Wat voor zadel op een Haflinger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:28

nynkeline schreef:
Ik heb een Ruitergilde Dressuurzadel nieuwe type, past fijn en eigenlijk op alle haflingers (heb ze nu op smalle en wat breede gehad en blijft fijn liggen)

Ik heb ook een dressuurzadel van Ruitergilde er op liggen. Ligt goed! (type Tokyo)
Wel een smalle boommaat 31. Ze is niet zo breed haha.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:35

Ook ik kan je een Massimo zadel aanraden, ze kosten rond de 800 tot 1000 euro maar zijn ook 'gebruikt' te krijgen. Massimo heeft zadels voor alle typen paard en de trailzadels hebben dressuur- zweetbladen. Je kunt altijd een zadelmaker langs laten komen om te proberen. Ik heb ook een Wintec voor mijn Haflinger gehad maar deze lag nooit goed en schoof opzij. Succes met zoeken.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 10:08

maria_62 schreef:
Ook ik kan je een Massimo zadel aanraden, ze kosten rond de 800 tot 1000 euro maar zijn ook 'gebruikt' te krijgen. Massimo heeft zadels voor alle typen paard en de trailzadels hebben dressuur- zweetbladen. Je kunt altijd een zadelmaker langs laten komen om te proberen. Ik heb ook een Wintec voor mijn Haflinger gehad maar deze lag nooit goed en schoof opzij. Succes met zoeken.

Ik heb inmiddels contact gehad met iemand van Green Distance, en binnenkort wordt er een zadel aangemeten. Spot heeft zo'n onmogelijk model, ze heeft vast een hele brede boom nodig.
En Massimo heeft inderdaad mooie zadels, daar is vast wel iets bij wat op Spot zal passen ;)

BabyBell

Re: Wat voor zadel op een Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:28

Barefoot London, zit heerlijk!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:31

Ik hou dit topic ook zeer zeker in de gaten...........vorig jaar zweerde ik bij mijn hulsesbos zadel wat toen perfect paste, helaas door bespiering en ietsje te dik.............ligt het voor geen meter meer. Dus ik ben ook serieus op zoek.............. :D

Lennek

Re: Wat voor zadel op een Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:19

Ik heb voor beide haflinger's wintec 2000 licht prima. :)