Maar er gaat voor mij niks boven een echte haf!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skitter schreef:Ik snap de negativiteit er op heen eigenlijk niet.
Ja het is een kruising, en dat is een ras geworden. Alle rassen waren ooit kruizingen geweest heur, mensen![]()
En verder wil ik zeggen dat een Paint volgens mij geen ras is, maar een kleur. En vaak zijn Quarters dus paints, iig daar komt die kleur Paint het vaakst voor..... Alhoewel, niet iedere bonte paard is een Paint.... hmm, vaag
Sammyoo schreef:Ik denk dat je door het kruisen van deze twee rassen een sterk, niet te groot, allround gebruikspaard krijgt voor het hele gezin. De beide rassen hebben een prettig karakter. Ik hoop bij Jones dus op the best off both worlds. Kleur, manen etc vind ik minder belangrijk.
kohtje schreef:Ik vind het nu een gewone bonte pony, niets meer te maken met haflinger
Sammyoo schreef:Adil, bedankt voor het compliment!
Jones is de laatste weken vooral in de breedte gegroeid, waardoor hij wel een andere uitstraling krijgt. Vooral zijn achterhand wordt indrukwekkend!
Shiva is trouwens ook een goed geslaagde kruising. Ik ben benieuwd hoe ze er over drie jaar uitziet. Ga je haar ook inspannen? Jones zal daar ooit wel aan moeten geloven. Je zou denken dat hij het goed in de marathon gaat doen.
Yvonniej schreef:Buiten dat ik ze wel mooi vind,
vind ik het haast lijken op een goedkope manier van fokken, wel broodfokken genoemd. Hoe serieus je deze lui kan nemen als ze zulke foto's plaatsen...