Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:10

Komt vast goed Willeke! Ik hoop dat de uitslag van Snow hier ook snel binnen is! Nhps is inderdaad wel constant bezig, nu ook weer met de rijvereniging die ze opgericht hebben. Zal niet voor iedereen even interessant zijn om lid te worden misschien, onze club is bv ook supergoedkoop, en kan via hun ook bij ons in de binnenbak rijden enzo. Maar wel mooi dat de mogelijkheid er is om ook via hun een startkaart aan te kunnen vragen. :j

Ik zie weer allemaal mooie punten voorbij komen, jammer dat het dit keer even wat minder ging Berber! Maar kan het de volgende keer alleen maar weer beter gaan ;) Wat voor jury hadden jullie?
Ik ben uiteindelijk thuis gebleven, was niet fit, en Anna had ook afgemeld helaas. De hoefsmid had wat te fanatiek bekapt bij Larissa..

Al typende word ik net gebeld door onze veearts, Snow heeft inderdaad verhoogde waarden voor Cushing. Ben nu extra blij dat we getest hebben! Voorlopig gaan we nog niet behandelen ervoor omdat ze het nu verder wel goed doet, maar wel goed om te weten dat als dit bij haar omslaat we gelijk gericht aan kunnen pakken. (Behandeling zou inhouden om elke dag een pilletje te geven, à 1,- per dag ongeveer. )

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:41

maessie schreef:
Komt vast goed Willeke! Ik hoop dat de uitslag van Snow hier ook snel binnen is! Nhps is inderdaad wel constant bezig, nu ook weer met de rijvereniging die ze opgericht hebben. Zal niet voor iedereen even interessant zijn om lid te worden misschien, onze club is bv ook supergoedkoop, en kan via hun ook bij ons in de binnenbak rijden enzo. Maar wel mooi dat de mogelijkheid er is om ook via hun een startkaart aan te kunnen vragen. :j

Ik zie weer allemaal mooie punten voorbij komen, jammer dat het dit keer even wat minder ging Berber! Maar kan het de volgende keer alleen maar weer beter gaan ;) Wat voor jury hadden jullie?
Ik ben uiteindelijk thuis gebleven, was niet fit, en Anna had ook afgemeld helaas. De hoefsmid had wat te fanatiek bekapt bij Larissa..

Al typende word ik net gebeld door onze veearts, Snow heeft inderdaad verhoogde waarden voor Cushing. Ben nu extra blij dat we getest hebben! Voorlopig gaan we nog niet behandelen ervoor omdat ze het nu verder wel goed doet, maar wel goed om te weten dat als dit bij haar omslaat we gelijk gericht aan kunnen pakken. (Behandeling zou inhouden om elke dag een pilletje te geven, à 1,- per dag ongeveer. )

oei dat is minder dat snow het heeft. inderdaad goed in de gaten houden. En fijne gedachte dat je gelijk kan behandelen, Sommige ponys hoeven maar een halve tablet.

voor mij heeft de rijvereniging wel voordeel, is goedkoper dan diegene die ik nu heb, En zo help ik het nhps en kan gewoon starten.

xLeoniee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:12

Ik had gister 2x 188.5 in het z2. Heel terecht. Wissels gingen niet goed. Ben wel heel trots dat ze de galopappuyementen netjes reed want met inrijden was het een drama. En ze heeft een paar wissels wel heel netjes gesprongen! Ach we zijn weer een ervaring rijker :+ :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:57

Oeps, balen Leonie! Wissels kosten gelijk veel punten dan hè.. Oktober maar weer denk? :D

Mén, ik wil ooooookkk rijden :+ (geduld, geduld, geduld.... pfff!!)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:11

Ja had op de wissels die niet goed gingen een 3 dus daar moeten dan een paar 9ens of 8en tegenover staan dus dat werd hem niet :')

Mareja is vandaag 100 dagen drachtig en krijgt al een klein buikje <3

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:26

Oe spannend! Velina heeft dat ook inderdaad, maar volgens mij is dat nog een grasbuikje :+

Kunnen jullie de paarden nog wat op de weide houden? Mijn planning was om ze 1 oktober op zn vroegst binnen te halen (lukte andere jaren ook aardig, en ben 29-9 uitgerekend, dus zou nu wel helemaal fijn zijn zo laat mogelijk) maar nu met alle regen word het wel spannend! Ze kunnen gelukkig wel op het volledige stuk lopen, maar die kleigrond is helaas zo snel blub.. Ik duim voor nog even een drogere periode!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:28

Hier gaan ze vanaf 1 oktober weer op stal maar dat is dan wel alleen voor de nacht. Als het land echt te nat wordt en ze het kapot lopen komen ze op de paddock te staan. Hier ook kleigrond helaas..

