[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:55

Char_lotte schreef:
Ik ben lekker de hele middag bij Lolaatje geweest :D
Ze stond heerlijk te slapen bij haar stal toen ik aankwam, en toen ze me zag hinnikte ze naar me <3 Toch heerlijk om zo begroet te worden na zo'n stressvolle week!

Ik heb haar lekker afgespoten, en daarna wilde ze uit de waterspuit drinken. En dan krijg je dus dit soort foto's:
[ Afbeelding ]

:') :')

aawh <3 , Weet iemand wat rode ogen betekent bij mijn haflinger .. Ik maak me er toch een beetje zorgen over , ik denk zelf aan bloedarmoede.

Mandarijn

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:46

Geen idee... Heeft ie er vaker of al lang last van?

Mijn wedstrijd is afgelast! :)
Baal wel een beetje dat ze 'm niet verplaatsen, maar ach.

Vrijdag komt er een andere dierenarts naar Spook kijken, m'n eigen wil niet verder kijken/behandelen omdat ze niet kreupel is. :?
Moest d'r er maar gewoon doorheen schoppen... :n

Dus ben d'r blijven rijden, maar niet op zijn manier uiteraard := Ben geen watje met paarden maar dat gaat me toch echt te ver. Zo heel simpel basic rijden gaat inderdaad prima, dus wedstrijd had ook prima gekund als ie door was gegaan. Maar dan niet meer, lijkt echt bovenin (SI gewricht oid?) te zitten.
Ben benieuwd wat deze ervan vindt.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:22

Tamara/Wes, Hahah das pech, puppy weg.
Hopelijk bevalt een ander bit goed!
Ninke, Fijn dat er een zadelmaker komt! Knappe Sieta <3
Zillionke, Niet gewoon vieze, ontstoken ogen? Had Heidie vorige zomer ook door de muggen ed. Even schoon maken/houden met water :).
Claudia, Fijn dat je wedstrijd afgelast is {:} . Ben benieuwd wat de andere DA zegt! Hopelijk kan die je verder helpen :)

Wat een weer *\o/* . Zo lekker BBQ'en ;). Heidie is vrij vandaag, ga vanavond alleen even met dr door de vijver bij ons op stal, even afkoelen O:)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:52

Tamara/Wes: leuk nieuw bit, ben benieuwd hoe hij erop loopt.

Over rode ogen miss foto? Bij bloedarmoede hebben ze vaak bleke slijmvliezen.

Ik heb voor Stanley nieuw halster gekocht. Meneer had maandag zijn halster kapot getrokken.. Hij vond wat eng en vond t nodig om zich los te trekken bij mij..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:32

Fijn dat je wedstrijd niet doorgaat Claudia. Lijkt me voor zowel ruiter als paard geen pretje met die temperaturen. Als het niet was afgelast, dan had ik er persoonlijk zelf voor gekozen om alsnog niet te gaan. Wel jammer dat het helemaal afgelast is en niet gewoon verplaatst.
Wat raar van die dierenarts zeg. Wat een advies ook :\ Ben benieuwd wat de dierenarts die vrijdag komt zegt.

Heerlijk Christa :D Wij hebben mijn vader ook een BBQ cadeau gegeven voor vaderdag. Ik moet t/m zaterdag nog van 3-9 werken, maar zondag gaan we er ook zeker gebruik van maken :D En lekker even afkoelen met Heidi. Heerlijk met deze temperatuur!

Wat betreft de rode ogen... Misschien een oogontsteking? Als er rommel in/bij het oog zit zou ik het sowieso schoonmaken met een washandje en uitgekookt water. Ik heb laatst een boek gekocht over medische aandoeningen bij paarden. Kan nog even kijken wat daarin staat over rode ogen.

Staat hem goed Willeke :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:45

Staat stoer dat halster!

Hoe doen jullie dat trouwens nu qua weidegang? Hier gaan ze nu 's nachts op de wei en dan als het warm begint te worden weer op stal.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:48

Weidegang is hier met deze hittegolf lastig, want in de weilanden is amper schaduw. Hier gaat Wes nu van een uur of 7 tot 12 de wei op, daarna weer naar binnen tot een uur of 5 en daarna nog weer even naar buiten. Op het heetst van de dag staat hij dus binnen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:48

Jammer dat je wedstrijd niet door gaat, maar wel begrijpelijk! Ben benieuwd wat er bij de da uitkomt...

Hopen dat er niets ergs is zillionke!

Veel plezier met bbq en!'heidi vindt het vast niet erg om lekker niets te doen!

