[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sheshe

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:11

Hij is 1 mei 2 geworden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:13

ok.

wat zonde. weet hij zeker dat het een zweer is? die kan nog weg trekken namenlijk...

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:16

Ja zover ik weet was hij er zeker van dus nu maar even in de gaten houden.

Me nieuwe shet gaat ook niet zo goed die heeft me nu al 5 keer geprobeert te trappen, echt gericht trappen. Heb de dierenarts ook gevraagt of dit weg zal gaan als ik hem zou castreren. Maar hij zei dat dit geen hengste gedrag is. En dit gedrag echt in hem zal zitten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:22

Gewoon flink op zijn donder geven... voet er onder. HUPPA!!! Vooral met die shetten... Wat een sctreten zijn dat. Al helemaal als het hengst zijn...

Daar ben ik zelf niet te zuinig mee... Het gaat toch om mijn eigen veiligheid...

Mara, pfff ik word helemaal gek van haar op het moment...

Ze is zoo vervelend. Niet mee willen komen uit de wei. Niet mee willen lopen met de fiets. Gewoon stil gaan staan midden op de weg. En gewoon dood leuk om zicg heen kijken. ze kan trekken wat je wil...

Dan word ik het zat en stap ik af. Ik heb haar daarna een mep verkocht. Toen liep ze weer een paar passen mee. Toen weer stil staan. weer een kap gekregen. Ik kreeg namenlijk wéér geen reactie... daarna heeft ze wel mee gelopen maar heeft ze gestap waarneer zij wou... Op de fiets van je zo machteloos....

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:32

Ze is lekker aan het dwars liggen dus. En ja op de fiets is dat helemaal lastig.

Voet er onder is nog niet zo makkelijk want het gaat zo snel hij draait zich met een speer om en begint gewoon echt onegeveer 5 keer ze achter benen in de lucht te gooien. Je moet dus echt aan de kant springen. Hij zou straks bedoelt zijn voor kinderen maar ik durf er echt geen kinderen bij te laten.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:33

Kan begrijpen dat je daar kriegel van word.

Vanavond met Wahida en Donna over het erf gewandeld. Donna had alleen oog voor grasjes en ik had Wahida vast, dus wij door lopen, loopt ze gewoon met me mee, hahaha en Donna had niks in de gaten. Daarna nog eventjes de buitenbak ( zonder bakrand ) laten zien , maar die vond ze toch wel heel erg eng en wou weer heel gauw terug naar mams, die net buiten de bak het graskantje aan het maaien was.
Dus hub de binnenbak in en even lekker los laten rennen, was voor korte duur, en hebben we nog even met een pion gespeeld, als je die weg gooit, gaat ze er achter aan.
Van de week maar van die kleintjes halen, wie weet komt ze hem wel terug brengen, hahaha
Heb wel weer heerlijk genoten van me twee boefjes.

En handtassen ( shetjes ) zijn echt donderstenen, goed de baas blijven, streng - consequent, maar wel rechtvaardig blijven, wat gisteren niet mocht, mag morgen en volgende week ook niet.
Succes met je handtas.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:34

wat is je eerste reactie al hij dat doet?

ik zou blijven staan. Hij wil JUIST dat jij aan de kant gaat. Als je ook maar denkt dat hij een voet uit gaat steken, steek jij eerder een voet uit...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:37

Freya schreef:
Kan begrijpen dat je daar kriegel van word.

Vanavond met Wahida en Donna over het erf gewandeld. Donna had alleen oog voor grasjes en ik had Wahida vast, dus wij door lopen, loopt ze gewoon met me mee, hahaha en Donna had niks in de gaten. Daarna nog eventjes de buitenbak ( zonder bakrand ) laten zien , maar die vond ze toch wel heel erg eng en wou weer heel gauw terug naar mams, die net buiten de bak het graskantje aan het maaien was.
Dus hub de binnenbak in en even lekker los laten rennen, was voor korte duur, en hebben we nog even met een pion gespeeld, als je die weg gooit, gaat ze er achter aan.
Van de week maar van die kleintjes halen, wie weet komt ze hem wel terug brengen, hahaha
Heb wel weer heerlijk genoten van me twee boefjes.

En handtassen ( shetjes ) zijn echt donderstenen, goed de baas blijven, streng - consequent, maar wel rechtvaardig blijven, wat gisteren niet mocht, mag morgen en volgende week ook niet.
Succes met je handtas.

Hihi domme donna :P

Nash kan ik ook zo mee nemen van Mara weg. aan een touwtje. Niet dat hij het leuk vind... Zou het slim zijn hem gewoon zo een keer mee te enmen naar buiten voor een kelin wandelingetje zonder Mara...? Ik zit me dat al een tijd af te vragen...

zijn ze bij jou verder eigenlijk al gescheiden geweest jolanda?

