Haflinger hoe duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Haflinger hoe duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:27

Wel nog wat van de prijs afgepraat? Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:30

Sita_ schreef:
MaaikeUshi schreef:
Als ze qua uiterlijk echt een haflinger is vraag ik me altijd af: waarom zit er dan geen papier bij? TOch kleine moeite er een aan te vragen als pa + ma echte haflingers zijn.
En anders is het gewoon een leuke pony van een bepaalde maat maar geen haflinger Pling
Zou voor een merrie altijd voor een met papieren gaan, kun je er nog een leuk veulen uit fokken, of iemand anders dat laten doen mocht je haar ooit weer verkopen.
Voor een ruin is het leuk om te weten wat de achtergrond is omdat je soms bepaald gedrag kunt verklaren / een idee kunt krijgen welke sport ze het beste ligt (let wel: idee en soms gedrag verklaren, je weet het maar nooit natuurlijk).
Heb zelf altijd paarden / pony's met papieren gehad, vind het dus wel belangrijk. En ook omdat ik dat gefok met paarden zonder papieren, tegen goedkooop dekgeld en maar doorfokken eigenlijk nergens op vind slaan (of wordt nu iedereen boos op me Duivel ) dus ik doe er ook niet aan mee door paarden te kopen zonder papieren of hele goedkope die niet eens gechipt zijn / zonder papieren. Maar goed, dat is maar mijn mening hoor. En dan betaal je inderdaad vaak wel wat meer.

Mijn Haflinger is een merrie zonder papieren.
Ik weet wie haar ouders zijn, haar vader is Amor van Kwistegelt en haar moeder is een Haflingermerrie van de kinderboerderij uit de buurt.
Maar ze heeft dus geen papieren.. En waarom niet? Wrs, de dekbon kwijtgeraakt? Ik zou het ook niet weten.

Ik kocht mijn merrie vorig jaar als 2 jarige en toen heb ik contact gehad met het stamboek.
Ook al weet ik wie de ouders zijn, ze staan zelfs beiden bij mij in de buurt. Kan ze zo aanwijzen.
Toch geven ze geen papier uit. Daarom zit ik nu met een papierloze merrie. Niet dat ik op dat papiertje zit te wachten, ze word er voor mij niet minder waard door. Maar puur omdat ik nu niet met haar kan fokken, omdat ik dus ook van mening ben dat papierloos doorfokken niets aflegt.

Er zou nog wel wat kunnen via DNA onderzoek, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit hoe en wat.

Hier schiet je alleen wat mee op als de moeder ook papieren heeft he?
Edit: Je zegt dat ze een mooie fokmerrie zal zijn, misschien qua gangen en extrieur, maar thats it, ook die veulens krijgen geen papier, daarnaast weet je niets van de voorouders via moeders kant. Je kunt dus absoluut geen rekening houden met inteelt etc. Fokken zou dus absoluut niets toevoegen en alleen maar vermeerderen zijn. Maar je zegt zelf al dat je dat maar laat voor wat het is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 15-04-08 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:32

Ze vroeger er ook 'maar' 500 euro voor..
En dat vond ik al zo spotgoedkoop voor een zogenaamde stamboeker. Dus ik vond het ook niet nodig er nog wat van af te praten, ze was al zo goedkoop. Heb er een prima merrie aan, echt een plaatje in mijn kuddetje.. Tong uitsteken Echt helemaal geen spijt van..

Klopt Mystica, maar de moeder zou volgens de vorige eigenaar ook papieren hebben.
Maar ze noemt Tica, maar op papier misschien wel anders. Shania heeft officieel ook Missy namelijk. Heb contact gehad met de fokker, kinderboerderij in Terneuzen. Maar zij reageren niet meer op mijn vragen. Dus laat t maar zo.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:05

moniekk schreef:
Prince schreef:
Ik ga morgen kijken bij een 5 jarige haflingermerrie 1.47m, verkeersmak ook dressuurmatig mee gereden, echter zonder papieren. Ze vragen er € 1.750 voor, lijkt mij nogal veel omdat ze geen haflingerpapieren heeft. Is dit een normale prijs of idd aan de hoge kant ?

belachelijk veel geld! snap zoizo niet dat ze het durven vragen voor een haf zonder papieren!! zeer zeker niet kopen dus!

