[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:38

Iemand trouwens nog interesse in Paardenspullen haha heb echt te veel waar ik echt vanaf wil!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:43

Ladylisa, Welkom!
RomySmink, ja ik was ook erg blij dat ze er toch doorheen is gegaan :)
Mooie vlechten, ik kan dus alleen maar een normale vlecht en voorderest niks haha en als een vriendin een hengstenvlecht maakt dan is die er na 10 min helemaal uit :\ . Maar ik moet haar manen wel in een vlecht doen, doordat ze zo dik zijn en ze anders helemaal gaat zweten.
Haha sieta springt ook over de lichtstrepen op grond heen, ik kan er wel om lachen :')
Leuk, foto’s van vroeger :)
Mandarijn, late reactie maar ik zou er écht niet blij mee zijn, tenzij ze een goede reden zouden hebben zoals een gewond paard die snel een stal nodig had of iets dergelijks.
Gefeliciteerd met je punten! Erg leuk dat je wedstrijden rijd, wie start hier nog meer?
Ik zou gewoon schrijven +:)+
Westhof, dat is dan weer een voordeel van het hebben van een merrie :’)
Lekker genieten van je vakantie!
Char_lotte, blauw staat hem erg leuk :))
xLaraaj, Leuke foto’s!
Rofah, Welkom (terug)! Hier nog eentje die alles over heeft voor eten :Y)
Esther101, Wat fijn dat het zo goed gaat, tja spiegels blijven hier ook erg eng haha
Cheidie, Dankjewel :D
Fijn dat Heidie wel lekker zit! Een behendigheidsparcours is erg leuk voor de afwisseling inderdaad.
Gelukkig dat het beter ging in de les dan de week ervoor, in het bos rijden vind ik altijd zo relaxed (mits het rustig is). Mmm lastig ‘probleem’ ik zou niet weten hoe je dat moet oplossen ..
Leuk koppie heeft ze <3
Mignonne, balen dat je ziek was tijdens je toetsweek. Haha wat is Dutchie een deugniet zeg, hij zal springen zeker wel erg leuk vinden :)
Juliette, fijn dat het goed ging met rijden en dat hij zo braaf was op pad!
Dat is zeker wel schrikken! Beterschap en hopen dat de rug en nekpijn snel over is.
X_tamara1b, Welkom! Wat heeft je haflinger een leuk koppie. Ik vind die manen hem ook wel leuk staan, soms is het gewoon mooier om dikkere korte manen te hebben ipv lange dunne sprietjes.
Sieta is dus alles behalve langzaam of lui, maar zodra ze moe is reageert ze niet meer op beenhulpen.
_Sanne, superleuk dat Jolina zo dichtbij komt staan! Paarden aan huis lijkt mij zo gaaf :))
Apollopaard, ik heb al teveel paardenspullen haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:11

Ik dus ook haha ik heb de halve zolder vol staan xD

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:03

In zo'n geval, gewond paard oid zou ik het ook snappen. Maar nu is die andere stal gewoon leeg, weet nog steeds niet waarom ie ergens anders staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:09

Ik zou het gwn even vragen en melden dat je het niet zo tof vind zonder overleg en dat volgende keer het fijn is als het eerst overlegt kan worden

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:07

ApolloPaard schreef:
Iemand trouwens nog interesse in Paardenspullen haha heb echt te veel waar ik echt vanaf wil!

ligt eraan wat *D :o

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:50

Ik heb vaak zat ergens gesolliciteerd en er na gesprek toch van af gezien omdat t toch niet was wat ik zocht, gewoon doen dus :)

Ik ben ook wel benieuwd wat voor een spullen :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:56

Haha die Dutchie :P Wel vervelend dat hij dat steeds doet. Het is in ieder geval wel een springtalent haha.

Ik heb voorlopig wel even genoeg Tamara. Mijn spullen passen nu al amper in mijn kast :')

Wes gisteravond tijdens het wandelen <3
Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 06:26

Wes heeft echt een superleuk hoofdje <3
Sorry Tamara (apollo), ik heb ook al wat te veel spullen haha....

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:48

Leuke foto!

Heeft er iemand zin om een klaagPB over dierenartsen te lezen? Moet 't echt even kwijt. :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:28

Mandarijn schreef:
Leuke foto!

