KVTH Haflinger Wintercompetitie zuid holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mrtien_Belle

Re: KVTH Haflinger Wintercompetitie zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:21

Ben even wezen kijken.. volgende wedstrijd doe ik ook mee..
@roos: gefeliciteerd met je punten, je rijden zag er heel netjes uit hoor!
Vind jouw haffie trouwens heel veel weg hebben van mijn haffie, toen ik hem zag.. echt leuk

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:37

wij zijn ook net weer terug.
vond het weer gelukkig erg meevallen en we hadden mooie resultaten.
Jorian (mijn zoontje) was 2x eerste met 193 en 191 punten,dus we zijn dik tevree met zijn eerste L1 wedstrijd.

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:14

ik kom ook net thuis,Mike was super vandaag,2x eerste met 185 punten in de L2.we mogen nu M1 starte,maar ik kijk eerst hoe hij het doet in de onderlinge wedstrijden bij ons op de vereniging in de M1

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:22

Ik ben ook weer terug, de accomodatie viel me 100% mee. Was alleen aan de late kant waardoor ik niet goed had losgereden (en vd week ook weinig gereden ivm het weer) dus mijn pony vond het nodig om na het halthouden te blijven staan na een tijdje kreeg ik de handrem er weer af maar dat heeft ze zo'n 3x gedaan in de 1e proef.

Was 2x 2e met 171 en 175 in het M1 viel me dus nog alles mee.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:10

Ik heb het enorm naar mijn zin gehad en meteen mijn startcoupons ingeleverd voor de volgende wedstrijden! Charaz, je doet toch wel mee nu de volgende keren? Ik heb nog gekeken bij de M-ruiters, maar jullie waren zo geconcentreerd bezig dat ik maar niet heb gevraagd wie nu wie was...

Hans vond het nodig om heel verveledn met losrijden te zijn, overal van te schrikken, opzij sppringen en in de achteruit... die hagelbui met losrijden hielp ook niet echt Knipoog Maar de tweede proef ging als vanouds. Ondanks dat wel twee hetzelfde aantal punten: 181. Had verschil verwacht... Zit nu op L2+10 en mag net als Marguerite M1 gaan starten, maar dat doen we lekker nog niet. Heb namelijk in heel 2008 wel 2 lessen gehad en nog geen enkele keer M1 oefeningen gedaan, dus dat wordt hem niet. Bovendien zitten er nog teveel L2 onderdelen in waarvoor we slechte cijfers halen, zolas midendraf, middengalop en wijken...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:06

Ja ik doe volgende keer ook weer mee tenminste als ik niet hoef te werken maar dat weet ik ruim optijd.

Ik was degene met Anky dekje op (als ik me goed herriner hadden de andere een Shockemohle dekje en nog een ander).

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:08

Ik vond het ook een geslaagde dag Ja , doe de volgende keren ook weer mee.

Het was voor mij de eerste keer in het L2. En we zitten ook nog is in een berhoorlijke dip de eerste proef ging dus ook echt voor geen meter maar had als nog gelukkig 170 punten.

daarna even aagepakt en toen de tweede proef ging een stuk beter en had 177 dus ben zeer tevreden Lachen

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:15

Leuk Isabell, en jullie zagen er toppie uit! volgende keer hebben jullie vast winst!

En charaz, sorry, heb niet op de dekjes gelet... er was er eentje die echt veel ranker was dan de andere, was jij dat soms?

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:15

MirjamN schreef:
Leuk Isabell, en jullie zagen er toppie uit! volgende keer hebben jullie vast winst!

En charaz, sorry, heb niet op de dekjes gelet... er was er eentje die echt veel ranker was dan de andere, was jij dat soms?

Dankje Haha!

Die ranker was die was dat niet, die reed volgens mij M2 Ja

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:21

klinkt als een geslaagde dan voor iedereen ik doe de volgende 2 keren ook mee...1 x m1 na lange tijd eruit en mijnjonge haflinger in b-zonder startkaart voor het eerst..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:03

Die ranke met die dunne nek reed idd M2, dan liep er nog die ene met aan 2 kanten manen en een wat donkerdere met (net als de mijne) ongewassen manen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:45

Die met die witte manen aan twee kanten heb ik aangesproken, want dacht eerst dat het een Star was, maar het was een Amadeus als ik het goed verstaan heb. Er was er eentje die was wat steviger gebouwd met niet superwitte manen en die andere weet ik even niet meer...

Ik was er nog wel met de prijsuitreiking en er zat een meisje voor osn, vlakbij de inschrijftafel, wie was dat dan, bruine jas geloof ik...?

