haflinger hengst 2.9j eerste menwedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: haflinger hengst 2.9j eerste menwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:42

Jeetje Elsie, nou eens niet alleen de menners, maar ook gewone paardenliefhebbers.
Miss dat die tot je kunnen doordringen.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:42

Echwel schreef:
Ach Nadya de dame zegt dus dat met 4 beleren veelste laat is....

Waarom dan niet gelijk als veulen, breek je ze voordat ze gevaarlijk kunnen worden

Solleillover ga asjeblieft naar een draversforum en doe niet alsof je er verstand van hebt..

*cynisme word begaan door verbitterde mensen* Clown

maar even om te reageren... > ik zit ook op het draversforum.. wees niet bang.. en je hebt het recht niet om mij onervaren te noemen (wat je dus eigenlijk wel doet, dat lees IK tenminste duidelijk tussen de regels door).. zowieso... misschien moet je zelf ook eens niet doen alsof je overal verstand van hebt.. zou tenminste de sfeer ten goede komen! Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:45

Cynisme, soleillover? Eerder felle strijdbaarheid tegen mensen die paarden te jong al laten werken.
Over eigenwijs gesproken....... Laat me raden? Je zit ook al 100 jaar in de paarden?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:45

Dan weet je dus dat de draverswereld en de wereld van aangespannen sport niet met elkaar te vergelijken zijn.
Ooit een een marathon, indoor of outdoor meegemaakt, en gezien wat dit van de paarden vraagt.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:46

@ Nadya ja hoe raad je het...! jij ook al dan? nooit geweten..! Clown

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:47

elsie1 schreef:
ja raar hé.

Ik wens hier verder niet meer van te horen want het heeft geen zin en zeker geen nut. Want het is wel altijd iets die je kunt zeggen, ik kan dit ook doen maar doe het niet want anders ben ik terug de schuldige. Leuk hé "bokt".

Ben ik gek of spoor jij niet??
Jij plaatst dit topic toch.
Jij ropt de kiezen uit de bekkies van je paarden.
Jij spant een veel te jonge haf in.

Wil je dan alleen horen dat het er GEWELDIG uit ziet?

Nou het ziet er dus NIET uit en dat vertellen mensen je hier.
Dat jij een eigenwijze en domme belg (sorry voor het vooroordeel, maar je maakt het hier helemaal waar) bent, daar kunnen wij nou eenmaal niks aandoen.

edit: type vout
Laatst bijgewerkt door noeki op 01-03-07 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:49

soleillover schreef:
ja hoe raad je het...! jij ook al dan? nooit geweten..! Clown

Nee hoor, helemaal niet. Ik ben ook nog lang geen honderd trouwens. Maar ik vind het paard zelf een stuk belangrijker dan commerciele prestatiegerichte doeleinden. Dat betekent dus dat je niet met een 2-jarige (want hij is echt nog geen 3, ondanks zijn 2,9) geen wedstrijden doet bijvoorbeeld. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:49

over de leeftijd ok...dat is zo..kun je moeilijk iets anders van maken...maar dat er ook dingen gezegd worden als' wat zit je in die mond te raggen..lijkt wel of alle kiezen eruit moeten' heeft toch weinig met de leeftijd te maken..?! bovendien is dat knap als je dat kan zien van bovenaf op een flinke afstand..
ik heb er geen belang bij..ken de TS ook niet..maar dit is gewoon dingen zoeken die er weinig te doen.
oftewel..gewoon iemand afzeiken omdat ze te vroeg start in een indoor en het het paardje teveel belast. toch?
denk dat het nu wel duidelijk is dat half bokt dat zware mishandeling vind
(en hiermee zeg ik niet dat ik voor het vroeg starten ben..helemaal niet)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:51

Sabby na heel veel jaren in de mensport mee draaien, zien heel veel menners echt wel of er paardvrienelijk of niet wordt gereden.
Als je dit bij HAW neerzet is bokt te klein, de manier waarop op meerdere filmpjes met hele harde hand wordt gereden

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:52

sabby schreef:
over de leeftijd ok...dat is zo..kun je moeilijk iets anders van maken...maar dat er ook dingen gezegd worden als' wat zit je in die mond te raggen..lijkt wel of alle kiezen eruit moeten' heeft toch weinig met de leeftijd te maken..?! bovendien is dat knap als je dat kan zien van bovenaf op een flinke afstand..

Van afstand??
De camera heeft het vol in beeld!!
En zo'n rijstijl met zo'n jong dier, afschuwelijk en respectloos naar het paard.
Vandaar mijn respectloze reactie Boos!

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:53

Bekijk het filmpje en de wending op ongeveer 14 seconden maar eens.
Vol gewicht op de linkerleidsel

AddWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:54

noeki schreef:
elsie1 schreef:
ja raar hé.

Ik wens hier verder niet meer van te horen want het heeft geen zin en zeker geen nut. Want het is wel altijd iets die je kunt zeggen, ik kan dit ook doen maar doe het niet want anders ben ik terug de schuldige. Leuk hé "bokt".

Ben ik gek of spoor jij niet??
Jij plaatst dit topic toch.
Jij ropt de kiezen uit de bekkies van je paarden.
Jij spant een veel te jonge haf in.

Wil je dan alleen horen dat het er GEWELDIG uit ziet?

Nou het ziet er dus NIET uit en dat vertellen mensen je hier.
Dat jij een eigenwijze en domme belg (sorry voor het vooroordeel, maar je maakt het hier helemaal waar) bent, daar kunnen wij nou eenmaal niks aandoen.

edit: type vout

GOGOGO !!!!! Op naar je volgende NICK hahahahahahaha

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:54

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:55

soleillover schreef:
even voor de duidelijkheid..
ik zou zeggen: iedereen die wat te zeuren heeft > open een speciaal topic en ga niet de topic van elsie1 verknallen..!

