[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:50

Pagina 291:
Mignonne: Gefeliciteerd met Dutchie!
Mandarijn: Goedemorgen, die is echt prachtig :wow: _/-\o_ <3
Mignonne: Jammer dat je net niet bij de geboorte was! En de taart ziet er lekker uit :D
Esther: Wat een mooie Haflinger, welkom! :D

Pagina 292:
Mandarijn: Ik vind springen zelf echt super, maar heb ook nog nooit echt heel hoog gesprongen (al zou ik dat wel willen!) en ik kan me best voorstellen dat het eng is :)
Tamara: Knappe Wes <3
Mandarijn: Lekker gerold zo te zien! :D
Charlotte: Spannend! Is er al meer nieuws? *\o/*
Mandarijn: Lekker aardig zeg :')
Tamara: Fijn dat het zo goed ging!
Ninke: Fijn dat het goed ging! En ach, elk paard heeft wel iets waar ze bang voor zijn :)
ladylisa: Welkom! *\o/*
Mandarijn: Ik zou het niet een ramp vinden, maar wel vervelend dat ze het niet even hebben overlegd. Nu zou mijn mening niet echt uitmaken aangezien Nevado niet van mij is, maar als hij wel van mij is zou ik het niet zo heel leuk vinden.

Pagina 293:
Tamara: Kan me best voorstellen dat het een beetje raar voelde voor Wes _O-
Charlotte: Mooie pad! En mooie vlechten :D
Lara: Leuke foto's :D
Rofah: Welkom! (opnieuw :P )
Tamara: Gefeliciteerd! *\o/*
Christa: Mooie bijleespost :) En leuke foto's :)
Mignonne: Vervelend! Beterschap :)

Goed, woensdag was ik bij Nevado en het ging super goed! Ik had op de plaat gereden en hij was heel braaf. (ondanks dat hij wel bang was voor een Shetlander die aan het grazen was op 20 meter afstand :') )
Daarna ben ik samen met een vriendin en haar paard naar het pad geweest, een soort van stukje bos. Was super leuk! Nevado was heel braaf, hij schrok nergens van. Zelfs niet van de enorme vrachtwagen die op 10 meter afstand met 90 kilometer voorbij raasde :oo Ik was helemaal blij dus :)

Gister ben ik weer naar Nevado geweest. Alles ging prima, ik was lekker aan het rijden etc. Maar toen ik de linkergalop ging doen, is Nevado gestruikeld. Ik vloog eraf, met een behoorlijke vaart en was een paar secondes buiten bewustzijn. Toen ik 'wakker' werd, deed mijn rug ontzettend veel pijn, gelukkig waren er al snel mensen die kwamen helpen. Nevado heeft er niks aan over gehouden gelukkig, behalve vieze knieën en een zanderige neus. Ik heb nu nog veel last van mijn rug en nek, maar dat gaat vast goed komen. :)
We zijn beide dus onwijs geschrokken! Nadat ik was gevallen en Nevado en ik beide even waren gecheckt op verwondingen, ben ik er weer opgegaan, om te voorkomen dat ik angstig word. Het ging toen nog super goed! Nevado was heel braaf.

De andere leaser van Nevado vertelde dat toen Nevado weer stond meteen naar me toe kwam, hij stond zo beteuterd te kijken. :(:)

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:54

Ik lees al een tijdje mee dus ik dacht laat ik me maar even voorstellen! :))
Ik ben Tamara, bijna 16 jaar en in het bezit van 1 geweldige haflinger ruin Karel en zijn shetlander vriendinnetje Bailey.
Karel is een 4 jarige ruin, ouders onbekend maar wel een zuivere haflinger! Is sinds vorig jaar augustus ongeveer onder het zadel en doet het geweldig!

