Help! Ik wil een haflinger aanschaffen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Help! Ik wil een haflinger aanschaffen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:19

Mijne zit er nog middenin... die wordt 9 en heb niet t idee dat t binnenkort minder gaat worden :=

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:28

Ik heb mijne als 3,5 jarige gekocht bij een fokker. Het is echt een superpony en ik zou er daar zo weer eentje kopen.

Al bieden ze mij het veelvuldige van wat ik ervoor heb betaalt gaat ze nog niet weg.
Ik heb een afstammeling van Allacher.

Wij zijn toen ook een hele dag door het hele land haflingers wezen kijken.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:34

djuulsie schreef:
Mijne zit er nog middenin... die wordt 9 en heb niet t idee dat t binnenkort minder gaat worden :=

Past prima bij Djuulsie :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:35

Kolkje schreef:
djuulsie schreef:

Past prima bij Djuulsie :+

_O-

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:50

Pfoe mijn dame was met 5 jaar midden in haar puberteit :+

Ik ben jaren geleden begonnen met mijn 1e haflinger bij vd Berg vandaan die hier al vaker genoemd wordt.
Andere via marktplaats en toen heb ik Hans meegenomen om te gaan kijken maar mijn doel was om ermee te fokken.
Nu heb ik er 7 staan, drie aangekocht (ook 1 in oostenrijk, weer door vd berg) en de rest zelf gefokt.
Wij verkopen ook via marktplaats en dergelijk en niet alles op marktplaats klopt gelijk niet.
De paarden die ik verkocht heb heb ik allemaal nog contact mee, ik vind het super om ze groot te zien worden ook al zijn ze niet meer van mij

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:57

Pubertijd...
De mijne wordt dit jaar 6. Ik kocht hem toen hij 3,5 was. Hij is echt 1,5 jaar aan het draken geweest.
Die buien heeft hij nu nog, maar ik merk dat het buien zijn.
Zijn gedrag is over het algemeen toch wel wat constanter nu.
Uiteraard wel met het typische eigenwijze en ondeugende haflinger karakter :D

Overigens aangekocht via MP, zonder contract en proeftijd.
Wel mocht ik regelmatig komen kijken en rijden om te zien of de klik er echt wel was.

ellebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 09:23

De zoektocht is nog steeds gaande :D

Alhoewel, ik heb de zoektocht nu eerst toegespitst op 1 haflinger hier in de buurt (anders zie ik door de bomen het bos, uh de haflingers, niet meer), een 4-jarige ruin (bijna 5). Ik heb hem al een paar keer gepoetst en gelongeerd, leuke haf!! Binnenkort ga ik op 'm rijden, eens kijken of dat goed gaat :-)

Tsja, het is wel ietsjes anders als waarmee ik in eerste instantie mijn zoektocht begon.. tussen 6 - 10 jaar (deze is 4 jaar) en verkeersmak (is deze nog niet), maar ik vind 'm gewoon zo leuk!! Niet dat dat "verblind" wat ik zoek hoor, want als het rijden straks niet goed gaat ofzo (stel het wordt een grote rodeo-show), dan is dat wel een goede reden om het alsnog niet te doen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:20

Die van mij word 6, en is nu ook volop aan het puberen.

ellebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:12

En hoe uit zich dat? :-)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:45

die van mij word straks in mei 6, ik merk nog niks aan haar kwa pubberen.
mijn vorige paard had ik ook vanaf zijn 3e jaar die heeft ook nooit gepubberd, of die was nooit gestopt :P

Arie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:47

Hoi,
Arie komt bij een paarden melkerij weg. Je kan daar best een paar eer kome kijken en tutten met ze voor je er werkelijk een koopt. Het is net een snoepwinkel vol paarden. Ze zijn wel allemaal erg jong, maar dat heeft ook voordelen. Ook de vader <3 en moeder kan je dan zien.

http://www.paardenmelkerij.nl/

Nixss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:52

En,inmiddels een haflinger gekocht of nog opzoek ?

ellebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:40

Nog zoekende :-)

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:26

Al wat gevonden?