Had ze het maar niet moeten plaatsen; ze had dit kunnen verwachten, aangezien meerdere topics van haar reltopics zijn geworden, alleen maar omdat ze gewoon een gigantische plaat voor haar kop heeft, en te eigenwijs is om haar eigen fouten toe te geven. Het gaat hier niet meer om meningen, maar om pure feiten.... Als ze nou eens begint om haar eigen fouten toe te geven, en eens begint te denken waarom zo'n beetje álle ervaren AR bokkers het er niet mee eens zijn, zou dat een stuk vriendelijkere, begripvollere reacties opbrengen.

TS eigen schuld dus, als dit topic ook verknald wordt.

AddWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:55

noeki schreef:
Bekijk het filmpje en de wending op ongeveer 14 seconden maar eens.
Vol gewicht op de linkerleidsel

DIE HEB JE VAN MIJ HAHAHAAHAHAHA

AddWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:57

JoyCiej007 schreef:
soleillover schreef:
even voor de duidelijkheid..
ik zou zeggen: iedereen die wat te zeuren heeft > open een speciaal topic en ga niet de topic van elsie1 verknallen..!

Had ze het maar niet moeten plaatsen; ze had dit kunnen verwachten, aangezien meerdere topics van haar reltopics zijn geworden, alleen maar omdat ze gewoon een gigantische plaat voor haar kop heeft, en te eigenwijs is om haar eigen fouten toe te geven. Het gaat hier niet meer om meningen, maar om pure feiten.... Als ze nou eens begint om haar eigen fouten toe te geven, en eens begint te denken waarom zo'n beetje álle ervaren AR bokkers het er niet mee eens zijn, zou dat een stuk vriendelijkere, begripvollere reacties opbrengen.

TS eigen schuld dus, als dit topic ook verknald wordt.

Ik weet nog wel een spanmaatje voor je!..haar naam begint met een L en eindigt met ,.....ia...haahahaha

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:58

En ertussen zit een u zeker Knipoog

Het hoofd van??

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:58

@ JoyCiej007
tsja.. en iedereen die daar aan meehelpt (ikzelf ook dat ik nog weer reageer hoor) heeft daar evenveel schuld aan..

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:59

ik zeg niet dat het niet vriendelijker kan..kan zeker wel (en zoals ik al zeg; ik heb er geen belang bij hoor.ik verbaas me alleen over sommig commentaar), maar dit zie ik toch vaaaaak op menwedstrijden.
Zoals hier gereden wordt is zeker geen uitzondering, toch?...naar mijn mening dan.
En t lijkt me dan - als er foto's geplaatst blijven worden waarbij op deze manier gereden wordt- verspilde moeite > daar verbaasde ik me alleen over; that's it

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:00

De menwereld is zo groot niet, en als je op deze manier de mense bewust kunt maken van hun fouten prima..

Denk alleen dat we nu een snijbrander nodig hebben.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:01

waarschijnlijk wel ja..als ik hoor dat er geen verandering komt in de manier van doen..
Helpt toch pas als er daadwerkelijk sancties aan zitten (zoals het niet mogen starten ofzo bedoel ik)..denk ik dan.
maargoed..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:01

Echwel schreef:
Jeetje Elsie, nou eens niet alleen de menners, maar ook gewone paardenliefhebbers.
Miss dat die tot je kunnen doordringen.

Inderdaad, en wij menners van AR worden er van beschuldigd al haar topics in de vernieling te brengen wat betreft haar menkunsten. Nou sorry, maar dat is gewoon aan de TS zelf te wijten. Zelfs al ben je géén menner, met een beetje logisch verstand zie je gewoon dat DIT niet kan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:02

sabby schreef:
waarschijnlijk wel ja..als ik hoor dat er geen verandering komt in de manier van doen..
Helpt toch pas als er daadwerkelijk sancties aan zitten (zoals het niet mogen starten ofzo bedoel ik)..denk ik dan.
maargoed..

Niet voldoende gelezen denk ik Knipoog

Je mag officieel pas met een 4 jarige starten..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:03

soleillover schreef:
Echwel schreef:
Ach Nadya de dame zegt dus dat met 4 beleren veelste laat is....

Waarom dan niet gelijk als veulen, breek je ze voordat ze gevaarlijk kunnen worden

Solleillover ga asjeblieft naar een draversforum en doe niet alsof je er verstand van hebt..

*cynisme word begaan door verbitterde mensen* Clown

maar even om te reageren... > ik zit ook op het draversforum.. wees niet bang.. en je hebt het recht niet om mij onervaren te noemen (wat je dus eigenlijk wel doet, dat lees IK tenminste duidelijk tussen de regels door).. zowieso... misschien moet je zelf ook eens niet doen alsof je overal verstand van hebt.. zou tenminste de sfeer ten goede komen! Knipoog

Toevallig is het gewoon een feit dat de draversport en rensport een héél andere tak is dan mennen. Bovendien is Echwel één van de meest ervaren menners op AR, en die heeft er heus wel verstand van....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:04

Ik ken deze TS helemaal niet, maar reageer gewoon op wat ik in dat filmpje zie en wat ik lees in haar posts. Maar als ik hier lees wat voor ervaringen anderen met haar hebben, tja, dan is mijn gevoel hierover duidelijk bevestigd.
Nogmaals, ik vind het absolute dierenmishandeling en domheid ten top. Boos! Boos! Boos! Boos!
En dat ik dan iemands topic daarmee 'verpest', jammer dan!! Dat vind ik wel het minst belangrijke, dat ik iemands ego raak, terwijl er zo'n jonge Haflinger verziekt wordt. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Gatver, wat heb ik een hekel aan mensen die zo met dieren omgaan.