Neon schreef:750 is de max...mits ie goed gekeurd wordt... er staan tig papierloze ponies te koop die er beter uit zien als deze... de paardenmarkt ligt op zijn gat... er is geen enkele handelaar die hier 1000 voor betaald... en als de verkoper wel een handelaar zou hebben die dat er voor over heeft moet hij hem daar vooral direct naar toe brengen
Overigens kun je dat hele ingereden verhaal ook van tafel vegen... dat is geen positieve kant aan dit verhaal want
1 het dier was te jong toen hij ingereddn werd.
2 het dier wordt op te jonge leeftijd al veel te veel belast door 4 uren per dag te moeten lopen
3 het dier is voornamelijk gebruikt voor kinderlesjes, ik lees daarin dat het beest zadelmak is, want van een correcte dressuurmatige basis lijkt mij geen sprake te zijn![]()
waarom kan hij pas in sep. Naar je toe komen? En wat gaat er in de tussentijd met het dier gebeuren? Ik neem aan dat hij niet op deze manier schraal moet blijven staan als hij van jou wordt?
Precies dit. Het paard is volledig verkeerd bespierd, als je naar de bovenkant van de hals kijkt heeft het knap onkundige ruiters en/of een slecht passend zadel gehad. Wat ook weer wordt bevestigd door de gigantische onderhals en de deuk bij de lendenen. Dit paard heeft een leuk smoeltje, ik denk dat 't een slimme is die best zal gaan opleven als hij wat beter in conditie is en lekkerder in z'n vel zit. Niet dat dat nadelig hoeft te zijn maar een slim paard op volle kracht moet je maar net liggen. En ben ik nou de enige die zich afvraagt of hij geen zomereczeem heeft?
Voor deze haf, in deze conditie en met deze "inrijd"achtergrond zou ik tot 800 euro over hebben. Laat dat zadel maar bij die boer, bij afkeuren kosten voor verkoper en bij goedkeuren kosten voor jou. En dan meteen opladen als hij door de keuring heen komt. Dan kan hij de rest van de zomer nog bijtrekken op een weiland en kun je er eens een paar keer een osteopaat bij halen en heb je in september een haffie waar je mee aan het werk kan.
Zoals al gezegd: het ontbreken van papier is hier het minste struikelblok, het is een recreatieruin dus wat boeit het.

En ik hem hem niet eens zelf uitgezocht
, leuk en lief koppie.
)