Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 07:12

Iedereen een heel fijn weekend.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 07:17

Mooie pagina opening haha.

Bedankt jij ook !

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 07:27

Jeutje ik hou jullie bijna niet bij :=

Ik lees wel elke x bij maar ik heb echt geen tijd om op iedereen apart te reageren!

Fijn weekend iedereen! (Ik moet werken. -O- ) Morgen paardje scheren :+

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 07:40

Hey, wat gaan jullie hard zeg ! Hou ik nooit bij...
@ Lous en Suus die de leeftijd van mijn paard hadden geraden : hij is geen 10, geen 12, geen 15... Maar al bijna 20 ! Nu in z'n wintervachtje zie je dat ook wel wat meer hoor, die foto was van het voorjaar. Maar nog zie je het niet aan hem, hij voelt zich nog een jonge god gelukkig !

Hoe hebben jullie je Hafjes gestald ? Mijn Haf staat op een doe-het-zelf pensionstal. Dus goedkoop omdat je zelf uitmest, voert, voer koopt (stro en ruwvoer niet) en binnen en buiten zet. Het is een lekkere eenvoudige knusse stal met op het moment erg veel Haflingers, al 4 Haflingers van de 14 in onze kudde ! Ze staan overigens in merriekuddes en ruinenkuddes, voor de rust. Werkt goed ! Max staat van mei tot nov. 24/7 op de wei. En van nov. Tot maart overdag op de wei en 's nachts op stal. Maart en april hebben we geen weidegang maar zo veel mogelijk in de paddocks.

Ben er erg blij mee dat Max zo veel buiten loopt, hij vindt het heerlijk en is helemaal gelukkig in zijn kudde. Hierdoor wordt hij ook niet zo gauw stijf wat je op deze leeftijd toch ook eerder hebt. Omdat hij zo veel buiten loopt is hij ook ongeschoren. Wel in het voorjaar en de herfst een regendeken op en in de winter een 200 grams deken. Hij is al een heerlijke pluizebol van zichzelf dus dat is zat !

Ik rij hem recreatief, lekker buiten. Geen superzware arbeid dus die wintervacht zit ook niet in de weg. Strand, duin en bos is hier vlakbij en je kan in de omgeving ook heerlijk rijden. Sinds een jaartje rij ik boomloos en dat is ons super bevallen. Wat zit dat heerlijk ! Max loopt er ook echt lekker onder. Max staat vanwege zijn gevoelige voorbenen ook op speciaal beslag. Ong. 3 jaar lang was dit Cytek, wat erg goed geholpen heeft voor Max. Sinds dit jaar zijn we overgestapt op Duplo, kunststof beslag. Hierdoor heeft hij een beetje demping en hij loopt er zo lekker op ! Grappig om te merken hoe onbekend het nog is, iedereen wil altijd ff gluren hihi. Het helpt Max enorm !

Nou, dan weten jullie ook een beetje wat ik allemaal uitspook met mijn blondje....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:47

S_uus schreef:
In welk opzicht paardensport verbeteren?

Weet wel dat spieren boven vet wegen he :)

Ik ben begonnen met hardlopen toen had ik een paardje wat je niet heel gemakkelijk liet doorzitten. Ben toen gaan hardlopen, dit versterkt je buik- en rugspieren waardoor het doorzitten veel gemakkelijker ging. Ook krijg je een goede conditie wat wel lekker is voor de crossparcouren die ik toen reed.

Dat spieren meer wegen dan vet dat weet ik. Mijn moeder is fyshio en twee broers zijn beide sportinstructeurs haha dus ik word gedrild hier met informatie hoe en wat over het sporten.

Maxielover schreef:
Hoe hebben jullie je Hafjes gestald ?

Ben er erg blij mee dat Max zo veel buiten loopt, hij vindt het heerlijk en is helemaal gelukkig in zijn kudde. Hierdoor wordt hij ook niet zo gauw stijf wat je op deze leeftijd toch ook eerder hebt. Omdat hij zo veel buiten loopt is hij ook ongeschoren. Wel in het voorjaar en de herfst een regendeken op en in de winter een 200 grams deken. Hij is al een heerlijke pluizebol van zichzelf dus dat is zat !

