

Anton tijdens mijn proefrit
Afbeelding

Een aantal weken geleden weer voor het eerst op anton gezeten. Hij gaf namelijk vliegles. Na aanschaf van nieuw harnachement gaat het super goed!
Afbeelding

Anton heeft een snor... iewww haha
Afbeelding

En een foto van de hele kudde in het zonnetje deze week.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en ik beloof dat ik ook op ander foto's zal reageren die vanaf nu geplaatst worden.
Groetjes,
Shirley

Chasey

Re: [FOTO] Haflingers ITP, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:53

Gaaf dat je je paardjes aan huis hebt! Leuke kudde ook!
En mooi tuig heb je. En die snor... iewwww ;) ;) Haha, ben blij dat James geen snor heeft!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:56

Dank je wel Chasey! Haha ja hij lijkt ook wel steeds groter te worden. Erg fijn als hij graag kusjes geeft en dus je hele gezicht onder de modder zit haha!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:03

Haha een haf met een snor :')
Andor is gelukkig snorloos :D

Chasey, het kan best dat ie opgewonden raakt ervan, hij wil indd het liefste gaan rennen dan.
Moet wel zeggen ik was voor het eerst sinds ik hem heb met een ander paard naar buiten gegaan en dat was ook nog 'ns zn nieuwe gay-liefde dus allemaal erruug spannend natuurlijk :)
Vandaag regent het dus ga ik wat bakwerk met hem doen, als het morgen droog is ga ik eens in mijn eentje met hem naar het bos.
Ik wil sowieso lekker veel kilometers gaan maken dus dat komt wel goed. Dan laat ik hem eerst flink uitrazen en de benen strekken voor we het bos in gaan en als hij dan wil racen komt er hopelijk niet veel gebok meer uit :+

Hopelijk.. :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:59

Hihi succes :) laat maar weten hoe het ging. Ik ga vanmiddag ook even rijden, als het beetje droog blijft.
Dinsdag heerlijk zonder zadel naar buiten geweest op de lekkere dikke wintervacht :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:30

Nou gister had ik toch maar besloten om even naar buiten te gaan omdat de lessen eigenlijk om 2 uur zouden beginnen, en ik dacht, ach nat word ik toch :')
We waren halverwege het dorp en meneer ging vól in de staak, midden op de grote weg. Dus, zekere voor het onzekere genomen en een rustige weg ingestuurd, maar hij wilde niet meer terug. Ze waren wel verderop aan het werken en hij was al wat hyper dus ik dacht, ik laat m even de benen strekken. Nou hij dacht daar anders over :')
Op 't moment dat ik het weggetje in wilde rijden om te galloperen ging hij weer enorm in de staak, echt gewoon omhoog komen, achteruit rennen etc.
Ik kreeg hem met geen mogelijkheid vooruit dus ben afgestapt en hij liep daarna enorm schichtig naast me, wilde alleen maar naar huis enz.

Ik vermoed dat het komt omdat ik zondag met een ander paard ben gaan buitenrijden voor het eerst en hij dus nu niet meer alleen wil. Pech voor hem :+
Vandaag dus nog een poging, ik ga niet opgeven haha

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:46

Nathalie83: gave foto’s!
Chasey: Fijn van de buitenrit, ik zal binnekort ook maar is een lange rit gaan doen :)
bassie: Mooie haffies!
ManonGrr: Balen! Gaat het al beter?
paljaslaura: ziet er erg netjes uit! Ook erg mooie haf heb je vind ik :)
Nathalie83: ziet er erg leuk uit!
silvieKim: Mooie foto’s!
Bunga: Wat een leuke foto :)
Sure_lee: Leuke haf, haha die snor
SuperAssie; Dat staken ken ik, hier precies hetzelfde, ga er meestal ook naast lopen of ik wacht net zo lang tot ze zelf gaat lopen :')

Saartje kan het wel :D ( voor een paar seconde :+ )
Afbeelding

(ze moest hier halthouden, foto komt uit filmpje dus erg slecht.)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:18

Hoeraaaaaa *\o/*
We zijn naar buiten geweest haha

Wel 45 minuten :+

Niet heel lang, maar hij was enorm braaf dus heb het erbij gelaten. We zijn het dorp uitgeweest, hebben over twee veldwegen gegallopeerd(met de nodige fikse bokken haha) en hij was braaf. Vond alles wel wat eng, maar ach.
Er kwam alleen zo'n stomme wielrenner langs net toen het 5 druppels geregend had en er mensen met paraplus liepen. De eerste paraplu was niet zo eng, maar die vrouw hield hem gewoon stil en er was niks aan de hand. De tweede vrouw zag andor kijken naar de paraplu en trekt m ineens opzij de wind in _-:(
Dus Andor zette twee passen achteruit en stond net mijn zijn kont op de weg, waar ik hem meteen vanaf haalde uiteraard. Meneer de wielrenner kon het niet apprecieren en ik heb hem maar nageroepen dat hij nog eens mag komen praten als zijn fiets ook 500 kilo weegt en een eigen wil heeft O:)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:53

SuperAssie: wat een gedoe! Geniale opmerking!

Ik heb woensdag wel een paar foto's gemaakt van Elena in het sombere weer toen, die ik graag wil plaatsen. Maar het probleem is dat ik mijn fototoestel snoertje niet meer kan vinden...lekker handig weer

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:23

Najego is nog steeds kreupel.. z'n spat zal wel weer opspelen. Binnenkort foto's maken, ben wel benieuwd hoe het weer ontwikkeld is.