Samen met mij ; <3 Afbeelding

Afbeelding

Zijn manen zijn op sport lengte omdat ze erg dun waren en het dan zo mooier vind. Twijfel alleen wel om ze zo te laten want ik vind het stiekem wel heel leuk staan :=

Wat een leuke haflingers hebben jullie allemaal! Leuk om zo veel verschillen in 1 ras te zien! Ben heel benieuwd hoe de karakters van jullie hafjes zijn, lui en lomp zoals vaak gedacht word of toch een harde werker zoals Karel is? Ik zal vanaf nu ook jullie posten lezen&beantwoorden want 294 pagina's is wel erg veel :Y)

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:02

Oh jemig zeg Juliette! heftig!!! Fijn dat Nevado niets heeft maar hopen dat jij ook niets aan over hebt gehouden :j

Welkom Tamara! Wat een leuke haflinger! en de manen, het ligt er net aan wat je mooi vindt en wat leuk staat :)

Dutchie, mijn haf, is wel behoorlijk boeverig en probeert ook wel trucjes om nietes te hoeven doen. Als hij door heeft dat het toch echt moet, gaat hij er wel helemaal voor :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:08

293:
@rofah Wat een leukerd :)
@westhof Wat goed gefeliciteerd met je punten!!
@esther1o1 Wat fijn dat het zo goed gaat met je haf!
@cheidie fijn dat het nu goed ging en leuke foto's :) hmm ik weet niet zo snel iets.. Misschien oefenen met balkjes lopen of parcourtjes zodat ze beter leert op haar eigen benen te letten en op de grond met caveletti lopen?
@mignonne2403 hmm balen dat je ziekjes bent! Beterschap! Haflingers ook :')
@juliette Mooie bijlees *\o/* Wat goed van Nevado! Alleen wel weer minder dat je ernaast lag :( hopelijk ga je er verder geen last van hebben op blauwe plekken waarschijnlijk na ;).
@x_tamara1b Welkom! leuke haf heb je :). Wat doe je zoal met hem?
Lui en lomp ken ik er persoonlijk weinig van! Zeker niet lui. We hebben hier 1 belgische haf Nero staan die is wel wat lomp maar Norwin weer helemaal niet.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:16

Zo gister bij Norwin wat uitgeprobeerd want hij heeft best lastige manen voor de wedstrijden..
Meestal laat ik de manen los en doe ik de voorpluk vlechten/knotten. Maar wil graag de manen ook vlechten... Heb de laatste paar keren een hengsten vlecht gemaakt maar hij heeft hele dikke en mega stijle manen dus niks blijft zitten.. Van dat afgaand net als mijn haar :P..
Dus nu maar eens een dubbele hengstenvlecht gemaakt en dat ging beter! Het blijf in ieder geval zitten omdat het niet meer zo zwaar was aan 1 kant maar de achterkant was te kort (vanwege knuffelen met vriendjes -O- ) om door te kunnen vlechten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(voorpluk zit met wedstrijden wel wat strakker tegen het hoofd wat netter afgewerkt ;))

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:20

@RomySmink: dankjewel! :o ik doe vanalles met hem, vd, buiten rijden en 'dressuur' in de bak! Hij vind alles leuk en werkt altijd mee. Hij heeft deze winter vooral lekker dik staan worden dus we kunnen nu weer aan de slag *\o/*

Wat een leuke haf heb jij! Lieve uitstralking heeft hij. Vind dat soort vlechten altijd netjes staan!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:43

Bedankt voor de complimenten over mijn pad allemaal! :D

Ik heb héle goede bijleesposten voorbij zien komen, wauw! _/-\o_

Welkom terug Rofah! Leuke haf heb je :)

Helemaal super Tamara, gefeliciteerd! Lekker zeg, vakantie :D

Fijn dat je haflinger zo goed vooruit gaat Esther!

Fijn dat het goed ging Christa! Vervelend zeg dat ze dat doet -O- Ik heb geen tips, maar hopelijk is het snel opgelost!
Wel leuke foto's :D

Ooh wat klote Mignonne... Beterschap :(:) En succes nog met je toetsen!!

Leuk dat het zo goed ging Juliette :D :D
Wel heel erg balen van die val, wat heftig :oo

En daar is Tamara nummer... 5? :')
Welkom hoor!! Leuke haflinger heb je :D

Mijn haflinger is ook niet lomp, en al helemaal niet lui. Juist lekker werkwillig! :))

Norwin <3 Knapperd! Leuk zo die voorpluk :) Ik vlecht het laatste stukje ook nooit mee hoor, dat gaat trekken als ze willen grazen, en dan trekken ze zo een stuk manen eruit -O-

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:52

@Char_lotte; Dankjewel! Haha ben nog nooit zoveel mensen tegengekomen met de zelfde naam als ik :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:59

Welkom Tamara! Wat een leuk is karel ! ook eentje met een sportcoupe :D
Tara is heel dominant en test je zeker uit in het begin. Ivm met rijden is ze normaal zeer braaf maar nu sinds 2-3 maanden ging het veel slechter. maar nu na enkele bokken is dit over en dat doet ze wel goed haar best :)

Juliette: wat heftig , hopelijk hou je er niets van over !

