[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:05

Goede morgen..

Heb wel bijgelezen, weinig blijven hangen en weinig waar ik op kan reageren ;)

Slechte foto van m'n dreads
Afbeelding
geeft ook geen beeld van de kleur.. Maargoed :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:37

Jeetje Pris, dat is lastig!
Vanmorgen zei mn instructrice tegen mij, tsja het is wel een haflinger en die staan erom bekend dat ze hun meugen hebben. Natuurlijk is het vervelend dat ze gericht slaat, maar heb je al nagegaan of je telkens hetzelfde consequente doet als zij dit probeert? En indd.. aan het werk zetten, dan kunnen ze dr ei goed kwijt en gebruiken ze hun hoofd voor andere zaken als ' hoe doe ik zo vervelend mogelijk'.
Ik heb nu mn 2e haflinger en nummero 3 is van mn zusjes, en ze hebben allemaal hun kuren en die zijn lang niet allemaal grappig of met leuk af te doen.
Boy kon k ook niet longeren, die steigerde op je af, en deed gewoon super dominant. Met dubbele lijnen ging het wel beter, hij was dan met zn koppie aan het werk.

Later zal ik nog verder reageren ik moet nu mee op wedstrijd!

Peelie

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:43

Tessa ziet er leuk uit!!! :D

Nou je hoord het Melody, iedereen heeft het zelfde met zijn haf... Niet kunnen longeren.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:03

melody
dat is niet zo mooi

sorry maar ik heb dus geen problemen met de haffies:P
ook niet met longeren of zo

gisteren weer paar rondjes gedraaft met matilla
vanvond weer

morgen wedstrijd met dullie :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:17

Ow ja over die wedstrijd. Ik denk wat dat ik kan voorlezen voor je, maar het ligt er een beetje aan hoelang ik nodig heb om Mara uit te stappen enzo.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:18

Peelie schreef:
Tessa ziet er leuk uit!!! :D

Nou je hoord het Melody, iedereen heeft het zelfde met zijn haf... Niet kunnen longeren.

Ik kan wel longeren met ankie, nog nooit een probleem geweest, ze kent het al vanaf ze nog maar net 3 was. Haflingers zijn idd wel degelijk een stukje eigenwijzer, maar bij ankie is het meer grappig eigenwijs ipv lastig eigenwijs. Het is natuurlijk per haf verschillend.

@tezzy: leuk hoor, hoe lang is de kapper daar mee bezig geweest? Die dreads blijven toch voor altijd zitten?
Ben te winkelen geweest want Vriend moest een verjaardagscadeau. Uiteindelijk zijn we thuis gekomen met een paar schoenen voor mij :+
Wat is het hier rustig?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:20

joopiexx schreef:
Jeetje Pris, dat is lastig!
Vanmorgen zei mn instructrice tegen mij, tsja het is wel een haflinger en die staan erom bekend dat ze hun meugen hebben. Natuurlijk is het vervelend dat ze gericht slaat, maar heb je al nagegaan of je telkens hetzelfde consequente doet als zij dit probeert? En indd.. aan het werk zetten, dan kunnen ze dr ei goed kwijt en gebruiken ze hun hoofd voor andere zaken als ' hoe doe ik zo vervelend mogelijk'.
Ik heb nu mn 2e haflinger en nummero 3 is van mn zusjes, en ze hebben allemaal hun kuren en die zijn lang niet allemaal grappig of met leuk af te doen.
Boy kon k ook niet longeren, die steigerde op je af, en deed gewoon super dominant. Met dubbele lijnen ging het wel beter, hij was dan met zn koppie aan het werk.

Later zal ik nog verder reageren ik moet nu mee op wedstrijd!

Leuk, wie gaat er op wedstrijd?
En ben het wel met je eens dat het altijd goed is om door te zetten, maar als je het zelf niet meer leuk vind en het gevaarlijk begint te worden dan wordt het wel een ander verhaal. Misschien kan iemand anders dan beter met zo'n pony overweg, en heeft die er geen problemen mee.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:30

Hinke; Nee, niet voor altijd.. hahaha :P ik heb synthetische.. Die vlecht je in je eigen haar en dan (afhankelijk van diegene z'n vlechtkunsten) kan het wel tot 3 maanden blijven zitten!
Maar de moeder van een vriendin heeft er 2 uurtjes over gedaan :P
Ik zet ze ook bij mensen, meestal ook 2 uur.. Soms langer bij dik haar, soms korten bij dun haar ;)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:34

oke dan zie ik het mroge wel en anders spreek ik wel iemand aan ofzo :p hhaaha

tot morgen

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:41

Sorry ik lees morgen bij beloofd heb haast dus laat even snel wat weten.

