Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:59

Istri gewoon lekker gaan starten! Je krijgt snel genoeg routine en de spanning is toch echt iets waar je met kilometers maken mee om leert gaan ;) Je punten zijn hardstikke netjes, dus daar hoef je het niet om te laten!!

Heerlijke foto Punk!! Heb ook echt zo'n zin om straks weer wat aan de gang te kunnen!! Nog even doorbikkelen...

Wia hij staat echt mooi!! Was een geslaagd avondje :D
Misschien toch nog even een keertje fysio of osteo doen voor je spierpijn? Niks aan dat je zolang last blijft houden! (en better safe than sorry denk ik dan maar ;) )
Alvast heel veel succes zondag! Hoop dat ik even kan komen kijken, maar ff zien hoe ik me dan voel. Bekijk het nu telkens maar van dag tot dag :D

Vlien haar gefröbelde frontriem :D

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:47

Mooooie frontriemen! <3

Leuk Wia! Tot zondag :D

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:42

Peelie schreef:
Mooie frontriem! Ben jij de galop kwijt of is je paard de galop kwijt.

Danku. Past bij de wedstrijdoutfit.

Het is niet dat ik last heb van de heup of rug zo. Achteraf pas. Tijdens het rijden niks geen pijn. Kan t gewoon even niet vinden. Dan zit ik hem in de weg en lukt t niet om door te galopperen. Hij lijkt alles op te vatten als rem. Ben met les wel weer meer aan het focussen op zit. Ik denk dat ik oud word....

Was idd erg leuk maessie, voor herhaling vatbaat.

Tot zondag Flicka!!

maessie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:00

Als iets scheef is geschoten hoeft dat ook niet specifiek daar pijn te doen hè ;) je spieren en banden worden dan alleen wel scheef getrokken, en dat kan dan wel weer last geven enof je ongemerkt wat scheef laten zitten, dat compenseert steeds een stukje verder in het lichaam. Ik spreek helaas uit ervaring ;) Travers en schouderbinnenwaarts ed wilde ook ineens niet meer, en na behandeling wel weer. Maar goed, jij had de boel ook nog flink gekneusd erbij, dat helpt ook niet mee!
Ik ga altijd naar Saskia van Saszaazje, die vrouw heeft echt gouden handen! (En nogmaals het is natuurlijk gewoon je eigen keuze hè ;) ik ben gewoon heel enthousiast over haar, omdat het bij mij echt zo'n wereld van verschil was ;) )

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:30

Ik zal me er eens in verdiepen. Dokter zei dat ik wel maanden last kan blijven houden. Maar dat ben ik eigenlijk niet van plan. Tnx voor advies.

istri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:03

Ik ga het inderdaad maar gewoon doen dankjewel dames! Nu alleen opzoek naar haar inschrijving van het stamboek... het is een groot gegoogel...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 04:29

En waarom zou je de inschrijving in het stamboek nodig hebben om een startkaart aan te vragen?

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:27

Precies. Alle gegevens staan ook in het paspoort.
Gewoon lekker gaan proberen.
Ik ben in april ook net begonnen. Eerst 180 gereden en nu gaan punten langzaam omhoog.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:02

xLeoniee schreef:
Ik ga heel even fotos spammen van mn instructieweek! Morgen alweer de laatste dag. Sorry voor mn egopost :=

[ [url=m/WhbjMf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FTD45q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1BYnUg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bl17Gf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hNigCc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Yzou8Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rEsKLs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nQ5nWR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eGnEmH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gaaf! Zou volgend jaar ook graag zoiets gaan doen met Bink!

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:07

Waar maken jullie die mooie frontriemen ❤️ Ik wil graag voor Bink ook zoiets maken.

Bink doet en blijft het super goed doen! Ben echt onwijs trots op hem. Gaat meer z'n achterbenen gebruiken Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:35

Hij is stoer Desiree! Ik heb de frontriemen beide keren gemaakt op een workshop van Glamourhorze. Een keer georganiseerd door onze club, en een keer door een stal hier in de buurt. Je kan er ook 1 door haar laten maken, naar jou eigen idee ;) (maar zelf maken is wel errug leuk!)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:26

ik heb de laatste tijd wel meegelezen, maar niet gereageerd. Sorry, een beetje druk :o

Veel mooie foto's, resultaten en frontriemen voorbij zien komen +:)+

Ik zou met aagje eigenlijk naar horse event gaan. Ze mocht mee als voltige paard, maar helaas heeft mijn andere paard een ongeluk gehad. Zij kan heel slecht alleen zijn en door de wei galloperen met een been vol hechtingen is niet echt verantwoord, dus heb ik horse event helaas af moeten zeggen. -O-
Ik vond het ook niet echt een fijn idee om nu het hele weekend weg te zijn en de wond niet in de gaten te kunnen houden.

