Wat vindt jij van de Haflinger ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DolceGabbana

Re: Wat vindt jij van de Haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:10

roxiie schreef:
Er zitten hele leuke tussen, maar ook minderen ( maar dat heb je toch met alle paarden)
Ik zou er zelf nooit een kopen, daar voor zijn ze mij te "grof"

Dat is onzin.....je hebtt ook de moderne haflinger die juist heel slank en smal is. Dit is dus absoluut niet waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:24

Over het algemeen zie ik sowieso liever paarden dan pony's. Qua karakter heb ik geen ervaring met een Haflinger, ook nog nooit bereden ook. Voor het plaatje ligt het eraan; over het algemeen houd ik meer van die lichtere kleur met van die appeltjes erover (de Haflinger van ASCM op Bokt heeft die 'tint' die ik zo mooi vind) en ik zie graag lange manen, kan voor mij bij wijze van niet lang genoeg zijn. En flink stevig, dat superslanke naar Arabisch neigende vind ik 3x niks .

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:32

Ik heb een luxe haflinger, echt het moderne type. Sommige mensen houden daar niet van maar ik wilde wel wat verder in de sport komen dus vandaar het moderne typetje gekocht. Maar wel met heel veel behang dus wel een echte haflinger. Maar goed ik kan me voorstellen dat ze te "grof" voor sommige mensen zijn. Net wat je zelf wilt natuurlijk. Maar die van mij lijkt niet op het ouderwetse type haflinger. Ze heeft een smalle borst, staat "hoog" op haar benen en is best groot. Dus het is inderdaad net welk type je voor ogen hebt. En ze heeft ook niet dat sterke haflinger karakter ze is eigenlijk super braaf. Heb haar nu zeven maanden en tot nu toe (even afkloppen natuurlijk) heeft ze nog niks raars gedaan. Bijna bij het saaie af. Dus ik vind dat ik een superhaf heb. Haha!

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:39

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:48

geweldige paarde:D!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:49

Over het algemeen vind ik het erg leuke pony's. Niet helemaal "mijn type" qua uiterlijk en bouw, en vaak vind ik ze wat braaf, maar er zitten hele leuke "exemplaren" tussen die lekker pittig zijn etc. Rijden lekker over het algemeen, en mijn ervaring is dat ze een stuk minder lomp zijn dan bijvoorbeeld Fjorden of Tinkers.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:04

Nouks schreef:
Over het algemeen vind ik het erg leuke pony's. Niet helemaal "mijn type" qua uiterlijk en bouw, en vaak vind ik ze wat braaf, maar er zitten hele leuke "exemplaren" tussen die lekker pittig zijn etc. Rijden lekker over het algemeen, en mijn ervaring is dat ze een stuk minder lomp zijn dan bijvoorbeeld Fjorden of Tinkers.

Waarschijnlijk kennen de meeste lui hier lompe haflingers. Maar er zijn ook heel veel luxe haflingersoorten zijn die absoluut niet lomp zijn. Een mooi uiterlijk Pling . Dus er zijn niet alleen haflingers zoals die van nature........de luxe zijn hééél mooi en kunnen superrr goed in de sport Cool

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:06

Uhm Uhm, Ik wil niet veel zeggen maar haflingers kunnen heus wel wat in de sport bereiken!! Mijn haflinger springt makkelijk 1.20 m en dat zie ik sommige andere 'sportpony's' echt niet nadoen!
Kortom: Ik ben dol op mn maflinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:33

SanneKyla schreef:
[***] schreef:

Waarschijnlijk kennen de meeste lui hier lompe haflingers. Maar er zijn ook heel veel luxe haflingersoorten zijn die absoluut niet lomp zijn. Een mooi uiterlijk Pling . Dus er zijn niet alleen haflingers zoals die van nature........de luxe zijn hééél mooi en kunnen superrr goed in de sport Cool

Ik zeg juist dat ze niet zo lomp zijn Knipoog Zelfs de lompe exemplaren zijn in de omgang een stuk minder lomp dan de meeste Tinkers en Fjorden. Daarom trekken me de Haflingers ook veel meer. Maar ook de 'moderne' Haflinger is naar mijn smaak toch nog te lomp (en rustig) om echt mijn smaak te zijn, zeg maar. Ik weet best dat ze leuk meekomen in de sport, maar toch. Geef mij maar een paardje met wat meer bloed.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:00

Nouks schreef:

Ik zeg juist dat ze niet zo lomp zijn Knipoog Zelfs de lompe exemplaren zijn in de omgang een stuk minder lomp dan de meeste Tinkers en Fjorden. Daarom trekken me de Haflingers ook veel meer. Maar ook de 'moderne' Haflinger is naar mijn smaak toch nog te lomp (en rustig) om echt mijn smaak te zijn, zeg maar. Ik weet best dat ze leuk meekomen in de sport, maar toch. Geef mij maar een paardje met wat meer bloed.

hi volgens mij hebben alle paarden evenveel bloed (haha nee begrijp je wel hooor!!
Maar er zijn meer lexere types dan de oude types.. Wat wil je ook het waren vroeger werkpaarden net als belgen!!.. Maar goed er zijn dus al veel meer luxere types dan de oude types..
Ik zal zelf ook even mijn mening geven.. Ik vind veel paarden pony's mooi maar echt 1 ras niet.. Ik kan zeggen dat ik friesen mooi vind maar friesen heb je hele mooie beesten van die ik dus prachtig vind en ook van die dingen nou ja zooo lelijk (nep friesen noem ik het). Maar de Haflingers kijk qua karakter helemaal geweldig!!!! Super beesten en vind de meesten ook nog een vrezelijk mooie uitstraling hebben.. Ik vind Haflingers top!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:04