Vandaag met Nebel gewerkt, hij voelt dat dekseizoen eraan was en was erg onrustig. Dus even lekker met hem lang en laag gewerkt en toen begon hij te ontspannen. Daarna nog even gesprongen, dubbels. Hij moest tussen de 2 hindernissen stilstaan om zich te leren beheersen. Hij deed het echt super! Toen nog even telkens verzamelde draf - en dan verruimen en hij sprong 0x aan in galop! Hij deed het echt super, had ook het idee dat hij nu wat makkelijker loopt..
Daarna nog even Welsh x Camarque gereden. Heerlijk beest maar met een enorm karakter. Ik reed hem altijd voor ik Nib reed. En wat een heerlijk beest is dat toch. Toen nog even met hem de wei door gecrosst en hard dat hij ging. Hij vond het echt geweldig! Daarna in de wei uitgestapt en nu thuis voorbereiden voor feest :d

Vriendinnen komen zo allemaal en gaan we gezellig film kijken! Heb ook voor me verjaardag een kado gehaald nieuw mobiel! M'n oude heeft het echt begeven en wist verder niks te bedenken. Heb de Samsung Star genomen, mijn vader vond het een erg mooi ding, dus ik geluk! :D

Morgen lees ik echt bij! Sorry dat ik nu aso doe, maar moet nu weer gaan! Misschien dat ik vannacht nog even bijlees!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:02

Het verhaal met een zweep de bak in gaan heb ik eerlijk gezet al een aantal keren gedaan, ook mijn mijn hulp heeft dit geprobeerd. Ik zeg eerlijk(klinkt misschien als mishandeling) ze heeft zelfs een zweep tussen haar oren gekregen, veiligheid gaat voor alles.. Melody draait zich echt vierkant om en trapt je helemaal in elkaar. Of ze komt naar binnen toe en bokt op je af!! Je kan bijvoorbeeld je zweep kapot rammen op haar, dan nog kijkt ze je aan van wat ben je aan het doen?

Maar het gericht trappen doet ze ook zonder werk te hoeven verrichten, gewoon zomaar uit het niets. We hebben haar ook een paar keer aan de lange teugel gehad hierbij is ze ook nog steeds het paard die je dreigend trapt!!!

Ik heb vandaag een heel gesprek gehad met een groepje stalgenoten, hun zeggen allemaal dat ik beter voor een ander paard kan gaan kijken. Hun zien haar gedrag en zeggen dan ook dat ze een plaat voor de kop heeft, mijn DA zegt zelfs dat het lijkt dat Melody een steekje los heeft!!! Het is zo'n moeilijke beslissing. Als ik haar verkoop voel ik mijzelf een slecht mens, maar andere kant wil ik gewoon plezier met mijn hobby.
Paarden zijn echt mijn dagelijks leven, mijn vreugde en verdriet alles gewoon! Het gaat mij niet alleen om het rijden.

En tuurlijk is Longeren niet het probleem waardoor ik haar misschien ga verkopen, maar alles wat je doet gaat niet omdat ze zo gek is in het hoofd!
Ik ben al 6 maanden bezig met rondjes stappen over het erf, en zelfs dat verloopt niet altijd even soepel.. Ik heb echt geld gepompt in deskundige hulpen, heb mensen laten werken met haar alles.
Ik weet het gewoon niet meer!!!

Heb vanochtend weer even op die andere 8 jarige haflinger gereden het ging weer erg goed, paard heeft een beetje moeite met buigingen en is meer gewent rechtuit telopen ivm buiten ritten. Dus de gallop in de bak vind ze nog een beetje vreemd. Maar ze deed niet gemeen en deed haar best het goed te doen.

Kortom denk ik dat ik haar sowieso op proef neem voor een maandje, dan volg ik gewoon mijn manege lessen op haar, en een paar prive lessen. Ga alles proberen om te zien hoe ze daarop reageerd ook met buiten wandelen en rijden.

