[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:06

Jammer.. Maar dat komt vast nog wel.. :)
Laat je dr een dezer dagen nog eens controleren door een DA of doe je dat niet?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:13

nee ik denk het niet... Het was in eerste instandie wel de bedoeling maar met de 30 dagen scan was het zo overduidelijk dat ze droeg dat we er verder eigenlijk niks meer aan gedaan hebben...

Verder is ze zoo veranderd in gedrag, vorm, houding dat ik er zeker van ben dat het er zit...

Verder heb ik het nog niet gevoeld maar ik ben er niet zeker van of ik het nou heb zien bewegen de ja of de nee..

Een paar dagen terug (en gistere ook) zag ik haar buik wel even heen en weer gaan zeg maar. Maar dan twijfel ik aan mezelf of ik het wel goed heb gezien en of het wel het veulen was :P Dat mara niet gewoon een beetje raar doet... :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:15

Ja, dat idee had ik ook wel eens.. Van is het zou zo of niet..
Maar vrijdag stonden we er met zijn 3 op te kijken en het was gewoon overduidelijk.. :))

Hier komt de DA binnenkort nog wel eventjes, denk ik.. Gewoon even een extra controle.. :) Hij moet toch vaak zat op stal zijn voor een andere merrie, dus dan kan dat allemaal tegelijk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:17

hihi...

hoe doe jij dat eigenlijk me een geboorte melder?

Want ik wil eigenlijk graag een halster melder zeg maar.... Maar ik vraag me af of ik dan niet te laat ben als dat ding af gaat..., en hoe zit dat met het ondvangst... weet jij dat toevallig?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:19

Ik ga geen birthalarm huren.. :n Gaat 9 van de 10 keer voor niks af.. En ik vind het gewoon hardstikke duur.
Ik slaap op stal, en ga een webcam instaleren wrs.. Ik heb vakantie genomen 3 weken rond de datum.. Dus het moet wel goedkomen.. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:33

Ik heb dus het prbleem dat het stalletje in de middle of nowhere staat... er is dus geen inet... oid...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:34

ben ik ff blij dat mijn paardjes gewoon lekker bij mij thuis staan:P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:37

tjha... dat wil ik ook wel... Maar aan de andere kant... Ik heb het stukje helemaal voor mezelf. Een fors stuk weiland met 2 stallentjes (2,5 bij 3 ongeveer) en een zadelkamertje van 90 bij 2,5

en veel ruimtje en geen last van andere mensen :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:37

whaa oke

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:42

Afbeelding
Dat hele stuk met het schuurtje :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:46

Maar sita... zou jij mij misschien willen helpen opzoek te gaan naar een goed alarm dat op grotere afstand werkt? of zou ik toch gewoon bij der kunnen slapen... aangezien er mensen zijn dat het helemaal niet verstandigd vinden om de merrie om de zoveel tijd te 'storen' door met een lichtje te scheinen in het donker...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:53

Ik wil best helpen, maar zou niet weten waar. :o
Je kan wel diverse birthalarms huren overal.. Divoza, Piaffe etc. geloof dat dr hier op Bokt ook wel mensen zijn die t verhuren.
Er zijn er ook die afgaan op je GSM.. :) Ik zou eens een topicje openen op KS.. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:02

maar zoals je al zei het is ondsettend duur.... en zo'n vetpot heb ik nou ook weer niet :P

en 7 euro per dag vind ik een beetje overdreven... en dan ook nog 150 euro borg.

ik zat er zelf aan te denken om dan vanaf dag 320 te gaan huren omdat het dan kán komen... Is niet super gezond natuurlijk... maar je weet maar nooit...

en dan totdat het komt... dan kan het dus zijn dat ik gewoon 2 maanden zo'n ding huur :oo

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:09

Ja, het is gewoon ontzettend duur.. Daarom doe ik t ook niet.. :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:38

maar kan het geen kwaat om ze om het uur te storen??? volgens mij niet... maar omdat ik van alle kanten tehoren kreeg dat het echt niet kon en bla bla bla...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:42

Nou, ik zou dr echt niet om t uur storen nee.. :n
Zou gewoon een lichtje laten branden in de stal ofzo, en dan om de aantal uur even gaan kijken. Als je ze zo vaak gaat storen krijgen ze de kans niet eens om op t gemak te gaan liggen etc. Sommige merries houden het gewoon op totdat je weg bent enzo..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:43

En anders moet je 'predict a foal' kopen á 75 euro.. Als je denkt dat t komt kun je t testen en dan geeft dat ding aan of het veulen binnen 12 uur komt..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:43

ja weet ik... het was ook maar een richtlijn... ook weet omdat iemand anders zei dat het er binnen een uur al kan zijn... wat natuurlijk wel waar is... maar ja snapt wat ik bedoel :P

Dilemma's dilemma's

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:44

Sita_ schreef:
En anders moet je 'predict a foal' kopen á 75 euro.. Als je denkt dat t komt kun je t testen en dan geeft dat ding aan of het veulen binnen 12 uur komt..

en waar kan je dat kopen?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:45

Ja, mja.. De kans zit er gewoon in dat je de bevalling mist.. Jammer maar helaas dan.. Ik zou er echt niet zo vaak bij gaan kijken. Waar slaap je? Want als je in t zelfde hokje gaat slapen, (of zet een tentje naast de stal, buiten) dan hoor je haar denk ik ook wel.
En je moet ook een beetje aan je eigen nachtrust denken, je gaat er aan onderdoor als je om t uur gaat kijken.. ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:45

Bij de paardendrogist..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:52

ik heb al het een en ander aan info gevonden...

Het zie er ideaal uit!!! En klinkt ook Ideal... eigenlijk dat gene waar ik naar opzoek was... het is niet super goedkoop maar wel VEEL goedkopen dan zo'n melder huren...

ik zal even de prijzen vergelijken met elkaar en het er eens over hebben met mijn mams... kijken wat zij er van vind...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

Wat is het dan precies.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:55

Ik zou gewoon een lichtje aanlaten in de box. Bij ons op stal laten ze de merrie er ruim van te voren aan wennen dat er 's nachts een lampje brand. Ik zou dus echt niet om het uur gaan kijken. Veel merries, vooral de onervaren, wachten totdat iedereen weg is. Vluchtdieren he? ;)

Ik ga morgen weer paardjes knuffelen, ik heb er echt zin in! Het is lang geleden, vanaf dat mijn pony weg is zocht ik het niet meer om te rijden of om ook maar iets met paarden te doen. Maar nu kriebelt het steeds meer, en de hafjes op stal zijn dan ook wel erg leuk!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:56

dat is ook stom... bij de paardendrogist is het 10 euro duurden en zonder verzendkosten.... presies het zelfde...