Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:16

Mariska en Maron

Vandaag helaas niet kunnen rijden maar een grote poetsbeurt kon geen kwaad.
Bak is nog net te nat en dan zitten er stukken tussen die redelijk glad zijn.
Als het nu verder droog wil blijven kunnen we morgen longeren of rijden.

Harmanda laag en rond en goed over de rug moeten we nog hard aan werken. Heb wel een diesel die pas na heel veel los rijden voorwaarts wordt, nou ja lees iets beter op mijn been reageert.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:55

Annemarie en Storm

Vandaag heb ik lekker de middag vrij genomen van mijn werk. Ben naar stal gegaan met mijn vader en heb lekker met Storm gereden. Ondanks de wind en een pony die aan het crossen was in de wei deed hij het prima. Laatste tijd weinig dressuur gereden dus hij moet weer even de knoppen vinden. Bij Storm moet je ook alles herhalen en veel doen voordat hij lekker soepel wordt, zijn achterhand gaat gebruiken en echt wil loslaten. Hij kan zo ontzettend zijn bit vasthouden op links dat het net een buldozer is. Ontspannen vindt hij heel moeilijk en ik ook. Als hij ontspant kan ik ook pas echt ontspannen. Daar hebben we dus af en toe nog wel eens strijd mee. Voor een ander ziet het er prima uit wat we doen, maar zo voelt het lang niet altijd. Maar verder klaag ik niet hoor....kijk maar waarom:

In februari gingen we vaak nog zo:
Afbeelding

In augustus gingen we zo en zo gaan we nog :-)
Afbeelding

Haha gelijk een verschilletje wintervacht en zomervacht.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:07

wat een verbetering anemarie!!
wij 3 jaar terug
Afbeelding
wat een hummeltje was ik :=
Afbeelding
en nu
k ben vandaag niet naar mn meisje geweest, te druk met school helaas, en dat gaat voor

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:19

Dat heeft me ook echt wel bloed zweet en tranen gekost af en toe en nog wel eens. Bij jou is er ook een over duidelijk positief verschil te zien!!

Dit wil Storm ook regelmatig doen trouwens (ben niet echt vriendelijk dan):
Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:52

dankje hahah, ach ze meoten wel weten wie er de baas is!
mij heeft het anderhalf jaar gekost om haar zo te laten lopen (1,5 jaar blessures gehad) ik kon het niet,maar zij wel en nu kunnen we het allebij

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:06

Ja Storm moet af en toe echt even op zijn plek gezet worden anders wordt het 1 groot feest haha.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 22:13

Marga:
@Annemarie, dat ziet er bekent uit, azzie kan ook zo draken, maar wat een verschil zeg.

@ALLEMAAL:
Ik weet niet goed wat ik moet doen misschien kunnen jullie mij helpen. Vanaaf stormde het en ik weet dat azzie de laatste tijd nogal fris is, mijn lesgeefster zou azzie al een gedeelte rijden omdat ik de galop er niet goed in kan rijden bij azzie, hij kan niet goed door de bochten komen, dus ik besloot om haar maar heel de les op azzie te laten rijden.

Nu na de les merkten we dat hij zijn hengstentandjes gaat krijgen, ze zijn dus beiden nog niet door. Maar het is daar wel een bobbeltje. Nu hebben we zondag a.s. onze eerste onderlinge wedstrijd waar ik me al heel zenuwachtig over maak. Zal ik die nu wel door laten gaan, want waarschijnlijk zal hij er wel last van hebben en pakt ie daarom soms zijn bit vast. WAT ZAL IK DOEN??????????????

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:31

Als je gevoel hier over niet goed is zou ik niet starten ,zeker als het jullie eerste wedstrijd word

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:04

ik zou het niet doen, jullie eerste wedstrijd zou ik dan maar even uitstellen het is toch leuker als je een goede wedstrijd heb gereden dan geniet je er van.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:58

Ik zeg bij twijfel altijd nee. Zou het nog lekker even uit stellen tot je wat zekerder van je zaak bent en Azzie wat minder last heeft.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 20:20

Dank jullie wel, ik ga nu ff de paardentandarts bellen, kijken wat hij zegt.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 08:29

Marga:
Paardentandarts gebeld, hij zegt dat het geen kwaad kan, in principe ligt daar het bit niet, het ene paard heeft er meer last van als het andere, Azkaban is natuurlijk pas net onder het zadel en dat hij het bit vast pakt is niet alleen van de laatste weken, we weten dus niet of hij er wel of geen last van heeft. Hij zegt niet te veel van hem vragen en gewoon het onderlinge wedstrijdje rijden. Ik ga nadenken, moet zeggen dat ik het wel ook gewoon heel spannend vind.