Wat een stoer halster!! Staat hem echt heel goed :)

Vind het erg lastig met weide... hij staat nu 24/7 buiten zonder schuilplaats of etc... baal ik van maarja staat op pension dus kan niet iets in de wei zetten helaas... overdag op stal zal niet gaan want de stallen zijn net broeikassen, nog veel warmer dus. Spuit hem wel vaak af.. hij heeft sinds vandaag een vliegendeken en daar is hij wel blij mee :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:29

toulaye schreef:
vandaag *\o/* :o /3 Hadden jullie ook zo'n lekker weer?
[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit!

cheidie schreef:
Gisternacht weer veilig geland op Nederlandse bodem. En jeetje wat heb ik een toffe vakantie gehad! Ik was op 'werkweek' met school naar Lissabon. Echt genoten, en wat was het mooi. Ik kan wel uren blijven praten over hoe fantastisch het was :') . Zal even een paar fotootjes plaatsen. Dit is maar een kleine selectie van alle mooie dingen die ik gezien heb.... Mensen die me op Feestboek hebben zien er wel meer voorbij komen *\o/* .

[ [url=m/pgwdy6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gc0p26.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b2eERz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9NFhbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zondag nog een bosritje gemaakt met paps en vriendin. Vriendin heeft twee pony's, en mijn vader mocht op haar trouwe fjord. Deze week hebben ze dus ook samen op Heidie gepast. Vriendin op Heidie, en mn vader op haar fjord :). Heidie is ook de dikste vriendjes met de fjord /3 . Vandaag mocht ze weer voor de huifkar met een kinderpartijtje, dus ze heeft zich goed vermaakt.

[ [url=m/EC0Thu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe was jullie week?! :)

Ziet er goed uit die vakantie ! *\o/*
En leuk zeg met je pa paardrijden :D. Die van mij heeft ook wel eens met Norwin gereden echt heel leuk om te zien _/-\o_

Westhof schreef:
Vanavond nog even met Wes naar buiten geweest. Hij werd achterna gezeten door een puppy waardoor hij wel even schrok. Gelukkig herstelde hij zich wel snel en liep hij daarna weer braaf door. Mensen hadden eerst niet eens door dat ze hun puppy kwijt waren, die liep gewoon achter Wes aan :') Helaas was de weg naar het zandpad en bos afgesloten, dus ik ben maar weer omgekeerd. Volgende keer toch maar een andere route. Toen nog maar even in de bak gereden en Wes daarna even lekker afgespoeld.

hahah geweldig bijna een puppy rijker :')

NinkeG schreef:
De afgelopen 2 weken ging het rijden en longeren erg goed, ik leende tijdelijk het zadel van mijn instructrice en had een nieuw hoofdstel geprobeerd! Morgenochtend komt de zadelmaker om een nieuw zadel aan te passen omdat mijn oude zadel gewoon echt niet zit en volgens een andere zadelmaker wel past maar toch merk ik dat sieta er niet fijn onder is.

Gister was ze ontzettend vervelend, maarja ook paarden hebben wel eens niet hun dag. Vanavond ga ik denk ik naar het bos :)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

ziet er goed uit! Succes met het zoeken naar een zadel ik ken de kriem bij die haffen..

zillionke schreef:
Char_lotte schreef:
Ze stond heerlijk te slapen bij haar stal toen ik aankwam, en toen ze me zag hinnikte ze naar me <3 Toch heerlijk om zo begroet te worden na zo'n stressvolle week!

Ik heb haar lekker afgespoten, en daarna wilde ze uit de waterspuit drinken. En dan krijg je dus dit soort foto's:
[ Afbeelding ]

aawh <3 , Weet iemand wat rode ogen betekent bij mijn haflinger .. Ik maak me er toch een beetje zorgen over , ik denk zelf aan bloedarmoede.

zillionke schreef:
Char_lotte schreef:

[ Afbeelding ]

geen idee :(:) wel goed mee uitkijken lijkt me

plutolover schreef:
Ik heb voor Stanley nieuw halster gekocht. Meneer had maandag zijn halster kapot getrokken.. Hij vond wat eng en vond t nodig om zich los te trekken bij mij..

[ [url=m/OGCUc5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZEc5La.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h6f8Qn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JRx5Ki.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooi!!

Mandarijn schreef:
Hoe doen jullie dat trouwens nu qua weidegang? Hier gaan ze nu 's nachts op de wei en dan als het warm begint te worden weer op stal.

Hier een paddocks met grote volwassen bomen als beschutting met uitzicht op de maas (dus vrij veel wind). Staan ze de hele dag tot de nacht op en dan naar binnen. Gaat goed ook met de warmte.
En lekker afspuiten

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:31

Zo voorbereidingen gedaan voor onze vakantie :D! Paar dagen afwezig want dan zit ik lekker in Italy :D!!

Mam en pap letten nu op mijn kinderen oftewel mijn hondjes, Norwin en mijn bedrijf (zucht wel even moeilijk hoor..).

Maar wel veel zin in :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:54

Ik had toetsweek ja Mignonne :))

Haha Romy die foto's _O-

Wauw Toulaye, mooie foto! Je hebt 'm echt lekker aan het lopen <3

Gaaf Christa!! Wat een práchtige foto's!!

Ik snap dat je die gezelligheid mist, Willeke. Misschien een andere stal zoeken? Of anders zelf ook 's avonds gaan? :)

Fijn dat Wes goed reageerde Tamara!

