[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:00

O, als ik op de computer zit staan de foto's linksom gekeerd -O- Op mijn mobiel stond het wel goed. Raar.

Pff, balen Mandarijn :\ Kunnen er deuren/ramen open worden gezet zodat het een beetje doorlucht? Ik werk nu ook van 15:00 tot 21:00, maar wij hebben hier gelukkig wel airco. Anders zou het hier ook echt niet te doen zijn.

Dieren houden het hier nog wel aardig uit. Katten en hond zoeken zelf hun plekje wel. Voor de cavia's en het konijn hebben we wel extra schaduw gecreëerd. Flesje koud water in het hok hielp niet, daar waren ze bang voor :') En Wes staat nu binnen, die gaat straks weer naar buiten.

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:12

Heey ik ga vanaaf weer alles bijlezen met eenbijleespost maar ik had even snel een vraagje
want mijn haf heeft nu een goed passend zadel maar deze heeft zo nu en dan wel de neiging om naar links of rechts te schuiven tijdens het rijden..
Ze heeft zelf ook echt geen echt goeie schoft ofzo en is aardig rond..

Maar zijn er hier meer mensen die hier last van hebben/hadden met hun haf en wat hebben jullie der aan gedaan???

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 02:45

Zillionke, is het niet gewoon een ontstoken oog?? Dat had ik bij mijn vorige pony ook de afgelopen jaren in de zomer. En bij bloedarmoede is meestal het oog helemaal wit dus dat je geen adertjes in de ogen ziet ;)
Ik zelf gebruikte voor me pony hier een oogspray voor die ook bij honden werd gebruikt dat werkte echt enorm goed weet niet meer hoe het heet maar zal morgen nog wel ff kijken of ik het flesje nog ergens heb liggen ;)

Claudia, Wel fijn dat je wedstrijd is afgelast met dit hete weer maar idd jammer dat ze hem niet gewoon verplaatst hebben..

Plutolover, Super leuk halster!!

Mandarijn, Ik heb overdag me paarden in de uitloopstal daar hebben ze lekker veel schaduw en 's morgens vroeg en 's avonds als het nog lekker koel is gaan ze op het land ;)

Char_lotte, Wat een prachtmanen heeft jou haff <3 en wat fijn dat Joey drachtig is :)

Westhoff, Whahaha die wes :')

Mignonne2403, Heerlijk dat je paard lekker koel binnen kan staan ;)
bij ons valt het nu redelijk mee met het weer we hebben namelijk een lekker koel zeewindje hier, maar voor de rest nog niks gemerkt aan de andere beesten maar nu waren dat deze week alleen nog maar 2 katten en 2 paarden want onze laatste hond hadden we maandag in moeten laten slapen (maar dat is nogal een lang en sad verhaal ;) ) maar sinds vandaag hebben we weer een nieuwe pup en die leek er niet zoveel last van te hebben :)

Plutolover, Heerlijk dat Stanley gewoon lekker rustig bleef staan :)
Deed pippi dat maar heb haar gister geprobeerd af te spuiten maar kwam niet verder als haar onderbenen zonder dat ze gek werd :')

_Sanne

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:08

Esther dan is het geen goed passend zadel :P Een goed passend zadel schuift niet!
Maar misschien een idee om er een gel pad ofzo onder te leggen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:31

_Sanne schreef:
Esther dan is het geen goed passend zadel :P Een goed passend zadel schuift niet!
Maar misschien een idee om er een gel pad ofzo onder te leggen?

Deels mee eens maar ook deels niet. Voor sommige paarden is het heel moeilijk om een passend zadel te vinden. Mijn hafje is ook rond gebouwd en weinig schoft waardoor bijna alles na voren schuift of opzij. Tuurlijk een passend zadel hoort niet te schuiven, maar soms ontkom je e

r niet aan. Ik heb nu een KN tango en die schuift iets naar voren. Maar niet zo erg als me vorige zadels.

