Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:23

Ik ga deze merrie waarschijnlijk rijden, ging best goed, ze moet nog wel conditie en spieren opbouwen maar het zit er wel in :)
Heb zin om aan de slag te gaan met dr
Afbeelding

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:24

Leuke fries!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:28

Leuke fries Wieneke, je ziet wel dat er nog wat moet gaan gebeuren inderdaad. Maar dat maakt het maar een uitdaging toch.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:31

Ja en k was hier alweer richting het uitstappen bezig, plus ik zatt er voor t eers op, plus ze probeerde me enorm uit plus ze heeft geen conditie haha :p

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:45

Harmanda en Heidi
Haar been zag er goed uit vandaag. Bij de pezen was het zowieso weer normaal. Bij de kogel vond ik het nog ietsjes dikker. Maar dat is minimaal. Haar wond zit er keurig netjes uit. Heb vanavond dus een lekker relax buitenritje gemaakt bij ons door het park. Ze was heel erg kijkerig. Alles was eng maar ze liep er na wat aandringen toch wel bij langs. Heb ook nog een foto gemaakt. Ik zag een volle maan en een pony met die de hele tijd met de oortjes naar voren liep. En dan krijg je dit resultaat.
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:57

vandaag na een moeizame rit donderdag weer een lekker gelongeerd. ik had vorige week de achter ijzers eraf gehaald om te kijken hoe ze hier op zou reageren met vrij in de wei en met rijden. in de wei en longeren ging goed, maar het buitenrijden was echt een ramp. het begin ging goed maar na 1.5 uur ging ze steeds korter lopen en ook steeds naar de zachte berm. dit was voor ons beide echt niet leuk. voor dat ik weer terug bij de wei was de smid al gebeld. deze is vrijdagmorgen gelijk gekomen. vandaag weer aan de longe daar ik morgen niet kan rijden. ze liep weer lekker en gaan maandagmiddag met mijn dochterje de hei op. morgen met haar shet ingespannen lekker er op uit. manlief moet werken morgen dus evn alles omgooien.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:10

Dat zijn toch wel de leuktste foto´s Harmanda!<

Mijn foto´s moeten nog even wachten want de laptop doet het niet goed.

Aranka en Sandra:
De kopers zijn langs geweest en vonden het een leuk beestje, meer weet ik nog niet. Ze zouden nog erg twijfelachtig zijn maar we zullen zien! Sandra vond het allemaal wel best hoorde ik.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 03:39

@Harmanda: Gelukkig gaat t goed met Heidi der been

@Wieneke: mooie fries hoor, hoop dat het met jullie gaat klikken. Fijn dat Zaza het allemaal wel best vond.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:58

Wieneke: leuke fries! maar als ik eerlijk bent staat zaza toch ietsje leuker bij je :o maar goed :D

Harmanda: ziet er leuk uit !!

Maureen en Muppet
Jaaa! geen Angel deze keer maar Muppet! Gisteren ben ik met een vriendin gaan rijden! We hebben vanaf thuis de 2 haflingers (darko en muppet) op de trailer geladen en zijn naar een stalling gereden in ter biessen. Vanaf daar zijn we gestart in het bos op een tocht van 36 km!! Overal in het bos staan paaltjes met bordjes waar cijfertjes op staan. Je kan kiezen uit 4 routes, wij hebben dit keer een van de grootste gehad, de vorige keer was het 25 km :j We begonnen, het was echt geweldig mooi in het bos, uiteindelijk kwamen we stukjes dorp tegen daarna een !MOTORCROSS! terrein! Wat was dat echt geweldig mooi voor te zien :oo ! Overal van die super steille bergen! omdat we toch nog een flink stuk moesten zijn we 2 bergjes op geweest en daarna doorgereden. We hebben wel een paar keer misgereden omdat het vrij slecht was aangegeven op dat punt! geen nood we hebben ons gered :D toen we doorreden zijn we heel even gestopt! man we hadden honger :P chips kon er dus wel even in haha. We reden weer verder, en toen gebeurde het... We raakte verdwaald (terwijl de zon onder ging...) het bordje wees: rechtdoor. Wij rechtdoor gereden, maar naar 4 kruisingen gehad te hebben kwamen we geen bordjes meer tegen en wisten we niet meer welke kant we op moesten.. Teruggereden, en een andere kant op. Weer geen bordjes en weer de andere kant op ! Nou ja uiteindelijk kwamen we een hele lieve mevrouw tegen die ons op weg heeft geholpen toen kwamen we verder! We hebben toen wel een uur verspild aan het zoeken van de juiste routte. Het werd echt vreselijk koud! en ik had enkel een sweater aan die niet zo dik gevoerd was, en elyze had een heeel dun blousje aan.. We waren bijna thuis, we hadden een stuk dorp gehad, gelukkig goed verlicht. Maar het laatste stuk was in het bos, daar was het vreselijk donker en toen waren we toch wel een beetje bang! Gelukkig er bestaan telefoons met flashlight apps :D die kwam goed van pas. Ondertussen kregen we 100 telefoontjes van de ouders, en dat is ook logisch ook natuurlijk. We zijn helemaal goed aangekomen, de paarden zagen er nog super uit en hebben heeeel hard voor ons gewerkt!! Afgezadeld, opgeladen, voer gekregen en daarna ook nog even zelf lekker eten :D

