Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:34

Neon schreef:
750 is de max...mits ie goed gekeurd wordt... er staan tig papierloze ponies te koop die er beter uit zien als deze... de paardenmarkt ligt op zijn gat... er is geen enkele handelaar die hier 1000 voor betaald... en als de verkoper wel een handelaar zou hebben die dat er voor over heeft moet hij hem daar vooral direct naar toe brengen :')

Overigens kun je dat hele ingereden verhaal ook van tafel vegen... dat is geen positieve kant aan dit verhaal want
1 het dier was te jong toen hij ingereddn werd.
2 het dier wordt op te jonge leeftijd al veel te veel belast door 4 uren per dag te moeten lopen
3 het dier is voornamelijk gebruikt voor kinderlesjes, ik lees daarin dat het beest zadelmak is, want van een correcte dressuurmatige basis lijkt mij geen sprake te zijn :)

waarom kan hij pas in sep. Naar je toe komen? En wat gaat er in de tussentijd met het dier gebeuren? Ik neem aan dat hij niet op deze manier schraal moet blijven staan als hij van jou wordt?

Precies dit. Het paard is volledig verkeerd bespierd, als je naar de bovenkant van de hals kijkt heeft het knap onkundige ruiters en/of een slecht passend zadel gehad. Wat ook weer wordt bevestigd door de gigantische onderhals en de deuk bij de lendenen. Dit paard heeft een leuk smoeltje, ik denk dat 't een slimme is die best zal gaan opleven als hij wat beter in conditie is en lekkerder in z'n vel zit. Niet dat dat nadelig hoeft te zijn maar een slim paard op volle kracht moet je maar net liggen. En ben ik nou de enige die zich afvraagt of hij geen zomereczeem heeft?

Voor deze haf, in deze conditie en met deze "inrijd"achtergrond zou ik tot 800 euro over hebben. Laat dat zadel maar bij die boer, bij afkeuren kosten voor verkoper en bij goedkeuren kosten voor jou. En dan meteen opladen als hij door de keuring heen komt. Dan kan hij de rest van de zomer nog bijtrekken op een weiland en kun je er eens een paar keer een osteopaat bij halen en heb je in september een haffie waar je mee aan het werk kan.

Zoals al gezegd: het ontbreken van papier is hier het minste struikelblok, het is een recreatieruin dus wat boeit het.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:34

Janneke_x schreef:
Er zit inderdaad alleen een paspoort bij.. En zelfs daar staat niets in. Ik kan er dus ook niet via de chip meer uithalen?

Je stelt me de juiste vraag.. Waarom niet gewoon kopen als je t paardje leuk vind. Zo hoor ik inderdaad te denken maar op de een of andere manier vind ik het fijn om wat meer achtergrond informatie te hebben.

Gewoon kopen als je hem leuk vind.

Ik heb een haflinger zonder papier. Het verhaal houd op in Belgie omdat hij gekocht is van een Belgische handelaar op de paardenmarkt in Den Bosch van 1994. Hij was toen 3 jaar oud.
Ik weet niet wie de ouders zijn, wel heb ik het vermoeden dat hij opgeroeid is op een boerderij omdat hij niks om landbouw verkeer gaf.
En dat is het. Ik vind het soms wel jammer dat ik niet wat meer weet zoals van mijn fjord waar ik ook geboorte foto's van heb.
Maarrrr het is mijn allerbeste maatje en dat al 22 jaar :D En ik hem hem niet eens zelf uitgezocht :P

Laat hem echt niet staan om een papiertje als het dier verder gezond is.
Het schrale verdwijnt, absoluut. En hij gaat ook zeker nog uitzwaren. Hij heeft flinke pootjes en er zit een groot hoofd op. Hoeven zien er ook niet slecht uit.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:44

Zomereczeem verdenk ik hem niet Van, de vacht en de manen zien er goed uit.

Wat betreft zadel, is ook geen probleem. Je hebt zadels met korte kussens. Dus 18 inch met 17 inch kussens
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 26-06-16 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:45

Halsdeken d'r op gehad waarmee hij z'n voorpluk en het voorste stukje van z'n manen heeft kunnen schuren. Zo vind ik 'm eruitzien.

myk_en_shant

Re: Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:48

Het lijkt mij eerder dat ze het stukje voor hoofdstel en halster kortgeknipt hebben en dat dit weer nodig moet gebeuren

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:49

Ik bemoei me even niet met de prijs en dergelijke en het is absoluut niet de bedoeling om je hiermee aan te vallen.. Maar ik maak me meer zorgen over de combi van amazone/paard. Die foto met iemand ernaast, ben jij dat TS? Zoja, denk ik niet dat ik het de meest ideale combi zou vinden. Ik zou persoonlijk doorzoeken naar een iets groter paard, of als je echt het liefst een haflinger wil, dan eentje die flink aan de maat is.. Daanaast gaat op deze een 18" zadel echt niet goed uitpakken vrees ik...

