foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Re: foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 18:45

Ja leukerds hè?! We hebben er dan ook niet heel slecht bloed achter zitten.

Maar ik denk dat als ik nog een betere hengst kon vinden en een super mooie grote haflinger merrie dat deze kruising nog geslaagder kan. Ik zou sommigen nog iets luxer en hoger willen zien. Iets langer op de benen. Maja dat zijn toekomst plannen voor als ik ooit een eigen stal heb hahaha! vooral de laatste 2 vind ik erg mooi! het laaste veulen (2008) vind ik qua bouw echt super!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:00

XxStellaxX schreef:
Ja leukerds hè?! We hebben er dan ook niet heel slecht bloed achter zitten.

Maar ik denk dat als ik nog een betere hengst kon vinden en een super mooie grote haflinger merrie dat deze kruising nog geslaagder kan. Ik zou sommigen nog iets luxer en hoger willen zien. Iets langer op de benen. Maja dat zijn toekomst plannen voor als ik ooit een eigen stal heb hahaha! vooral de laatste 2 vind ik erg mooi! het laaste veulen (2008) vind ik qua bouw echt super!

Dan moet je het andersom doen zoals bij mij. KWPN-ma en Haf-pa, worden ze groter en luxer :D . Als ik ooit een veulen fok bij Fanny voor eigen gebruik denk ik dat het een Lusitano wordt. Om het barokke te verankeren en iets meer luxe erin.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:07

Oeh een lusitano. Gaaf. De barokke uitraling heeft ze best al aardig hoor Erretje. Tis dat je beter weet maar ze zou best voor en cruzado door kunnen.
Die van mij is denk is dan toch de grootste en meest luxe versie van de fam.....hij is breed maar door zijn hoogte toch ook best weer kwpn achtig....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:17

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om het bij twee foto's te houden. Anders zal dit topic moeten sluiten omdat het in een verzameltopic verandert.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:34

Hmm Turbo is ook niet mis alleen kan die echt zo te dik zijn. Hij is nu al weer wat afgeslankt! Ik maak binnen kort nog even een foto van hem want ik heb hem net weer geschoren. Dit keer is ie niet grijs geworden!! Al is Turbo net wat compacter dan Hannes, denk ik..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:42

Turbo mag er zeker ook zijn, hij is inderdaad wat gedrongener maar heeft ook best wat luxe. Victoria en bram zijn dan echt een stuk meer massa....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 22-10-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:48

[RPA] kruising KWPN X haflinger
Er was trouwens begin dit jaar ook een topic over de kruising KWPN/haflinger. Hier kwam de verkoop advertentie van hannes ook langs....maar er mag daar niet meer geplaatst worden. Misschien kunnen we die bokkers hier ook bij betrekken....alleen weet ik nog niet hoe dat handig enzo kan.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:21

Klopt bram heeft echt heel veel van de haflinger! Dat valt op de foto's niet echt te zien omdat hij daar 1 of 2 jaar oud is dus dat is dan een beetje een vertekend beeld bij onze paarden die al volwassen zijn en qua bouw niet meer veranderen.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:53

Zo het is hier weer steil gevallen zeg! Ik was trouwens afgelopen weekend 4e geworden met Turbo vet mooie grote beker gekregen! heb nu 16 keer prijs met hem gereden! 3 prachtige bekers. Wel grappig de kleinste beker werd ik 2e en de grootste beker werd ik 4e die daar tussen in was ik 3e.. Hehe.. Maja beetje zinloze informatie. Ben nu M1+8.. Maar nog niet echt hoge punten, daarom ga ik ook nog niet over moet in Januari ook met hem bij de paarden starten en dan vind ik het geen slim idee om dan al naar de M2 toe te gaan.. Wat vinden jullie???

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:11

Ben even wat minder op bokt momenteel. Druk met werk enzo. Zag je verder ingevulde website. Leuk geworden met de verhaaltjes er nu ook bij! En gefeliciteerd met je vierde plek.

Zou bij de paarden dan eerst paar maal M1 rijden....
Vriendin van me heeft goed dressuurmatig reden welsh cob die door de B en L heen vloog, maar die loopt in de M1 tegen heel wat barrieres aan

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:20

Ik denk ook dat het beste is. Ik heb onder rijtechnisch de vraag even gesteld ben benieuwd wat voor reacties ik krijg. Ik hoop dat ze allemaal het zelfde zeggen en gewoon in de M1 blijven :P kampioenschappen zijn ook al in februari..