RomySmink: Ik vind het heel leuk staan ! zeker de voorpluk :j

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:12

Welkom nieuwelingen! Ik weet allemaal niet meer wie er hier nu in het topic mee praten! :P

Ik ben momenteel erg druk want wij zijn aan het verhuizen! Afgelopen week veel geschilderd en ben nu bezig met alles inpakken. Aankomend weekend willen we echt over!
Dan staat Jolina eindelijk in mijn tuin!! :D
(Jolina staat op de pensionstal van mijn schoonouders en het huis waar wij in gaan wonen, daar hoort de pensionstal eigenlijk bij :) )

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:53

:wave:

Rofah: Wat fijn dat het zo goed gaat met Alfa! Hij ziet er goed uit. :)
Juliette: Jeetje! Dat is schrikken, sterkte met je rug en nek. Wel stoer dat je er weer opgestapt bent! +:)+
Tamara: Welkom! Leuke Haf, die sportcoupe staat 'm goed.
Sanne: Wat leuk je paard in de tuin. :D
Romy: Staat leuk zo die vlecht! Heb je denk ik ook minder dat ie er zo snel uitgaat met rijden? Ik heb met een hengstevlecht altijd dat ie na 1x halsstrekken weer los zit, hoe strak ik 'm ook vlecht. -O-
Houd het maar bij naald & draad, dat kan ik tenminste goed. :')

-----------

Vanavond wedstrijd gereden met Spook!
Inrijden liep ze best fijn, helaas werd ze in de proef wat sterk dus daar zaten wat storingen in. En één komische op de lijn naar het afgroeten, kwamen twee paarden achter de ring langs, naar de paddock toe, (bruine, en Spook heeft een bruine-paarden-fetisj :+ ) dus dat was ineens bam op de rem hoofd omhoog - ogen op stokjes want "oh hey m'n vrienden!! :oo " en weer braaf verder lopen. Jury kon er ook om lachen. _O-
Gevalletje spontane diva ADD zullen we maar zeggen. :Y)

Uiteindelijk 197 & 190 punten, dus nu zijn we B+9. :D

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:12

Netjes!!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 01:08

Proficiat !!

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:52

x_tamara1b schreef:
@RomySmink: dankjewel! :o ik doe vanalles met hem, vd, buiten rijden en 'dressuur' in de bak! Hij vind alles leuk en werkt altijd mee. Hij heeft deze winter vooral lekker dik staan worden dus we kunnen nu weer aan de slag *\o/*

Wat een leuke haf heb jij! Lieve uitstralking heeft hij. Vind dat soort vlechten altijd netjes staan!

Dankjewel :) ! leuk dat je vanalles met hem kan. Maar we zullen hier nog genoeg van hem zien hoop ik :)

Char_lotte schreef:
Norwin <3 Knapperd! Leuk zo die voorpluk :) Ik vlecht het laatste stukje ook nooit mee hoor, dat gaat trekken als ze willen grazen, en dan trekken ze zo een stuk manen eruit -O-

dankjewel :) Klopt! Nja bij mijn friesje (RIP :( ) stond de vlecht doorgevlochten heel mooi en zij had daar ook perfecte manen voor ging ook nooit trekken :). Maar Norwins manen zijn aan de achterkant gewoon niet lang genoeg dus dan maar knotjes ;)
xLaraaj schreef:
RomySmink: Ik vind het heel leuk staan ! zeker de voorpluk :j

dankjewel :)

_Sanne schreef:
Welkom nieuwelingen! Ik weet allemaal niet meer wie er hier nu in het topic mee praten! :P

Ik ben momenteel erg druk want wij zijn aan het verhuizen! Afgelopen week veel geschilderd en ben nu bezig met alles inpakken. Aankomend weekend willen we echt over!
Dan staat Jolina eindelijk in mijn tuin!! :D
(Jolina staat op de pensionstal van mijn schoonouders en het huis waar wij in gaan wonen, daar hoort de pensionstal eigenlijk bij :) )

wat fijn dat ze zo dichtbij komt te staan en succes nog met verhuizen

Mandarijn schreef:
:wave:

