Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:07

Ziet er supernetjes uit hoor! En ook een mooie sprong! (kan Anne nog wat van leren hihi)

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:11

Ja die bolle van mij ook _O-

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:12

Ja hij heeft idd een flinke sprong in galop, best lastig soms, want het liefst gaat hij een stuk harder. Lukt nog maar sinds kort om hem in de galop naar de beneden te houden. Aardig projectje altijd die galop geweest bij hem haha. Maar hij gaat steeds fijner lopen moet ik zeggen, hoewel hij echt fases heeft dat ik er echt niets mee kan. Zijn exacte hoogte weet ik niet, maar zal zo rond de 1.48 zijn ongeveer. Ik ben zelf een kleintje van 1.58 met korte beentjes haha.

Vreselijk he zo'n leeg energiepotje. Heb er met vlagen ook echt last van. Heb dan echt nergens geen zin in. Jij in iedere even lekker vakantie. Woensdag dus naar Luxemburg, erg mooi daar. Nu hopen dat het ook lekker weer wordt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:15

Ik hoop het ook... al hield ik vorige week wel even mijn hart vast... zag er niet goed uit.
Maar goed, we zitten in de caravan van pa en ma... dus we zitten warm, hebben tv en ik neem heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel boeken mee. Verplicht even niets he.

Moet ik ook maar eens leren

Ik heb altijd een leeg potje energie als schildklierpatient.. helaas.. maar ik laat me er niet door weerhouden en doe alles gewoon.. alleen met afwegingen.
Maar alles is zo leuk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:31

Het scheelt dan inderdaad dat je in een caravan zit als het weer wat minder mocht zijn. Toch wat meer comfort en waarschijnlijk wel een klein kacheltje mocht het toch erg koud worden. Tv is ook altijd handig inderdaad en boeken mogen dan zeker niet ontbreken. Die sleep ik ook altijd mee tijdens vakanties. Even een tijdje rustig aan zal je nu wel even goed doen zo te lezen ook als is het niet iets wat je graag doet. Rot zeg schildklierproblemen. Heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof graag dat je sommige dingen echt moet afwegen of je ze wel of niet gaat/kan doen.

Paulusjuh zag dat jij nog wat zei over de locatie. Deze locatie is helemaal nieuw, staat er nu een klein jaartje en is nog niet klaar of zelfs maar officieel geopend haha. Dat laatste had natuurlijk al wel zo moeten zijn, maar door wat tegenslagen is de boel vorig jaar niet afgekomen en willen ze pas een feestje geven als het klaar is. Op dit moment zijn ze alles aan het bestraten en bezig met de tweede stal (kun je op filmpje ook wel zien). Boven de al staande stal kun je een stuk zien van de kantine. Aan het eind van het jaar is het de bedoeling dat daar een binnenbak aan vast zit. Op die plek is nu nog een tweede buitenbak. Verder zijn er 2 paddocks en is er nog ruimte voor een buitenbak met overkapping als mocht blijken dat het met alle klanten te druk wordt in de 2 bakken die er dan zijn. Kortom het duurt nog even voor alles af is, maar denk dat het uiteindelijke resultaat erg mooi zal worden.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:34

Klinkt goed hoor! Lekker luxe haha. Wat betaal je daarvoor als ik vragen mag (mag per pb hoor), want toen ik voor stal aan het zoeken was, was alles kneiterduur hier in de regio. Sta nu op een hele fijne stal, grote weides, 2 buitenbakken (20 x 40 en 20 x 60) en twee longgeerringen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:44

Heb je ff PBtje gestuurd. Tot nu toe bevalt het me prima daar. Die kneiterdure stallen hebben hier ook wel de overhand hoor. Ruim boven de 300 euro is heel normaal hier.....

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:22

Goeiemorgen!!

Wat een lekker zonnetje zeg buiten :-). Zo maar op tijd naar stal, ff met Storm rijden en dan vanmiddag naar een verjaardag van een vriendin.

Jullie nog leuke plannen voor vandaag?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:24

Goeiemorgen!

Hier geen zon, maar dat komt vast nog wel.

Vanochtend naar de 6e verjaardag van mijn neefje, vanmiddag vaderdag vieren. En aan het einde van de middag een stap buitenritje maken.

O ja, ik moet straks eerst nog Ica (mijn kat) vangen om vlooiendruppels in haar nek te doen. Vind ze vreselijk ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:58

Hier nog bewolkt.

Gf Klasien.
Waarom vlooienspul, ze is toch een binnenkat?
Die van mij krijgen dat nooit.

Mando heeft vrij...vandaag en morgen. en trouwens de rest van de komende 2 weken ook.