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:53

ik dacht er ook 1 van star te hebben gezien, maar dat bleek toch niet zo..
maar leuk dat jij er ook 1 van star hebt MirjamN!
alleen doen helaas je foto's het niet

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:58

Ik zat achterin vlakbij de bar met de prijsuitreiking van t M. Voor degene die de proeven hebben gezien, de mijne ging op de handrem.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:12

Dan weet ik het ook niet meer! Volgende keer dan maar, charaz!

mrtien-belle, ik heb het gezien ja, die doen het niet meer. Kijk anders eens op www.mirjamnelisse.come2me.nl. Daar staan wel geen dressuurfoto's, maar wel van mijn überstoere Haffie in het water! Moet er hoognodig weer wat aan doen, maar druk met andere dingen, dus de site loopt een beetje achter... Er staan ook nog wat foto's op www.trecgo.come2me.nl van de TREC-wedstrijd die ik aan het organiseren ben. Liefhebbers om mee te doen welkom!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:37

ik wil hele misschien nog in februari mee doen met mijn haflinger in de b zonder startkaart.
naar aangezien ze nu net 4maanden ohz is en ik nog geen volte kan galopperen met haar twijfel ik of we er in februari wel klaar voor zullen zijn

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:59

MirjamN schreef:
Dan weet ik het ook niet meer! Volgende keer dan maar, charaz!

mrtien-belle, ik heb het gezien ja, die doen het niet meer. Kijk anders eens op http://www.mirjamnelisse.come2me.nl. Daar staan wel geen dressuurfoto's, maar wel van mijn überstoere Haffie in het water! Moet er hoognodig weer wat aan doen, maar druk met andere dingen, dus de site loopt een beetje achter... Er staan ook nog wat foto's op http://www.trecgo.come2me.nl van de TREC-wedstrijd die ik aan het organiseren ben. Liefhebbers om mee te doen welkom!

Heb ze gezien, leuke foto's.. zie niet heel erg veel overeenkomsten met mijn haf..

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:19

Charaz schreef:
Ik ben ook weer terug, de accomodatie viel me 100% mee. Was alleen aan de late kant waardoor ik niet goed had losgereden (en vd week ook weinig gereden ivm het weer) dus mijn pony vond het nodig om na het halthouden te blijven staan na een tijdje kreeg ik de handrem er weer af maar dat heeft ze zo'n 3x gedaan in de 1e proef.

Was 2x 2e met 171 en 175 in het M1 viel me dus nog alles mee.

ik zag het in de kantine dat je paardje niet vooruit wou,leek wel of hij de spiegel eng vond hihi,zonde hoor!!
misschien doet Mike de volgende x mee in de B zonder startkaart met iemand anders,ik ga pas in maart M1 starte,hij kan de oefingen wel maar toch is het voor mij nog ff wennen,verleden maand hadden we ons 1ste onderlinge wedstrijd in de M,toen hadden we 178 en ??wel op KNHS niveau gejureert,ben benieuwd a.s. zondag welke punten we rijden

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:20

Nee spiegels kent ze wel, ik had niet goed losgereden en van de week ook weinig gereden, is een geintje wat ze thuis ook doet zonder zweep en nu dus in de proef ook.

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:25

Het blijven haflingers hahaha,ze is ook nog de ouderwetse type zoals Mike toch?

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:19

Mrtien_Belle schreef:
Vind jouw haffie trouwens heel veel weg hebben van mijn haffie, toen ik hem zag.. echt leuk

Dankjewel Haha! Heb even in je profiel gespiekt en inderdaad... een look a like Haha! Wie is de vader van je haflinger?? En welke klasse rijd je volgende keer mee?

nijland schreef:
wij zijn ook net weer terug.
vond het weer gelukkig erg meevallen en we hadden mooie resultaten.
Jorian (mijn zoontje) was 2x eerste met 193 en 191 punten,dus we zijn dik tevree met zijn eerste L1 wedstrijd.

Ik heb met grote ogen en een open mond naar zijn proefjes zitten kijken. Wát een ijzersterke combinatie. Het ziet er zo heerlijk ontspannen uit en net alsof het alllemaal vanzelf gaat. Het verbaasd mij niets dat hij zulke goeie punten gereden heeft. Gefeliciteerd!!!

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:31

Ro0sje schreef:
Mrtien_Belle schreef:

Dankjewel Haha! Heb even in je profiel gespiekt en inderdaad... een look a like Haha! Wie is de vader van je haflinger?? En welke klasse rijd je volgende keer mee?

Haar vader is Star! Ik rij mee in de B zonder startkaart.. is gewoon voor de lol Bloos

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:03

dat kan je ook wel zien!!! Die van mij is een willem en er zit 3 keer star in...

Ben ik over het algemeen wat minde rblij mee dat er 3 keer star in zit...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:18

Afstammelingen van Star schijnen gemiddels lastiger te zijn dan die van andere Haflingers! Maar je weet het, een echte crack is een beetje gek! Dus ik ben wel blij met die halve gare van mij Knipoog En hij kennelijk met mij, want hij doet echt zijn best en is met de TREC ook best wel een crack!

Ik heb eerder dit jaar met de special horse competition in nw en st joosland meegedaan en daar waren de nummers twee, drie en vier bij de Haffies allemaal van Star... kennelijk fokt ie leuk dressuurmateriaal!

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 11:35

ST is sowieso een leuke lijn Schijnheilig Hoewel ik een groot fan ben van haflingerhengst Wallenstein. Ik vind hem zooooo mooi en zijn nakomelingen zijn 9 van de 10 keer om te kwijlen....