Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:51

Begin April
Afbeelding

07-07-2011
Afbeelding

Begin April
Afbeelding

07-07-2011
Afbeelding

Ze ziet er nu nog beter uit..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:52

Marga:
@Louise, welkom: je kunt fotos eerst uploaden via bijvoorbeeld fotobucket.com dan de img code copieren in je tekst hier.

@Mandarijn: graag je eigennaam: vermelden en dan babbelen aub :)

@Balou_K: welkom maar ook graag de eigennaam: vermelden etc.

@Nalie: ze is echt schoon die Luna hahaha.

@Annemarie: dank je, ja ik hoop t ook, ik ga morgenavond naar stal

@Heidi: wat een leuk dagboek verhaal van jullie, ik had dat gestuiter graag willen zien hahahaha.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:52

@ Heidi, mijn hafje heeft ook zo'n ik loop alvast klim maar door tik, ik probeer dan ook concequent te zijn, maar het blijven Haflingers hé :')

Ik vind Willem trouwens prachtig !

Balou_k

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:53

Ohh.. Ik ben Daphne, achternaam is te vinden in profiel geloof ik :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:54

Annemarie gaat lekker haar in haar bed in. Morgen weer op tijd naar Storm :-)

Veel kletsplezier nog hier vanavond en weltersuten voor strakkies!!

Tot morgen!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:55

Marga TS:

hahaha meiden we hebben al 4 pagina's vol gebabbeld, hihi toch wel een leuk topic dus :)

@Jaqueline: Amor is prachtig, lekker stoer
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 10-08-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:55

Heidi:
Willem wil zo graag aan de gang,stil staan is echt niet zijn hobby haha
Maar vorige week werd het gewoon gevaarlijk,Meneer wist dat er merrie's in de wei stonden,op het moment staan zijn hormonen heel erg hoog in zn bollke :P
Ik had net mijn voet in de beugel en menneer draafde gewoon weg.. :oo richting de merrie's
Dat kan dus echt niet... >;)
Hij moet echt leren wachten tot ik het aan geef.....maar dat valt nog niet altijd mee ha ha

@Marga,mensen schrikken er altijd van terug als ze willem zo ''tekeer'' zien gaan :')
Maar het is altijd maar even,Hij is echt 1 van de aller liefste hengsten die ik ken...maar hij is wel echt hengst. 8-)
En leuk dat je mijn verhaaltje leuk vind. :o

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:56

Louise:

bedankt Annemarie. Ik las in je portfolio dat je in Spijkenisse woont, daar woont mij vriend ook en ik vind dat je een hele mooie haf hebt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:56

Oke, ik zal me even voorstellen :D

Ik ben Amanda, ik ben 22 jaar en ik woon in Hoorn. Ik ben sinds vorig jaar september in het bezit van een haflingermerrie van 7 jaar, Floor van de Lageweg (v. Abel) gekocht van Rianne_ @ bokt. De afgelopen maanden heb ik wegens omstandigheden weinig tot niets met haar kunnen doen, maar 4 weken geleden heb ik het rijden weer opgepakt en het gaat nu supergoed. :D Ze is heel koel in d'r koppie, is niet snel ergens van onder de indruk.

Ik ben gewoon ontzettend gek op haar :+:

Afbeelding
Afbeelding

Vorige week:
Afbeelding

Vandaag rustig gereden, niet langer dan 20 min, overgangen gereden. D'r conditie is niet echt geweldig := dus die gaan we eerst opbouwen. Halverwege dacht ze even haar trukendoos open te trekken maar ik was haar voor, haha.. soms is het net een kleuter :') Maar het ging verder heel goed, ben trots op haar dat ze na best een lange tijd stilgestaan te hebben, gewoon zo lekker loopt nog steeds!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:57

Heidi:
@annemarie, welterusten en veel plezier morgen bij storm.
Ik ga douche en dan ook lekker slapen.

@iedereen, Tot morgen. :wave:

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:58

Nalie;

Hahaha ja dat opstijg probleem ken ik ook := Angelina heeft ook nooit het geduld om te wachten tot ik zit :P van de week tot 5 keer toe opnieuw opgestegen, toen bleef ze staan :+ maar als ze met springen balk eraf heeft gegooit en ik stap af om hem weer terug te leggen zet ze geen stap en blijft netjes staan tot ik bij d'r terug kom :=

Jeetje!! die is een hoop gewicht kwijt geraakt zeg!! Netjes!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:00

Nathalie83 schreef:
Nalie;

Hahaha ja dat opstijg probleem ken ik ook := Angelina heeft ook nooit het geduld om te wachten tot ik zit :P van de week tot 5 keer toe opnieuw opgestegen, toen bleef ze staan :+ maar als ze met springen balk eraf heeft gegooit en ik stap af om hem weer terug te leggen zet ze geen stap en blijft netjes staan tot ik bij d'r terug kom :=

Jeetje!! die is een hoop gewicht kwijt geraakt zeg!! Netjes!

De mijne ? Was wel nodig ook !
Ze liep er gewoon moeilijk door..
Zo kocht ik haar trouwens..
Nu is ze perfect zal snel weer eens foto's maken !

Dat is inderdaad raar soms stap ik wel eens af om eens extra aan te singelen, moet je terug vastmaken met klitteband en ik ben pietje precies dus stap dan vaak af, blijft ze wel gewoon staan, maar die eerste keer is vaak zo'n struikelblok.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 23:00

Marga:

@Amanda: welkom, wat een manen superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Fijn dat je meteen in ons dagboek schrijft over vandaag. Ik snap dat je trots bent op haar.