Ik kom vooral de oprichting tegen, haal nu wel voldoendes op de middendraf dus die gaat vooruit alleen wanneer hij nog iets stabieller blijft in de oprichting gaat het wel goed komen dan kan ik op de rest ook punten op de i gaan zetten :P

Ja de website is leuk geworden he wacht alleen nog even op de beschrijvingen van de rest van de familie.. Maja das even afwachten. Trouwens vet flauw ik wou het stamboom papier van Josine op vragen krijg ik een mail terug dat ik 12 euro moet betalen en dat ze het dan opsturen :S maar dat ga ik dus mooi niet doen! 2 week terug was het nog gratis!!!!! Oja heb nu ook een Forum hè! Ben een klein beetje trots op mezelf vind mijn site steeds leuker worden ook voor mensen die mij misschien helemaal niet kennen :P

Groetjes

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:40

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:45

pff er zitten wel leuke paardjes tussen joh!!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 00:49

@Hannes: Das ook een leukerd.. Kunt wel zien dat er springbloed in zit als ik zo die achterhand zie. echt geen stijl kruis zoals haflingers kunnen hebben..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:05

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:04

OKHannes schreef:
Fritsiej, wat voor een karakter heeft die van jou? Hannes en Turbo (die van stella) hebben dezelfde (bonte) paps maar een ander karakter.

sorry voor de veel te late reactie. Maar mijne heeft een opvliegerig karakter. Om het nou totaal opvliegerig te noemen, kan eigenlijk niet. Hij heeft op sommige momenten een hele rustige bui. Maar vooral is hij erg bezig, druk, onderzoekerig en stoer. Altijd maar zich matcho gedragen.

Er was nog iemand die zij dat mijne het meest op een haflinger leek. Klopt ;) Hij heeft de kleur. Maar de echte bouw blijft eigenlijk een beetje uit. Nu hij toch wel redelijk goed in training staat komen zijn spieren wel erg om de hoek kijken, maar hij is smal gebouwd, niet al te hoog, maar met een moeder van 1.46 en een vader van 1.52 is dat natuurlijk ook niet echt te verwachten. Als je echt naar de details kijkt dan heeft die totaal niets van een haflinger. Kurk maar dan ook echt kurk drogen benen, hele fijne beentjes en een hoge straat groei, die die ook regelmatig erg hoog draagd. Ook zijn koppie is niet die van een echte haf. Klein neusje, geen lang hoofd.. alleen een groot voorhoofd!

Vind het veder echt heel leuk om de andere gekruisde varianten te zien! Echt heel leuk!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:39

Fritsiej schreef:
OKHannes schreef:
Fritsiej, wat voor een karakter heeft die van jou? Hannes en Turbo (die van stella) hebben dezelfde (bonte) paps maar een ander karakter.

sorry voor de veel te late reactie. Maar mijne heeft een opvliegerig karakter. Om het nou totaal opvliegerig te noemen, kan eigenlijk niet. Hij heeft op sommige momenten een hele rustige bui. Maar vooral is hij erg bezig, druk, onderzoekerig en stoer. Altijd maar zich matcho gedragen.

Er was nog iemand die zij dat mijne het meest op een haflinger leek. Klopt ;) Hij heeft de kleur. Maar de echte bouw blijft eigenlijk een beetje uit. Nu hij toch wel redelijk goed in training staat komen zijn spieren wel erg om de hoek kijken, maar hij is smal gebouwd, niet al te hoog, maar met een moeder van 1.46 en een vader van 1.52 is dat natuurlijk ook niet echt te verwachten. Als je echt naar de details kijkt dan heeft die totaal niets van een haflinger. Kurk maar dan ook echt kurk drogen benen, hele fijne beentjes en een hoge straat groei, die die ook regelmatig erg hoog draagd. Ook zijn koppie is niet die van een echte haf. Klein neusje, geen lang hoofd.. alleen een groot voorhoofd!

Vind het veder echt heel leuk om de andere gekruisde varianten te zien! Echt heel leuk!

Als die van jou niet op een Haflinger lijkt qua bouw. Wat moet mijn toch wel 100 % haflinger dan wel niet zijn? Ik heb namelijk zelf nog een Haflinger van 4 jaar oud met een stokmaat van 1.52m, met een ontsettend luxe bouw. Die van jou is wel luxe maar ik vind toch echt dat er duidelijk haflinger bloed in zit ook qua bouw?

Foto:
Afbeelding
Afbeelding

Sorry als ik wat aanvallend klink maar ik vind het toch echt een haflinger!
Mijn haflinger heeft ook een nogal opvliegend karakter en kan zo ineens ergens van schrikken en helemaal gaan showen. Ook draagt hij zijn staart best vaak hoog.. Dus dan zie ik het verschil niet zo...? Tenzij de foto's op jou profiel, foto's van een volle haflinger..