Leuke foto's Ninke! Mooi hoofdstel :))

Wat raar van je da, Claudia.

Leuk halster, staat Stanley goed :))

Balen Mignonne. Ik zou toch voor binnenzetten gaan als ze geen schaduw hebben. Lola vindt het binnen toch een stuk lekkerder hoewel het erg warm is :j

Lekker Romy :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:56

Vandaag heb ik lekker Lola's manen gewassen en een paar foto's gemaakt! Ze zijn niet heel mooi want het moest allemaal snel snel snel van mijn moeder maar goed :P

Op deze foto stond ze in de schaduw en ik krijg hem niet naar mijn zin met bewerking, maar ze staat er zo lief op <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog even losgegooid, ik dacht, dan kan ik los nog een paar standfoto's maken, maar nee hoor, mevrouw ging even uit haar dak :+
Niet helemaal scherp maar ik vind 'm wel gaaf :))
Afbeelding

Jody is trouwens drachtig :):) :D

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:24

prachtige foto's Charlotte :) Ik ben erg fan van Lola <3

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:39

Lola is zoo prachtig <3

Gefeliciteerd met de dracht van jody!

Even de staleigenaar geappt, kijken wat mogelijk is maar misschien kan hij overdag de komende dagen in de binnenstal staan!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:54

Zillionke, nog even wat betreft het rode oog... Ik heb even in het boek gekeken waar ik het over had, en dit is het enige waarbij het symptoom 'rood oog' wordt genoemd. Een van de oorzaken die wordt genoemd zijn vliegen en die zijn er nu natuurlijk volop. Wil niet zeggen dat dit het is, maar misschien heb je wat aan de tips:
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:32

Lekker hoor Romy! Herkenbaar hier trouwens :P Ik ga zelf eind Augustus naar Turkije, en hoewel ik er heel veel zin in heb vind ik het wel moeilijk om Wes 'achter te laten'. Gelukkig staat hij op volpension en kreeg ik al een aanbod van iemand die ik echt met hem vertrouw dat zij hem wel wil verzorgen als ik weg ben :)

Knappe Lola <3 Mooie foto's ook! Wat heeft ze lange manen trouwens! Is me nooit echt opgevallen eigenlijk. Mooi hoor :D En wat leuk dat Jody drachtig is, gefeliciteerd! Lekker veulenknuffelen volgend jaar :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:55

Bedankt meiden :D

Ja ze heeft als het zo helemaal uitgewassen is echt lange manen! Ik dacht ik meet ze gelijk even op, zijn ze gewoon al bijna een meter lang!

Maar normaal zit het altijd in vlechten, dus dan zie je dat natuurlijk niet echt :P

Ik zou trouwens voor dat rode oog toch voor de zekerheid de DA erbij halen Zillionke. Misschien is het niet ernstigs maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:33

Wel genoeg blijven drinken allemaal hè? :)) (Want waarom zou je uit je eigen drinkbak drinken als je baasje een bekertje heeft? :'))
Afbeelding

Afbeelding

Hij zweet hier overigens niet, had hem net afgespoeld.
Laatst bijgewerkt door Westhof op 02-07-15 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:34

Hahaha, drinkbakken zijn ook voor watjes hè. :')

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:51

Whahahah wat een geniale foto's _O- :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:55

Pff, ik moet straks werken van 16 tot 00.30... Zonder airco, het was er gister al bloedheet dus vandaag zal wel nog erger zijn. -O-

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:21

Hahahaha wes is echt zo grappig:')

Succes met werken!

Ik heb net mn rapport opgehaald, en toen Dutchie binnen gezet! Hij staat in de binnenstal waar het echt lekker koel is, als enige wel helaas maar hij vond het wel fijn! Vanavond gaat hij dan weer naar buiten, super dat het zo kan :)
Jullie andere diertjes ook zo'n last van de hitte? Mijn hamsters liggen echt languit en de konijnen heb ik maar binnen gezet, veel koeler...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:04

Fijn dat Dutchie in de binnenstal kan!

Het is hier gelukkig nog aardig koel beneden in huis, maar heb toch het idee dat m'n hond er wel wat last van heeft.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:56

Stanley heb ik vabdaag gewassen. Hij vond t zo lkkr het water. Dat hij keurig stil bleef staan. Normaal staar hij te draaien haha

Me oude honde heeft wel erg last van. Me Duitse herder pup van 7 maanden wat minder wel speelt ze lekker in een schelpenbadje met water.

Binnen is het heerlijk koel.

------------—-------
Wes is echt zo grappige pony haha

Mignonne: wat je voor je konijnen kam doen is een fles koud water in het verblijf doen. Kunnen ze daar lekker tegen aan liggen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:00

Oei vervelend dat de oude hond het zo warm heeft!

Ja dat had ik al geprobeerd, ze doen er niets mee.. normaal zitten ze buiten maar binnen is het veel koeler dus ze staan hier nu :)