In totaal hebben we 9 uur gereden!! dat voel ik nu toch wel even in mn billen hoor haha :P Het was een geweldige dag, ondanks dat we verdwaald waren was het spannend en leuk. De paarden hebben keihard gewerkt, gelukkig hebben ze een super conditie :j

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:06

gaaf maureen

en ja leuker op zaza, dat beeld zijn we gewent natuurlijk en met zaza ben k al 4 jaar een combinatie, dit was de 1e keer dat k op die merrie zat

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:00

Wat een verhaal Maureen! Je hebt dus een leuk dagie gehad haha.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 10:06

Super Maureen, je hebt echt een toppie, en spannende dag gehad, heerlijk Dagboek verhaal dus.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:12

Vond het idd zeer toepasselijk voor het dagboek ! Dit soort dingen zou ik erg graag met angel doen, maar hiervoor is ze niet verkeersmak. Op een gegeven moment waren we zo verkeerd gereden dat we over een brug gingen waar we helemaal niet over moesten. Een brug van staal ! omdat de paardjes voor en achter ijzers hadden maakte dat een heel eng geluid maar ze gingen er zo goed over :) echt toppers!! Straks zal ik wat foto's plaatsen :)
Met angel ga ik het ooit nog wel doen, maar dat word pas volgend jaar als haar conditie beter is enz..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:18

Gelukkig dat jullie die lieve behulpzame mevrouw tegen kwamen Maureen, wat een avontuur zeg. Gelukkig hoefde de politie niet op speurtocht naar jullie ;-)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:42

hii meiden,
wat zijn jullie allemaal actief.
ik was vanacht laat pas klaar met werken, en kom net me bedje uit.
snel bokt geopend en ''al'' jullie dagboek verhalen zitten lezen,, altijd fijn om zo wakker te worden.

Marga wat fijn dat je zo snel op je nieuwe stalletje terecht kwam,,
En je bent gewoon de enigste pensionklant,, ooh wat heerlijk nooit te maken met andere mensen.

Veder meiden, ik heb al jullie verhalen gelezen hoor maar ben een beetje moe om te andwoorden, hihi SORRY!!
Maar Wieneke wat een leuke ponypaard heb jij onder je kont zitten.

--
Jodie en Delano

Gister les gehad met Delano, in het begin was het echt een draak.
Phoee ik kon hem wel achter het behang hangen,, maar goed even doorbijten.
Toen ie eemaal er door heen was liep hij super!!
En dan ben ik ook echt heel trots op hem,, want ooh wat kan ie dan fijn lopen.

Vandaag ga ik mijn ponypaardje even longeren.
Dus nog geen verhalen van vandaag.

Vanavond met de famillie uiteten,, mmmmmmhhhhhhhh nu al zin in!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 11:44

Marga en Sacha:
Net even naar stal geweest, hoorde dat ze de nacht goed was doorgekomen en stond lekker in de wei. Ze had wel een aantal ere rondjes gemaakt hoorde ik. Ik dacht ik zet haar ff op de poetsplaats om te poetsen maar dat vond madammeke geen goed idee en spurte er weer vanaf. Denk dat ik dat vanavond maar even doe als alle paarden op stal staan, ze vond t gewoon veel te spannend. Heb haar ff in de longeerbak laten lopen en daarna even in de bak aan de hand uitgestapt. Ik dacht dat ze plassen eng vond maar ze dabberde er zo doorheen en ging staan drinken. Daarna haar weer terug in de wei gezet en ja dat vond ze prima. Kijk maar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Barbie:
Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:38

@Jodie: Delano kan dus lekker klieren als ik jullie verhalen lees.
@Marga: Mooi dat ze zich zo snel aanpast ;)

