Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:12

Ah joh sla je een lettertje over af en toe _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:18

Hahah :P

Ik heb ook een druk weekend pff... vanavond naar een conecert. Morgen om half 7!! naar volkel open dag van de luchtmacht. Daarna als we terug zijn damella trainen, wassen en maar even wat lere. Dan zondag om 10 uur paard in de trailer slingeren en om 11 uur fris en fruitig weer op paard zitten voor clinic. smiddags leren en dan savonds verjaardag :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:21

Word ze niet blij van gok ik zo :+

Pfffff Yvank :')
Wat een dag :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:28

Mando schreef:
Ja... ik ga aantutten morgen....
Ik ga een Pien en Marin achter haar vodden zitten.....op concour....
_O-

Ja tutdag hoor morgen, kan uitslapen want gelukkig hoeft ze niet om 8 uur te starten _O-
Muts .... whahahahaha

hihihi sjaal :')

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:08

lastig dat hij jim zo moeilijk wil trailerladen

als het goed is ben je nu vrij toch esmee?? leekkkkeeeer! even lekker doosje rijden.

ik ga vanavond weer even trainen met showband op vrijwillige basis, daarna gezellig drankje doen.

vandaag aangenomen voor UMCG traject, dus loop vanaf volgend jaar in het UMCG :D

7 juli ga ik mee doen aan onderlinge wedstrijd op stal in het L2 dat word wat...

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:20

EngeltjeS, Gotien ken ik wel ja! Ik heb zelf nooit bij haar gelest, maar wel veel lessen gezien (vriendinnetje van mij rijd bij haar).

Ik zit nog altijd met een benauwd paardje... Ze eet prima, is vrolijk, hoest niet meer als normaal (door het afwijking hoest ze altijd wat), geen snot, geen koorts, geen rare roggel oid... Ik had nog een beetje Ventipulmin staan, daar ben ik vandaag mee begonnen. Vriendinnetje van mij heeft spul op natuurlijke basis wat bij haar paarden altijd erg goed werkt, dat wil ik ook bestellen. Maar eerst de Ventipulmin maar opmaken, zit voor een paar dagen in gok ik.

Morgen maar rustig gaan stappen, toch een beetje de boel in beweging houden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:48

Jaaaaaaaaaaaaaaa vakantie, was er helemaal klaar mee, zat van.. wil gewoon even helemaal niets niets niets niets

Wel fijn gelest met Doos.

Zit nu even mijn mobiel leeg te maken, heb een nieuw speeltje.

Hij telt een beetje veel foto's... zit nu al op de 4500 oepsie......

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:46

Mando schreef:
Jaaaaaaaaaaaaaaa vakantie, was er helemaal klaar mee, zat van.. wil gewoon even helemaal niets niets niets niets

Wel fijn gelest met Doos.

Zit nu even mijn mobiel leeg te maken, heb een nieuw speeltje.

Hij telt een beetje veel foto's... zit nu al op de 4500 oepsie......

Jeeeeeh, lekker van genieten! Voor je het weet is het weer voorbij :') sorry!
Op mijn telefoon staan ook ruim 3.000 foto's haha.

Klasien schreef:
Ik zit nog altijd met een benauwd paardje... Ze eet prima, is vrolijk, hoest niet meer als normaal (door het afwijking hoest ze altijd wat), geen snot, geen koorts, geen rare roggel oid... Ik had nog een beetje Ventipulmin staan, daar ben ik vandaag mee begonnen. Vriendinnetje van mij heeft spul op natuurlijke basis wat bij haar paarden altijd erg goed werkt, dat wil ik ook bestellen. Maar eerst de Ventipulmin maar opmaken, zit voor een paar dagen in gok ik.

Ik hoor altijd goede verhalen over Easy Breathing van de Paardendrogist. Zelf gebruik ik dan Fenelook poeder, dat helpt bij Anne ook vaak heel goed. Maar daar stelt het hoesten vaak niet zo veel voor.

mariekeoo schreef:
vandaag aangenomen voor UMCG traject, dus loop vanaf volgend jaar in het UMCG :D

Gefeliciteerd!! *\o/*

Yvank_ schreef:
Ik heb ook een druk weekend pff... vanavond naar een conecert. Morgen om half 7!! naar volkel open dag van de luchtmacht. Daarna als we terug zijn damella trainen, wassen en maar even wat lere. Dan zondag om 10 uur paard in de trailer slingeren en om 11 uur fris en fruitig weer op paard zitten voor clinic. smiddags leren en dan savonds verjaardag :=

Pfffffrt... haha. Druk druk druk!