Snap dat het lastig is om je 'emotie' even weg te denken in dit verhaal en puur rationeel te denken, maar ik denk dat dit geen goede combi is :). Maar, ik ben geen expert en ik heb natuurlijk geen foto gezien van jou erop dus het is gebaseerd op die stand foto + het feit dat je er een 18" zadel waarschijnlijk op zou moeten leggen (en de pony een vrij korte rug heeft)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:52

Koper schreef:
Halsdeken d'r op gehad waarmee hij z'n voorpluk en het voorste stukje van z'n manen heeft kunnen schuren. Zo vind ik 'm eruitzien.

Of ooit eens het haar weggeknipt en niet meer bijgehouden.
Over het zadel zou ik mij echt niet druk maken, er is zoveel keus op de markt daar zit echt wel iets geschikts tussen. Bovendien gaat dit paard nog verder ontwikkelen kwa spieren en bouw.
Bekijk dat maar eens over een jaartje.

Ik vind hem zelf ook wel leuk eigenlijk :o , leuk en lief koppie.
De prijs van 1250 zou mij niet zo boeien, wel zou ik hem direct mee willen nemen. Boer lief zoekt dan maar een andere oplossing voor zijn ponykamp.
Ben benieuwd wat de DA ervan vind en wat je gaat doen.

oja voor de mensen die twijfelen over de combi; ik ben zelf 170, rond de 72 kg en was altijd een prima combi met mijn haffie van 1.42. (haffi is nu met pensioen).
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-06-16 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:54

Minjon vergeet niet dat de haf nog volledig in de groei zit en er sowieso nog een aantal cm de lucht in zal gaan en uiteraard gaan verzwaren.
Dus denk dat dit wel gaat meevallen. Echter zal ts wel diep in het buideltje moeten tasten, vanwege een goed passend zadel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:57

myk_en_shant schreef:

Wat betreft zadel, is ook geen probleem. Je hebt zadels met korte kussens. Dus 18 inch met 17 inch kussens

En dat zijn zadels duurder dan dit paard. Ik denk niet dat de ts dat eraan uit kan geven, maar dat is misschien een hele verkeerde aanname.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:58

Ben ik dan de enige die het idé heeft dat dit geen jong paard is?
En nee ik heb niets om dat te staven behalve de foto's die ik zie waarop ie me niet de indruk geeft dat het een jong paard is. Dat ICM de papieren die niet kloppen zou me meer zorgen baren.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-06-16 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:00

Hmm heb je misschien een puntje. . Maar bij keuring wordt in de mond gekeken! Even opletten dus ts :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-06-16 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:01

Van mijn new Forest dacht ik ook dat die te klein zou blijven en was ook schraal bij aankoop.
Hij was wel anderhalf dus groeide sowieso maar desbetreffende dierenarts zei dat die nooit de D pony maat ging halen. Inmiddels is hij 1m42

Het verschil in bijna 1 jaar tijd: rechts bij aankoop links vorige herfst
Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:01

TS, het is een leuk beestje. Maar je hebt nu al zoveel punten genoemd waar je aan twijfelt... Ik zou als ik jou was eerst nog even rondkijken, als hij toch pas in september weg hoeft. Die verkooppraatjes moet je je niks van aantrekken.
Had ik ook toen ik bij een Tinker ging kijken; ik moest voor zaterdag beslissen want dan kwamen er nog andere kijkers (not) en zijn broer wilde het paard al kopen voor €2000 (doe dat dan) etc. Ik heb 2 weken gewacht en toen alsnog gekocht :)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:06

Is het mogelijk dat er een site is van die stal waar hij staat, waar ze fotoalbums in bewaren van voorgaande pony kampen?

Zo ja, even kijken of deze haflinger er tussen staat. Of misschien een verhaaltje over deze haflinger... Door meiden die daar op pony kamp geweest zijn....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:08

Hij moet pas weg in september , dan kun jij nog heel lang rond neuzen naar een ander paard blijf je bij dit leuke slungeltje kun je in sept altijd nog terug!
( zo heb ik het zelf ook gedaan,en bleek het een goed koopje 2 voor de prijs van 1 en het zijn beiden leuke ponys en het was een zacht prijsje omdat hij hem toen echt niet kwijt kon ;) )

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:12

smurffie schreef:
myk_en_shant schreef:

En dat zijn zadels duurder dan dit paard. Ik denk niet dat de ts dat eraan uit kan geven, maar dat is misschien een hele verkeerde aanname.