Ik kan nu gewoon nog geen beslissing maken ik moet nadenken en daarom neem ik haar op proef zodat ik goed kan kijken hoe ze is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:41

Zo uit je verhaal te lezen heb je zelf al een besluit genomen om melody weg te doen. Alleen moet je daar zelf nog achter komen.
Als je mel weg doet zal niemand je dat kwalijk nemen aangezien je er echt alles aan gedaan hebt om het te laten werken.
Ik lees ook dat je (stiekem) ook veel meer plezier hebt met die andere haf... Dat is beter voor jou ;)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:22

Dames jullie zijn vast heel slim: Marko heeft wat lichtere plekken op zn achterhoeven zitten, echt recht voorop de hoef, ze zitten er sinds kort. Kan het zijn dat ie met zijn voorhoeven zijn achterhoeven aantikt?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:07

Peelie schreef:
Zo uit je verhaal te lezen heb je zelf al een besluit genomen om melody weg te doen. Alleen moet je daar zelf nog achter komen.
Als je mel weg doet zal niemand je dat kwalijk nemen aangezien je er echt alles aan gedaan hebt om het te laten werken.
Ik lees ook dat je (stiekem) ook veel meer plezier hebt met die andere haf... Dat is beter voor jou ;)

Ja dit vind ik precies zo. Je moet jezelf ook niet te kort doen want een paard kost een hoop tijd en geld, en je hebt hem ook voor je eigen plezier. Hinke ik denk dat je mij ook verkeerd hebt begrepen, want ik vind absoluut dat wnnr je geen plezier meer kunt vinden in je paard door wat voor omstandigheden het voor beide partijen ook eerlijker is.
Ik zat nog te denken aan een reading eventueel,wie weet wat et oplevert?! Maar je hebt ook al een hoop dingen geprobeerd.. Lastig hoor, maar neem je tijd en beslis wat je hart/gevoel je ingeeft!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:23

Hinke schreef:
@nathalie: kwalificatie van F1? wat is dat?

:P F1 = Formule 1 (autorace dus) en tijdens de kwalificatie moeten ze zo snel mogelijk rondje rijden, wie het snelste is staat met de race (zondag) vooraan bij de start, 2e snelste als 2e enz.. Auto race is mijn andere grote liefde :+

Jeetje Prissey.. Dat is idd erg lastig.. Ik kan je hier ook eigenlijk niet echt advies in geven.. Maar idd zoals de anderen ook al zeggen.. Ik denk ook dat je gevoelsmatig je keus al gemaakt hebt..

Cool tessa :)

Mooie Marko!! :)

Ik vandaag op Arash gereden. Ging echt SUPER lekker :) hij had er zin in en liep als een zonnetje!! Echt super braaf :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:40

Fijn dat het goed gaat nathalie, je bent nu dus echt weer aan het rijden?

@prissey: weet niet of je de knoop al doorgehakt hebt, maar als je toch nog iets wil proberen kan je kijken op http://www.montyroberts.nl , en dan bij cursussen. Ook kan je mailen met je probleem, en dan kan je zelfs rechtstreeks bellen met annemarie van de toorn. Misschien zou je eens met melody een cursus kunnen doen, of dat zij naar jou toe komt. Ze heeft wel een hele nuchtere aanpak en denk zeker dat je daar wat aan zal hebben. Kost wss wel wat, maar daar kan je van te voren naar vragen.
Sowieso, als je haar gaat verkopen zul je het verhaal er wel bij moeten vertellen en daardoor zul je haar niet snel kunnen verkopen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:43

Gothic_TeZZy schreef:
Hinke; Nee, niet voor altijd.. hahaha :P ik heb synthetische.. Die vlecht je in je eigen haar en dan (afhankelijk van diegene z'n vlechtkunsten) kan het wel tot 3 maanden blijven zitten!
Maar de moeder van een vriendin heeft er 2 uurtjes over gedaan :P
Ik zet ze ook bij mensen, meestal ook 2 uur.. Soms langer bij dik haar, soms korten bij dun haar ;)

Oh grappig had daar nog nooit van gehoord. Ik weet wel van iemand die echte dreads had, die kan je dus niet wassen of er uit halen, en dat werd na een jaartje ofzo zo'n rossige vervilte vette afgestorven pluk dood haar dat hij alles eraf heeft moeten knippen :+

