Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:17

Dat is nogal wat ! :(:)

Maar toch zit je zonder cap :Y)
Wel mooi dier :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:33

Ja klopt. Maar nu niet meer hoor. Wij stappen geen van allen meer op zonder cap.
Als mijn moeder een cap op had gehad die dag, had ze het zeker niet overleefd. Ze had 3 grote scheuren in haar schedel, waarbij bij 2 scheuren hersenvocht naar buiten kwam. Als ze een cap op had gehad, had die alles weggedrukt. In dit geval dus geluk dat ze geen cap op had.

Heb jaren geleden op verzoek een stukje geschreven. Zal hem eens opzoeken.

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:36

Wat een leuk topic! :D
Ik zal mezelf en mijn hafje ff voorstellen!

Mijn naam is Evelyne,27 jaar,sinds 30 juni 2011 in het bezit van een haflinger genaamd Angus :)
Angus heet officieel Alex en is nu 5 jaar oud,zijn vader is Amor van Kwistegelt en hij is dus ook een halfbroertje van Shania van Sita hiero :)
Sinds kort ben ik Angus samen met mijn instructrice aan het inrijden en dat gaat allemaal super goed!
Mijn liefde voor de haflinger begon al toen ik 4 jaar oud was :')
Ik las de Penny en daar stond een stukje in over een haflinger,ik was op slag verliefd <3
Jaaaaaaren heb ik gezeurd of ik een eigen pony mocht maar dat konden mijn ouders niet betalen en dus moest ik het maar doen met de paardjes op de manege.
Op de manege hadden ze echter geen haflingers en dus heb ik al die jaren niet eens een haflinger in het echt gezien..
Toen ik 16/17 was kon ik opeens een haflinger leasen en ik was helemaal blij *\o/*
Helaas was dit niet de makkelijkste haf en ben ik er ook nog eens afgekukeld :o
Opeens besloot mijn moeder toen dat we een eigen paard gingen kopen!
Helaas wilde mijn moeder iets heeeeel anders dan ik en kochten we een 10 maanden oud tinker veulen,ondertussen is hij 10 en ben ik gek op hem <3
Toch bleef het kriebelen en bleef ik marktplaats etc afstruinen..Tot dat een vriendin van mij zei dat ik op zeelandnet moest kijken en daar stond Angus dan te koop.
Ik ben gaan kijken,het was maar 10km hier vandaan, en ik was eigenlijk meteen wel een beetje verliefd!
Nog een paar keer gaan kijken en toen afgesproken dat ik hem 30 juni zou ophalen.
Sindsdien word ik iedere dag gekker op hem <3
Hij is lief,aanhankelijk,slim,stoer,leergierig en hij wil graag voor je werken.

Afbeelding
De tweede keer dat ik ging kijken

Afbeelding
Toen het nog mooi weer was 2 maanden geleden

Afbeelding
Hij zag me ineens en kwam keihard aangedraaft om me te begroeten :+:

Voor meer foto's kijken in mijn profiel :)
Laatst bijgewerkt door Evelyne op 21-10-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:40

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:40

Dankjewel :)
Ik zal het maar niet tegen hem zeggen want zijn ego is al groot genoeg :')

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:45

Leuk topic!

Ik ben 29, en verzorg en rijd een aantal haflingers.
Op mijn 7 de ben ik op de rug van een haflinger gezet, en vanaf toen was het alleen nog maar paardjes. :D

Ook ben ik altijd haflinger trouw gebleven. Op de manege, als leasepony, verzorgpony en nu dus deze bijrijdpaardjes. Ik rijd sinds 2 jaar weer op het paardje waar ik dus meer dan 20 jaar geleden voor het eerst opgezet ben.

