[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:21

Zo terug van vakantie! Was echt heerlijk even genieten van het mooie Italy aan het coma meer <3
Even snel een foto post
Afbeelding

Bijleespost pagina 299

@ esther1o1 hmm vervelend van je zadel! Mijn moeder is zadelmaker en wij hebben bij Nowin net zolang gezocht en weer gekocht en verkocht totdat we een zadel hadden gevonden dat niet meer deed schuiven. We hebben nu een Letek en deze is echt perfect! Schuift niet naar voren, achteren of links rechts. Norwin is rond in het totaal heeft dus niets om een zadel steun te geven en heeft van vroeger uit zadel en singel dwang gekregen omdat hij voordat hij van ons was een slecht passend zadel had gehad. Zodra een zadel schuift kan ik het vergeten dan raakt hij in paniek en lig ik er naast. Dus een zadel wat schuift zie ik zeker als niet goed passend. En wat ook helpt is een anti slip pad en een anatomische singel. Succes!!

@westhof en hoe bevalt het bit :)

@mignonne2403 vervelend dat dutchie het zo warm had :( was ook wel erg warm hier de afgelopen dagen zei mam ook Norwin vond het ook maar niks alleen maar onder de bomen gestaan en in de wind

@esther1o1 fijn dat het zo goed ging! Veel plezier op vakantie!

@mandarijn hopelijk gaat het goed met de fysio! Iig fijn dat je iets meer duidelijkheid hebt.. Sterkte!

@ Westhof mooie foto <3 Ik ben toch echt wel fan van je hafje!!
Vervelend dat hij zo moet wennen maar zeker dat het door het bit komt?? Meestal reageren ze daar toch niet zo heftig op als de overgang niet zo groot is.
Gelukkig ging het dus met stap training beter!
Ik laat 1x per jaar de fysio komen kan misschien ook helpen net even de spiertjes losser maken ?
Succes!

@ Flurk wat heerlijk aan zee :) en leuke foto's!

@mandarijn o vervelend :( wel herkenbaar ik heb ook vaak dat soort oeps momentjes uh heeft niemand het gezien"? mooi :') :')

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:44

Mandarijn schreef:
Ik heb gister echt op een onwijs domme manier m'n hoofd gestoten. :')
Nu een mooie bult op m'n voorhoofd :+ Was gister heel beroerd ervan, dus toen Spook maar een extra dag vrij gegeven, maar hoop dat 't vandaag wel gaat. Heb er nu wel minder last van, maar die bult zit natuurlijk precies onder m'n cap. :=

Sterkte met je bult ( niet keuk)

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:17

Oei pijnlijk!!!

Wauww dat ziet er echt prachtig uit!! klein beetje jaloers maar hoor! :o

Nou... ik had wel even een schrik moment vandaag... Ik ging naar buiten met Dutchie, en op weg naar het bos begon het dus te rommelen, dus we gingen maar terug. Ik draaide net een paar passen om, begint Dutchie opeens te bokken en te rennen! Heb echt gedacht dat ik ernaast ging, gelukkig blijven zitten... Hij bleef maar rennen dus heb ik m een weiland in gestuurd voor de kruizing, dus alles is nog heel gelukkig :) Waarom hij nou zo doet 8)7

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:31

mignonne2403 schreef:
Oei pijnlijk!!!

Wauww dat ziet er echt prachtig uit!! klein beetje jaloers maar hoor! :o

Nou... ik had wel even een schrik moment vandaag... Ik ging naar buiten met Dutchie, en op weg naar het bos begon het dus te rommelen, dus we gingen maar terug. Ik draaide net een paar passen om, begint Dutchie opeens te bokken en te rennen! Heb echt gedacht dat ik ernaast ging, gelukkig blijven zitten... Hij bleef maar rennen dus heb ik m een weiland in gestuurd voor de kruizing, dus alles is nog heel gelukkig :) Waarom hij nou zo doet 8)7

Misschien had hij plotseling last van herteluis of paardenluis.
Is soort vlieg die onder de staart kruipt en dan in de bilspleet en omgeving flink bijt
Je ziet dat kreng bijna niet maar paarden worden knettergek als ze gebeten worden.
Vliegenspray helpt niet en doodslaan lukt niet je moet luis echt pletten.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:26

300 pagina's *\o/*

Lekker hoor Flurk :) Leuke foto's ook!

Heb momenteel geen les, Claudia. Ik wil zeker weer lessen gaan nemen, maar eerst wil ik er weer even zelf inkomen. Heb de laatste tijd alleen maar buiten gereden. En nu ik ook nog een nieuw hoofdstel en bit heb is het helemaal wennen voor Wes. Als ik weer een paar keer zelf heb gereden wil ik ook zeker weer gaan lessen!