adevries40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

Ik heb 10 jaar een enorm geweldige haflinger gehad en die heb ik plotseling in januari in moeten laten slapen. Nu begint het toch weer een beetje te kriebelen en ga je rondkijken op bokt, mp, enz. Maar het is wel erg lastig als je je eigen leuke haf nog steeds in beeld hebt, geen een kan daar voor je gevoel aan tippen. Maar als er iemand een leuke haf (3-9 jaar) te koop weet staan, bij voorkeur het wat robuustere type met een flinke manenpartij dan houd ik me aanbevolen! (ik woon trouwens in Noord-brabant) Mijn inmiddels overleden haf staat op de profielfoto van de haflingerhyves.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:49

Welke omgeving zit je? Wij hebben één van onze haflingers in Malden gekocht, daar zit een stal die jonge haflingers koopt, ze vervolgens lekker laat uitgroeien in de Nijmeegse Ooijpolder en dan na inrijden verkoopt. Hebben wij een ontzettend leuke haflinger aan overgehouden.

adevries40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:59

Hey hey, reistijd is voor mij niet zo'n probleem als ik maar mijn droompaardje vind. Heb je misschien een link voor me?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:13

Ik zag dat hij weer een paar haflingers op marktplaats heeft staan : http://link.marktplaats.nl/428196176

Is echt een goed adres, mijn ervaring met Jan is dat het een open, eerlijke jonge gast is die de haflingers met veel plezier inrijdt en verkoopt.
Wij zijn daar een paar keer wezen proefrijden, alle keuringen waren toestaan, niks geen achterbaks gehandel ofzo.

Omdat wij met 2,5 jaar inrijden toch wel wat te vroeg vonden hebben wij toen besloten om het met die van ons wel even wat rustiger aan te doen om hem wat uit te laten groeien en dat heeft zich geloond. Dat hij wel al onder het zadel was geweest was bij het doorrijden daarna wel een groot voordeel. Door het zorgeloos opgroeien van het jonge spul in de Ooijpolder hebben wij een moedige, ongetraumatiseerde en evenwichtige jonge haf gekregen.

Ik zou er gewoon eens gaan kijken, hij heeft er regelmatig leuk spul tussen staan.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:19

hoi ik heb ook een haflinger. Ik heb haar van de manege gekocht, en ik had al vaak op haar gereden. ik kende haar dus al en het bevalt heel goed! voor mij werkte het heel goed om op die manier een paard te kopen, omdat dit vgl mij een vd weinige manieren is om een paard echt te leren kennen. ik wist dus al hoe ze met kinderen is, hoe ze in de stal is, hoe ze met andere paarden omgaat, hoe ze buiten is etc etc Ik heb toch het idee dat als je gaat kijken bij een fokker ofzo, dat je dan toch niet echt een compleet beeld hebt, het blijven toch momentopnames. A/d andere kant moet je natuurlijk wel open staan voor een ex-manegepaard..niet iedereen wil dat.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:28

Ik 1 haflinger van mp af en na de eerste keer kijken gekocht. Ik heb haar niet laten keuren en ben nog steeds super blij met haar. En heb nog wel eens contact met de vorige eigenaar. Mijn 2jarige merrie heb ik van de zuidlaren markt en heel veel problemen mee gehad kwa gezondheid. Ook haar heb ik niet laten keuren. Het moet voor jezelf vertrouwt aan voelen en niet alle mensen op mp zijn "oplichters"
Succes met zoeken

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:49

Remy schreef:
Welke omgeving zit je? Hebben wij een ontzettend leuke haflinger aan overgehouden.

Wat is de afstamming van jou Haflinger ?
Is de ooijpolder waar de haflingers lopen vrij toeganglijk voor publiek ?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:05

edelgold schreef:
Wat is de afstamming van jou Haflinger ?

V: Astrix, VV: Abel; VM: Nimmerdor

edelgold schreef:
Is de ooijpolder waar de haflingers lopen vrij toeganglijk voor publiek ?
Ik moet zeggen dat ik dat niet weet, het is een natuurgebied, maar of er wandelroutes door heen lopen weet ik niet.
Ze hebben het daar wel heerlijk. Ik heb er foto's van gezien, dat ze ook op een strandje konden komen, schitterend gewoon. Zagen er niet uit, manen vol klissen enz, maar wat een heerlijke manier om op te groeien!