Amanda schreef:
Dit is al de 5e die er mee bezig is :o
Maar er zit wel vooruitgang in, dus dan is het goed. Geen idee waar het vandaan komt, hij heeft het altijd al gehad. Hij vindt alles achter hem spannend. Dan draait hij om, of met een fietser bijvoorbeeld wachten we tot hij voorbij is. En dan is het goed. Met de stang is dat precies zo :j
Het is zelfs zo erg dat toen we de stang er achter deden, hij door zijn benen zakte en er zo onderdoor achteruit de klep af ging.

Lastig dat hij zo moeilijk is met laden. Hopelijk gaat het nu goed en leert hij dat er niets engs aan is. Succes!

Ik heb vandaag lekker los gelongeerd met Anne. Ging lekker! Dus nog even losse sprongetjes gemaakt. Eén keer schatte ze hem zo fout in dat ze plat op buik ging. Ik schrok me wezenloos, maar ze stond op en draafde gewoon weer verder en nam de hindernis weer netjes. Pfiieeuw! Ik zag het al helemaal voor me, rijden ging net zo lekker, volgende week wedstrijd, paard kreupel... maar gelukkig niet! Ze liep er geen stap anders om. Morgen weer les! :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 01:39

esmee heb je een nieuwe telefoon??

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:55

Yup.
De S4

en volgens mij is t overzetten goed gegaan.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:38

Iemand vroeg hier (vorige week ofzo) of ik het niet jammer vind dat ik nooit echte winstpunten rijd. Mijn antwoord daarop is "nee". Haha. De enige wedstrijden die ik rijd, zijn de haflingerwedstrijden van DAH West. Deze kun je ook rijden zonder startkaart (impuls dus) tot en met het Z. Omdat ik verder geen andere wedstrijden rijd kost het me alleen maar nog meer geld aan de KNHS, plus ik moet dan ook weer opnieuw beginnen in de B. Dat zou ik zonde vinden. We gaan nu zo goed, zijn de L1 door, nu bezig in de L2. Ik ben dan weer minstens een jaar bezig om te komen waar ik nu ben haha. Het heeft voor mij dus geen meerwaarde.

Vanochtend weer lekker gelest! De galop was weer netjes te sturen alleen moet ze wat meer sprong gaan maken, dat is wel lastig! En het wijken wil ook niet zoals het moet maar daar ga ik ook niet meer vol op trainen. Die hoop heb ik even aan de kant gelegd en me lekker op de galop gefocust!

Nu weer even leren...bah...stomme LOI!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:35

Ik vind niveau op dah wedstrijden niet te vergelijken met knhs bij paarden :o daarom start ik wel officieel..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:56

Waarom niet? Er zit gewoon een officiële jury.
Buiten dat vind ik het daar altijd veel gezelliger. Ik ging wel eens mee met een vriendin van mij naar KNHS wedstrijden maar de sfeer is dan gewoon heel anders merk ik vaak. Ik vind ze bij de DAH vaak wat "gemoedelijker"

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:28

Iris en ik hebben vanmiddag 20 minuten in de bak gestapt. Gewoon veel bochtjes, voltes, wat zijgangen, wat lager instellen, wat ronder, wat hoger, kortom gewoon wat geprutst :) Hoestbui heeft ze niet gehad, wel een paar keer een "losse" hoest. Maar dat heeft ze vaker. Pompen deed ze nog wel wat, maar niet meer zo knijpen. En Iris was erg fris en vrolijk!
Vanaf gisteren krijgt ze Ventipulmin, vanaf vandaag ook wat Cubarmix erbij. Die combi hebben we vaker gehad, hielp altijd goed. En ik ga Respirator van NAF bestellen, dan hebben we wat op voorraad mocht er weer een aanval komen.

Morgen gaan we een buitenritje stappen, maandag vrij en dan zien we dinsdag wel wat we gaan doen.

Paulusjuh, ik moet zeggen dat ik "gewone" wedstrijden ook niet erg gezellig vind. Het is jaren geleden dat ik zelf wedstrijden reed, toen had men nog wat respect voor elkaar. Daarna ben ik jaren mee geweest naar SGMW, en dat is een en al gezelligheid! Iedereen kent elkaar, helpt elkaar, erg leuk. Toen ik weer eens mee was naar een dressuurwedstrijd om voor te lezen, viel het mij op dat mensen elkaar nog net niet ondersteboven rijden. Vooral in de hogere klasses.
Ik ga ook haflinger wedstrijden rijden, gewoon voor de fun :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:02

Fijn dat het weer beter ging met Iris, hopelijk is ze er gauw weer bovenop en kan je weer lekker aan het werk :)

Wat je zegt over "gewone" wedstrijden, dat is ook mijn ervaring. Ook maak ik het wel eens mee dat men wordt aangekeken alsof diegene daadwerkelijk "minder" is. Ik weet het niet... ik hoef er ieder geval niet tussen te rijden haha.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:59

Mmm ik ben 3x gestart (eerste 2e zo gespannen, ook geen winstpunt. Laatste keer stuk minder gespannen en toen wel een winstpunt gereden) maar ben gestopt omdat ik het veel te duur vind.