Wat naar van je hoofd zeg Claudia! Heel vervelend zo'n bult :\ Hoe gaat het nu met je?

Mooie bijleespost Romy. Ziet er mooi uit daar zeg <3

Dat is schrikken Mignonne! Goed dat je bent blijven zitten en goed opgelost ook +:)+ Soms weet je gewoon niet waarom ze zo reageren.

Afbeelding

Hoofdstel is binnen :D Ik twijfelde over de maat, maar ben heel blij dat ik toch voor full ben gegaan! Over de werking kan ik nog niet zoveel zeggen. Heb er pas net één keer mee gereden vanavond. Vind hem ook wel heel stoer staan :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:28

Hij heeft het vorig jaar wel eerder gedaan, als hij geirriteerd is wprdt ie boos en gaat hij rennen... was een tijdje gestopt dus hoopte dat het over was. nu was het wel erg lang..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:59

Westhof schreef:
300 pagina's *\o/*

Lekker hoor Flurk :) Leuke foto's ook!

Heb momenteel geen les, Claudia. Ik wil zeker weer lessen gaan nemen, maar eerst wil ik er weer even zelf inkomen. Heb de laatste tijd alleen maar buiten gereden. En nu ik ook nog een nieuw hoofdstel en bit heb is het helemaal wennen voor Wes. Als ik weer een paar keer zelf heb gereden wil ik ook zeker weer gaan lessen!

Wat naar van je hoofd zeg Claudia! Heel vervelend zo'n bult :\ Hoe gaat het nu met je?

Mooie bijleespost Romy. Ziet er mooi uit daar zeg <3

Dat is schrikken Mignonne! Goed dat je bent blijven zitten en goed opgelost ook +:)+ Soms weet je gewoon niet waarom ze zo reageren.

[ Afbeelding ]

Hoofdstel is binnen :D Ik twijfelde over de maat, maar ben heel blij dat ik toch voor full ben gegaan! Over de werking kan ik nog niet zoveel zeggen. Heb er pas net één keer mee gereden vanavond. Vind hem ook wel heel stoer staan :)

hoofdstel ziet er goed uit.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:29

Heeft hij misschien ergens last van Mignonne? Lijf misschien, of het gebit of het tuig?

Bedankt Flurk!

Wes is een ijzer kwijt :( Gelukkig wel weer teruggevonden door een stalgenoot. Die had ook meteen de hoefsmid gebeld. Echt super zulke stalgenoten :D Moet alleen nog even vragen wanneer de hoefsmid komt. Morgen komt eigenlijk heel slecht uit, zul je zien...

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:59

@mignonne2403 Ai.. Gelukkig erop blijven zitten!! Wel altijd even schrikken vooral zo uit het niets..

@westhof Gaaf hoofdstel heel apart nog niet eerder gezien! O vervelend ijzer kwijt wel fijn dat het is terug gevonden kan zo gevaarlijk zijn als die dingen in de wei blijven liggen! Fijn zulke stalgenoten :j

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:00

alweer zo'n bagger dag met somber weer hier in nederland.. lekker is dat je bent terug van vakantie en dan dit weer ;). In ieder geval goed voor de plantjes ..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:20

Wauw gave omgeving daar Romy!
Je hebt inderdaad wel een mooie timing met het weer, jeetje wat een regen. :=

Dat is inderdaad goed schrikken Mignonne! Gelukkig is het goed afgelopen.

En dat hoofdstel staat Wes goed.

Hier is gister de fysio geweest voor Spook.
Ze denkt dat het wel zo opgelost kan worden, dus daar gaan we dan maar vanuit. :D
Ze zei dat ze vooral in de achterhand wel flink wat had moeten losmaken (kan er echt al heel lang hebben gezeten), en Spook stond daar maar braaf met d'r oortjes naar voren :)) Terwijl ze er dus best wel wat van gevoeld moet hebben.
Nu een week stappen aan de hand en wat oefeningen meegekregen die ik d'r moet laten doen. En dan komt ze eind volgende week weer langs en als het goed is daarna weer rustig aan rijden.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:23

Wat fijn dat het zo opgelost kan worden! nu maar hopen dat het werkt voor Spook :)

Ik ga met Dutchie een begin maken in de Natural Horsemanship, want ik heb het idee dat Dutchie mij niet zo serieus neemt :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:07

Jeetje wat is het stil hier!!!

Kent iemand een goed trailer verhuurbedrijf in de buurt van Steenwijk/Meppel/Diever? (Dus op de grens van drenthe en friesland /overijsel een beetje) , is de bedoeling voor ritje van drie kwartier, dus als je bv 4 uur kan huren is dat ook fijn ipv de hele dag.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:32

Hopelijk dat t zo gaat werken met spook.

Ik zag een heel gaaf hoofdstel voorbij komen. Wat is de functie van zo'n hoofdstel???