Leuke foto's weer iedereen!sure_lee, mooi tuig idd! En SuperAssie wat een drol, dat paard van jou haha. Ik plaats van 't weekend weer een fotootje, dan zie ik m'n knapperd weer <3

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:41

Fijn dat het vandaag goed is gegaan superassie!Behalve dan die nare mensen die niks van pownies snappen. Ik hoop met mijn hafjes ook veel kilometers te gaan maken. Ik ga alleen met babystapjes want ik ben niet zo'n held. De hafjes moeten het prima kunnen want anton heeft een aantal trektochten gedaan en rosalie werd door de eigenaar van de manege als koppaard gebruikt....

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:56

Amazone77 : supergave haflinger en leuke foto's!
Eleentje : Kei mooi, die lange manen! Ziet er uit als een hele lieve pony.
Superassie : Gaaf dier zeg!
Saartjenina: Leuke foto's
Nathalie83 : Wat een leuk koppie zit er op zeg.
Chasey : Mooi dier heb je !
Bassie : Wauw, wauw, wat een plaatje zeg.
Manongrr : Balen dat die kreupel werd!
Paljaslaura : Prachtig paard zeg.
Silviekim : Western staat echt prachtig op je haflinger.
Bunga : Leuk paard ! :)

Ikzelf hoop dat Bodhy nog genoeg groeit zodat ik er op pas, ze is nu anderhalf maar ze lijkt zo klein met mij ernaast ! Wat denken jullie? Geen hele duidelijke foto, maar ze is nu ongeveer 1,38 a 1,40 en ik 1,75 ...

Afbeelding

Verder is 't echt een lieverd en ze leert alles heel snel dus dat is mooi meegenomen ! +:)+

Afbeelding

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:01

Wow wat een ontzettend leuk beestje hierboven!
Ik denk dat je er nog wel op gaat passen. Mijn haflinger was toen ze 2 was 1.41m en ze verwachten dat ze 1,47m word.

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:56

Dankje LisanneElena ! Dat stelt me weer een beetje gerust :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:25

Zo kruipt onder haar steen vandaan :'). Erg druk geweest en de laatste tijd weinig zin/motivatie gehad om foto's te maken van Storm. Vanaf vandaag gaat dat weer veranderen, want we zijn verhuist vandaag :D . Nu weer lekker gaan genieten van mijn heerlijke paardenbeest.

Afbeelding

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:51

sanne_xxxx ; Mijn haflinger was toen ze 3 was 1.45 nu is ze 5 (bijna 6) en 1.48
Dus opzich nog wel een stukkie gegroeid :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:02

Amazone77: Leuke foto van aron :D
Eleentje: wat kijkt ze lief.
Superassie: Lekker zwembad :))
saartjenina: Jammer dat de foto's zo wazig zijn
Nathalie83: ze springt fijn :)
Chasey: Jullie vallen in elk geval wel op!
bassie: ze staan er lekker bij
paljaslaura: ziet er netjes uit
Silviekim: Mooi!
Bunga: lekker winters plaatje
surrelee: leuk :)
sanne_xxx: lief!
Faringo: storm kijkt blij :)

Ik heb hier al een poosje niks meer gepost. Maar ik vind toch dat Damella het verdient om ook hier nog 1 keer itp te staan :) ! Zoals sommige misschien wel mee hebben gekregen is mijn allerliefste topper maandag op slecht 5 jarige leeftijd overleden ;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de foto's en haar IM met het hele verhaal staan hieronder..
[ITP] Damella schittert voor de allerlaatste keer ITP
[IM] No feet no horse... Dag Damella mijn kanjer.

Ze wordt verschrikkelijk gemist ;( ;(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:18

Yvank, echt vreselijk voor je. Ik heb je andere topics ook gelezen. Tranen in mijn ogen....

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:41

Damella verdient het zeker om hier nog een keer te staan Yvank!! Hartstikke logisch dat je haar vreselijk mist. Dikke knuffel van mij voor jou.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:01

Faringo: Leuk :)
Yvank_: Wat erg, ik had het verhaal inderdaad al gelezen..

Shanice94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:00

Wat een leuke haflingertjes allemaal!
Sinds kort kan ik ook meepraten en posten hier in het forum, net 3 maanden een nieuw verzorghaflingertje van 2,5. Meet Cato!

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:11

SaartjeNina, Staat wel mooi stil zo, ookal is het wat wazig.
Sanne, Heb er niet zo veel verstand van, maar 1,38 met 1,5 jaar is toch best groot al toch? :)
Faringo, Mooie foto, manen in de wind :D En leuk halster :)

Yvank_, Heb je inderdaad al een tijdje gemist! Wat ontzettend erg van Damella zeg!
Heb je IM topic gelezen. Wat vind ik dit ontzettend erg voor jou en je prachtige haf!
Ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies. Je hebt wel hele mooie foto's als aandenken.

Shanice94, Wat een leukerd :) Heeft ie eczeem of zijn zijn manen zo kort geknipt?

James en ik zijn vandaag tijdens een leuke buitenrit onderuit gegaan. Dat was wel erg schrikken. Maar het is goed afgelopen. Morgen zal hij denk ik wel veel spierpijn hebben! Houd hem goed in de gaten.
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:28

Leuk Shanice94 dat je een verzorghaf hebt. Cato is erg leuk!

Jeetje Chasey wat een schrik zeg. Hij valt ook echt naar zo te zien. Zal voor jullie allebei flink spierpijn worden, maar gelukkig lijkt het niet erger te zijn. Goede timing van de fotograaf, dat dan weer wel.

Storm heeft vandaag voor het eerst in zijn 9jarige leventje in een binnenbak gelopen. Wat snuiven en hinniken maar verder deed hij zo goed zijn best. Echt trots op hem.

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:30

ik heb t erg druk dus geen post van mij maar ik zag je foto voorbij komen chasey en schrok ervan
gleed hij uit?hopelijk krijgen jullie geen last