laat je aparte coupe zien van je haflinger..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:07

Kasztanka schreef:
CoronaLime schreef:
En zoals al eerder is aangegeven, wie ben jij om te besluiten wat wel en niet mooi is. Lees net dat je een rotdag hebt gehad, reageer het dan lekker op iemand anders af ipv mensen zo gaan lopen af te kraken, dat siert niemand. ;)

Ik ben wie ik ben en heb evenveel recht al eender wie om mijn mening te geven. Ik heb mijn excuses aangeboden, jij wilt ze niet aanemen, het is jouw goed recht en duidelijk dat ik je gekwetst heb met mijn oordeel over die afschuwelijke sportcoupe, de waarheid kwetst zegt men wel eens, het was niet mijn bedoeling om te kwetsen maar het is normaal dat je je zo verweert in dit geval. Ik ga er niet van wakker liggen hoor, dat je je pony toetakelt moet je zelf maar weten, gelukkig groeien die manen wel weer en zie je van die ravage binnenkort niets meer. Ik denk niet dat je dat nog eens gaat doen want ik kan me niet voorstellen dat de reacties rondom jou positief zijn. Toch heb ik een vraag: hoe heb je dan in godsnaam die manen zo verschrikkelijk geknipt gekregen als dat niet is met een schaar? Getrokken zijn ze zeker niet, mss met een Solocomb, maar zelfs daarmee is het resultaat toch mooier, mss met een keukenmes?

Om eerlijk te zijn, je bent de eerste die er zo over doet. De ''waarheid'' is altijd nog een begrip wat van persoon tot persoon kan verschillen en gelukkig vind iedereen (behalve jij dus) het haar super staan. Een keukenmes laat ik aan jou over, dit is inderdaad met een een solocomb achtig ding gedaan.

Hoop dat je gauw een beetje opknapt, het lijkt me vreselijk naar om altijd maar zo negatief te moeten zijn :(:)

mariska1408

Re: laat je aparte coupe zien van je haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:33

hoe maken jullie de knotjes ?? vind ze echt mooi !
heb een kruising haflinger arabier... met gelukkig de manen van een haflinger :D
maar knotjes krijg ik er echt niet meer in :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:38

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:48

ik heb van het weekend ook is een hengstenvelcht gemaakt zal de foto vanavond is plaatsen.
heb alleen volgende week wedstrijd en weet nog niet of het goed is de hengstenvlech in te doen.
Hij zakt helemaal aan het eind van het rijden toch iets of wat uit.
Maar misschien dat ik het in de trailer wel gewoon inlaat, anders heeft ze een beetje krulletje als we daar zijn :=

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:57

Wauw! Ik vind de vlecht op de hals het mooiste, echt heel apart. Sterre ziet er fris uit met haar nieuwe coupe.

Dit is Mercury haar aardig aparte coupe :P

Afbeelding

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:00

Wow ik dacht dat ie van mijn paard lang waren maar die van jou zijn helemaal lang! Mooi hoor :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:04

Ik wil de magic bricks ook gaan proberen
mijn haf heeft ook een flink bos manen maar tot nu toe heb ik niet meer dan een simpele vlecht gedaan

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:10

okee dankje!
zal straks eens even prutsen als ik ze weer ophaal uit het land :P
leuke site... staat het duidelijk op

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:19

xMercury:Dat is dus een lengte die ik onder zadel los persoonlijk niet meer mooi vindt ;) . Zo voor de foto is het wel erg mooi!

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:26

CoronaLime schreef:
Om eerlijk te zijn, je bent de eerste die er zo over doet. De ''waarheid'' is altijd nog een begrip wat van persoon tot persoon kan verschillen en gelukkig vind iedereen (behalve jij dus) het haar super staan. Een keukenmes laat ik aan jou over, dit is inderdaad met een een solocomb achtig ding gedaan.

Hoop dat je gauw een beetje opknapt, het lijkt me vreselijk naar om altijd maar zo negatief te moeten zijn :(:)

_O- _O- _O-

Nog eventjes een goede raad: blijven oefenen met die Solocomb (al vrees ik dat er niet vele gegadigden zullen zijn om je te laten oefenen, alhoewel kun je mss vragen aan al die die het wel mooi vinden, is meteen een test of ze de waarheid spreken }> :D

@Mercury, prachtige manen en ook mooie kleur.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:34

Ik vind Mercury haar manen wel mooi, ook los onder het zadel ;)

Dankjewel Kasztanka :D

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:35

Afbeelding

zo ga ik op wedstrijd! ik zou ze liever in een hengstenvlecht hebben, maar helaas gaat dat niet hij rolt er dan heel snel uit, en een dubbele werkt ook niet. Hij heeft hele dikke manen..

wow mercury die manen zijn pas lang zeg!!! mooi hoor

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:36

Dankjewel Loontje! Ik krijg een hengstenvlecht ook nooit voor elkaar, ik heb altijd gedonder met die dikke haren en aaarghhh frustratie :P

