haflinger mooi of lelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:27

njiloj schreef:
ik vind de haflinger een mooi ras. Het uiterlijk kan nogal verschillen wanneer een paard wel of niet goed in zijn spieren zit. Onze haffies hebben natuurlijk nogal de neiging om een lekkere grasbuik te ontwikkelen. :P

Ik heb wel een grote voorkeur voor het wat robuuster gebouwde dier. De haflingers van nu vind ik nogal langgelijnd. maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Geef mij maar een klein paardje met brede borst, korte pootjes en flink behang. Zo vind ik ze het mooist.

[ Afbeelding ]

Daar moet ik even op reageren. Het is natuurlijk zo dat veel moderne haflingers langer gelijnd zijn dan veel ouderwetse haflingers.
Maar als ik zo even kijk naar mijn haflingers, dan is de oude tank een haflinger met een lange rug en de jonge moderne haflinger eentje die heel compact is en een heel kort ruggetje heeft. Dat vind ik dan weer mooi: modern maar toch compact, geen uit elkaar vallende dieren zoals jij inderdaad aanhaalt. Gelukkig zijn er genoeg moderne haflingers die compact zijn :j :D .
Ik vind een lang gelijnde haflinger mooier als hij ouderwets is, zoals mijn Mara.

Verder vind ik bijna elke haflinger wel iets hebben en ga ik er geen enkele echt lelijk noemen (ik hou van alle paarden), al zijn sommigen gewoon niet mijn smaak. Qua kleur vind ik ze ook mooier als ze wat donkerder zijn, ik heb al een palomino merrie dus daar heb ik geen haflinger voor nodig.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:19

Al zie je de langelijnde modelletjes vooral bij de moderne haflingers. Bij de ouderwetse zie je dit stukken minder.

Ik zie ze liever compact. Korte rug, stevige benen, sterke achterhand, en veel haar. :D

xLeoniee

Re: haflinger mooi of lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:45

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCLSV8DT.jpg

Die van mij zit net tussen het brede en het smalle in.. Nog wel de korte beentjes enzo..
Vind dat persoonlijk wel het mooiste. Die echte sporthaflingers zijn niet echt haflingers meer vind ik.. Maar die tanks ben ik ook niet zon fan van... :o

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:48

Ik vind niet alle haflingers prachtig, maar ik moet zeggen dat ik dankzij mijn verzorgpony wel een enorme zwak voor het ras heb gekregen. Alleen al door hun mooie karakters zijn ze werkelijk fantastisch. Qua bouw vind ik zelf de grote haflingers erg mooi. Te zwaar vind ik ze lomp lijken, maar als ze te sportief zijn weet ik ook niet helemaal wat ik er van vinden moet. Doe mij maar de tussenvormen.

Ik vind Armani zelf wel echt een mooi dier om te zien. Hij heeft een aansprekend koppie en een goede bouw, hij wordt steeds ronder ondanks dat hij behoorlijk modern is.
Ook heeft hij enorm veel haar, dus in dat opzicht een echte haflinger. :)

http://i47.tinypic.com/dzhws9.jpg