Wat voor eten krijgt je haflinger??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VDLStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:53

mijn haflinger krijgt gewoon een lapje hooi/kuil, het is niet echt hooi maar ook net geen kuil.dat hebben we zelf gemaakt en dat is heel erg mooi spul geworden en dat ruikt ook nog eens heel erg lekker. Maar dat voeren we ook omdat hij niet tegen stof kan en dat zit hier niet in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:08

Fijn dat het minderen met voer een rustiger paardje heeft opgeleverd!

Stan (7 jaar, 1.55 en het 'forsere type') rijdt nu 3x per week flink dressuur en 3x per week flink aan het werk aan de longe of freestyle. Daarnaast loopt hij een of twee uur per dag in de paddock. Krijgt per dag, verdeeld over twee voerbeurten een schep muesli en voor de rest goede kwaliteit kuil. Plus nog natuurkruiden paardendrogist, scheut omega3 olie en twee of drie boterhammen met zijn luchtwegcompositum en hoefcompositum. Luchtwegcompositum omdat hij zonder dat soms hoest en hoefcompositum omdat dat goed is voor zijn hoeven (is ooit hoefbevangen geweest).
Maar, hij krijgt dus echt niet veel, is altijd vrolijk en blijft sjouwen. Heb hem een poosje op ook nog een kwart bix per dag gehad maar daar werd hij wel erg ondernemend van :+ ;)

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:06

Ninthe krijgt per dag 3 plakken kuil & hooi (van beide een beetje)

S'ochtends en s'avonds 1/4 kg biks

aprillicious

Re: Wat voor eten krijgt je haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:24

Ik voer mijn paarden 6 x per dag. April krijgt 's ochtends kuil & 1/2 kilo biks en 1/2 kilo Musli. 's middags krijgt ze weer kuil en 1/2 kilo musli en 's avonds hooi en kilo slobber.