1750 is helemaal niet duur voor een brave goed gereden pony. omdat het een haf is, vind jij ze dat niet waard maar dat slaat nergens op. kijk maar eens rond op MP, haflingers zijn niet meer zo goedkoop als ze vroeger waren. het is ook een heel ander paard dan vroeger. veel zijn nu echte rijpony's en die zijn toch meer geld waard dan het oude type

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:06

Maar 1 zonder papieren is nou 1 keer minder waard als met. Bovendien zijn de prijzen op mp niet reeel. Ben benieuwd hoeveel er daad werkelijk weg gaan voor de 2000 tot 4000 die soms gevraagd worden.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:34

volgensmy kan je voor 600/800 euro alleen maar veulens/jonge ponys kopen.
als je rond de 1500 wilt betalen kun je wel een goede haflinger kopen maar waarschijnlijk
niet perfect dressuurmatig bereden maar dit kun je natuurlijk zelf gaan oefenen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:04

Mijn vriend heeft zo goed als een jaarling hengst veulen voor € 450 gekocht met vol papier.. is dit een goede koop geweest?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:48

Vind ik een hele nette prijs, zelfs nog aan de goedkope kant Ja

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:25

Die van mij was 1500 euro incl. zadel en hoofdstel. Ik vind dat een nette prijs. Ik vind dat er tegenwoordig wel veel gevraagt wordt voor een haflinger (bijv. boven de € 2000). Of ze moeten natuurlijk al het één en ander gepresteerd hebben. Maar soms wordt het ook al voor de jonge pony's gevraagt. Vind ik onzin.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:58

Ik 2750, oostenrijkse merrie van 8 jaar, onbeleerd maar wel drachtig.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:38

ik heb vorig jaar 250 euro voor me haflinger ruin van 5 jaar betaalt was niet bereden maar het was opstappen en aanrijden.
kreeg een mail met deze haflinger erin en ben gaan kijken en het klikte meteen anders had ik hem ook niet gekocht .
maar hij is gewoon lekker rustig en braaf heeft alleen zomer exceem.maar dat maakt me neit uit hij heeft ook stamboekpapieren vader is storm

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 01:17

Heb ik vreselijke mazzel gehad met een toendertijd 5,5 jarige gezonde merrie met papieren voor 800,-. Haha!
Makkelijk verkoopbaar was ze niet vandaar ook deze prijs, reden was haar karakter.
Niet dat ze niet lief is, maar ze zit nogal uhmm...' raar' in elkaar, wellicht speeld haar verleden daar ook in mee, maar ondanks dit alles heb ik nu 3 jr een mega lieve stoere haflingermerrie die echt mn maatje is geworden!

Heb me toen erg verdiept in de haflingerprijzen, misschien zijn nu wat gestegen of gedaald dat weet ik op dit moment niet.
Maar ook bijna 3 jr geleden vond ik de gemiddelde haflinger erg aan de prijs, ik vind 2000,-/2500,- gewoon teduur, of het moet een spectaculair beest zijn.
Als ik mijn merrie nu tekoop aan zou bieden, zal ze denk ik rond de 1500,- waard zijn, ze heeft een heel mooi papier, mooie leeftijd, fijn te rijden (mits het klikt) en grote maat.
Maar haar karakter zal een probleem blijven met de verkoop, ze is en zal denk ik ook in de toekomst erg op 1 persoon gericht blijven en die kiest ze ook echt zelf uit, ben jij niet degene....dan heb je niks aan dr en wordt het 1 groot drama, zo'n pony verkoopt gewoon niet makkelijk, maar gelukkig ben ik dit niet van plan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 01:27

Wat mensen vragen is niet wat ze krijgen!
Vorig jaar nog naar een 5jr. stamboek merrie wezen kijken 1ste premie 1.49 l2 dressuur en verkeersmak.....