Ow leuk NH mat dutchie. Ik heb t ook ff gedaan met Stanley. Ik wil het wel weer oppakken. Alleen ff geld gebrek. Een stal genoot geef er les in. Maar is nogal prijzig.

Ik ben vabdaag met mijn hondje (Duitse herder) Nederlands kampioen geworden met de puppen langhaar 6-9 maanden.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:10

Wow gaaf gefeliciteerd!

Ik ga in augustus 4 dagen met Dutchie naar het lage woud in makkinga! Helemaal leuk :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:15

Claudia, fijn dat deze DA zag dat er wat mis is! T klinkt zo ook wel logisch :).
En auw! Hoe is het met de bult?
Fijn van de fysio! Hopelijk pakt het goed uit :)
Tamara/Wes, balen dat het met Wes even niet zo lekker gaat... Hopelijk gaat het beter nu.
Hoofdstel staat hem mooi! Bevalt ie goed?
Flurk, leuke foto's van de paardjes in de zee!
Romy, fijn dat je genoten hebt op vakantiee! {:}
Mignonne, dat is inderdaad schrikken.. Gelukkig ben je blijven zitten.
Leuk dat je gaat beginnen met Natural Horsemanship!
Leuk dat je naar Makkinga gaat! Is vlakbij mij in de buurt, veel plezier alvast *\o/* .
Willeke, gefeliciteerd! *\o/*

Inderdaad rustig hier! Ik heb het lekker druk met werken en de paarden! Dus ik vermaak me wel ;).

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:27

Inderdaad erg stil hier. Wes wil het topic wel even opvrolijken :Y)

Je hebt het inderdaad wel getroffen na je vakantie Romy. En vandaag alweer zulk belabberd weer... Ach, dan waardeer je het weer tijdens je vakantie in ieder geval wel meer :=

Fijn dat het nu waarschijnlijk opgelost kan worden Claudia. Goed nieuws! Ook fijn dat Spook zo braaf was :) Ben benieuwd of je het verschil gaat merken.

Klinkt goed Mignonne! Ik ben helemaal niet thuis in NH eigenlijk. Hoe ga je er precies mee beginnen? Ik heb helaas geen tips voor je m.b.t. vervoer.

Het hoofdstel is anatomisch gevormd Willeke. Het is ontwikkeld om alle drukpunten op het hoofd van het paard te ontlasten en om schuren te vermijden. Gefeliciteerd ook met je overwinning :D

Lekker hoor Christa!

------

Volgende week dinsdag is een spannende dag voor Wes (en voor mij misschien nog wel meer :')). De dierenarts komt om Wes te enten en om het gebit te doen. Wes is zeker al wel 5 jaar niet meer bij de tandarts geweest en nu hij van mij is vond ik het ook zeker nodig dat er naar zijn gebit werd gekeken. Wes eet verder prima, maar er zou toch van alles aan de hand kunnen zijn natuurlijk. Hij wordt wel uit voorzorg gesedeerd, dat is blijkbaar standaard daar. Nou vindt Wes de hoefsmid al niks, dus ik denk dat hij het al helemaal niet gaat waarderen dat er iemand in zijn mond zit := Misschien maar beter dat hij verdoofd wordt dus. Ben benieuwd!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:28

Hoi! :wave:
Even weer een bijleespost :o
@mandarijn, balen dat je wedstrijd is afgelast, maar het was wel erg warm.
Wat gek dat een da zoiets zegt, sieta heeft soms wat last van slappe mest er is al veel onderzoek naar gedaan maar ze kunnen maar niets vinden. Da van mij vond dat ze er maar mee moest leren leven |o
Gelukkig dat een andere da het probleem gevonden heeft, hopelijk is het na de fysio snel over..
@cheidie, lekker afkoelen in het water is zo leuk :))
Leuk dat je ook nog andere paarden mag verzorgen!
@plutolover, leuk halster!
Met dat warme weer van de afgelopen tijd worden hier op de manege geen andere tijden aangehouden. Sieta mag hier van 8:00-14:00 op de wei staan in de zomer (zonder schaduw) en op stal staat ze erg te zweten, ik ben van plan om in september naar een andere stal te verhuizen waar ze meer buiten komen en het rustiger is.
@romysmink, fijne vakantie gehad?
@char_lotte, wat heeft ze mooie manen <3
Gefeliciteerd met de dracht van je andere paard, ik ben benieuwd!
@westhof, ik ken je gevoel. Ik ging afgelopen 3 dagen een weekendje weg en vind het echt niet fijn om Sieta hier achter te laten ..
Ik herken mezelf en sieta heeeel erg in je verhaal, alles gecontroleerd en alles is goed maar toch dressuurmatig niet fijn lopen omdat we beide het niet erg leuk vinden. Sieta en ik houden meer van actie :D
En staptrainingen kunnen ook heel erg helpen! Dat doen wij ook heel vaak en vooral als ze aan iets nieuws moeten wennen erg fijn. Wel oppassen dat ze zich niet gaan vervelen!
Goed dat je voor Full bent gegaan, want ze vallen wel wat klein..
Leuke foto’s en filmpje van Wes <3
Succes met de tandarts, sieta was ook al lang of nog nooit geweest voordat ze bij mij kwam en ze is flink onder handen genomen, ze had zelfs een wolfskies.
@Mignonne, fijn dat hij in de binnenstal kon staan :j
En ik snap dat je inderdaad geschrokken bent! Natural horsemanship kan erg goed helpen +:)+
Sorry ik ben niet bekend in die regio dus ik kan je niet helpen met een trailerbedrijf..
Gaaf dat jullie 4 dagen samen weggaan, ik wil eigenlijk deze vakantie of herfstvakantie ook een paar dagen weg samen met sieta.
@esther101, misschien een zadelmaker ernaar laten kijken, misschien kan het opgelost worden met een pad/bontje eronder..
Zadelmaker was geweest en mijn zadels boom was gebroken :n , ik voel me toch wel erg schuldig dat ik daarmee gereden heb..
Na het passen van 8 veelzijdigheidszadels en een gestreste sieta eindelijk een goed (dressuur)zadel gevonden :)
@flurk, ziet er erg leuk uit :))