Jeetje gaat al snel met je zwangerschap Afke!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:38

Hier gaan ze zo lang mogelijk naar buiten! Vorig jaar zijn ze tot halverwegen oktober naar buiten geweest.

Ik bleek zaterdag 2e en 3e te zijn geworden van de 12 combinaties! <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:01

Hier blijven ze ook zo lang mogelijk buiten.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:09

Hier is 1 oktober wel echt heel lang, zodra het echt nat is is het klaar, willen de weide nog wel wat knap houden voor volgend jaar weer. Ik heb nog wel een zwart stuk, maar daar wil ik ze niet dag en nacht in, dat is mijn winteruitloop. Mooiste zou een fijne zandpaddock zijn, maar zolang we nog geen ander huis hebben (met wel of geen ruimte voor de paarden aan huis) wil ik daar nog niet in investeren. (Is een flink duur grapje op onze ondergrond om dat goed droog te krijgen helaas)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:24

xLeoniee schreef:
Ik had gister 2x 188.5 in het z2. Heel terecht. Wissels gingen niet goed. Ben wel heel trots dat ze de galopappuyementen netjes reed want met inrijden was het een drama. En ze heeft een paar wissels wel heel netjes gesprongen! Ach we zijn weer een ervaring rijker :+ :D

king is vorige week op wedstrijd geweest tussen de paarden
eerste proef 207 pnt
netjes deed hij alles echt helemaal blij

tweede proef nou lees zelfde als jij de wissels drama overkruist ect ging voor geen meter, totdat de prijs uitreiking kwam
gewoon eerste met 204,5 nou schiet ons maar lek.
hadden we niet verwacht soms weet je het ook niet.

hij is nu z2 +12 punten zz licht vind hij nog lastig..
komt vanzelf denken we maar..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:32

dames heb het gewoon druk lees af en toe wel beetje mee hoor
de kids zijn naar school weer maar overal gesprekken loop er ook met 2 bij de ggz
me werk ik per 1 oktober over uitkering aanvragen en wil zo aan me eigen bedrijf je beginnen
opleiding gestart pfff druk

maar wanneer gaan jullie scheren king merk je nu al met hogere klasse rijden dat hij nat is.
ik moet alleen nog 2 ringsteek wedstrijden rijden en denk daarna ga scheren.

hier kunnen ze eigenlijk hele jaar op het land op in de paddock (staat ook wat gras in)
ik kijk het altijd zelf beetje aan hoeveel water er ligt afgelopen dagen druk met wedstrijden gehad ringsteken en onder de man steken dat hij niet naar buiten is geweest, ja gisteren onverwachts op het cross terrein bij de voorruiters hahaha, mocht hij als grasmaaier functioneren.

ik zie dat iedereen toch wel paar keer in de maand start, hier dressuur zelf op laag pitje ik zat weer met een tennis arm nee heb ook nooit wat zucht.

@maessie verhoogde kans vervelend zeg, wel fijn dat je het heb laten testen,ik kan het mis hebben maar hoorde dat er speciaal voer voor cushing is klopt dit.