Vraagprijs was eerst 2000 en ze is weggegaan voor 1350 euro.
(ik heb haar niet gekocht, ben toch voor een ander paardje gegaan)

Hier in de buurt staan regelmatig div. leuke hafjes te koop met papier en recreatief bereden voor
een prijs 900/1100 euro.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 08:46

dr zitten geen papieren bij man!
als ze m koopt wat zal die verkoper dan lachen.......

zo hebben ze mij ooit een kruising shetlander/apony merrie veulen zonder papieren willen verkopen voor 450 euro.. ik dacht wtf???
die hoef ik niet! dus we gingen weg zonder te kopen, savonds hing die kerel aan de tel want hij zou m wel heel graag aan mij willen verkopen en ik kon m ook wel betalen in termijnen Clown
die pony was ook veeel en veeel te duur!
later heb ik een prachtig welsh a hengst veulentje met papieren gekocht voor 100 euro..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:43

Jemig als ik sommige prijzen van jullie lees heb ik het toch wel goed verkeerd gedaan geloof ik Tong uitsteken

1500 voor een merrie van 2 jaar en een paar maanden, nog helemaal groen. Wel met super papier. En onwijs knap koppie erop en geweldig karakter.
Ze is het meer dan waard hoor had zelfs nog meer voor haar over gehad....Maar als ik hier zo de prijzen eens lees Tong uitsteken

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:26

Nog even een update over de haflingermerrie zonder papieren: het is haar niet geworden, niet vanwege de prijs, maar ze was niet wat ik zocht, geen klik.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 23:21

Prince schreef:
Nog even een update over de haflingermerrie zonder papieren: het is haar niet geworden, niet vanwege de prijs, maar ze was niet wat ik zocht, geen klik.

Je vind vast wel een leuke haflinger voor een mooie prijs, als je er een super gevoel bij hebt en ben bij wijze van spreken verkocht zou ik die pony niet laten staan voor bijvoorbeeld 200,-, maar dat is mijn mening.
Dat betekent overgens niet dat je je moet laten oplichten door een veelste dure pony te kopen, een pony is bijvoorbeeld 1500,- waard of niet dat hangt van veel factoren af, sommige mensen vragen maar wat en vaak is de prijs voor een goed tehuis ook nog wel bespreekbaar bij een particulier.

Veel succes met je toekomstige aankoop en ben benieuwd wat voor haf het uiteindelijk gaat worden!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:30

Ik heb een haflingermerrie gekocht van 4 jaar ( 2 jaar geleden ), was nog niet zadelmak enz.. en heeft geen papieren maar was kern gezond. Maar daar heb ik maar 550 euro voor betaald.. Dus als dit jouw prijsklasse is dan moet je gewoon even zoeken en rond kijken, ze zijn echt wel te vinden en als je toch niet wilt gaan fokken vind ik papieren toch niet echt belangrijk

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:27

Ik heb bijna 3 jaar geleden mijn haflinger gekocht voor 1350 zonder toebehoren. Ze is nu 12 en 1.47 Maar ze is wel super dominant, ze kan wel lekker lopen.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:01

Ik heb mijn Wallenstein merrie (nu helaas overleden door een ongeluk) 3 jaar geleden gekocht voor 750€. Onbeleerd, maar met papieren. Ze stond bij een handelaar op de wei, was drachtig (kwamen we een maand voor de geboorte achter).
Ik denk dat ik toen gewoon heel veel geluk gehad heb, want dat was absoluut niet de gangbare prijs.
Een leuke haflinger, bereden, maar verder niets speciaals qua prestaties of keuringsresultaten, zal je al hebben rond de 1250-1750€.

@Mystica: dan is het voor jou nog heel goed mee gevallen Lachen Ik kijk regelmatig eens op Oostenrijkse websites, bij haflingerfokkers, en daar zijn de merries (meestal drachtig) rond de 5000€.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:01

voor zo geld heb je een haf veulen
kan je ook nog naar je eigen hand zetten en zo
is wel leuk een veulen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:01

vorig jaar heeft een kennis van mij haar haflinger gekocht (stermerrie met papieren) en merrieveulen samen voor 1.000,00 euro.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:39

k heb een haflinger merrie van 800 euro en 7 jaar oud toen.
Met paspoort en alles.
En haar vader is silberstern en daar de vader van star.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:48

De vader van silberstern is niet star Nagelbijten / Gniffelen

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:01

Mystica schreef:
De vader van silberstern is niet star Nagelbijten / Gniffelen

srry je hebt wel gelijk..
star is de vader van de moeder (monastar) van mij haf