Heeft er iemand zin om een klaagPB over dierenartsen te lezen? Moet 't echt even kwijt. :=

Je mag mij altijd pben

Aah lieve foto van Wes. Iemand vroeg iets over paardenspullen. Sorry heb al genoeg

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:39

Pb er maar op los :)

2 juli komt de dierenarts om het gebit van Alfa even te checken en dan mag hij meteen naar de beentjes kijken. Achter heeft Alfa een soort van mok maar dan anders en weet niet precies wat t is :n
[MD] Mok, mijt of?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:59

Rofah schreef:
Pb er maar op los :)

2 juli komt de dierenarts om het gebit van Alfa even te checken en dan mag hij meteen naar de beentjes kijken. Achter heeft Alfa een soort van mok maar dan anders en weet niet precies wat t is :n
[MD] Mok, mijt of?

Aparte dingetjes idd! Is het echt alleen dit of ook plekjes?
Van de winter toen ik hem voor hun reed heeft hij mok gehad en toen had hij dit ook, maar dat zag er net wat anders uit. Dacht dat het toen stukjes van de mokplekjes waren.
Als ik het op de foto zo zie was het toen ook minder.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:16

Nee het is alleen dit, snap er niks van. Ga straks even met betadine wassen en weer verder inspecteren :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:35

mijn hafje had dit ook. Zelf dik been gehad Van alles geprobeerd van zinkzalf tot sudocreme. Beide werkte wel maar kwam steeds terug of genas niet goed genoeg.

Toen had ik bij de drogist een oranje tube gehaald voor schaagpleken met een week was het weg... Kleine tubbe is zo 5 euro. Maar echt super spul. Ik zal een Google of ik nog kan vinden. Na 1 Week been weer Laten drogen. Mijn hafje heeft er geen last meer van gehad

Exit: gevonden
Afbeelding

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:53

@westhof ah lieve foto <3
@mandarijn mag altijd pben
@rofah o vervelend :( mijn zus haar fries heeft enorme mok gehad als het zoiets zou zijn moet je daar optijd bij zijn mok kan ook naar binnenslaan en dan ben je verder van huis maar het ziet er nu nog mild uit maar de dierenarts kan duidelijkheid geven altijd lastig zien van een foto

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:04

Heel even een ego post.

Ik zit al een tijdje in een dip met Stanley. Mijn motivatie is weg. Bosritten vind ik super om te doen, maar ga niet graag alleen.

Soms rij ik maar 2x in de week. Terwijl ik vroeger veel meer met hem bezig was. Ik heb hem nu 10 jaar en ookal rij ik wedstrijden ik mag nu L2 starten. Door verhuizingen nu ook geen tijd om te trainen dus pas in sept ga ik starten (haf weekend).

Maar dan moet ik wel meer rijden. Stan komt niks te kort 2x per week heb ik ook een bijrijder dus hij loopt zeker 4x in de week. Daarbij staat hij 24/7 uur buiten ook in de winter. Maar ik wil graag de zin na me paard weer terug..

Vroeger kwam ik elke dag. Maar had toen ook geen vriendlief. Maar ik merk nu ik er 1 heb (al bijna 2 jaar) dat Stan beetje op laag pitje staat omdat we beide druk zijn. Me vriend heeft nota bene nog nooit geklaagd als ik na me paard ga. Maar 1 of ander manier voel ik mij verplicht om snel Stan te doen en dan ha huis omdat ik weet dat me vriend op me wacht.

Terwijl ik Gwn alle tijd voor Stanley wilt hebben. En dit ook kan hebben maat omdat in mijn achterhoofd steeds de gedachte Oja me vriend is ook nog thuis... Ga ik toch eerder na huis

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:26

@plutolover hoelang zit je al in een dip? Want raar is het niet. Iedereen heeft wel eens een dip de ene langer dan de ander maar meestalgaat dat na verloop van tijd weer over. Ik kan me goed voorstellen als je een vriend hebt dat je graag bij hem bent dat herken ik zeker. Ik plan mijn tijden bij norwin vaak op de tijden dat hij werkt. Maar red ik dat niet tja pech. En het is ook erg leuk om samen te gaan wij hebben bijvoorbeeld uitgevonden hoe leuk het is samen naar het bos te gaan hij op de mountainbike en ik met norwin en wat vinden de mannen dat leuk met elkaar beetje racen kijken wie sneller is en ik maar meeliften ;). Probeer je paardje even niet te zien als verplichting want dan wordt het alleen maar zwaarder. Plan je dag goed en heb je eigenlijk geen zin dan een keertje niet of ga alleen even knuffelen/poetsen/wandelen. Of ga nieuwe dingen proberen op de grond met hem werken even iets nieuws en wie weet iets waar jullie beide plezier in hebben. Dit helpt mij vaak. Succes :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:12

Deze dip speelt al paar maanden. Eigenlijk beetje sinds mijn hafje 24/7 buiten staat. Tuurlijk waren er tussen door momenten dat t wat beter ging.