Vent is al buiten bezig de serre aan het schoonmaken.
Ik heb net gedouched en aangekleed... moet nog een beetje op gang komen.

Ga maar even binnen opruimen enzo... droger was verstopt dus alles was nat in de bijkeuken. yeahhhhh

Zo maar eerst het kippenhok leegmaken, kan vent die ook schoonmaken en kan het nog even drogen voor ik van alles er weer ingooi.

Dus eigenlijk tutdag.. morgen komen mijn schoonouders.. (yeahhhhh *zucht)
Aangezien schoonma erggggggggggg graag nieuwsgierig is en over met haar grote neus induikt moet ik maar even alles netjes maken vandaag, kan ik haar morgen naar buiten bonjouren de tuin in heb ik er ook geen last van.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:26

Ik was ook al lekker vroeg op vandaag. Vanaf 7.15 aan het oppassen op mijn buurmeisje van 2,5 jaar. Gezellig! Tot half 12 en daarna even rijden met Anne. Daarna langs mijn ouders op de camping en naar pannekoekenrestaurant. Hmmm!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:05

Esmee, ze is inderdaad een binnenkat. Volgens de DA assistente moet ik haar wel ontvlooien, omdat er af en toe een hond hier in huis komt. Ik doe alleen in de zomer maanden. Of zou het niet nodig zijn?

Paulusjuh, klinkt als een gezellige dag!

Iris en ik hebben een stapritje gemaakt. Ik vind haar al een stuk minder benauwd, ze heeft 1 keer gehoest. Wel erg fris en vrolijk, goed teken! Vooral bij de jonge friese hengsten langs begon ze te dansen hihi.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:03

Ik vind dat er niet altijd goed wordt gedacht over de haflinger. Maar nu sta ik erboven want Wouke heeft al verschillende dingen laten zien die een normaal dressuurpaard moeilijk vind. Maar blijft het lastig vinden dat ze niet gewaardeerd worden binnen het KNHS, je moet 2x zo hard werken voor je een normale beoordeling krijgt. Ik merk dit aan de mensen die lesgeven, mag niet, maar gebeurd.

Vrijdag buiten gesprongen op gras in een grote open ruimte, heerlijk *\o/* Wouke werd super enthousiast en het waren best wel redelijke sprongen.
Hekjes met een balk erboven, en dan een stuk of 10-12 achter elkaar net een echt parcours.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:41

Ik ontvlooi mijn katten ook niet zoveel. Komen ook niet buiten en verder komen hier geen andere dieren binnen.

Het was zeker een gezellig maar drukke dag! :) Helaas is het weekend alweer om. Gaat veel te snel he.

Fijn Klasien, dat het nog beter gaat! Klinkt als een goede vooruitgang! Fris en vrolijk is dan inderdaad een goed teken dat ze zich beter voelen.

Haha Wouke, mooi is dat he, de andere paarden eruit rijden. Ik rijd ook wel eens onderling op de vereniging bij ons en dat is dan wel grappig.

Ik heb vanmiddag nog even gereden, ging best wel lekker! Galop is ze echt heel fijn te rijden en te sturen. Voltes 10 meter links en rechts gingen ook een stuk beter! Alleen het wijken blijft een drama, maar ga me daar niet meer druk om maken. Dat hoop ik te compenseren met andere oefeningen haha. Deze week helaas de hele week werken (werk normaal ma tot en met do), maar collega is met vakantie. Dat betekend dat ik vrijdagavond nog Anne moet wassen, spullen klaarleggen, etc. Vind dat altijd een beetje stressy. Maarja. En savonds naar het CHIO met mijn moeder! Op naar een gezellig weekend! :D

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:45

Mag ik even zeggen dat ik vandaag, echt blij met onze Haflinger was :D :D Ging super door de bossen, alleen een verliefd stelletje, op een bankje vond hij eng, maja dat is ook eng :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:11

Om in te haken op het DAH knhs verhaal. Op dah wedstrijden heb je alleen maar haflingers en wordt er gewoon vaak wat soepeler gejureerd omdat er geen vergelijkingsmateriaal is en daarom het algehele niveau lager.

Voorbeeld reed met Damella maart dit jaar een haflinger wedstrijd. Direct 1e met 194 punten. Tussen de paarden had ik hier zo'n 182/84 voor gekregen. Ja de sfeer is minder op knhs wedstrijden maar ik rijd er voor mezelf en het zal mij echt een worst wezen wat een ander vindt :) . Neemt niet weg dat dah wedstrijden heel gezellig zijn! Maar om te meten wat ons niveau echt is zal ik echt een knhs wedstrijd bij de paarden als maatstaaf moeten aanemen...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 05:50

Gm.. ja ik weet het.... ik heb vakantie
Ben aan het afkicken _O-

O hier komen wel honden binnen hoor, 2 mooie blonde dames en die van mij heb ik nog nooit ontvlooit
Je stofzuigt toch....

