njiloj schreef:ik vind de haflinger een mooi ras. Het uiterlijk kan nogal verschillen wanneer een paard wel of niet goed in zijn spieren zit. Onze haffies hebben natuurlijk nogal de neiging om een lekkere grasbuik te ontwikkelen.![]()
Ik heb wel een grote voorkeur voor het wat robuuster gebouwde dier. De haflingers van nu vind ik nogal langgelijnd. maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Geef mij maar een klein paardje met brede borst, korte pootjes en flink behang. Zo vind ik ze het mooist.
[ Afbeelding ]
Daar moet ik even op reageren. Het is natuurlijk zo dat veel moderne haflingers langer gelijnd zijn dan veel ouderwetse haflingers.
Maar als ik zo even kijk naar mijn haflingers, dan is de oude tank een haflinger met een lange rug en de jonge moderne haflinger eentje die heel compact is en een heel kort ruggetje heeft. Dat vind ik dan weer mooi: modern maar toch compact, geen uit elkaar vallende dieren zoals jij inderdaad aanhaalt. Gelukkig zijn er genoeg moderne haflingers die compact zijn
. Ik vind een lang gelijnde haflinger mooier als hij ouderwets is, zoals mijn Mara.
Verder vind ik bijna elke haflinger wel iets hebben en ga ik er geen enkele echt lelijk noemen (ik hou van alle paarden), al zijn sommigen gewoon niet mijn smaak. Qua kleur vind ik ze ook mooier als ze wat donkerder zijn, ik heb al een palomino merrie dus daar heb ik geen haflinger voor nodig.