Tja die kans zit er dik in, dat het zadel duurder zal zijn dan de haf is.Maar dat is aan ts om te beslissen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:12

te mager nee , onbespierd ja. Ze zijn zo beter af dan dat je ze kunt rollen. Leuk gebouwd dier hoor.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:18

Als jij verliefd bent moet je het gewoon doen. Ik heb jaren geleden een nog net geen 3 jarige gekocht die ook met 2,5 was ingereden. Niet mijn keus,maar toen ik die slungel kocht heel lang niets tot weinig mee gedaan. Het is een goed bespierde haf geworden toen!
Alles gaat of staat met if je verliefd bent of niet. Is het zijn geld waard,dat ligt geheel aan degene die hem koopt. Iemand die verliefd is betaald het bedrag,en zo niet dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:21

Koper schreef:

Ik snap het! Dat korte voorstukje is geknipt... Voor het hoofdstel. Ik zei ook al " breed hoofdstel dan".

Maar dit is zo geknipt. Schuren doet hij niet, nergens echte typische schuurplekken gezien. De staat wordt slecht verzorgd en is dun. Kaal van het kammen lijkt wel. Bovenop is het dik. Onderin sliertjes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:22

Op papier kun je niet rijden en je bent geen fokker.

Dus dan is het niet belangrijk.

Maar ik vind hem nou niet bepaald goed uitzien en de voorbenen lijken niet geheel correct te zijn.

Maar kan gewoon omdat het niet goed bekapt is en niet goed gevoerd zijn etc.

Wie weet als je m goed verzorgd en opknapt heb je een prachthaflinger eraan.

Ik vind hem in ieder geval wel een leuke koppie hebben en hij lijkt mij erg lief.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:24

Hier is het ook zo ver weggeknipt als ik het bij houdt hoor. Ik vind het makkelijker wanneer er meer weggeknipt is.Dat zou niet mijn grootste zorg zijn. Gezien de toestand van het dier betwijfel ik of ze de moeite zouden doen om er een exceemdeken voor aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:24

Minjon schreef:
Ik bemoei me even niet met de prijs en dergelijke en het is absoluut niet de bedoeling om je hiermee aan te vallen.. Maar ik maak me meer zorgen over de combi van amazone/paard. Die foto met iemand ernaast, ben jij dat TS? Zoja, denk ik niet dat ik het de meest ideale combi zou vinden. Ik zou persoonlijk doorzoeken naar een iets groter paard, of als je echt het liefst een haflinger wil, dan eentje die flink aan de maat is.. Daanaast gaat op deze een 18" zadel echt niet goed uitpakken vrees ik...

Snap dat het lastig is om je 'emotie' even weg te denken in dit verhaal en puur rationeel te denken, maar ik denk dat dit geen goede combi is :). Maar, ik ben geen expert en ik heb natuurlijk geen foto gezien van jou erop dus het is gebaseerd op die stand foto + het feit dat je er een 18" zadel waarschijnlijk op zou moeten leggen (en de pony een vrij korte rug heeft)

Ik ben 20 cm kleiner dan deze ruiter maar heb een dikkere kont haha :p hij is 1.46-1.50 ongeveer. Ik ben 1.60. Dus een echte mini!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:26

Janneke_x schreef:
Koper schreef:

Ik snap het! Dat korte voorstukje is geknipt... Voor het hoofdstel. Ik zei ook al " breed hoofdstel dan".

Maar dit is zo geknipt. Schuren doet hij niet, nergens echte typische schuurplekken gezien. De staat wordt slecht verzorgd en is dun. Kaal van het kammen lijkt wel. Bovenop is het dik. Onderin sliertjes.

Kan natuurlijk ook gewoon een gebrek aan voedingsstoffen zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:26

Nog even dit, schandalig dat ie met 2,5 al is ingereden en altijd op paddock is gehouden.

Dus beetje oppassen geblazen en laat hem in ieder geval goed nakijken en keuren door jouw eigen veearts en vooral of hij niet in het verleden hoefbevangen was..............want waarom niet op het land en ziet er schraal uit, heeft mogelijk een reden.

En flink van de prijs af gaan proberen krijgen, zoveel is ie niet waard, dat is wat ik zou doen.

Ooit had ik een paard op het oog en maar zag er nou niet bepaald goed uit en slecht en daar heb ik flink van de prijs af kunnen vragen en die was het met mij eens, zeker in die toestand. Je kan het gewoon proberen.

Wat is de vraagprijs van de verkoper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:30

Wauw wat een reacties! Ik ga inderdaad even rustig nadenken wat ik ga doen na al dit commentaar. Ik ben zeker verkocht aan deze haflinger en wil en de zekere tijd en moeite in steken. Mocht hij gekocht worden dan maak ik nogmaals foto's. Hij zal direct bekapt worden en goed geknipt en gewassen. Vervolgens de wei in en vooral veel spelen!