Ik ga bijvoorbeeld wel 10 nov. mee doen met sponsor springen, doe wel mee met onderlinge wedstrijden enzo, maar officiële vind ik gewoon te duur, haha..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:06

Hier nog iemand die niet officieel start....niet omdat ik het niet leuk vind of zou niet zou willen, maar vind het gewoon veels te duur nu. Heb zelf geen vervoer dus kan gewoon bijna niet starten en dan vind ik het echt zonde geld. Ik doe wel onderling altijd mee, gewoon voor fun (hoewel ik wel rij voor winstpunten) en gezelligheid.

Heb vandaag echt heerlijk gereden. Heb nog twee korte filmpjes maar die zijn nog even aan het uploaden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:14

Hier deel 1, niet al te best gefilmd, heeft mijn verzorgstertje van 14 gedaan en die is er nog niet al te best in. Tweede filmpje is nu aan het uploaden.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:19

Inderdaad! De enige meerwaarde die het voor mij heeft is meer geld aan de KNHS.Toedeloei! En trailer moet ik ook iedere keer huren, kan gelukkig van de staleigenaar, maar toch. Een wedstrijd kost zo wel een hoop geld. En dat ga ik echt niet iedere maand doen.

@ Faringo: Ziet er zo van een afstandje goed uit hoor! Mooie locatie ook :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:33

Tja ben het aan de ene kant wel met jullie eens je moet met je blondje je meer waarmaken op knhs concour... eerlijk is dief.

Marin had vandaag een jury die zei... Oh wat leuk een blondje in de ring, altijd leuk iets anders dan bruin
Niet iedereen vind dat maar ik vind dat leuk

Maar klopt ook. Niet iedereen ziet graag een blondje in de bak.

DAH wedstrijden is er geen bruin, zwart, geel of blond het is alleen blond dus er wordt heel anders naar ons blondje gekeken en tuurlijk is het officiele jury maar het is toch anders.

Ach, ik heb mijn trailer, ik heb lol.. en vind het wel grappig om tussen al het bruin te starten... geef een extra impuls om nog beter mijn best te doen.

Ik heb Mando vandaag al vrij gegeven, we zouden eerst morgen bbq met buitenrit van de vereniging hebben, maar te weinig animo
Toen dacht ik.. ik ga wel naar Schipborg, rondje boshobbelen met mijn oud stalgenootjes maar beide waren toch druk... dus ik vind het niet erg.... ben ook moe...
Dus Mando is vrij.. ik ben vrij... en kan morgen en overmorgen lekker rond het huis rondprutsen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:41

Het gaat mij niet om het waarmaken of niet, maar puur om de sfeer die er vaak hangt bij "normale", in mijn beleving dan. Tijdje terug sprak ik nog een jury, kwam bij mij aan een tafeltje zitten (ik deed toen zelf niet mee). Toen zei ik tegen hem iets van : het is zeker wel heel anders zo al die haflingertjes ipv KWPN enz. Zei die: Hoezo anders? Ik beoordeel ze net als dat ik ieder ander paard zou doen. Het gaat niet om het lopen van het beestje maar om het rijden van de ruiter. Die maakt ook hoe het beestje beweegt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:48

Klopt, mee eens.

Hier hangt best een goed sfeer op concoursen hoor, beter dan in het westen...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:49

Ik ben eigenlijk niet heel bekend met DAH en KNHS, zelf beide nooit gestart dus kan er ook geen mening over geven haha

Mando een lekker dagje vrij geweest, en jij ook haha.

Hier filmpje 1 en 2 aan elkaar geplakt.

En eerlijk is eerlijk als ik hem dan zo zie lopen baal ik toch wel eens hoor dat ik niet wat vaker en/of officieel kan starten :-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:00

Hij heeft een aardige sprong in die galop... leuk om hem zo te zien.. hoe hoog is hij...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:01

Ja ben er zo zat van, echt gewoon veel te druk geweest de laatste 3 weken, energiepotje leeg en gewoon doorgaan he... tja dan ben ik het ineens zat.

Mando is nu 2 weken vrij die gaat over 2 weken op maandag weer de molen in.. en wij hebben nu vakantie, gaan woensdag naar luxemburg