Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
00Jess00 schreef:Je kunt de staart en manen wel gaan wassen met zilvershampoo!
Van het merk Guhl. (Is eigenlijk voor grijze haren![]()
)Daar worden ze mooi wit van.
Maar hoe lang dit duurt??? Ligt aan het paard![]()
_Nelleke_ schreef:Mijn paard is echt een varken. Staart is elke dag zwart! Ik begin er ook niet meer aan om elke dag te wassen. Staart wordt er alleen maar dun van. Wat ik doe om 'm goed schoon te krijgen is: emmertje met lauw water en blauwe biotex (voor witte was) de staart in laten weken een minuut of 10. Uitspoelen, insoppen met zilvershampoo, 10 minuten laten intrekken. Uitspoelen en uitwassen met betadineshampoo. Witter kan niet
jolanda20 schreef:ik ga voor het spul van cowboy magic!!
echt wonderspul!!!
mijn haf is ook een viespeuk maar met cowboy magic werkt het super!!
ik heb detangler (geen idee hoe je het schrijft) voor haar manen en staart! het plakt niet aan elkaar en blijft wekenlang goed kambaar!!
shampoo van cowboy magic met het woord yellow erin!! werkt mega goed!!
niet telang laten inwerken want dan is de manenkam (bij de aanzet) blauw!! werkt super!!
gebruik wel warm water want anders schuimt het niet zo lekker!!
ik zweer bij dit!!![]()
maar ieder zijn eigen mening!
elinenikita schreef:Groene zeep! echt een aanrader. mijn haflinger is ook echt een viespeuk.
En als je wedstrijd hebt, de manen na het wassen even vlechten. Zo krullen ze de volgende dag mooi en blijven de vieze vlekken iets minder zichtbaar. Dit geld ook voor de staart; als je deze dan de volgende dag goed uitpluist, zijn de vlekken nauwelijks zichtbaar!
Verder aanrader:
met deze handschoen even goed over de plek heen en weer gaan, dan verdwijnen de plekken meestal wel redelijk. of met zo'n zwart borstelblokje. Dit kan ook op de benen, als je het voorzichtig doet.