Esther: er bestaan dunne antislip pads. Die werken er super. Ik heb er ook 1. Alleen gebruik ik hem alkeen als me zadel niet meer goed is, en t ff duurt voordat de zadelmaker kan komen. Ik zou kijken of ik foto kan maken. En miss extra aanslingeren dat t ook werkt.
Edit:gevonden
Afbeelding

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:17

Ja ik had er zelf ook geen last van dat die schoof vandaag maar de gene die me helpt met beleren zei het dus misschien niet goed genoeg aangesingelt...
En die pads zijn misschien dan wel handig ;)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:19

Willeke, Stiekem wou hij gewoon een nieuw halster ;). Hij is mooi!
Tamara,Wes, Goed bezig! Lekker BBQ'en zondag!
Over de weidegang, hier staan ze overdag buiten en 's nachts op stal. Hier op stal is het nu namelijk zo warm {:} . In het land is het beter te doen met een windje erbij :).
Lekkerding die Wes, uit het bekertje drinken :') .
Romy, Paardrijden met vaders is inderdaad leuk. Hij heeft ook echt een paar lessen gehad vorig jaar (mannenles). Hij wil wel door gaan maar er wordt niet echt iets georganiseerd, dus nu kon hij mooi met stalgenootje paardrijden want ik was er niet :).
Geniet van je vakantie! {:}
Charlotte, Jeetje wat een manen heeft Lola <3. En wat leuk dat Jody drachtig is *\o/* .
Claudia, Wat vervelend dat er geen airco is...
Mignonne, De kat ligt de hele dag binnen, is namelijk een stuk minder warm dan buiten. Maar wil wel graag bij de mensen zijn, dus ze gaat wel naar buiten als ik ook naar buiten ga :') . Konijntjes hebben het wel warm, die liggen de hele dag een in het hok op de koude stenen.
Esther, Herkenbaar :Y) . Ik heb hiervoor een anatomische singel. Werkt bij Heidie prima.
Afbeelding

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:55

Wat fijn dat Dutchie misschien in de binnenstal kan!

Je kan ook een vochtig laken over het dak van het hok heen leggen, dat hebben wij ook :j

Bedankt Esther en Christa :D

Dat een schuivend zadel niet past ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb nu een goed passend zadel voor Lola (wel western) en die schuift ook.
Zo'n gelpad eronder zou wel kunnen werken ja!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:22

Ik ga me niet mengen in de zadeldiscussie. :D

Esther, volgens mij zag ik je vorige week nog bij de paardenbemiddelaar. Op een woensdag. Kan dat? :))

Spook had zichzelf vanmorgen gepaneerd. Had d'r gedoucht en vervolgens even in de paddock gezet. Hop, paard zwart. :')
Die andere dierenarts was gister trouwens geweest. :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:19

Ik ga me er ook maar niet in mengen. Niet genoeg verstand van :=

Ben zelf aan het sparen voor een nieuw/ander veelzijdigheidszadel voor Wes (mag best tweedehands zijn, als het er maar netjes uitziet). Ben me daarom nu wel al een beetje aan het verdiepen in zadels en het aanpassen ervan. Huidige zadel schuift zonder bontje en is simpelweg gewoon oud en aan vervanging toe. Heb al wel een zadelpasservice op het oog die me aanspreekt. Nu nog even flink doorsparen :P

Heb vandaag al wel een nieuw bit gekocht (dubbelgebroken bustrens) en ik heb ook een nieuw hoofdstel besteld, de Rambo Micklem Competition :)

Lekker voor Spook :D Hoe is het gegaan met de andere dierenarts Claudia?

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:07

Hahahah, lekker voor Spook! Wat zei de dierenarts?

Ik heb er ook vrij weinig verstand van :') .

Ik ben benieuwd hoe het bit gaat bevallen Tamara. En ook naar je hoofdstel, volgens mij zijn die hoofdstellen echt fijn!

Net Heidie en oppaspaardjes even gedoucht :P. Heerlijk met dit warme weer!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:15

Lees inderdaad ook wel positieve dingen over het hoofdstel, dus ik ben ook benieuwd Christa.

