hoelang mag je een haflinger een haflinger noemen [update]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:29

echt belachelijk dat ze zijn gaan klagen!!
ik vind Bo ook een echte haflinger! :j

mijn vorige verzorghaflinger was ook vrij donker en had veel rood-kleurige haren in staart en manen maar zij was ook een volle haflinger met papier!dochter van Altjo van de Kenterstreek :)

mijn huidige verzorghaflinger heeft geen papieren maar is ook overduidelijk een haflinger :)
zie onderschrift of profiel! ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:22

hollie schreef:
@ papagroom,
Ik zou hier wel achteraan gaan, want dit kan echt niet.
Wij hebben bokker Nessie in onze regio en zij kan ook gewoon meedoen want ze heeft een haflinger.
Ga hier wel achteraan, want zo mag DAH jullie niet behandelen.

Laat ik wel vooropstellen dat de plaatselijke organisatie met Geartsje voor op erg hun best hebben gedaan om dit recht te trekken Lotte is dus ook gewoon met haar prijsje naar huis gegaan ....het plaatselijk bestuur valt dus weinig te verwijten..

Lonka1

Re: hoelang mag je een haflinger een haflinger noemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:02

nee,maar het moet toch ook niet zo zijn dat iedere klager zn zin maar moet hebben, maar klager en oranisatie zullen elkaar weleens vaker tegenkomen denk ik,vandaar deze keuze....zodra ik zwart op wit heb hoe het zit met de vader van BO onderneem ik wel actie!!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:32

Ik zie nu pas dit topic over mijn beautje :=

We zijn zoals misschien al vermeld is achter de vader aan van beau,
zodra we dat weten kunnen we pas actie ondernemen :D

shine1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:18

belachelijk dat ze gaan zeuren erover,

en doen julliee goed

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:28

Lonka1 schreef:
dat is idd Bo.....

maakt ons niet uit of hij 100% haf is...gaat om het principe van deze wedstrijd. dit was een doelgerichte actie van iemand die weleens een hoop stennis kon maken als lotte doorging. er liepen nl ook haflingers die ook niet 100% waren,maar die vielen niet in de prijzen,dus heb je niks te vrezen....dat is wel duidelijk geworden na enkele telefoontjes.de klager en de leden van de organistatie kennen elkaar!!

komen elkaar dan ook regelmatig tegen... en wat betreft mijn mening of zeker weten.....er was daar iemand die tegen me zei:ik snap niet waar ze zich druk overmaken met dit paardje,er lopen hier wel meer met ander bloed zal ik je zeggen...maar ik kan niet teveel zeggen maar er speelt nog het een en het ander mee waarom dit is gebeurd.

wat nog het belachelijkste is dat er vreslijk gebeld werd om er achter te komen hoeveel % vreemd bloed er in mag zitten...toen wij weggingen wisten ze het nog niet!!!

Ik heb dit topic even doorgelezen en vond het wel tijd om hier even een reactie te plaatsen want er onstaan hier allemaal misverstanden.

Ten eerste is er nooit een klager geweest over Bo, ik vong wat op in de wandelgangen en wilde geen praatjes achteraf hebben dus ben eerst naar iemand van het bestuur gegaan om te vragen hoe dat zit, diegene wist het niet, toen ben ik naar jullie toegegaan om te vragen wat de afstammelingen waren, maar dat wisten jullie niet, wel dat het een 100% haflingers waren, maar achteraf zit er dus wel vreemd bloed in wat jullie niet eerlijk vertelde, toen heb ik voor de zekerheid nog iemand anders van het bestuurd gebeld om te vragen hoe het precies zit.. Het is zo dat er wel steeds meer naar gevraagt word, en hier nog niet een regel voor is, dit gaan ze wel voorstellen op de landelijke vergadering.

Zolang dat nog niet bekend is mag bo gewoon mee doen met de DAH wedstrijden en meedingen aan de dagprijzen. En het is ook absoluut niet waar dat ze uit de competitie zijn gezet (dit las ik ergens anders op bokt) maar als je mee wil dingen aan het kampioenschap moet je lid zijn van DAH (wat ik heel logisch vind) en dat zijn ze niet, er zijn meerdere mensen die niet lid zijn dus ook niet mee dingen aan het kampioenschap..

Achteraf is het allemaal wel wat raar gegaan, en hebben zich er wat mensen mee bemoeit wat niet de bedoeling was, mijn exuses daarvoor!

Maar ik wil wel nog even duidelijk zeggen dat er geen klager was en dat hier absoluut geen sprake is geweest van doelgerichte actie!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:44

papagroom schreef:
hollie schreef:
@ papagroom,
Ik zou hier wel achteraan gaan, want dit kan echt niet.
Wij hebben bokker Nessie in onze regio en zij kan ook gewoon meedoen want ze heeft een haflinger.
Ga hier wel achteraan, want zo mag DAH jullie niet behandelen.

Laat ik wel vooropstellen dat de plaatselijke organisatie met Geartsje voor op erg hun best hebben gedaan om dit recht te trekken Lotte is dus ook gewoon met haar prijsje naar huis gegaan ....het plaatselijk bestuur valt dus weinig te verwijten..