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:11

Dat van dat niet wassen is dus zooo niet waar xD
Ik zet ook echte dreads en geef juist het advies mee, was je haar 1 keer in de week, Met cremespoeling goed uitspoelen en dan in de open lucht laten drogen, insmeren met spaciale wax en klaar..
Maar het ligt ook heel erg aan je haar type, je hebt vet haar nodig voor dreads en je moet ze elke week onderhouden, bij haken, vetten, en goed verzorgen.. Als je dat niet doet.. IELL wordt het inderdaad dood en lelijk!
Zelf zou ik nooit echt willen juist omdat Syntetisch zo leuk is dat je het eruit kan halen, en ik heb nu in mn kast iets van 17 verschillende kleuren, veel knal kleurtjes :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:43

leuk zeg tessa

als je alles gedaan heb en geprobeerd dan houd het natuurlijk op
als je ze weg doet ze krijgt vast en fijn huisje

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:54

Prissey, dat is inderdaad een moeilijke beslissing. Bij moeilijke beslissingen, luister ik naar mijn gevoel. Volgens mij weet je stiekem ook al wat je te doen staat, alleen moeilijk om de knoop door te hakken. Het is inderdaad je hobbie en die moet leuk blijven.
Als het niet werkt met Melody, heb jij er niets aan, maar Melody ook niet. Als je beslist haar weg te doen, moet je je ook niet schuldig voelen, je hebt je best gedaan en meer kun je niet doen. :(:)
Verena is ook erg lastig, en ik ben ook vaak bang voor haar geweest. D'r zit zo'n kracht achter. Iedereen zei, dat ik harder moest zijn wat ik niet wilde en ook niet deed. Bij Verena is het ook altijd temperament en spanningen geweest, en die wilde ik verhelpen zonder geweld. Het heeft zo wel veel langer geduurd, maar ik wil dat ze voor me werkt uit liefde en respect en niet uit angst. Het voordeel van Verena is wel dat ze niet gemeen is. Ze heeft nooit getrapt of gebeten. Bij haar was het probleem meestal onder het zadel.

:D Tess ik vind je dreads vet cool. Dat zou een smeerboel zijn als je ze niet zou mogen wassen. Ik geloof wel dat ze niet gefohnt mogen worden omdat ze synthetisch zijn klopt dat?

Mooie foto's van Marco.

\\\

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:00

Wassen is zo'n gedoe xD Omdat het synthetisch is wortd het zooo zwaar xD En fohnen mag inderdaad niet, omdat het eigenlijk een soort plastic is, als je dat verwarmt blijft het die vorm aannemen..
Maar als ik ze eruit haal en dan ga ik ze bij werken verwarm ik ze wel, maake ze weer mooi en laat ze afkoelen :P

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:22

Ik vind dreads echt ontzettend gaaf, niet van die dikke maar van die mooie smalle. Ik heb ze 1xtje gehad nep haar uiteraard!
Had voor heel veel geld een helebos dreads en het stond super gaaf. Alleen kon ik niet tegen het synthetische haar en kreeg zware open plekken waar bloed en pus uit kwam. Toen moest het binnen 3 dagen er weer uit...

Erg jammer, maar doe het dus nooit meer!

Maar vind het wel erg mooi

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:27

Jup, Ik rij weer volop :) Gister dan wel in de regen, maar dat vind ik niet zo heel erg, als het maar niet stortregend.

Wat een werk zeg die dreads.. Is ook niks voor mij..
Past je cap nu nog wel?? (stomme vraag misschien, maar schiet me ineens te binnen :P )

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:30

:D Ik durfde nooit dreads. Ik heb eens een meisje de echte dreads eruit moeten halen en ze wou haar haar houden. Dat was een gekam. Ze had ze volgens mij ook al erg lang, haar haar kon je daarna weggooien.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:39

Echte dreads moet je idd goed over na denken.. Als je ze een maand heb is het nog wel uitkambaar, anders tondeuse erover.. Helaas
Daarom heb ik neppe :D
Maar idd nathalie, cap past niet, ik heb een dreadcap xD Die heleaas ook te klein is geworden.. Maar de manege heeft een inruil actie; oude inleveren 20 euro korting op nieuwe :) Dus ik ga maandag toch een nieuwe kopen :P
Prissey, ja is ook een duur grapje.. Als je het laat zetten door iemand die er geld voor vraagt ben je voor het zetten al gauw 70 euro kwijt.. + je dreads nog eens..
Ik draai ze zelf dus mn dreads zijn goedkoper, en ik kies al mn kleuren echt zelf. En diegene die ze zet doet het voor niks! :P
Ik heb bijvoorbeeld Knal blauwe die bovenaan zwart erbij hebben, super leuk :P *wordt helemaal enthousiast van d'r zelf*