@Allemaal: truste ik ga zo mijn bedje in, tot morgen

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:07

Sjemira schreef:
@Mandarijn: graag je eigennaam: vermelden en dan babbelen aub :)

Bij ieder berichtje :P ? Dacht dat twee keer wel genoeg zou zijn en dat 't dan alleen bij je verslagje moest... :o

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:10

Nalie:

@ Daphne, Ja, begreep al zoiets uit je bericht. heb wel vaker te dikke pony's gezien, maar die eerste foto die je plaatste is gewoon eng! Gelukkig heb je er al een hoop af gekregen :) ben erg benieuwd naar recente foto's :)

Ik ga ook me bedje opzoeken.. Morgen hele dag werken en paardloos dagje ;( Maargoed weer voorspelt ook weer weinig goeds..
Trusten allemaal
:evaw:

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:13

Bij deze meld ik mij ook aan als deelnemer:

Ik ben Marlous 27 jaar en sinds begin dit jaar in het bezit van een 9-jarige haflingermerrie genaamd Guusje. Guusje is een koele dame die van afwisseling houdt. Rijden in de bak vind ze niet zoveel aan, het bos des te meer. Ze schrikt nergens van, maar is het in bos vreselijk enthousiast waardoor ze eigenlijk alleen maar voluit wil. Dat zijn we nu bezig uit haar te krijgen. Verder is ze dol op springen. Ze schijnt beleerd voor de kar te zijn, maar dit hebben we nog niet uitgeprobeerd. In ieder geval zal het geen moeite moeten zijn, aangezien haar karakter.
Ik rijdt bitloos met Guusje en binnenkort beginnen we met westernlessen. Als dat bevalt gaan we definitief over.

Afbeelding

Afbeelding

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:22

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:37

Tjeetje wat komen er veel hafs voorbij :oo
Ook veel bokkers en hafjes die ik nog niet had gezien :9

Guusje is echt een leuke haf, ben benieuwd hoe de overstap naar western uitpakt!

Alves en ik hebben vandaag les gehad.
Voor alle hafjes met "gallop problemen" geduld geduld geduld :D
Na 1 jaar geduld te hebben gehad ben ik beloond *D

Heb vandaag met een bigsmile op de meest kleine voltes in gallop gezeten, zonder uit te zwaaien :D
Ik kan nu echt lekker zitten in gallop, zo hard of zacht als dat ik wil (puur op zit), met zijn neusje over de vloer of opgericht, hij springt alles goed aan *\o/*

Ik maak mij wel een klein beetje zorgen over Rosmalen en Ermelo := (en ja ik weet dat ik fanatiek ben _O- )
Niet zo zeer over de onderdelen, want die zijn nu echt goed bevestigd :j Maar over iets meer oprichting...
Ik heb 3 weken zitles gehad en heb hem in die tijd alleen maar lang en laag getraind 8)7 Het wordt echt bikkelen en aanpoten, fingers crosst dat ik hem goed krijg voor die tijd :=

Ik moet hem nu trainen door veel overgangen te rijden (kort op elkaar), veel tempowisselingen. Zodra ik dat achterbeen te pakken heb heb ik de oprichting ook :j
Paardrijden is moeilijk _-:( Zo loopt je paard super in de oprichting, is de gallop matig en je houding barslecht -O-
Zo is de gallop goed, je houding voldoende en de oprichting weer weg _O-
En ik weet zeker als die oprichting straks goed is dat dat weer ten koste van mijn houding gaat _O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:41

Dat galopprobleem ken ik ook, maar maandag en dinsdag ging ineens super goed, dus eindelijk een goed begin hoop ik.
Vorige week heb ik van iemand een westernzadel mogen lenen. Ze loopt er goed onder en kan met haar alle kanten uit. Galop wordt nog goed oefenen, aangezien ik mij nog geen houding weet aan te nemen door die lange beugels.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:43

Ik hoop idd dat je het gaat lukken.
Maar Ermelo is ook gewoon een leuke ervaring, dus wordt het niks, kan je dat wel in je zak steken. Je doet ook altijd ervaring op,op evenementen zelf.
Persoonlijk records tellen ook. ;)

Balou_k

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:44

Ken die galopproblemen ook maar vandaag echt een geweldige volte kunnen maken !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:48

Mijn muts weet steeds in de verkeerde galop aan te springen en eerst heel hard te draven voordat ze eindelijk in galop gaat. Gisteren hoefde ik alleen mijn been een stukje naar achteren te doen en ze zat bij de eerste poging meteen goed. Andere kant ging iets minder, maar na flink oefenen, veel zweet en een mega rode kop later van de ruiter ( ik dus) lukte het wel. :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:49

Balou_k schreef:

Jouw merrie heeft trouwens echt een hele mooie donkere kleur. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:52

Lous schreef:
Balou_k schreef:

Jouw merrie heeft trouwens echt een hele mooie donkere kleur. :)

Ja hé !
Is ook elke maand anders in mijn profiel staat nog een mooie foto van haar, daar is ze pas donker !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:54

Ja die had ik gezien. :D
Die van mij is ook elke maand anders, maar dan omdat ze steeds vuiler wordt van het rollen. Ik heb echt een varkentje wat dat betreft :+