Haflinger eigenaren 35+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sliert

Re: Haflinger eigenaren 35+

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:59

Hier een 42 jarige met sinds kort een haflinger. Zelf fokken we dressuurpaarden en de haf stond al drie jaar bij ons in pension. Ik heb d'r regelmatig gereden en vond/vind het een onwijs leuke pony. D'r vorige eigenaresse kreeg het financieel moeilijk en toen hebben we eigenlijk in een opwelling gezegd dat ze geen stalgeld meer hoefde te betalen en dat ze de pony gewoon mag blijven rijden. En na een x aantal maanden is ze dan van ons. Wat mijn plannen zijn met de pony? Tja....voor het plaatje ben ik veel te groot, dus wedstrijden rijden ga ik niet doen met d'r. Ik hoop dat mijn dochter er later op kan. Duurt nog even want dochterlief is nu 2 jaar oud. Maar stappen doet ze al regelmatig op d'r, dus het begin is er!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:58

Voor een haf ben je niet snel te groot. :)*
En ze lopen zalig heb altijd kwpn gereden, maar voor het rijden vind ik haf fijner.
Lekkere gangen zonder dat je een eind uit je zadel wordt gegooit.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:04

Ik ben 49 en in bezit van een haf van nu 6 jaar. Gekocht toen die 5 maanden was. Loopt dressuur in de klasse M. Het is nog wel de bedoeling dat die aangespannen gaat lopen.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:41

Ik ben 1.83 en de haf is 1.45m. Voor het mooie ben ik gewoon te lang.Ik merk niet dat de pony moeite heeft met mij {ben ook 10 kilo lichter dan degene die d'r normaal rijdt}. Ze is bijna M klaar. De galop moet nog wat beter, maar dat is een kwestie van tijd. Wie weet, laat ik in de toekomst iemand anders er mee starten, daar heb ik net zoveel lol in.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:49

Ach, wat maakt het uit wat een ander ervan vind! Als je zelf geen hinder ondervind van je lengte op je paard is het toch ok? Ik ben zelf 1.80, haflinger is 144. Ik vind het prima zo. Wel handig, vooral als je er eens af moet tijdens een buitenritje :) Dat is net zoiets als leeftijd: trek me niks aan van leeftijd, het is wel belangrijk hoe iemand zich gedraagt. Je kan je op je 40ste nog gedragen als een jonge meid van (ok)25 jr, maar sommige lijken wel 60 op hun 40ste.
Als je maar plezier samen hebt!

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:11

Oh, het boeit me ook geen ene zier wat een ander er van vindt hoor. Maar ik heb zelf nog 6 kwpn-ers en rij nog een merrie voor iemand anders, dus ik hoef ook niet zo nodig te starten met de haf. Ik vind het gewoon een geweldig leuk dier en hoop dat in de toekomst mijn dochtertje er mee gaat rijden. In de tussentijd laat ik misschien iemand anders er mee starten. Ik zie wel hoe het loopt. De haf is ook beleerd voor de wagen toen ze vier was, dus wie weet, ga ik er wel mee mennen {alleen nog even tijd vinden....}. En mocht mijn dochtertje helemaal geen wedstrijd ambitie hebben, dan hoop ik dat ze er gewoon een leuke pony aan krijgt.

Jeannewhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:39

Jahoor, ik ook, 42 jaar en 2 maflingers ;-) Ik deel ze met mijn man en mijn 2 dochters van 16 en 14. Mijn man en ik rijden alleen recreatief (veel buitenritten) en onze oudste dochter rijdt af en toe dressuur. We hebben dus allemaal plezier van onze knappe blondies.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:06

nog geen 35+ maar 31 mag vast ook *D
In het bezit van twee haflingers die samen een erg grappig stel vormen :P

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:08

Nens77 schreef:
Naapienaap schreef:
Ik wordt volgende week 37... :-) (auw doet best zeer als je het zo ziet staan)...

Sinds mei vorig jaar trotse en superblije maatje van Nico van 14 (Nicodemeus La Ferme)... Nicootje...

Vind zichzelf een hele bink (beetje haf eigen denk ik).. wel goudeerlijk en heel veelzijdig...