Nee, voor mij nooit iets anders meer dan haflingers!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 21:02

Wat een leuke verhalen en mooie hafjes komen hier allemaal voorbij! :D

Zaina, ik sta bij stal Hilverzicht (eigenlijk in Loosdrecht, maargoed, aan de hoorneboegse hei :+ )

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:05

Ik meld me ook, ben 31 en heb een haflinger die 5 jaar is. ( in maart wordt ie 6 ) Hij was 9 maanden toen ik hem kocht. Zelf beleerd. We rijden voornamelijk in het bos. Het is wel echt een eigenwijze donder maar wel heel lief. Mocht er iemand hier zijn die in de buurt woont en een ritje wil maken, dan hou ik me aanbevolen. We hebben hier echt een mega mega groot bos.

Afbeelding

Oh en zijn afstammeling is Alcantara x Liz Afloyd.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:05

@horsetopshop: Ik denk dat je het een btje verkeerd hebt omschreven, verongelukt betekent namelijk dat iemand een ongeluk heeft gehad en het niet overleefd heeft anders is een het een ongeluk of ongeval. Volgens mij bedoel je dat? :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:07

Ik zie hier allemaal prachtige haflingers.

Echt super leuk, om zo meerdere bokkers te treffen, die ouder dan 20 zijn ;) (op enkele uitzonderingen na :P )

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:10

Je hebt gelijk cinn87. Verkeerde woordkeuze.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:12

HorseTopShop schreef:
Je hebt gelijk cinn87. Verkeerde woordkeuze.

gelukkig maar!

wel heftig om mee te maken zeg

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:16

40- en al 5 jaar in het bezit van een haf.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:32

_Nelleke_ schreef:
Zaina, ik sta bij stal Hilverzicht (eigenlijk in Loosdrecht, maargoed, aan de hoorneboegse hei :+ )

Die ken ik, leuke stal! In de HITactief?
Helaas wel iets te ver om samen een ritje te maken

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:37

Leuk dit topic.
Hier een 30+ met een 12 jarige haflinger merrie(Stormy van het broek x Meastro van de bosrand), nu 7 jaar in mijn bezit.
We rijden recreatief dressuur, wel voornamelijk buiten, mijn dame is niet zo gek op bak werk helaas.
Ze kan fijn lopen maar gebruikt het liever om over de bospaden te crossen. Buiten om is het dan
ook een super paardje, de bak bevat regelmatig bakkabouters...... Daarnaast ben ik ook bezig met
beetje freestyle en aan het beleren voor de wagen.

Waarom een haflinger? Ben verknocht aan het ras.
Op mijn 15de kreeg ik een verzorg haflinger merrie, geweldig dier. Op dezelfde stal ook regelmatig
andere haflingers door gereden (Ze beleerde voor anderen regelmatig pony's(vooral haffers) voor de kar en onder het zadel) Daardoor dus wel met verschillende haflingers gewerkt en daardoor helemaal verkikkerd geraakt op het ras en altijd gezegd, zodra er een eigen komt, wordt het een haflinger.

Hierna? Hopelijk een merrie van mijn eigen merrie.

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:41

Njiloj, jij verzorgt toch Strizzi van de Heksenketel? Das de grootvader van mijn hafje

Sita en Suuz :wave:

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 21:50

Zaina, ja Rowan staat in de Hit inderdaad. :)

EngeltjeS, inderdaad heel leuk om te zien dat er meer volwassenen zijn die bewust voor een haf kiezen!

Vind het altijd zo treurig als die jonge meiden met 18jr hun haf verkopen voor een groter rijpaard...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:54

Ik ben altijd een pony mens geweest en toen we eindelijk een eigen pony zouden krijgen, maakte wij de keuze haflinger of fjord. De rest is duidelijk lijkt mij ;)

Nadat ik besloot te stoppen met Jive, zou mijn nieuwe pony eigenlijk wel elk ras kunnen zijn. En ja uiteindelijk toch weer bij een haflinger uitgekomen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:04

Misshaffer schreef:
Njiloj, jij verzorgt toch Strizzi van de Heksenketel? Das de grootvader van mijn hafje

Sita en Suuz :wave:

Klopt! Al houd ik me meer bezig met strizzi's zus, moeder (zij is echt uber oma! Er zijn heel veel haflingers waar zij in de stamboom voorkomt.) En zijn laatste telg.