Ja het is wel lekker om de wat oudere paardje lekker in beweging te houden. Wij hebben de paarden aan huis en ze het hele jaar rond op de wei. Mijn haflinger en mijn KWPN gaan 's winters wel 's avonds naar binnen, die heb ik namelijk geschoren voor de wedstrijden. De rest staat dag en nacht buiten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:34

Ik heb een startkaart aangevraagd met Janouk voor onder het zadel dressuur. Ze is nu in de hoogste klasse ZZ bij het mennen en echt op de toppen van haar kunnen. Nu eens kijken wat ze onder het zadel in huis heeft.

Vanmorgen een plastron gemaakt voor Her Royal Badness. Zo crea vanmorgen.

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:15

Ziet er goed uit Janouk, lekker kitsch!

Mijn Marissa staat bij een boer, ben daar de einge. Heb heerlijk niks met andere te maken, de boeren hebben geen verstand van paarden en willen dat graag zo houden haha. Het enige nadeel is dat Marissa dus alleen staat, daarom heb ik er voor gekozen om er een ram bij te zetten, heeft ze iets. Het is mij in een jaar tijd niet gelukt om iemand te vinden die zn paard erbij wil zetten. Marissa staat 24/7 buiten met een schot waar ze achter kan schuilen, en iedereen die iets zocht wou er toch een stal bij en die is er dus niet. Ik doe dus alles alleen, voeren en ook vaak rijden. We rijden alleen recreatief, heerlijk door de bossen of lekker naar het strand, ik zit echt op een superplek zon 5 minuten stappen van het bos.

Brandy75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:37

hey, wat gaan jullie snel!!

Jaaa Bonnie heeft echt zulke lange manen,zit daarom vaak in een hengstenvlecht :+ ,met eten komt het in haar mond. das ook niet lekker natuurlijk.

Gister is de VA geweest voor haar kreupelheid.

Kreupelheidstest is gedaan, en het komt uit dat ze een rug probleem heeft. Het blijkt nu dat zij al 7 weken met rugpijn loopt. kan wel janken nu ik dit achteraf weet! :(

(toen zij 7 weken geleden werd gebracht, samen met een ander paard, heeft de trailer een noodstop moeten maken. Waarbij het andere paard is gekanteld in de trailer. Bonnie leek er zonder kleerscheuren vanaf te zijn gekomen.)

De eerste week leek er niet veel aan de hand, verhuist naar een andere stal (lopend paar honderd meter verderop). na lekker gewend te zijn aan het werk, veel bokken en gek doen. vriendin van mij eraf gegooid. sinds 2 weken loopt zij kreupel links achter, 5 dagen rust op poetsen en grazen na, op advies van de va hebben niks geholpen.

nu metacam en 10 dagen zoveel mogelijk bewegen zonder belasting, dus paddock, los in de bak en gewoon lekker aan de hand. helpt dat niet dan gaan ze haar rug inspuitenin de kliniek.

ga gewoon lekker met mn meissie bezig zijn, en duimen dat het voor haar snel over is.

groetjes Brandy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:45

Balen zeg!

Damella staat op een pensionstalling 500 m van huis :) grote stal van 4 bij 2,5 elke dag van 9 tot 5 op het land, elke dag schone stal, voldoende hooi, keuze uit 3 soort brok en bovendien kleinschalig met maar 2 andere pensionklanten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:58

Jeetje dat balen, zo heb je helaas nog weing plezier van je nieuwe paardje. Het heeft wel een voordeel, je leert elkaar supergoed kennen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:59

Thnx ElPatcho , heb me altijd zitten afvragen wat voor meerwaarde dat gaf buiten een goede conditie om.
Super handig dat het bij jullie thuis zo in het sporten zit :D

Asra woont luxe, er word gevoerd/buiten gezet/ stal gemest.
Hoewel ik stal mesten wel mis.
Dat buiten en binnen zetten + voeren heb ik altijd wel gehad op stallen en vind ik gewoon erg fijn want zo hoeft men niet te rennen en vliegen om op tijd voer te krijgen maar is het gewoon een vast tijdstip en met buiten en binnen zetten hoef je je ook niet te haasten.

Jeetje Brandy das ook wat, hopelijk gaat er iets helpen zonder spuiten :(:)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:00

Siersma schreef:
Jeetje dat balen, zo heb je helaas nog weing plezier van je nieuwe paardje. Het heeft wel een voordeel, je leert elkaar supergoed kennen.

Dat klopt ook :j
Had ik met Asra ook, hij kwam met 1,5 jaar bij me, hele wandeltochten gemaakt haha

Janouk leuk hoor!