Hahaha dat denkt die van mij ook, snuiven, snorken en als een Arabier rond paraderen doet hij graag.
Als er een ander paard langs loopt lekker uitdagen (graven of hengstennek erop en rond stappen haha)
En een knie actie dan :oo wauw !
En dan moet je hem onder het zadel zien :=
Liever lui dan moe haha

Ja mooi he... haha.. heerlijk volk dat haflinger volk... kan ook uren bij het land staan kijken hoe hij zich misdraagt en anderen in de hakken bijt als ze niet willen spelen.. :-)

Ah wat leuk Klasien... ken je mijn Nicootje nog van dat het een kleine mannetje was... haha meneer de dekhengst... Ben super blij met hem...

Las ergens op bokt dat iemand jaren geleden schreef... dat ze niet begreep wat mensen toch aan Nicodemeus La Ferme vonden... heeft ze hem vast nooit echt ontmoet... Clown.. met een hart van goud... :+ <3

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:10

Mando schreef:
Deze 47 jarige heeft vandaag mee gehobbeld met de wwd hahahaha
Echt leuk altijd zo'n dag

Je weet het als je 35+ bent en je rijdt op een haflinger altijd blijven lachen.

[ Afbeelding ]

En een rondje gesprongen

[ Afbeelding ]

Nou jullie zijn voor zeker mijn voorbeeld voor over 10 jaar... :-)... de lol spat eraf... wat een combi!!! Wordt er helemaal vrolijk van... (en ik zit op werk... dus dat zegt wat... hahaha)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:49

Haha Dank je wel.
Wat n lieve woorden.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:55

Ze zijn gemeend!!!! :)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:58

Ik merk wel dat naarmate ik ouder word, ik wel steeds bezorgder word. (al kan dat er ook mee te maken hebben dat ik nu een merrietje heb ipv de grote robuuste ruin die ik hiervoor had)

Gisteren is de tandarts geweest en heeft haar gebit even onder handen genomen. Ik laat dit normaal altijd door de veearts doen, maar ja, de tandarts was er toch en hij was een stuk goedkoper :P
Nou bleek dat de veearts er een potje van had gemaakt en mn arme meisje enorme haken en escerpe randen aan haar kiezen had. Zelfs zo erg dat haar hele mond kapot was.
Gelukkig is het nu opgelost, maar ik voel me best wel schuldig. Ze was de laatste tijd zoooo opstandig met rijden en ik dacht dat het aan spanning van de verhuizing lag. Morgen kruip ik er weer op om het verschil te voelen. Kan bijna niet wachten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:35

Wendeltje wat balen dat de vorige ta zo potje van gemaakt heeft. Arme haffie.
Hou rekening mee dat ze morgen nog wel gevoelig kan reageren op teugeldruk.

Zelf ben ik vandaag ook heerlijk met mijn maflingers bezig geweest.
Mijn haffries Valentino lekker los gegooid en wat grondwerk gedaan.
Mijn oudje Marijke lekker verknuffeld en verder mocht ze lekker het land in.
Met Amber dubbele lijnen gelongeerd.
En toen had ik de puf op, dus Shanti had mazzel een knuffel en lekker luieren in de bak samen met Amber.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 09:41

Jeetje, jij bent vlot geweest.
het was een veearts die haar tanden al jaren heeft gedaan. Ik vind het echt schandalig. Zeg dan gewoon dat je niet weet wat je ermee moet.
Het kan nooit erger zijn dan het was, dus wat moeilijk doen, is niet zo erg.
Vandaag lekker rijden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:29

Wendeltje schreef:
Jeetje, jij bent vlot geweest.
het was een veearts die haar tanden al jaren heeft gedaan. Ik vind het echt schandalig. Zeg dan gewoon dat je niet weet wat je ermee moet.
Het kan nooit erger zijn dan het was, dus wat moeilijk doen, is niet zo erg.
Vandaag lekker rijden.

Nu weet je meteen wie je NIET MEER moet vragen haar gebit te doen. Schande! Arm dier die zoveel pijn moet lijden door zijn onkunde.

Ik laat elke 1,5 jaar haar gebit nakijken. De eerste maal moest er veel aan gebeuren; was niet eerder gedaan. De keren daarna was er niet veel te doen voor de tandarts.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:04

silby schreef:
nog geen 35+ maar 31 mag vast ook *D
In het bezit van twee haflingers die samen een erg grappig stel vormen :P

Wat een mooie foto's van je paarden en ook zeker van je honden! Ze lijken allemaal errug lief.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:10

Dank je Erres! Ze zijn ook erg lief idd!

balen dat je veearts er zo'n potje van heeft gemaakt...
Ik zou hem dit toch echt nog wel even vertellen,gelukkig is het nu weer in orde!