Lekker hè die verkoeling voor de paardjes. Zie je ze echt van opknappen met dit weer. Wat voor een oppaspaardjes heb je? :D

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:54

Ik ook! Let us know :) .
Uhm tja, een E-pony die ik mag rijden. En een paard die ik af en toe even mag borstelen en longeren :). Beide paarden zijn van dezelfde mensen! Dus super leuk *\o/*. Ik vermaak me deze twee weken dus wel :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:16

Hahaha gekke spook! Dutchie had dat ook gedaan haha...
Hoe ging het met de dierenarts??

Ben benieuwd hoe je bit bevalt tamara!

Oh wat leuk oppaspaardjes! Lekker wst te doen :)

Dutchie zonet weer buiten gezet, hij heeft het toch wel heel warm gehad... helemaal bezweet.. :(

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:12

Mandarijn schreef:
Ik ga me niet mengen in de zadeldiscussie. :D

Esther, volgens mij zag ik je vorige week nog bij de paardenbemiddelaar. Op een woensdag. Kan dat? :))

Spook had zichzelf vanmorgen gepaneerd. Had d'r gedoucht en vervolgens even in de paddock gezet. Hop, paard zwart. :')
Die andere dierenarts was gister trouwens geweest. :)

Heeey
Dat kan wel kloppen sta je daar op stal dan???
Haha gekke spook :')

Ahh super leuk dat je die 2 paardjes mag doen!!

Jammer dat dutchie het zo warm nog haf..

Heb gister pippi weer gereden ze was echt super braaf reageerde dit keer niet eens op de stijgbeugels :) (die vond ze vorige keren erg eng :') )
Zal zodra ik thuis ben ff wat fotootjes plaatsen ben nu lekker op vakantie :p

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:32

Westhof schreef:
Ik ga me er ook maar niet in mengen. Niet genoeg verstand van :=

Ben zelf aan het sparen voor een nieuw/ander veelzijdigheidszadel voor Wes (mag best tweedehands zijn, als het er maar netjes uitziet). Ben me daarom nu wel al een beetje aan het verdiepen in zadels en het aanpassen ervan. Huidige zadel schuift zonder bontje en is simpelweg gewoon oud en aan vervanging toe. Heb al wel een zadelpasservice op het oog die me aanspreekt. Nu nog even flink doorsparen :P

Heb vandaag al wel een nieuw bit gekocht (dubbelgebroken bustrens) en ik heb ook een nieuw hoofdstel besteld, de Rambo Micklem Competition :)

Lekker voor Spook :D Hoe is het gegaan met de andere dierenarts Claudia?

Ik heb wel een wintec zadel voor je te koop is nu 2 jaar oud maar nog niet veel mee gereden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:33

Char_lotte schreef:
Wat fijn dat Dutchie misschien in de binnenstal kan!

Je kan ook een vochtig laken over het dak van het hok heen leggen, dat hebben wij ook :j

Bedankt Esther en Christa :D

Dat een schuivend zadel niet past ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb nu een goed passend zadel voor Lola (wel western) en die schuift ook.
Zo'n gelpad eronder zou wel kunnen werken ja!

Bij mijn pony schuift ook alles ook al is het super passend. Hij heeft gewoon een ronde rug.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:12

:wave:

Ben benieuwd hoe dat hoofdstel bevalt! Hoor er altijd positieve verhalen over, maar vind ze iets te duur om even te proberen. :))

Christa, leuk van je oppaspaarden!

Esther, nee ik was met diegene van Giva mee. Zij had vlak voor jou les. Bedacht me alleen pas in de auto dat jij 't was. :')
Fijn dat het beter gaat met Pippi en de stijgbeugels (dat klinkt als een kinderverhaaltje :') ! :)

-------------

Spook & dierenarts:
Deze zag gelukkig gelijk dat er iets d'r niet lekker zat. Nog steeds niet kreupel of onregelmatig trouwens.
Buigproeven gedaan, die waren allemaal goed (nog geen pas verkeerd gelopen).
Hij zegt dat ze d'r linkerachterbeen te weinig gebruikt en daardoor d'r rechterachterbeen overbelast/teveel spanning heeft. En daardoor krijg je dit. Kan er al heel lang zitten zei ie.
In eerste instantie wilde ie d'r naar Utrecht doorsturen voor een EMG (om de spierspanning te meten en uit te sluiten dat het echt in de zenuwen zelf zit), maar uiteindelijk eerst met fysiotherapie proberen.
De fysio komt woensdag al, dus dat is mooi snel.