@peelie leuk te lezen dat je het m2 vooruit gaat.
idd meer rust heeft jou racemonster wel nodig je zoeft anders zo door de proef heen, fijn dat je dat zelf wel voelt jammer dan dat zo jury dat niet ziet.
zoals je zelf maar fijn gevoel hebt, komt goed heeft ook tijd nodig zien we bij king ook.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:29

maessie schreef:

Jaa achja komt ook wel weer! Ja ik miste Anna al! Arme Larissa :( De naam van de jury ben ik alweer vergeten :+

Ik heb Flicka in de zomer laten testen op PPID, toen was het negatief. Dierenarts gaf aan dat de waardes soms niet kloppen en dat het in het najaar vaak de meeste kans is op een positieve uitslag. Ga dus komende maand nog een keer bloed laten prikken, ook al gaat het nu weer een stuk beter.. toch even voor de zekerheid :j

Aah Jammer Leonie! Volgende keer beter :D Mooi buikje krijgt ze al <3

Paarden staan bij ons al een paar dagen binnen :( Hopelijk droogt het land en kunnen ze nog een paar weekjes naar buiten!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:34

Kiddokids: verhoogde waardes ;) ze hebben het, of ze hebben het niet, onze merrie dus wel. Is een tumor in de hersens die invloed heeft op de hypofyse (en daarmee de hormoonhuishouding/stofwisseling) hoe groter die groeit, hoe meer invloed en klachten dat veroorzaakt. Er is geen specifiek voer voor, wel kun je insulineresistent gericht voeren om dat zo constant mogelijk te houden. (Ze zijn bv vaak gevoelig voor hoefbevangenheid) Er is wel medicatie voor, dan moeten ze elke dag een pilletje. Wij gaan eerst zo kijken hoe ze het blijft doen, gezien ze nog maar minimale klachten heeft, en omdat we het nu gelukkig weten, extra scherp zijn op de symptomen ;)

Ik probeer altijd eind oktober te scheren, met een beetje mazzel hoef ik dan maar 1x. (Maar dit jaar kan ik een jaartje overslaan, ivm mn babystop en zwanger paard :D )

Enne Kiddokids, jezelf niet voorbij lopen hè, je hebt het zo druk als dat je het jezelf maakt ;)

Berber, snap dat je nog eens laat testen, dan ben je helemaal zeker! (Het is ook wel lastig, er zijn zoveel symptomen die er onder kunnen vallen, maar die wat oudere paarden ook zo kunnen krijgen) Met Larissa komt het wel goed hoor, heeft alleen eventjes tijd nodig nu. Leuk zo'n hoefsmid die iets teveel waar voor zn geld levert :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:17

Maessie ik kan je aanraden om niet te lang te wachten met Prascend geven. Ook al merk jij nu minimale klachten. Bij Image heb ik het ook lang uitgesteld. En daar had ik later spijt van, want toen ik eenmaal met de prascend begon, knapte Image zo op. Ook kleine klachten, die ik niet als klacht had opgemerkt, knapte op. Zoals minder water drinken, en dus minder vieze stal, etc. Haar hele zijn verbeterde.

Mocht je beginnen, dan adviseer ik je heel langzaam op te bouwen. Begin met een kwart een paar dagen en dan een half. Image heeft het altijd goed gedaan op een half., beter dan op 1 heel.Als je teveel begint met 1, worden echt niet lekker. Je hebt best kans datje Snow heel lang op een kwart kan houden nu de waardes nog laag zijn.

Ik had laatst nog gelezen dat liever niet scheren of pas heel laat, na december, het metabolisme aanzienlijk verbeterd. Ook dat hielp bij Image. Na jaren dekens en scheren, verbeterde zij jusit door geen dekens en niet scheren. De natuurlijk vetopslag werd aangesproken waardoor ze minder afwijkende hormonen had. Ga even op zoek naar stuk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:24

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:29

Jouw vraag over weidegang. Bij mij thuis staan ze de hele dag in de paddock zomer en winter. En s nachts op stal.
En 3 uur per dag op de wei het hel jaar door. Ik kan ze tot november op de wei laten en daarna eind februari weer. Nov tot feb is het te glad, in de wei, zeeklei. Zelfs de schapen glijden in de wei dan. Voor de veiligheid blijven ze dan overdag in dw paddock.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:04

Wat fijn dat de paarden bij jou zoveel op de wei kunnen! Bij ons is dat helaas niet haalbaar (pensioenstal met ca. 25 paarden)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:07

Hier staan de paarden nu ook niet op het land door de vele regen. Balen maar waar.