Ik ben afgelopen woensdag naar het strand geweest, het was zo ontzettend gaaf!!
we vertrokken 6:15 van stal zodat we 7:00 daar waren omdat je na 9:00 er niet meer op mag.

Afbeelding
Meer foto's (of topic?) volgen :):)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:39

Ahhh wes is echt schattig <3 veel succes bij de tandarts!
met NH ben ik aangemeld voor 90 dagen gratis, daarmee kan ik een deel cusis online doen en daar zitten opdrachten bij die ik dan met Dutchie kan doen. Verder gewoon achter mij aanlopen en draven, stoppen, achteruit met lichte aanraking, wijken voor druk etc.

Wauw gaaf ninke! Wel lekker vroeg zeg
:oo

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:08

Geweldig filmpje van Wes!!
NinkeG: Wat een super gafe foto zeg!!

even iets anders dan haflingers. Hier een topic over mijn andere liefde
[BB-ITP] Mijn Trots Enya von Juvenisty, Nederlands kampioen.

Vanaf morgen ga ik stanley verder trainen voor de L2, Ik moet nog me proefjes oefenen en ik heb nog even de tijd. Maar ga straks verhuizen dus.. dan minder tijd haha. Ik wil ze uit m'n hoofd leren... wordt nog een hele opgave. Ik ga mijn L2 debuut op het haflingerweekend doen. Dus ik heb nog ff

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:23

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:54

Wat leuk Willeke :)

Zag dat Afghan ook familie is van Stanley.. Van Jolina ver weg ook :P (geloof de opa van de opa van Jolina)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:48

Hihi dat filmpje van Wes. :D
Heerlijk zeg naar het strand! Dat wil ik ook nog eens doen met Spook.
Ik ga zo je topic bekijken, plutolover.
Leuk die website, Willeke. :)

Donderdag komt de fysio weer voor Spook, ben benieuwd. :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:56

Mooie bijleespost Ninke :) Mooie foto! Lijkt me ook heel gaaf om een keer naar het strand te gaan. Wel heel vroeg opstaan, maar zeker de moeite waard als ik het zo zie :D

Ik ben wel benieuwd hoe die cursus je bevalt Mignonne. Hou me maar op de hoogte als je wil :)

Succes met trainen Willeke! Wat leuk ook een eigen site voor je pony.

Spannend Claudia. Ik ben ook benieuwd :)

-------

Vandaag nog een keer contact gehad met Wes' fokker. Zij heeft helaas geen foto's meer van hem. Heb nu wel contact met degene die hem beleerd heeft en zij denkt wel foto's te hebben. Toch leuk wat foto's van zijn jonge jaren :)

Ik ga vanavond met Wes balkjes lopen en misschien voor het eerst ook wel een laag sprongetje maken. Heb er zin in :D Ben heel benieuwd hoe hij het vindt!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:53

Leuk de website! Krijgt Stanley geen sterallures??
Succes met de fysio!
Wat jammer dat je geen baby foto's kan krijgen :( springen vind Ees vast leuk :)

Had het idee om te oefenen met paraplu, komt dutchie dus heel hard om mij afrennen om dat ding te mollen :') hij pakt m zo bij het doek, trekt en begint keihard te rennen, hij had dus hey zeil in zn mond hangen, staart omhoog en daar ging ie hoor :') helemaal trots hahaha