Moet d'r tot die tijd in beweging houden, maar vrijblijvend rijden (lang-laag en een beetje buigen) en niet verder dressuurmatig belasten. Beetje B-proef idee zegmaar.

Hoop wel dat het met fysio voldoende is, want zo'n EMG is qua kosten ook geen leuk geintje. -O-

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:09

Pfoe, even bijlezen hoor!

Pagina 296:

Claudia: Gaaf dat Spook op commando kan steigeren! Ook wel fijn dat ze niet niet misbruikt, dat zie ik Nevado namelijk WEL doen :')
plutolover: Gaaf dat hij allemaal zulk soort trucjes kan! :D
Rofah: Geweldig filmpje _O-

Pagina 297:
Tamara: Balen dat Wes last had van vliegen! Ik vind de foto's toch leuk :)
Mignonne: Fijn dat het zo goed ging!
Charlotte: Mooie bijlees en wat een zeer prachtige foto :')
Romy: Ook zeer prachtige foto's :j :+
toulaye: Ziet er goed uit!
Christa: Fijn dat je leuk hebt gehad! Ziet er mooi uit. En leuk dat Heidi het goed kan vinden met die Fjord! :D
plutolover: Laten we hopen dat het de goede kant opgaat +:)+
Tamara: Wat schattig dat die puppy jullie bleef volgen! <3
Mignonne: Lekker douchen met die mooie weer! En daarna natuurlijk even jezelf paneren met een zandlaagje O:) :))
Claudia: Oh dat is wel fijn ja! Met die hitte rijden is anders ook niet te doen
Ninke: Jammer dat Sieta vervelend was, maar kan gebeuren! :) En wat een gaaf hoofdstel!
Tamara: Ben benieuwd hoe dat zal gaan. :) Nevado heeft op dit moment een pessoa bit, omdat als hij heel sterk was de teugels een ring lager werden gedaan. (toen hij nog in de manege lessen liep) Zelf heb ik dat pas een keer moeten doen, dus eigenlijk wil ik wel een ander bit. Helaas had een andere leaser van Nevado zomaar een nieuw bit gekocht, een voorgevormde bustrens als ik het goed heb, zonder het met ons te overleggen. Nu wilt hij graag dat ik en de andere leaser ook dat bit gaan gebruiken, want het gebruiken van zijn bit is for some reason niet mogelijk %) Niet erg handig dus, maar ja.

Pagina 298:
Claudia: Balen dat je wedstrijd is afgelast, maar opzich wel begrijpelijk met deze warmte. Vervelend dat je dierenarts dat zei, ik hoop dat het goed komt!
plutolover: Stoer halster!
Claudia: Nevado staat 24/7 op het weiland, hij heeft helaas geen schaduw, waar ik onwijs van baal. :\ Daarom ga ik als het heel warm is hem altijd lekker afspuiten en laat ik hem daarna rollen, dan heeft hij ook meteen minder last van vliegen. (is mij ooit verteld)
Romy: Leuk, veel plezier! :D En mooie foto's, die manen! <3 :~ En wat gaaf dat Jody drachtig is! Gefeliciteerd *\o/*
Tamara: Haha, geweldig die foto's! Heb ik ook ooit geprobeerd bij Nevado, maar meneer brak meteen het bekertje doormidden :=

Pagina 299:
Ik ga me maar niet mengen met de zadeldiscussie, heb er geen verstand van :')
Christa: Leuk dat je oppas paardjes hebt!
Claudia: Hopen dat het goed komt!

Hier niks bijzonders gebeurd :)
Ennn... BIJNA 300 PAGINA'S *\o/*

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:52

Leuk hoor Christa!

Ach, arme Dutchie. Gelukkig is het inmiddels weer een beetje afgekoeld. Veel beter voor de paarden zo.

Fijn dat het goed ging Esther :) Waar ben je op vakantie?