RofahRomy: Staat leuk zo die vlecht! Heb je denk ik ook minder dat ie er zo snel uitgaat met rijden? Ik heb met een hengstevlecht altijd dat ie na 1x halsstrekken weer los zit, hoe strak ik 'm ook vlecht. -O-
Houd het maar bij naald & draad, dat kan ik tenminste goed. :')

-----------

Vanavond wedstrijd gereden met Spook!
Inrijden liep ze best fijn, helaas werd ze in de proef wat sterk dus daar zaten wat storingen in. En één komische op de lijn naar het afgroeten, kwamen twee paarden achter de ring langs, naar de paddock toe, (bruine, en Spook heeft een bruine-paarden-fetisj :+ ) dus dat was ineens bam op de rem hoofd omhoog - ogen op stokjes want "oh hey m'n vrienden!! :oo " en weer braaf verder lopen. Jury kon er ook om lachen. _O-
Gevalletje spontane diva ADD zullen we maar zeggen. :Y)

Uiteindelijk 197 & 190 punten, dus nu zijn we B+9. :D

[ [url=m/qNo9zX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Allereerst gefeliciteerd! Wat goed die punten :) haha die spook :P. Achja zo heeft ieder paard zijn ding.. Norwin kan niet tegen licht strepen op de grond daar moet hij over heen springen want stel je voor dat de grond het in een keer begeefd :') . Je kan je voorstellen dat dat in het bos dus heel geslaagd is :Y)

Klopt hij gaat nu minder snel los met rijden maar doordat hij zo mega stijle manen heeft en heel glad hou je dat toch wel ik zet het meestal net als bij mezelf vast met speldjes. Ziet er ook nog leuk uit met roosjes :=

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:06

weer even fotospam
maar was foto's aan het terug kijken en toen kwam ik deze tegen:
Norwin en ik allebei nog jonge puppies haha lekker op buitenrit
ik was hier denk ik een jaar of 11 en norwin dus een jaar of 7
Afbeelding
Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:22

Wauw mooie punten!!!
Ahhh lieve foto!!!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:02

Julliete, Wat vervelend... Goed van je dat je weer bent opgestapt!
Tamara/Karel, Welkom! Wat een knap dier zeg <3.
Heidie is ontzettend lief, zet zich meestal 100 % in (is liever lui dan moe) en is braaf. Met natuurlijk af en toe haar haflinger streken, maar daar kan ik altijd wel om lachen :Y) .
Romy, Hmm, dat is wel een goede jaa! Misschien moet ik dat vaker doen. Thanx!
De manen zijn netjes zo hoor!
En wat een leuke foto's!
Sanne, Leuk! Succes met verhuizen.
Claudia, Hhahah ik krijg beeld! En wat een punten, gefeliciteerd!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:48

Thanks allemaal :)

Nette punten Claudia :) ga je meteen over als je er nog een punt bij hebt?
Netjes die vlecht bij Norwin, ik ben altijd lui geweest met vlechten en knotten, rij die ene punt voor verzorging er dan wel bij :+

Welkom Tamara, leuke haf!
Alfa is niet echt lomp maar wel onbenullig :')
Vanochtend zag hij wortelen achter een trap, denkt niet na en probeert dwars door de trap bij de wortelen te komen, geen succes haha

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:47

Leuk altijd hè Romy, die foto's van vroeger. :D
Kwam er laatst nog een paar tegen van toen ik m'n eerste FNRS wedstrijdje reed met m'n moeders paard, kwam niet eens met m'n voeten onder het zadel vandaan (lees: ik was net 8, inimini dus, op paard van 1,65). :))

Spook vanmiddag gereden, ging wel lekker. :D

Oh ja meiden, help mij eens even. Ik heb een opleiding gedaan voor in de paardenbranche, maar daar zijn niet zoveel vacatures. Nu staan er ineens, spontaan twee superleuke op - alleen waarschijnlijk nét iets te ver (ik heb nog geen autorijbewijs ivm geld)... Een van de twee zou denk ik wel kunnen (heb een bromscooter en dat bedrijf zit op +- 15km afstand). Zal ik gewoon schrijven of niet?
Aan de ene kant denk ik, ja eindelijk iets in de buurt - doen! Maar aan de andere kant heb ik nu bij de Mac net een jaarcontract getekend en bij de manege heb ik een vast contract (ook al is dat maar 8 uur per week)... Dus heb iig een jaar wel zekerheid.
Maar gewoon schrijven kan geen kwaad toch? Het lijkt me wel heel leuk om eventueel weer fulltime zoiets te kunnen doen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:53

Rofah schreef:
Nette punten Claudia :) ga je meteen over als je er nog een punt bij hebt?