Hier komt de tandarts ook over 2 weekjes,eens kijken wat de schade is...
Amino zit in zijn wissel periode en Fey mist een kies onder dus die daar boven zit moet sowieso bij
geholpen worden...

vanochtend al lekker beide paardjes gereden :)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:55

Oh, maar de veearts gaat het ook zeker nog te horen krijgen hoor.
Vandaag weer gereden na de behandeling. Ik ben er vol goede moed opgestapt en omdat het zulk lekker weer was, ben ik de buitenbak in gegaan. Ik sta pas een maand hier op stal en had daar nog niet gereden. Ik wist natuurlijk wel dat er spanning zou zijn, maar haar gedrag was echt belachelijk. Ik wist zooo niet wat ik ermee moest. De enige gang waarin ik normaal kon rijden was de rechter galop. In de stap liep ze alleen maar te dribbelen, in draf was er vreselijk veel spanning en in de linker galop wilde ze alleen maar hard. Als ik haar dan terug reed, sprong ze over en ging ze zijwaarts galopperen. Ze zette me volledig buitenspel. Ik hoop dat dit achterlijke gedrag met haar hengstigheid te maken heeft. Zo niet, dan ga ik de osteo maar bellen, want ik raak hier nogal gefrustreerd van. Iemand nog ideeën?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:59

Ik denk dat ze nog last heeft van d'r tanden, vergeet niet ze is in al die tijd geen correcte behandeling gehad. En is nu denk ik grondig aangepakt. Mijn ta zegt altijd om een paar dagen goed rust te geven.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:33

Ik zou haar ook even rustig de tijd geven om aan haar gebit te wennen....
Soms duurt het even voordat ze door hebben dat ze er geen pijn meer aan hebben.
Hier komt de TA maandag,daarna hebben beide paardjes ook een paar dagen vrij.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:44

Hier komt de osteo maandag dus ik denk dat wij ook een rustige week gaan hebben.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:09

Wendeltje hoe gaat het nu met je haf, heb je er al weer erop gezeten.
Zo ja, hoe ging dit.

Gister met het heerlijke weer vier rijlessen gegeven met de paarden.

De paarden konden het mooie weer ook wel waarderen, ze waren allemaal superbraaf. En met borstelen sliepen ze bijna, zo lekker relaxt.

Alleen de shet die ik in de les gebruik vond het wat minder het warme weer. Ze zit nog dik in de vacht en ze is zwart van kleur.
Gelukkig kon ik met haar in het land lessen, dus hoefde ze niet in de zware bak te sjouwen met d'r kleine voetjes.

Na de lessen mochten Shanti en Amber nog lekker zonder deken spelen in de bak.

Marijke stond al vanaf half tien al lekker in het land te knabbelen, ik kan merken dat het gras weer groeit, ze zat maar te drentelen voor de staldeur en liet haar kuil links liggen. Gek beest.

Aangezien het vannacht niet zou gaan vriezen mocht Valentino vannacht lekker buiten blijven in de bak. Voor de zekerheid nog een 0 grams deken opgedaan.

Gisteren weer een druk dagje gehad, vandaag ga ik lekker van het weer genieten.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:18

43 en sinds 5 jaar een haflinger Daisy.

Met haar doe ik mennen en lekker rijden in het duin. Af en toe rijden mijn dochter (18jr) en zoon (14jr) ook op haar. Verder heb ik voor twee x per week een bijrijder voor Daisy. Britt (14jr)rijdt haar dan in de bak.

Altijd paarden gehad (vanaf mijn tweede jaar), of bij gereden van anderen. Daisy is mijn eerste haflinger en ik moet zeggen dat het super bevalt!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:07

Wat leuk om te lezen dat iedereen weer lekker bezig is met zn haf met dit mooie weer. Je hebt er meteen weer veel meer zin in hè.
Heb een paar dagen niet gereden ivm hele erge hooikoorts. Vandaag voor het eerst er weer op geklommen. Het ging heerlijk. We hebben zalig in de buitenbak gereden en op de weg uitgestapt. Ze was er nog niet helemaal, maar de grote stress was weg.
daarna gaar staart en achterbenen gewassen en haar mok ook gewassen. Dat is ook bijna weg. Het was dus echt een topdagje :)