Ik neem haar zaterdag wel mee op wedstrijd ipv mijn andere paard. Inschrijfgeld moest ik toch betalen en een ander paard mee nemen mocht wel. Dus pony van de buren gaat even bij mij in de wei als gezelschap voor de andere en dan met Aagje voor het eerst tussen de paarden starten, kijken hoe dat gaat :)

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:38

Wat balen Loulou.. kan je de pony van de buren tijdens horse event ook niet even lenen?

Wat een omslag van het weer... Ik heb mijn paarden 's nachts alweer onder de deken staan... De Shetlander en de pensioen pony zien er nu ook alweer uit als teddyberen :') al meer die het dek al ophebben?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:18

Nou ik zat er toevallig vandaag aan te denken ja.. kwam terug van vakantie en het viel echt op hoeveel vacht ze al aangemaakt had!

Starten er hier nog 1 oktober op de NHPS wedstrijd?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:00

punk143 schreef:
Wat balen Loulou.. kan je de pony van de buren tijdens horse event ook niet even lenen?

Wat een omslag van het weer... Ik heb mijn paarden 's nachts alweer onder de deken staan... De Shetlander en de pensioen pony zien er nu ook alweer uit als teddyberen :') al meer die het dek al ophebben?

Ja dat zou wel kunnen, maar dan is er het hele weekend geen toezicht en dat vind ik niet echt een fijn idee met een been vol hechtingen.
Horse event is voor ons niet echt om de hoek dus ik kan niet ff op en neer rijden tussen de middag.

Ik heb ze nog geen dek op. Mijn ervaring is dat het toch niet werkt tegen het aanmaken van de vacht dus ik doe nu alleen regen dekens als hij slecht weer op geeft. Veder stel ik dekens zo lang mogelijk uit. Ik scheer ze straks gewoon en dan uiteraard wel dekens op.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:54

Dekens remmen de vacht idd niet, maar punk en mijn andere paard zitten momenteel nog lekker in hun zomervachtje.. Ze staan aan huis en 24/7 buiten, het is hier de afgelopen week steeds onder de 10 graden geweest 's nachts, en als ik ze dan gereden heb vind ik het toch te fris zonder deken voor de nacht..

Misschien zit het wel tussen mijn oren hoor, maar ik ben altijd snel bang dat ze het koud hebben :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:59

Stan staat nog zonder deken. Hij is wel al wat dikker in z'n vacht en voelde net niet klam aan.

T liefst wil ik nu scheren maar vind nu nog wat te vroeg, en eerste week van okt ben ik weg dus wordt t pas na 9 okt.

Maar zodra t overdags rond de 15 is gooi ik wel alvast een dunne regendeken met fleece erover heen.

En na t scheren Evt. 200 gram incl een katoenen onderdeken van Rambo ionic deze moet ik eerst opbouwen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:23

Ik heb vandaag ook de deken op gedaan.. Het is hier snachts idd maar 9 graden en ze staat nog 24/7 op t land. En daarbij regent het heel veel hier

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:27

Paarden vinden 10 graden een heerlijke temperatuur :D Ik gooi alleen dekens op met regen, kunnen ze ook prima tegen maar ik heb nog geen schuilstal dus dat vind ik dan toch weer zielig :o

Als het snachts droog blijft laat ik ze buiten, als hij regen op geeft zet ik ze binnen.

Ik wil in de toekomst graag nog een schuilstal, dan kunnen ze zelf kiezen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:07

Nou mijn paard niet. Die is echt gewoon koud als het 9 graden is zonder zon

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:24

De ideale temperatuur voor een ongeschoren paard ligt tussen de -5 en +15

Maar je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk :)

En of ze in of uit de wind staan scheelt natuurlijk ook veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:52

hoiii!

hopenlijk start ik volgende week ons eerste oefendressuur! en vanaf januari wil ik een startpas :D dus hierbij meld ik mij met Imara aan, een zesjarige Midas-hanja!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 05:18

Welkom! Mooie foto's !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:44

Knappe haf!

Had de agendas van dah, kvth en nhps er maar weer eens bijgepakt. Weer veel wedstrijden in het zuiden en oosten tegen de duitse grens aan. En welgeteld 1 wedstrijd in midden NL het indoor seizoen. Ik snap daar dus niks van. Er is veel vraag naar wedstrijden in midden NL.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:41

Welkom Pimaude! Leuk weer een Midas-Hanja erbij in de ring! :D

@Gail, tja er kan wel veel vraag zijn, maar er moeten ook mensen bereid zijn te organiseren helaas.. Het is een bak werk om te organiseren.. :j