Uitslag hengstenkeuring 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Re: Uitslag hengstenkeuring 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:45

Dit staat op de site van de KVTH over Walker van de Tibbe.....

"De als 1e geplaatste 3-jarige hengst, Walker van de Tibbe, is wegens administratieve reden uit de uitslagenlijst geschrapt. De goedkeuring is nietig verklaard"

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:44

dus dat betekend dat ie niet goedgekeurd is..??:S

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:02

Jup hij is toch nog afgekeurd.
Ik ben benieuwd of ze de reden er ook nog gaan neerzetten. Het is wel een domme fout.

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:44

jeetje!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:28

allemachtig, dat ze zo'n fout kunnen maken!!
Vindt het allemaal beetje vaag, ben ook erg benieuwd naar de reden

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:00

Het ligt niet aan het KVTH op het hafforum staat de uitleg van de hengstenhouder himself! eerst dat lezen dan conclusies trekken Lachen

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:26

jah dat kan ik niet lezen ben geen lid meer van het haflingerforum, sinds dat je er voor moet gaan betalen.
En ik weet de preciese reden niet, dus kon ook niet weten of het aan het kvth lag ofniet. Staat tenslote op het kvth dat het om administratiefe redenen gaat.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:31

Heb me even aangemeld op het haflingerforum, heb tenslotte 2 weken proeftijd!! Misschien mag ik van mn ouders wel lid worden, maar mn ouders hebben het niet echt op zulk soort dingen te staan. Offtopic: Hoeveel moet je betalen per jaar?

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:34

Heb reactie gelezen, en vindt het nu begrijpelijk. Vindt het ook erg goed van Hans en Harriete dat ze daar even een verklaring hebben gegeven!!
Erg jammer dat dit is gebeurt.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:37

Reactie/uitleg op het haflingerforum:

Citaat:
Omdat wij vandaag de uitspraken en andere zaken pas ontvangen hebben kunnen wij nu pas volledige openheid van zaken geven. Als wij direct gedeeltes van hetgeen speelde naar buiten zouden brengen dan bleven jullie met veel vragen zitten en daarover dan weer speculeren.
Wij willen jullie bedanken voor de discreetheid waarmee jullie hiermee omgegaan zijn. (Van Karen gehoord maar dat begrijpen jullie waarschijnlijk wel). Dank jullie wel.

Walker blijkt Walker niet te zijn.
Als jaarling heeft hij samen met vele andere jonge haflingerhengsten ingeschaard gestaan in een wei. Tijdens het ophalen blijkt nu achteraf dat men de verkeerde hengsten mee naar huis heeft genomen. Wij hebben in oktober Walker gekocht en zijn er ook vanuit gegaan dat het Walker betrof daar de schets klopte. Echter blijkt nu dus het chipnummer niet te kloppen.
Inmiddels hebben wij achterhaald welke hengst het nu wel betreft (zijn naam is Arend) en hebben e.e.a. inmiddels met de betreffende eigenaren geregeld.

Aangezien dit niks afdoet aan de kwaliteit van de hengst zullen wij hem ook weer ter keuring aanbieden. Arend is een afstammeling van Allacher en gefokt bij Dhr. Van Mullekom. Arend is qua bloedvoering ook erg goed (familie van hem is nog Nationaal Reserve Kampioen merries geweest en er is ook al een Elite-merrie uit deze merrielijn).

Wat wij hiervan geleerd hebben -> chipnummers controleren !! Laat dit een les voor iedereen zijn zodat dit niet meer kan gebeuren.

Wij wensen jullie allemaal veel plezier met jullie haflingers en voor degene die fokken een gezond veulen.

Hans en Hariette van den Berg

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 19:34

Hmm.. Ik vind het niet prettig dat het stukje hier nu ook staat omdat mij verteld is dat dit alleen voor het haflingerforum is..

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:55

O, nou dat kan ik natuurlijk ook niet weten. En daarnaast kan iedereen die wil toch ook lid worden op het haflingerforum en het dan alsnog lezen. Ik zie het probleem niet zo.

Daarnaast lijkt het me goed dat er openheid van zaken gegeven wordt voor alle haflingerliefhebbers en niet alleen voor hen die lid zijn van het haflingerforum.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:51

Sammetje.. Dit was speciaal voor het haflingerforum geschreven, niet voor andere forums..
Als het hier had mogen staan had ik het zelf ook neer kunnen zetten.
Maar goed ,na overleg mag het blijven staan omdat het er toch al stond

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:44

Wie kan mij vertellen waar ik het haflingerforum kan vinden, wil wat advies voor mijn merrie en kan dat denk het beste daar doen, met allemaal haf mensen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:46