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:11

Maakt niet uit hoor. Ik heb de fokker persoonlijk opgebeld, omdat het gewoon niet klopte met het algemene beeld van een haflinger. De fokker gaf aan dat zijn vader een te klein gebleven KWPN'er (vos-bonte van 1.52) is van Samber en dat zijn moeder een oudewets type Haflinger was (van 146).
Veder ook niet aanvallend bedoeld hoor;)

semmyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:13

hallo bokkers!!

Ik heb eens een vraag aan jullie.
Ik heb een haflinger ruin van net 4.of ja ik denk dat het een echte haflinger is geen kruising of zo.
Maar ik weet dus niks over zijn afstammingen en achtergrond.
Nu lees ik dus hier overal dat er mensen zijn die van hun kruising haflinger x kwpn`er op google enz afstammingen kunne achterhalen.Nu wou ik dus graag weten welke site jullie kijken en waar jullie nog meer informatie kunne vinden over deze afstammingen?

Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunne helpen.

Groetjes!!!!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 00:20

@Fritsiej, Ik geloof zeker wle dat het een kruising is! ;) Maar jij zij dat hij niet op een haflinger leek qua bouw. Naja dat vind ik dus wel, erg duidelijk zelfs. Vandaar ;)

@semmyyy, je kunt via het KVTH stambomen op vragen als je maar een naam en een nummer van je paard hebt. Natuurlijk moet deze daar ook ingeschreven staan. Maar daar kom je dan wel achter. heb je geen nummer dan wordt het erg moeilijk. tenzij je weet wie zijn of haar ouders zijn.

Als je dat weet dan kun je de vader sowieso op de volgende site vinden: http://www.hethaflingerforum.nl/home.php
Helaas kun je de merries daar niet vinden, daar zit geen zoek functie op. Maar dan heb ik nog een site waar die wel op zouden kunnen staan: http://www.allbreedpedigree.com/

Succes!
Ps. heb je misschien foto's voor me over PB? Want als jou pony die op de avatar foto is, dan kan het maarzo een van strizzi of maestro zijn. Hij lijkt erg veel op mijn 2e haf die was van strizzi.

semmyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:33

stella: Bedankt ik heb een chipnr van mijn pony.Is dat het nr wat je bedoelt? Verder weet ik niet hoe ik zo een foto van mijn paard kan plaatsen op bokt anders had ik dat wel eventjes gedaan!!Maar de avator foto is indd mijn pony genaamd Lex officieel heet hij trouwens Felix.Als je een foto wilt zien kun je misschien is bij mijn zus kijken (spaikey heet ze hier op bokt) Zei heeft een aantal fotos van mijn paard in haar profiel staan.Ze is erg actief op het limburg forum.

Ik ga zo dadelijk meteen op een van die site kijken als ik iets kan vinden over vaders kant of moeders kant.

Dr is in zijn vroegereg jaren toen ik hem nog niet had iets mee gebeurt maar ik weet niet wat,hij is heel bang voor vreemde mense en hij moet iemand echt vertrouwen ik kan er alleen op rijden en voor de rest niemand.MIjn zus is er vorig jaar van af gevallen met als gevolg boven been en heup gebroken.Dit was overigens niet uit kwaadheid of zo gewoon omdat hij iets niet vertrouwde want hij is echt super braaf zowel als karakter als onder het zadel bij mij.Nu zijn we een jaar verder hij is hij helemaal goed in gereden en rijdt ik er zo mee weg!! Hij doet het ook erg goed zowel dressuur matig als buiten, springen kan die ook maar dat durf ik niet :(

als iemand van jullie nog tips heeft hoor ik die graag van jullie.

zipfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:54

wat leuk om de foto's te zien van die kruisingen!
en niets lijkt op elkaar he??

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 23:51

Nee idd je hebt best veel verschillen, qua bouw en qua kleur.. Maar tja de ene haflinger is de andere niet en de ene KWPN is de andere niet.. O ik zie er wel naar uit om zelf eens zo'n kruising te fokken :D en ben benieuwd naar het veulen van volgend jaar die hier geboren gaat worden :D

loveisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:55

ik heb een haflinger x arabier, haflinger x KWPN is ook apart

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 23:59

oe kun je eens een foto neer zetten, ben wel nieuwsgierig! Al worden Haflingers wel vaker met Arabieren gekruist. Hihi anders krijgen we het luxe type niet :P maar heb nog nooit een 50% gezien dus foto!!!!