Ik kon geen rij foto's meer vinden, heb geen idee waar ze gebleven zijn. Dan maar even Sandra's nieuwe coup showen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FCPWBXDS-1.jpg
Hier voor het rijden!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKPRJTP7.jpg
Sandra's nieuwe coup!!! Ik had het al wat bijgeknipt voor de koop maar moet het nog even netjes maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NWX77PGN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IY6FNV8T.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXZOAHBG.jpg
Ze moest zo nodig de hele tijd achter mij aan lopen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CZJJPESI.jpg
En dan nog het koppie waar ik zo gek op ben!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:15

@Jodie: totaal niet erg joh!
@Marga: toffe foto's en super dat ze zich gedragen heeft :D ! en dat het bij je in de straat is geluk zeg!
@aranka: Leuke foto's maar der nieuwe coupe.. waarom heb je het zo gedaan ? vanwege het schuren ?

Edit:
Whoeps mn eigen verhaal vergeten te vertellen :D
Maureen en Angel
Angel en ik hebben vandaag lekker gereden :) eerst een beetje dressuur, het ging eigenlijk niet zo lekker... Maar goed, daarna lekker gesprongen en wat ging ze goed:D 70 cm *\o/* ben heel trots op der <3
Verder lekker op de wei gestaan :) toen ik haar eraf ging halen was ze net een volbloed hengst, trekken, huppelen, springen. Achja vrolijk zijn mag kleine draag dat ze is haha :P

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:19

Der manen heeft ze zelf zo geschuurd geduurende de zomer, ik heb alleen de uitstekende puntjes bijgeknipt zodat het nog een beetje netjes is. Ik vind het heel jammer want heb 4 jaar lang moeite gedaan voor lange manen en in een zomer is het er zomaar af. Maar ik vind dat ze het best kan hebben :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:52

@ Maureen, lekker hoor springen is weer eens wat anders he.

Marga en Sacha:
Net nog even bij Sacha geweest, heb haar even gepoetst voor haar stal, dat ging nu wel want alle paarden stonden al binnen en nu vond madammeke het wel goed. Hoefjes nog ff gevet. Toen ik naar stal reed dacht ik oh ja ik zal de km teller eens op 0 zetten. Het is precies 2 km hahaha.

Oh hier nog wat foto's toen ik klaar was met poetsen. LET NIET OP DE KWALITEIT IS MET MIJN TEL. GEMAAKT ZO OOK DE EERDERE FOTO'S

Afbeelding
Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:10

Ze heeft een leuk boxie zo bij de deur Marga! Niet verkeerd hoor.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 19:18

hihi ja he Aranka, ze heeft haar eigen merrie verzet voor ons, ik wilde perse deze box. Ja we zijn natuurlijk erg luxe gewend dus dit is dan voor ons wel heel simpel, maar ja een paard ziet dat niet en heb echt de indruk dat ze het fijn vindt om 's nachts op stal te staan.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:20

Haha voor mij is dit super de luxe :P maar wel super dat ze dat voor je doen dan, en dat Sacha het waardeert natuurlijk.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:32

Hallo allemaal,

Als jullie het goed vinden wil ik jullie vergezellen in dit dagboek.
Ik zal mezelf en Harry even kort voorstellen.
Sinds 5 maanden ben ik trotse eigenaar van Harry.
Harry is Haflinger van 13 jaar jong. Hij is lief, gek op eten en soms best ondeugend.
Het vermoeden bestaat dat Harry wellicht een kruising is; haflinger x ?.
Ik heb voor Harry nooit een eigen paardje gehad, ben er heel enthousiast aan begonnen, maar heb nog een hele hoop te leren!
Harry voelt dat feilloos aan en heeft daardoor een beetje een loopje met me genomen.
We volgen nu samen grondwerk les en leren daar een hoop van.
Onze ontwikkelingen wil hier met jullie delen.

De foto's zijn van Harry zijn eerste dag bij ons
Afbeelding
Afbeelding

Sabrina en Harry:
Vandaag een lekker ritje door de polder gemaakt samen met een stalgenootje en haar pony.
Harry genoot zichtbaar, oortjes lekker naar voren en ontspannen.
Onderweg kwamen we een andere haflinger tegen, dat vond Harry toch wel erg interessant.
Hij kon zijn ogen er niet vanaf houden :-).
Gezellig rustig ritje gehad vandaag.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 19:39

Marga:

Welkom Sabrina, hahaha Harry wat een onwijs leuke naar voor een eigenwijze Haf. Hoe groot is hij?