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:37

ja dat hebk ook pff.. maar jou manen zijn nog wel een slag langer hihi

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:39

Ik vind de hals dan erg dun tonen (tenzij er een hengsten(lookalike)nek op zit), hengstenvlecht staat dan meestal mooier :j . Ken ook een Haflinger die had nog een stuk langere manen, maar die had altijd een dubbele hengstenvlecht, stond erg mooi!
Laatst bijgewerkt door Nessie op 07-05-12 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:41

ja idd nessie! maar hij heeft hele dikke manen dus een dubbele hengsten vlecht lukt ook niet.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:41

Ben veel mooie kapsels van haflingers tegengekomen ;)
Helaas is mijn haffie pas ingeslapen(vanwege tumoren in haar hoofdje),maar ik was ook altijd lekker met haar aan het tuttelen, en heb haar manen ook vaak ingevlochten,gewoon losse vlechten,hengstevlecht bleef maar kort zitten :o Maar vond haar met losse wapperende manen het mooist :j
Helaas heb ik daar geen foto's van ;(

@xMercury ; wat heeft jouw haf geweldig mooie manen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:42

Driedubbel heb ik ook weleens gezien, dat moet dan toch wel lukken hihi := . Maar ik ken het hoor, die van Wolder zijn aardig dik en heel erg pluizig zacht van zichzelf, dat glijdt zo de vlecht weer uit.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:42

Super gave manen van mercury, vind het wel super mooi.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:44

Ik ben zo'n mishandelaar die de manen van haar paard knipt omdat ze te lui is om manen te trekken of te snijden *kijkt uitdagend*.

Zal alleen geen moeite doen een foto te delen want ik heb geen haf maar een KWPNer :D

Ik vind kaarsrecht knippen en veel handiger voor vlechten en ik vind het veel meer "opvallen" Als je het netjes recht krijgt staat het imo goed verzorgd.

Manen trekken/snijden is ook wel mooi, maar is voor korte manen niet mijn voorkeur. Ik ben juist bezig met veel manen kweken omdat ik dikke knotten wil, met trekken gaat me dat niet lukken :+
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 07-05-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:46

Sterkte Durante :(:) En bedankt voor je lieve reactie :)

Dankjewel Lieskeh! Net even op je profiel gespiekt en mooi kapsel!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:53

Ik heb wel een haflinger en ze ook geknipt. Helemaal recht nog wel O:)
Reden: het zag er niet meer uit die lange manen. Happerig, afgebroken, slierterig aan de onderkant.
Ik hoop dat ze nu weer teruggroeien in een volle bos. Al moet ik wel zeggen dat kort ook wel erg makkelijk is en knotten met wedstrijden eigenlijk supersjiek staan.
Het deed wel even zeer, maar nu ik er aan gewend ben is het eigenlijk wel makkelijk. Ik moest alleen wel knippen, want trekken was geen optie met dit haar en een mesje had ik niet.

Toen hij nog lange manen had deed ik ze met wedstrijd in een dubbele hengstenvlecht
Afbeelding

Maar nu doen we dus knotten.
(even niet letten op mijn grove hulp, hij schoot er vandoor richting uitgang :+ )
Afbeelding

Zo was het toen ik het net geknipt had. (niet op klikken voor de mensen die het heel lelijk vinden :)) )
http://i.imgur.com/jsOSd.jpg

En voor het knippen zag het er zo uit aan de ene kant
http://i42.tinypic.com/2q87gv4.jpg

En zo aan de andere
http://i41.tinypic.com/vpi0so.jpg

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:05

ik heb even jullie advies nodig!
Bella heeft haar manen echt lelijk geschuurd, dit is nu opgelost, dus kapotschuren kan ze niet meer!
Maar wat zouden jullie met deze manen doen? Heb laatst de langste plukken eraf geknipt, dit zag er heeel erg onverzorgd uit.
boven op haar manen zie je de afgeschuurde plukjes, ze heeft dubbele manen ;)
Afbeelding

Afbeelding

dus, wat zouden jullie doen? :D
ga weer wedstrijden rijden, dus ik moet wel iets praktisch hebben _O-

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:08

Marieke, het hangt toch af van wat je voorkeur is hé. Lange manen of geknipte manen, als je lange manen verkiest moet je gewoon geduld oefenen en ze laten groeien, mooi uitborstelen, of nog beter met je vingers erdoorgaan en voorts met een antiklit doorborstelen. Heb je liever korte manen kun je ze meteen volledig afscheren (of alles gelijke lengte, met de kortse haren, afknippen) en geleidelijk aan weer laten groeien tot de lengte die jij mooi vindt.

@Loontje, jouw haf heeft ook prachtige manen.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:21

Citaat:
Afbeelding

Ik hou ervan! <3 Ze ziet er knap uit Coronalime, heb je netjes gedaan!