Maar ik verwacht dat ze binnenkort wel weer het land op kunnen zodra het droog is. Er staat nog genoeg gras.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:19

Hier staan ze nog wel op t land.. maar in de winter staan ze wel weinig buiten maar 2 uur op de paddock.. (als je geluk voordat alles weer gewisseld is, ben je zo 3 kwartier verder)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:26

Afbeelding
Tussen de buien door lekker even de wei op. Mijn gouden mafkezen.

Lekker bekkie Janouk verstopt achter Meneer Anton please haal me niet van de wei nog

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:41

Thanks Corinne voor het advies ;) Enige waar Snow nu "last" van heeft is dat ze snel gevoelig is op het gras, en ze verhaart ietsje minder vlot in het voorjaar. (Ik scheer haar trouwens niet hoor, dat ging over dezelfden die ik rij) Ik was me al even aan het verdiepen in het PPID topic, wel interessant, er zijn zoveel variaties.

Het onweert hier lekker inmiddels...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:55

Hier ook forse onweersbuien. En heeeeel veel water.
Ik heb me destijd met Image erg verdiept in ppid/cushing. Mocht je vragen hebben, je weet me te vinden. Met de prascend kon Image ook weer een halve dag op de wei zonder problemen, terwijl ze zonder prascend na een half uur weidegang al harde manenkam had en last van haar voeten.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:37

maessie schreef:
Kiddokids: verhoogde waardes ;) ze hebben het, of ze hebben het niet, onze merrie dus wel. Is een tumor in de hersens die invloed heeft op de hypofyse (en daarmee de hormoonhuishouding/stofwisseling) hoe groter die groeit, hoe meer invloed en klachten dat veroorzaakt. Er is geen specifiek voer voor, wel kun je insulineresistent gericht voeren om dat zo constant mogelijk te houden. (Ze zijn bv vaak gevoelig voor hoefbevangenheid) Er is wel medicatie voor, dan moeten ze elke dag een pilletje. Wij gaan eerst zo kijken hoe ze het blijft doen, gezien ze nog maar minimale klachten heeft, en omdat we het nu gelukkig weten, extra scherp zijn op de symptomen ;)

Ik probeer altijd eind oktober te scheren, met een beetje mazzel hoef ik dan maar 1x. (Maar dit jaar kan ik een jaartje overslaan, ivm mn babystop en zwanger paard :D )

Enne Kiddokids, jezelf niet voorbij lopen hè, je hebt het zo druk als dat je het jezelf maakt ;)

Berber, snap dat je nog eens laat testen, dan ben je helemaal zeker! (Het is ook wel lastig, er zijn zoveel symptomen die er onder kunnen vallen, maar die wat oudere paarden ook zo kunnen krijgen) Met Larissa komt het wel goed hoor, heeft alleen eventjes tijd nodig nu. Leuk zo'n hoefsmid die iets teveel waar voor zn geld levert :+

Oké keuze die je moet gaan maken om
Te beginnen of uitstellen
Paard niet verzekerd of valt dat daar niet onder ja en 1€ per dag telt in een jaar wel extra op maar als het helpt

Ja ik heb het horen zeggen van iemand haar paard heeft het en speciaal voor geen idee verder

Klopt heb je gelijk in maar met 4 kids heb je het al druk hahaha maar idd probeer me Zelf niet meer voorbij lopen, en zeker vaker nee Zeggen, die maanden liggen nu achter me dat ik dat dus wel
Deed altijd voor iedereen klaar staan.
Gedoe met me moeder, gedoe met me werk.
Burn out, long ontsteking, tennis arm nee ben beetje genezen dit heeft echt veel tijd nodig gehad daarom ook niet veel hier geweest , raakte me Zelf een beetje kwijt en denk nu meer aan me zelf en steek alleen nog energie in dingen en personen als ik er ook energie van krijg.
Te veel stank voor dank gehad ben daar klaar mee
Me werk kan ik bijna los laten
Ben begonnen met een opleiding erg leuk
Ideeen voor me eigen salon bedenken naam logo ect
Leuk krijg ik ook energie van.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:39

Kijk moet ff foto spammen
Afbeelding

Afbeelding