Brandy75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:11

ja balen is het zeker, vind het vooral zielig voor haar, dat ze al zolang met pijn loopt :(

hierdoor leren we elkaar zeker kennen. gister onder het solarium stond ze echt te genieten <3

alle nieuwe dingen vind ze eng, dus ze mocht eerst lekker kijken en snuffelen hihi voordat ik haar vast heb gezet. meestal is ze heel ongeduldig maar bleef heel lief staan!

metacam gaat er makkelijk in. ze vind het lekker dus dat scheelt.

Hoe lang heeft het met asra geduurd s_uus?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:19

Nou Asra had dat niet, hij was te jong, want hij kwam met 1,5 jaar bij me dus daarom veel beweging aan de hand

Brandy75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:21

oh haha verkeerd opgevat sorry :o

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:29

Ik meld me ook dan maar!

Ik ben 21 (bijna 22) en mijn hafje is 19.. Ondertussen al bijna 10 jaar bij mij.. Wat gaat het snel!
Volgend jaar verwachten we ook een veulentje van haar *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:34

Brandy75 schreef:
oh haha verkeerd opgevat sorry :o

Maakt niet uit haha!

Kelly welkom, je houd van roze? :Y)
Leuk een veulie!!!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:48

Dit was eigenlijk een uitdaging }> .. Ik heb in een "ver" verleden dressuur gereden met mijn hafje.. Maar na enkele jaartjes was ik dit wat beu en zijn we voornamelijk buitenritten gaan maken en wat gaan crossen.. Niemand op de stallingen waar ik afgelope jaren gestaan heb, hebben mij dus ooit zien dressuur rijden en gingen ervan uit dat ik dit ook nooit gedaan heb..
Op een bepaald moment ben ik dan opgestaan en dacht ik : we zullen eens zien wat ik nog kan! En uiteraard hoort daar ook een flashy setje bij *\o/*

hier het volledige topic :
[RIJ-ITP] I'm a barbie girl,in al barbie woooorld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:54

Welkom :)

Ik ben benieuwd naar mn wedstrijd volgende week :)) , doen mee met de Pas de deux op muziek samen met vriendin. En zijn de titelverdedigers van vorig jaar. Enige verschil is dat ik toen op de geroutineerde dame mee deed en nu op mn 4 jarige eigen gup. En jawel we doen mee in de L2 :))

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:36

Kelly welkom, geloof dat jij niet zo van roze houdt ofwel? :P

Ben ook wel benieuw Janouk of ze onder het zadel net zo kan presenteren! Super knap al van haar. Kan je plastron helaas niet zien.

Ik ben weer thuis uit Beilen, met twee eerste prijzen; 195 en 194 punten. We zijn nu M2 startgerechtigd!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:49

jullie gaaan wel snel, kan het niet eens bij lezen :P

haha ga nu poging doen om wat bij te lezen

wel zag ik een nieuwe lid. In een roze pakkie :P (laat mijn bijrijdster deze foto maar niet zien, ze wilt mijn stoere ruin in roze steken -O- )

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:57

Klein beetje snel doorgelezen.

WAt leuk janouk: dat je met haar onder het zadel ook gaat starten.

OOk zag ik nog een knappe merrie Damella (als ik het goed spel) langs komen. En zijn er aantal mensen bezig met hun conditie te verbeteren.

Wil ik ook nog steeds doen. Maar ik heb een bloedhekel aan hardlopen. Dus ik moet wat anders verzinnen om 5 kilo kwijt te raken en meer conditie te krijgen. Wie weet wat leuks?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:58

Welkom Janouk en Kelly! :) Hihi Kelly ik hou ook heel erg van roze, geweldig :+:

Yvanka, spannend volgende week wedstrijd! Mijne is eerst onderling (25 nov. op stal) en pas in maart is weer de eerste officiële weer..

Brandy, pff wat balen zeg van je paardje :(:)

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:24

Elpatcho, Gefeliciteerd met je mooie resultaat!! Super!
Hoe ging het bij jou Rosanna? Je nieuwe ademhalingstechnieken uitgeprobeerd? ;)

Wij hebben helaas niet lekker kunnen rijden :(wel weer twee winstpuntjes erbij.

Zal na het weekend alles even verder bijlezen!

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:25

Yvank, ohh 24ste in Assen? :)