Ik vind ze sowieso mooi, maar niet allemaal even fijn.
Wij hebben er 3 op de manege. 1 is super lief en loopt in de beginnersles altijd voorop, en de andere is er 1 voor in de paardenles en die is super eigenwijs en luistert gewoon niet Tong uitsteken
Is dus best wel een verschil..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:07

Licht ook aan de ruiter die er op zit.. kijk sommige paarden met een beginner op de rug doen alles wat die vragen.. maar word er wat meer van het dier gevraagt gaat het vervelend en eigenwijs doen;) en probeerd die gene uit.. Maar manage paarden kun je het eigenlijk goed bij zien wat hun ware aard is.. Die worden door zo veel gereden die worden verpest je moet het meer van de haflingers hebben die bij een particulier staan.
Heb ook 2 haffies een keer greden op de manage.. jemig wat een rot beesten.. bah

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:08

Ach ja, smaken verschillen.

Had vroeger nooooooooooit gedacht dat ik "later" een hafje zou hebben. Maar ik werd er gewoon "verliefd" op. Voor mij is mijn haflinger het helemaal en al kan ik d'r soms wel achter het behang plakken met haar soms zo lompe gedrag uiteindelijk vind ik haar toch helemaal het einde.

Als ik dan naar uiterlijk kijk zie ik wel liever een wat modernere (niet TE modern) haflinger dan het ouderwetse type.

Wanneer mensen aan mij vragen wat voor paard ik heb, en ik zeg dat ik een haf heb zeg ik er wel vaak achter aan, dat ze niet zo'n grote, brede, boerenknol (sorry...) is. Dat is toch het beeld wat mensen vaak van haffies hebben. En dat beeld klopt absoluut niet met mijn haf!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:13

sammetje schreef:
Ach ja, smaken verschillen.

Had vroeger nooooooooooit gedacht dat ik "later" een hafje zou hebben. Maar ik werd er gewoon "verliefd" op. Voor mij is mijn haflinger het helemaal en al kan ik d'r soms wel achter het behang plakken met haar soms zo lompe gedrag uiteindelijk vind ik haar toch helemaal het einde.

Als ik dan naar uiterlijk kijk zie ik wel liever een wat modernere (niet TE modern) haflinger dan het ouderwetse type.

Wanneer mensen aan mij vragen wat voor paard ik heb, en ik zeg dat ik een haf heb zeg ik er wel vaak achter aan, dat ze niet zo'n grote, brede, boerenknol (sorry...) is. Dat is toch het beeld wat mensen vaak van haffies hebben. En dat beeld klopt absoluut niet met mijn haf!

klopt dat hebben mensen ook van friesen en tinkers enzo.. wat ik dan hoor van andere mensen.. ik krijg ook wel eens zo'n opmerking van.. "tja het loopt" ook niet leuk maar ik weet dat het kwpn mensen zijn die het zeggen.. niks op het ras tegen hoor vind het mooie paarden.. maar sommige mensen!!

Bo0wiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:17

nou sorry hor maar als jij haflingers sloom vind dan is er iets mis.
Mijn haflinger is n0g veeeel actiever dan mijn paard en doet het erg goed in de sport dus..!!!!!!!!!!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:22

De wat oudere forsere types vind ik kwijl haffies, die sport haffies vind ik weer erg lelijk. JA ik heb zelf een ouderwetse haff. en het is zo'n schat!!

nienkestorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 07:54

DE HAFLINGERS KUNNEN WEL DE SPORT IN MIJNEN GAAT OOK DE SPORT IN EN DAAR KOM IK MET SPRINGEN HEEL VER MEE IK SPRING AL MET HEM 1.40 DAT DIE ZELF 1.47 IS

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:21

Verschilt van paard tot paard Lachen .
Ik vind alle types Haflingers wel mooi behalve de hele kleine dikke die wat grijzig zijn Nagelbijten / Gniffelen

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:22

Cassia schreef:
Verschilt van paard tot paard Lachen .
Ik vind alle types Haflingers wel mooi behalve de hele kleine dikke die wat grijzig zijn Nagelbijten / Gniffelen

Daar ben ik het helemaal mee eens Ja
Edit: niet dat die niet lief zijn hoor Tong uitsteken

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:24

Miirthe schreef:
Voor het plaatje ligt het eraan; over het algemeen houd ik meer van die lichtere kleur met van die appeltjes erover

ik hou juist meer van haflingers met donkere kleur Cool

ik heb ook liever wat stevigere haflinger dan zo'n hele slanke atletische Lachen

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:53

ik vind Haflingers echt prachtig vooral de kleur en zo'n lekker dik pak manen. Ik ben dan ook helemaal blij dat ik sinds zo'n 2 maandjes zo'n knapperd heb!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:54

Voor mij het mooiste ras dat er bestaat, mocht er ooit een eigen pony komen wordt dat zeker een hafje!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:39

Ik vind ze HELEMAAAL SUPER Haha!
Omdat ze zo mooi lief eigenwijs enz. zijn Haha!

miekxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:48

ik vindt ze heel erg mooi en stoer Pling

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:50

Ik vond ze eerst van die lompe brede dikke recreatie beesten Knipoog
Nu de wat sjiekere maflinger steeds meer komt.. vind ik het super leuke paarden!
ik zou er zelf ook wel 1 willen, maar helaas willen de ouders niet Knipoog