Ook ik probeer in tijden te gaan als vriendlief aan t werk is. Soms krijg ik hem mee. Maar hij vind niks aan haha. 1x gelukt dat hij mee ging op de fiets maar deed hij meer voor mij.

Stiekum hoop ik dat als we zometeen met me herder kunnen fietsen dat hij dan wel mee wilt, dan heeft hij een maatje mee naast de fiets en kan ik op Stanley

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:38

Ga goed bij jezelf na wanneer is de verandering gekomen zou t bijv helpen als hij niet meer 24/7 buiten zou staan? Waarom vind ik het leuk om erheen te gaan en heb ik er nog zin in? Misschien kijken of je bijrijdster wat vaker kan komen zodat jezelf even rust hebt?
Als ik geen zin heb zet ik me er vaak toch overheen en als ik eenmaal lekker aan het poetsen ben kan ik er echt van genieten samen te zijn. Of hou ik het bij poetsen en knuffelen. Hoop dat je binnenkort samen met je vriend en de hond kan gaan tis erg leuk om dingen samen te doen. Mijn vriend had ook niet zoveel met paarden maar voor mij stelt hij zich wel geinteresseerd op en komt hij mee en helpt hij verzorgen dat hoort er wel beetje bij als je samen bent toch? Succes :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:54

Toen hij nog op stal stond moest ik wel voor z'n stalletje en voer klaar zetten. Dit heb ik nooit erg gevonden.

Meestal als ik er ben dan gaat t wel en heb ik plezier in m'n hafje.

Maar hij heeft het zo super na zijn zin nu die 24/7 buiten staat dat ik hem dit niet meer wilt ontnemen.

In sept heb ik haf weekend en vriendlief gaat dan mee. Dus heb tot sept weer motivatie maar ik weet dat het daarna afzwakt en dit wil ik voorkomen. Ook ben ik bang dat als hij straks met pension gaat dat de zin dan echt weg is.. omdat ik geen verplichting heb om stal te doen enz.

In de winter moet ik mezelf nog meer motiveren dus wil daar proberen elke maand een wedstrijd te rijden (is op stap afstand ).

Maar bij de M1 stop ik.. En dan.. Denk ik dan haha. Ik denk te veel na ipv genieten haha

Ik ga zo ook na me bijrijdster die gaat met een stalgenoot op Buitenrit. Dan ga ik mee op de fiets. Miss dat ff kletsen onder elkaar ook goed doet. Overdags ga ik normaal na me paard rn dan is het rustiger op stal. Savonds ik vaak wel gezelliger. Omdat ik op een vrije grote stal sta, miss ik soms de kleinschaligheid wat ik gewend ben op m'n vorige stal

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:52

Net heerlijk gereden met norwin wat ging het goed! Voor de eerste keer met spoortjes gereden om is te testen hoe licht ik hem kan rijden (hij is al snel enlicht aan de hulpen). Wauw ik hoef bijna niks te doen of daar komt me een middendraf uit met gestrekte beentjes :o! Super trots op mijn opa haf ;)!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:55

:wave: Goedenavond.

plutolover schreef:
Heel even een ego post.
....

Terwijl ik Gwn alle tijd voor Stanley wilt hebben. En dit ook kan hebben maat omdat in mijn achterhoofd steeds de gedachte Oja me vriend is ook nog thuis... Ga ik toch eerder na huis

Wat vervelend! Ken het.
Kun je niet samen met je vriend naar Stanley? Misschien zoals Romy zegt samen een buitenrit maken en dan je vriend op de fiets?
Wordt Stan voor je verzorgd of moet je dat zelf doen? In geval van het eerste zou ik zeggen ga een paar dagen niet, het moet geen verplichting worden en als er voor hem gezorgd wordt kun je best even minder gaan.

RomySmink schreef:
Net heerlijk gereden met norwin wat ging het goed! Voor de eerste keer met spoortjes gereden om is te testen hoe licht ik hem kan rijden (hij is al snel enlicht aan de hulpen). Wauw ik hoef bijna niks te doen of daar komt me een middendraf uit met gestrekte beentjes :o! Super trots op mijn opa haf ;)!

Goed bezig!! :D
Filmpje?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:58

Ik ben vanmiddag naar de Primark geweest, iets teveel meegenomen uiteindelijk. :o :')

En vanavond Spook op de foto gezet. <3

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:10

En m'n moeder was mee, die had deze foto nog gemaakt van Spook en mij samen. <3

Afbeelding