Bedankt voor het aanbod Flurk, maar ik heb echt geen idee wat ik nodig heb qua maat. Ik wil daarvoor een professional laten komen.

Fijn dat deze dierenarts het wel zag Claudia. Klinkt ook wel logisch ja. Ben benieuwd hoe het gaat met de fysiotherapie woensdag. Hopenlijk helpt dat en hoef je geen EMG te laten maken!

Mooie bijleespost Juliëtte! Hoe is het nu met Nevado en jou na jullie ongeluk?

Afbeelding

Wes vandaag voor het rijden. Hij lijkt zo lief, maar ondertussen... Ik snap dat hij even moet wennen aan het nieuwe bit, want dit was de eerste keer dat ik ermee reed, maar dat is geen reden om er vandoor te gaan als je baasje net opstapt :n Gelukkig kon ik wel blijven zitten. Daarna was hij ook flink gespannen en wilde hij steeds weer versnellen.

Wordt er nu toch wel moe van. Heb het dus vandaag eens heel anders geprobeerd. In plaats van een beetje van alles te oefenen heb ik me vandaag alleen gericht op het stappen. Gewoon veel figuurtjes en oefenen met halthouden. Echt de basis, maar dat maakt me niet uit. Ik wil gewoon die ontspanning terug en ik wil voorkomen dat Wes zich alleen maar focust op de galop/sneller willen gaan. Dat laat ik voorlopig dus even achterwege. Heb zeker 3 kwartier gestapt en veel met stelling en buiging geoefend en hij liep op het laatst zo ontspannen en fijn. Dat wil ik de komende tijd dus vasthouden en telkens een stukje draf erbij pakken en dit uitbreiden. Mijn 'plan' gaat nog wel even duren, maar ik heb toch vakantie en heb geen haast.

Denk dat het met het nieuwe hoofdstel ook wel weer beter zal gaan. Alles is dan toch net wat vriendelijker. Hoop volgende maand of die maand daarop ook genoeg gespaard te hebben om te kijken voor een nieuw zadel. Ook komt deze maand de dierenarts om hem te controleren en wordt ook meteen het gebit nagekeken. Verder gaat hij altijd netjes op tijd naar de hoefsmid. Dan zou alles in principe toch goed moeten zijn. Als ik vanuit die ontspanning dan verder rijd hoop ik toch wel dat het dan beter gaat.

Overigens denk ik dat het qua dressuur nooit helemaal optimaal wordt, omdat Wes het simpelweg niet leuk vindt. Ik zelf ook niet echt, maar het is toch de basis en er moet wel dressuurmatig gewerkt worden om de rest te kunnen doen. Als hij gewoon braaf en ontspannen is met rijden zou ik graag eens proberen om het hem te springen. Denk dat hij dat een stuk leuker zal vinden en ik ook.

Sorry, beetje lange post, maar moet gewoon even kwijt :+

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:52

Geeft toch niet dat lange post is.
Was geen vervelende tekst om te lezen.
Vandaag ben ik even lekker naar meyendel geweest en ook even lekker de zee in.
Kortom pony en ik hebben genoten.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:30

Wow heftig met spook! Hopen dat het met de fysio opgelost kan worden.
Dikke knuffel voor spookje!!

Leuk dekje voor wes tamara! Balen dat het minder gaat met rijden... Dutchie vind springen echt helemaal fantastisch en drrssuur ook wat minder dus wie weet! Succes...

Heerlijk in de zee! Helaas beetje ver weg voor mij, ben benieuwd hoe Dutchie op het strand zou reageren haha...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:39

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag dus lekker naar strand geweest met de ponys

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:32

Wat balen dat het niet zo goed gaat met rijden Tamara!
Dat wat je nu gaat doen kan heel goed werken inderdaad. Heb je les met 'm of niet? :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:37

Ik heb gister echt op een onwijs domme manier m'n hoofd gestoten. :')
Nu een mooie bult op m'n voorhoofd :+ Was gister heel beroerd ervan, dus toen Spook maar een extra dag vrij gegeven, maar hoop dat 't vandaag wel gaat. Heb er nu wel minder last van, maar die bult zit natuurlijk precies onder m'n cap. :=