Fijn Pieter... altijd een goed gevoel.

Vandaag komt mijn schoonloeder.
Vanavond maar ergens wat eten, volgens mij is alleen de wok in opende open.. nouja gaan we daar naartoe.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:20

Goeiemorgen!!

Is je schoonmoeder echt zo erg Mando?

Ik ben alweer fijn op het werk. Heb echt zo geen zin met dat mooie weer buiten, maar goed moet toch centjes verdienen ;-)

Gisteren een rondje buiten gehobbeld met Storm en nog een stalgenootje. Hij was heerlijk relaxt. Daarna naar een verjaardag. Daarna even via mijn vader gegaan om het toch nog even gedag te zeggen op vaderdag. Kom ik daar, is ie niet thuis...hij was met de fiets op pad. Dus tja maar gewoon naar huis gegaan en lekker mijn spannende boek uitgelezen.

Fijn Pieter dat hafje zo braaf was.

Iris dus ook wat minder benauwd. Das altijd fijn!!

Paulien ook een leuke dag gehad gisteren. Waren de pannenkoeken lekker?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:50

Even bijleespost:
Klasien: wat vervelend van je benauwde paardje. Weet je wel de oorzaak hiervan? Wat voor afwijking heeft ze?

Wat wedstrijden betreft, ik startte wel KNHS, maar altijd op kleine wedstrijden op mijn eigen verenigingen. Dat was dan ook wel gezellig omdat je elkaar kent, maar toch rijd je officieel. Mijn punten varieerden van 159 tot 196 :+
Lag aan zijn humeur en het mijne :')
DAH ben ik nooit gestart vanwege het laadprobleem. Mijn rijvereniging was onder de man aan te rijden. Ideaal :j
Nu start ik niet, maar wie weet volgend jaar ofzo. Ik vind de reining erg leuk, maar ook horsemanship en trail lijken me erg leuk om te doen :j

Faringo: leuk die filmpjes :j
Of nou ja, de 1e. Pc loopt steeds vast, dus ik kijk ze een andere keer (thuis of mobiel) verder :j

Mando: veel plezier in Luxemburg!
En sterkte met je schoonouders :=

Hier is het nog niet echt lekker weer. Morgen schijnt het 30 graden te worden :oo

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:19

Amanda, de oorzaak is bekend, ze heeft een klepje wat niet goed afsluit. Het zal vast iets ingewikkelder zijn, maar zo is het mij uitgelegd door de kliniek ;) Er komen dus etensrestjes in haar luchtwegen, waardoor die geirriteerd raken. Ze is een aantal jaren geleden volledig door de medicische molen geweest toen ze de hele zomer bleef hoesten. Ze kan geen gewone brok of muesli eten, dat gaat allemaal door de zemelen. Ook krijgt ze kuil ipv hooi. Want behalve een afwijkend klepje, kan ze ook nog eens slecht tegen stof. Wij passen perfect bij elkaar, kneus en kneus haha!

Ik heb ook iets gehoord over extreem heet weer, vooral op woensdag!

JoukjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:16

Ik ben super nieuw hier op bokt, maar wou even melden dat ik (43 jaar) ook super blij ben met mijn haflinger enter Archon (vader Arachon) Ik heb hem vorig jaar gekocht.

Heb altijd friezen en wpn ers gereden in de dressuur voor anderen en heb nu voor mijzelf een haflingertje super leuk maar wel een boef.

Nou heb ik een vraagje, wat doen jullie met het stukje haar waar het halter zit, knippen jullie dit of laten jullie dat lang?

oja en hoe moet ik foto's plaatsen ben nog erg een leek in dat soort dingen.

Vindt het een super leuk forum trouwens. Toppie

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:19

Welkom!

Ik knip/scheer het stukje waar het halster zit altijd weg. Anders heeft Iris in no time haar hoofdstel of halster af.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:20

Gezellig, welkom! :D Ik ben benieuwd naar een foto.

Ik knip dat stukje niet hoor, doe met een borsteltje even 'scheiden' als ik het hoofdstel om doe maar haal het niet weg.

JoukjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:45

Een nieuwe avatar is al gelukt haha nu nog foto plaatsen haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:54

Welkom
Ik scheer ook niet weg. Vind ik zonde het is geen kwpner.

Ja vandaag was t best gezellig hoor even geshopt in drachten.

Dus t viel mee deze keer.

Ja soms is ze idd zo erg.
vorige keer na 3 dagen dacht ik jij eruit b of ik eruit.