@geartsje
het is niet mijn bedoeling geweest jouw of de DAH in een kwaad dag licht te zetten maar de gang van zaken was wel zuur.

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:40

nu lijkt het net alsof we het zelf hebben verzonnen, heb @geartsje een pb gestuurd.....en krijg geen reactie terug...!!!
zoals ik al eerder zei:soms zijn er mensen die denken zeker te weten wat ze zeggen en doen....niet wetende dat het verhaal wat ze vertellen niet helemaal klopt.........tja, en als je dat dan maar lekker rondbazuind,krijg je dit soort dingen!!!! want ik kan je alvast vertellen dat deze hele gang van zaken niet nodig was geweest......

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:50

Ik vind niet dat gearstje doet alsof jullie het verzonnen hebben. Ze verteld gewoon haar kant van het verhaal. Wat ik erg netjes vind!
En wat ik begrijp wou geartsje juist de meningen/ veronderstellingen die werden gemaakt in de wandelgangen uit de wereld helpen.
Dus vind je bericht niet erg sympathiek.

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:54

* knip

lijkt me dan wel duidelijk nietwaar!!! bo heeft in het ergste geval 12,5% vreemd bloed en de moeder is een stamboek haflinger!!! we komen steeds een stapje dichterbij!!!.............
Laatst bijgewerkt door Leo op 14-10-10 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het plaatsen van privé communicatie is niet toegestaan

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:55

@ wouterpaard.....er

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:57

Begin me toch af te vragen wat je doel is. De hele gang van zaken is apart gelopen maar ik lees niet dat het bestuur oa geartsje hebben gezegd dat jullie niet mee mogen doen.
Wil je het bewijzen tegenover hun? (wat ik wel begrijp omdat het antwoord dan boven water is) of voor jezelf?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:19

Appart verhaal maar het lijkt erop dat het allemaal niet zo kwaad bedoelt is als TS dacht.

Of er nu wel of niet een klager is, ik zou me er niet al te druk om maken. Dat soort mensen blijf je tegen komen in paardenland.

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:35

[quote="Lonka1"]nu lijkt het net alsof we het zelf hebben verzonnen, heb @geartsje een pb gestuurd....maar krijg geen reactie terug...!!!
zoals ik al eerder zei:soms zijn er mensen die denken zeker te weten wat ze zeggen en doen....niet wetende dat het verhaal wat ze vertellen niet helemaal klopt.........tja, en als je dat dan maar lekker rondbazuind,krijg je dit soort dingen!!!! want ik kan je alvast vertellen dat deze hele gang van zaken niet nodig was geweest......[/quote

dit is niet tegen geartsje gericht @wouterpaard, maar bedoeld voor de mensen in het algemeen, over mensen die altijd wat te zeuren hebben over andermans paarden,en zo vreemde verhalen de wereld in helpen...........
geartsje heeft gedaan wat ze kon in zo`n situatie,er ontstond een wat rare situatie dat vond ik wel...
maar nogmaals,ik wil hier niks mee bereiken....probeer er alleen achter te komen hoeveel % vreemd bloed er nu in mag zitten om mee te doen!!!!
en dat lijkt me toch logisch dat er tenminste een iemand in de organistaie is die dat moet weten.......want als er gezegd wordt:zolang het op een haflinger lijkt mag hij meedoen: dan vind ik dat je niet achteraf moet komen dat het niet mag omdat.............bo geen 100% haf is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:24

ik zit nu al 4 pagina's te wachten op een foto van jullie haf
de link die eerder geplaatst is doet het niet
kan iemand een foto plaatsen van Bo??

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:47

@ Zidore, zie profiel van _Bitje_
_Bitje_ schreef:
Ik zie nu pas dit topic over mijn beautje :=

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:36

Afbeelding

deze?? nou dat vind ik echt een super HAFLINGER!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:06

Helemaal niets mis mee toch...

Lonka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:57

behalve die staart dan... _O-

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:14

maar ff blonderen dan maar, die staart ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:36

dat dacht ik ook corina :')
even in de verf ermee :=

dankje trouwens @ zidore :o

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:36

Snap je punt Lonka! En idd zou iemand daar het toch wel moeten weten.

@ bitje Talkpoeder er door heen :P

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:49

bij mij op de manege zijn er vier haflingers en ze lijken totaal niet op elkaar.
de een is ouderwets en klein gebouwd, de andere is groot en ouderwets gebouwd, de volgende is een mixs van oud en nieuw type en weer een andere is meer dressuur richting gefokt.

wat maakt het uit hoe je haflinger gebouwd, als hij maar het palomino kleurtje heeft en een goed karakter heeft. er zijn zo veel verschillende soorten haflingers.

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:51

in Ebbs gebruiken ze kalk water voor mooie witte staarten.
misschien helpt dat?

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:53

Zidore schreef:
*knip*

deze?? nou dat vind ik echt een super HAFLINGER!!

ik vind dit wel heel erg op een haflinger lijken
ik kan alleen zijn bouw niet zien en daar zit heel veel verschil in (onderling bij de haffs)
Laatst bijgewerkt door Leo op 14-10-10 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's quoten