ElanorJ op bokt houd zich meer met strizz bezig.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:24

Hallowtjes! *\o/*

Mag ik mij ook melden?
Ik ben 24 jaar en heb 2 haflingers Nady en Noah....
Ik heb Nady inmiddels dik 5 jaar en ze is 9 (of was het nou al 10?) en Noah is bij ons geboren. Noah is tussendoor een jaartje weggeweest maar is nu inmiddels alweer 2 jaar terug bij mij. Hij is 4.

Nady is vanuit oostenrijk geimporteerd. Haar afstamming is Abentstern x Noah (en dan een oostenrijkse Noah)
Noah zijn afstamming is Naro x Abentstern (ofwel x Nady)

Nady;
Afbeelding

Noah;
Afbeelding

Naast Nady en Noah heb ik nog n superduperschattige shetlander Belle
http://7.media.hyves-static.net/1510747 ... 47614.jpeg

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:53

Wow wat een mensen!

@horsetopshop, gelukkig maar verkeerde woordkeuze! Schrok al!

Ben wel benieuwd of er hier iemand is die tussen de paarden in het springen gestart is. Mijne springt zonder problemen 1 meter en stiekem kriebelt het wel om een keer met hem B springen tussen de paarden te gaan starten. Haha maar durf niet zo goed, kom ik aan met een 'haflinger' :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:56

Meldt zich: Sandrina ruim 21+ (50+) ;) met Fralla (alweer 2e haf)
Ik ben indertijd aan een haf 'blijven hangen' doordat mijn dochter me aanraadde Wendy te kopen, die had alle kwalificaties die ik zocht in een paard; ze moest lief zijn, een sprongetje kunnen maken, een buitenritje doen en ook voor de kar zetten.
"Nou dan moet je Wendy kopen" Wendy is het paard dat zij jaren eerder heeft ingereden en al 10 jaar naast mijn huis in de wei stond. Met haar ben ik 5,5 jaar heel gelukkig geweest. Was kapot toen ze moest inslapen.
Toen 1e hafje Wendy Van Schafferden overleed kon ik alleen maar de voordelen van het Haffeneigenaarschap zien en ben al snel naar een 2e haf gaan zoeken---> Fralla (MusketierxNimmerdor)
Haar heb ik alweer 3,5 jaar. Ik rijd veel voor de kar met haar. Heb pas nog de 1e MenTREC gewonnen in Breda
Mijn bijrijders rijden haar met het zadel; springen, cross, dressuur.
Afbeelding

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:06

Oeps, natuurlijk ook Rianne_ :wave:

Njiloj, Leuk! Vind het wel leuk om foto's van ze te hebben,
vooral van Strizzi natuurlijk.

Klopt Nelleke, dat vind ik ook zo jammer, en dan ook nog
omdat ze een groot paard willen voor de sport. Terwijl haffers
ook makkelijk de sport in kunnen. Ze zijn juist erg veelzijdig en
je kunt er jaaaaren mee door en je bent ook niet snel te groot
voor een haf.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:11

Ach aan de andere kant, als je er niet mee kunt doen wat je graag wilt doen. Waarom dan niet verder zoeken naar een paard wat meer bij je doel van het paardrijden ligt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 05:09

Hier ook ruim21+ = 48 jaar en een Haflinger: Her Royal Badness of te wel Janouk Chalet Parket Sport.

Ooit een haflinger gekocht omdat wij haar kleur zo mooi vonden en we graag een rondje op zondag wilden rijden met de koets :D
Alleen bleek ze meer in haar mars te hebben.

Janouk rijdt momenteel ZZ dressuur mennen, Z vaardigheid mennen en L dressuur onder het zadel en Bixie AA dressuur.

[AR-ITP] Haflinger Janouk vandaag startgerechtigd ZZ dressuur mennen!
Hier haar verhaal met foto's.