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:37

Tine en Arno,

De laatste tijd veel te weinig met Arno bezig geweest (wegens dochter van 2 maanden), en het is eraan te merken. Mijnheer deze morgen van de stal naar zijn wei willen brengen en toen was het fout... Hij stond recht en maaide met zijn voorbenen naar me (en hij heeft me geraakt, maar niks erg buiten een kanjer van een blauwe plek). Mijn lieve vriend die ik 2,5 jaar heb, heeft dit nog nooit gedaan.. Ben er dus kapot van... ;(

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:52

Marga:

Ik snap het helemaal, je voelt je nu zo klote, teleurgesteld in je paard, maar aan de andere kant weet je ook waardoor het komt. Maar gelukkig is het niets ernstigs maar je bent nu wel even je vertrouwen kwijt..... sterkte xxx

Hafje81 schreef:
Tine en Arno,

De laatste tijd veel te weinig met Arno bezig geweest (wegens dochter van 2 maanden), en het is eraan te merken. Mijnheer deze morgen van de stal naar zijn wei willen brengen en toen was het fout... Hij stond recht en maaide met zijn voorbenen naar me (en hij heeft me geraakt, maar niks erg buiten een kanjer van een blauwe plek). Mijn lieve vriend die ik 2,5 jaar heb, heeft dit nog nooit gedaan.. Ben er dus kapot van... ;(

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:52

Hafje81 schreef:
Tine en Arno,

Ik snap dat je je flink klote voelt :\ gelukig heb je niks aan over gehouden #)
Dit doet mijn haf altijd als ik een tijdje op vakantie ben geweest alleen schopt ze dan en gelukig altijd mis, ze doet het als waarschuwing.
sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:56

Ik zou even bitloos gaan Sjemira :j

Snap dat je je klote voelt Hafje 81

Sally en Yvanka 14-10-2011

Dit is de allerlaatste keer dat ik wat in het haflinger dagboek over Sally zal schrijven. Vandaag is Sally overleden ;( ;( ik zal haar nooit vergeten ze was ontzettend speciaal voor mij!

Voor het hele verhaal [IM] Dag mijn lieve Sally, ik zal je nooit vergeten!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:59

Vibeke.

Vandaag eerst lekker gewerkt en in het zonnetje lekker uitgeraast.
Daarna had lieve vrouwtje de wei opengezet voor ons, en daar stonden onze buren; de schapen! Maar dat wil ik niet!
Dus ik was zo dapper, dat ik er met een noodvaart op af ben gestapt en ze heeeel bang heb gemaakt.
Hoe durven ze, gras van mij en mijn vriendinnetje opeten?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:42

Ohhh Yvanka, ik heb net je topic gelezen meis, echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte met dit hele grote verlies. Ik hoop dat je het een plekje kan geven. Nu is er veel verdriet, later, veel later, denk je terug aan haar met een glimlach, alle het goede en het leuke wat jullie samen gedaan hebben en samen hebben bereikt ......... xxx Marga

Yvank_ schreef:
Ik zou even bitloos gaan Sjemira :j

Snap dat je je klote voelt Hafje 81

Sally en Yvanka 14-10-2011

Dit is de allerlaatste keer dat ik wat in het haflinger dagboek over Sally zal schrijven. Vandaag is Sally overleden ;( ;( ik zal haar nooit vergeten ze was ontzettend speciaal voor mij!

Voor het hele verhaal [IM] Dag mijn lieve Sally, ik zal je nooit vergeten!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:44

Misschien kunnen we allemaal even stilstaan bij het verlies van Yvanka en haar Sally........................

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:07

Yanka heel veel sterkte met het verlies van Sally

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:13

Yanka moedige beslissing. Hoop dat je alles een plekje kan geven en inderdaad straks kan terug kijken op de leuke tijd die je met Sally heb gehad.

Sterkte

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:59

Heel veel sterkte Yvanka!!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:40

Annemarie en Storm:

Donderdag en vrijdag lekker buiten gereden. Was heerlijk weer en had een heerlijk braaf paard. In de link hieronder onze dag van vandaag :-)
[ITP] Zon(nig)dagje met mijn haf

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:44

leuke fotos annemarie!!!
en leuk dier is het ook!!

wieneke en zaza:
vandaag eerst 20 minuutjes getraind, wat ze heerlijk deed, en daarna lekker een buitenrit gemaakt waarbij ze weer helemaal tot leven kwam
donderdag gaan wij naar het strand :D :D :D :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:46

Gaaf Wieneke het strand!!! Wil ik ook zo graag nog een keer naar toe. Zal pas na de winter gaan worden vrees ik. Fijn dat Zaza het zo goed deed vandaag!