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:39

Ik trap hem terug maar het gaat zo snel en hard, ik heb ook echt geen zin in zo'n trap van hem. En met kinderen vind ik dit gewoon veels te riskant. De gene waar ik hem gekocht hebt wiste dat hij voor kinderen bedoelt zou worden. En heb ze nu ook gevraagt of ze hem mischien terug willen kopen, maar volgens mij willen ze hem niet meer terug.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:43

Ik heb Donna en Wahida nu intotaal 3 keer van elkaar afgehad.
En bij die 3 keren bleef Wahida alleen achter in de box.
Een keertje is Wahida zonder mams buiten de box en gangpad geweest, op het erf zeg maar, maar toen kon Donna haar wel zien.
Echt alleen met veulen wandelen wil ik ook met Wahida gaan doen, maar dat durf ik nog niet. Geen idee wat er gebeurt als ze echt helemaal alleen is. Want als ze in paniek raken, laat ik een volwassen paard gewoon gaan,maar een veulie hou ik toch echt vast, omdat ze niet weten waar ze naar toe moeten en dus zich zelf en andere kunnen beschadigen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:06

Welkom Mlover mooie haf!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:22

joopiexx schreef:
Welkom Mlover, leuke foto´s!

Zo me weekje vakantie zit er al weer voor de helft op! Gaat veel te snel :+

Wanneer moest jij nou ook alweer beginnen?

Leuke haf mlover en niet meteen weer weg gaan want ik raak helemaal de draad kwijt wie hier nu nog in dit topic zitten ;)

Jee sheshe, wat een monster. Ik dacht dat je het over een haflinger had maar 'gelukkig' is het maar een shet. Met een 500 kilo wegende haf die gericht schopt was je helemaal klaar geweest. Schopte hij echt raak? Ik was echt heel kwaad geworden. Ben altijd heel zacht maar dan had hij zeker weten een schop in zijn ribben gekregen. Als je hem niet durft te schoppen dan mss een lange longeerzweep? Dan hoef je er niet zo dicht bij te komen.

@Freay: had je wahida los mee of aan een halstertouw? Mss zou je het eerst eens andersom kunnen doen, dus donna mee naar de binnenbak. En als je dat een paar keer hebt gedaan, met wahida? Vind het sowieso goed dat je dat nu al doet, ze is nog maar 2 maanden dus je bent er vroeg bij.

Mijn tonnetje is vandaag mee geweest naar de les en zelfs de instructeur schrok ervan hoe dik ze was. Ze had vanmiddag de graaskorf af gedaan, dus heb vanavond een andere om gedaan. Daar zit maar 1 gat in dus ze kan er echt weinig mee eten. Ze had ook helemaal geen puf in de bak, dus ze moet nu echt drastisch gaan afvallen. Hopen dat ze niet weer schuurplekken krijgt ervan.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 01:39

Okee ik kan niet slapen :P Niemand van dit topic nog wakker?

Zit een beetje naar winterdekens te kijken. Ik ben er nog niet uit of ik ankie deze winter zonder deken hou of dat ik haar een deken op doe. Voor het rijden is het mss fijner als ze niet zo'n dikke vacht heeft. Maar zo intensief rij ik toch niet.

Wat doen jullie?

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:25

@ Peelie pagina 299.

Nja op de manege vinden ze haar redelijk groot, maar ik ben zelf ook niet een van de grootste hoor hihi :o
Dankjewel :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:20

@ Sheshe: Ach, wat zielig!! Heel veel beterschap aan hem en hopen dat hij snel beter is :+: En als die shet slaat, dan probeer je hem/haar te vangen en geef je hem/haar wel zo'n genadig harde have-klap, dattie 't over 3 weken nog voelt!! Streng blijven.....

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:43

Ja ga even kijken wat ik er aan kan doen gestraft word hij zeker!
Ze oude eigenaar wilt hem niet terug dus waarschijnlijk deed hij dit al. Maar morgen komt er ook iemand natural horsemanship les geven. En dan gaan we ook even met hem aan het werk. Dus mischien weet zei een oplossing.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:04

Oké, ja je kunt het op een 'lievere' manier leren, maar ook op een 'minder lievere' manier hihi :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:11

Welkom MLover , leuke foto's!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:13

Mandy krijgt mooi haar dekentje weer op als het koud word, ik rij ook 5,6× in de week intensief dus dan moet het ook wel :)

Ik hoef pas om 11:40 op de fiets te zitten dus ik heb het lekker aan tijd! :P

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:17

Ja je moet toch alle manieren proberen he ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:17

@ Dieuwke: EEN DEKEN? :+ Waarvoor :=

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:37

Stravero schreef:
@ Dieuwke: EEN DEKEN? :+ Waarvoor :=

Een WINTERDEKEN, logisch toch? :+ :+
ik weg gewoon deken omdat ze een stal,zomer,vliegen,winter,zweet DEKENS heeft!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:37

Edit: weg = zeg!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:56

Jeetje sheshe je hebt ookwel pech nu ff he...

Hopen dat het snel beter gaat metje hafje!

En met je shet, daar kan ik heel duidelijk over zijn, van mij hattie al een rotschop gehad. Dan leert ie het wel af.
Zo ben ik Kebab ook eventjes aan het afleren dat hij even zn tandjes bij hemzelf moet houden ;)
Leuk he, oliebol ;)

Hinke wat enorm balen dat ze zo te dik is, het zit haar zo te horen ook goed in de weg met werken :(:)

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:01

Ja het is wel even pech ja hopelijk word het snel allemaal beter.

Hij krijgt zoiezo bij elke keer dat hij het doet een rotschop. Maarja zoals ik zei is hij straks bedoelt voor kinderen en dan kan dat gewoon niet gebeuren. Dus ga er even goed over nadenken wat ik nou met hem ga doen.