:j Sowieso gaan we in september L1 bij het Haflingerweekend, heb nog twee wedstrijden voor die tijd dus dat ene puntje zal wel moeten lukken. Hoop ik.

Maar de dingen van de L1 zijn wel bevestigd, wijken en middengalop gaat prima. Dat moeten we bij de FNRS proef ook. Enige dingetje is nog de overgang lichtrijden - doorzitten, daar moeten we nog even wat meer aan doen. Sinds ze laatst dat met d'r achterbeen had (en dus anders bekapt is) gaat dat niet zo makkelijk nog. Maar komt wel weer goed. :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:11

Fijn dat het zo goed gaat met je Haflinger Esther :)

Lekker dat je zoveel naar buiten bent geweest Christa. Wel vervelend van haar nieuwe 'trucje'. Mijn eerste gedachte zou toch een tik met de zweep op de kont zijn. In ieder geval wel laten merken dat het absoluut geen gewenst gedrag is. Leuke foto's ook!

Balen van je toetsen Mignonne :( Niet leuk om ze in te moeten halen, maar ziek een toets maken is ook niks. Haha die Dutchie :P

Dat is schrikken Juliëtte! Wel goed dat je er meteen weer op bent gegaan +:)+ Gelukkig hebben jullie er beide niks ernstigs aan over gehouden. Hoe gaat het nu met je?

Welkom (nog een) Tamara :wave: Vroeger kende ik nooit mensen met dezelfde naam, maar tegenwoordig lijk ik hem overal te horen :P Leuke Haflinger heb je ook! Ik vind zijn naam echt geweldig haha. Mijn haflinger is soms wel wat lomp, maar dat is dan wel uit enthousiasme. Hij is juist niet lui, maar enorm voorwaarts en werkwillig.

Ziet er mooi uit Romy! Ik heb geen tips voor je wat betreft knotjes, vlechtjes e.d., want ik bak er echt niks van :') Het enige wat ik heel soms wel eens invlecht is de voorpluk, de rest hangt eigenlijk altijd los. Wes heeft ook niet echt fijne manen om te vlechten.

Wat gaaf dat je straks zo dicht bij Jolina woont, Sanne :D

Haha die Heidi :P Nette punten hoor, gefeliciteerd!

Ik zou het gewoon proberen Claudia. 'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen. Je zegt zelf dat het je erg leuk lijkt en plezier hebben in je werk is erg belangrijk. Mocht het niets worden, dan heb je alsnog je vaste uren en anders is het gewoon een leuke buitenkans :)

Zo, weer even bijgelezen *D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:20

Als je gaat schrijven, succes Claudia!

Dutchie staat maar weer in de paddock, hij springt meerdere keren per dag over de draad heen, en hij wordt zo hartstikke dik. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :+

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:58

@mandarijn gewoon schrijven kan nooit kwaad!! Altijd leuk! Veel succes :)
@mignonne2403 haha dutchie :p wel vervelend dat hij zo vaak overal overheen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:11

Charlotte, gave pad, blauw staat dr goed =)

Mandarijn schreef:
ApolloPaard schreef:
Ik zou er niet blij mee zijn!! Ik kon door omstandigheden 3 dagen niet naar stal & tref me paard met een verbrande neus waar van ik ook vind dat ze het kunnen melden... Of je treft Kalfjes in je stal....

Dat heb ik op m'n oude stal ook gehad inderdaad... Mijn Shetlander staat daar nog, maar op die stal kwam je toendertijd zo een week niemand tegen (weinig pensionklanten) en dan sprak ik de boer een keer weer, zei ie doodleuk: "Oh ja, die Shetlander van jou, dacht laatst dat ie koliek had, had nog bijna de dierenarts gebeld, maar ach." Was in een week dat ik op vakantie was. En dat vertelde ie me een paar weken later. :7

Zo fijn he die boeren ik hoop dat die van mij niet zo erg zijn.. Ben van de week bij andere stalling gaan kijken waar ik erg graag heen wil!!

Juliette wat heftig zeg! Hoe gaat het nu met je?

Welkom [***] nummer 3 dacht ik haha

En nette punten hoor!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:58

Waarom wil je ze verhuizen? :)