[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:53

Amanda, Pfiffer hou je de rest van je leven. Dus natuurlijk kan je het dan een 2e keer krijgen, in dat opzicht. Maar het is dus niet gek als ik een terugval heb. Maar dit is toch wel zo aanhoudig dat ik het laat testen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:10

Zeker doen :j
Straks is het chronisch en ga je richting ME...
Dat zou helemaal klöte zijn.

Hoe lang is het geleden dat je Pfeiffer had?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:20

Dat was toen ik in groep 6 zat... Dat is ondertussen al weer 8 jaar geleden.

Zo naar het ziekenhuis en dan even prikken :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:21

Whaa, vanavond krijg ik mn dreads :D Wiejjj
Eindelijk weer! Superr.. hihi

Succes met prikken zo Gail!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:25

Gail, succes straks

Fotoshoots, moet mijn vriendin ook maar weer is vragen voor een fotoshoot van Diezel en/of Madeira :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:26

Zo stom, ik vind het dood eng terwijl toen ik 10 was ik er niks aan vond... Toen kende in nog geen angst ofzo...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:27

Ooh Paulien; Heb lijkt mij ook leuk een keertje langs te komen! (als ik weer meer fotografeer)

Hmm, Apart Gail.. Ik heb het altijd al eng gevonden :+ ik ben gewoon een schijterd hahaha

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:28

:wave:

Ben ik ook weer, hihi.

Gail; sterkte! Bloedprikken is appeltje eitje hoor. Komt goed!
Maar goed ik ben er dan ook wel erg aan gewend, moet eens per 4 weken. :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:30

Gothic_TeZZy schreef:
Ooh Paulien; Heb lijkt mij ook leuk een keertje langs te komen! (als ik weer meer fotografeer)

Hmm, Apart Gail.. Ik heb het altijd al eng gevonden :+ ik ben gewoon een schijterd hahaha

Je bent welkom :D :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:39

Hou maar weer op... Ik word zoo ontsettend gestoord van mijn ouders... Ik heb uitgebreid besproken dat ik vandaag mijn eerste rijles heb... Mijn moeder weet daar van... Zecht ze, ja als we bij het ziekenhuis zijn geweest moeten we nog even naar de sort en nog even dit en nog even dat en bla bla bla... Zeg ik zo. Mam dat is leuk en aardig, maar ik heb om 1 uur autorijles... Zecht mijn moeder zo, ow nou had je wat eerder mee moeten komen... Nu ga ik maandag prikken... ik word er zoooooo gestoord van. Ik ben echt boos nu... Want nu duurd het nog ongeveer 2 weken voordat ik de uitslag heb als ik maandag ga.. :S Want dan moet het van daar naar het zieken huis, van het ziekenhuis weer. AAAAAHHHHH Ik ben echt boos nu...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:43

dat is minder gail zeg moet je nog langer wachten

trouwens wel sucses zo met je eerste rijles

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:39

Ok, ik ben weer een beetje blij... :D Ik heb net mijn eerste 'rijles' gehad... Ik rij gewoon fuçking rond in een Jaguar X-typ!!! :oo Echt zoooooooooooooo coool :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:30

Ging het een beetje goed?
Ik heb zo mn 3e motorrijles :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:37

Ja hoor, ging hardstikke goed...

Ik vond het wel dood spannend om in zo'n dure auto rond te rijden :P

Die man zecht dat ik mij rijbewijs al binnen 34 lessen kan halen. Gemiddeld doen mensen er tegenwoordig 45 lessen over.
Vind ik dus wel iets goeds van mij :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:43

goed dat je rij les goed ging
ik ben ook aan het lessen :p

mijn zij dat ongeveer 25 lessen nodig heb :P naja we zien het wel :p

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:34

:D haha, Ik ben toendertijd door mijn zenuwen 6x gezakt.
Tess ik wil foto's zien van jouw dreads. ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:37

Avond, kom net onder de douche vandaan, man wat had ik het koud.. 3.5 op de ijsbaan gestaan. Icespeedway hier op de ijsbaan. echt super gaaf maar kreeg het echt koud op gegeven moment.. brr.. Nu weer lekker warm :)

Balen Gail dat je nu tot maandag moet wachten.. Wel super dat je les goed ging :)
Ik ben 2x gezakt puur van de zenuwen.. Theorie daarin tegen had ik in 1x met maar 1 dom foutje..
Ow motorrijden.. dat wil ik ook zo graag.. maarja kost ook weer een hoop.. maar staat zeker op mijn 'to do' lijst :P

verder morgen weer op thosti hobbelen, 1E KWALIFIKATIE VAN DE F1 *\o/* en weer naar Pien :) wordt een leuke drukke dag dus morgen :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 02:25

Peelie schreef:
Ja hoor, ging hardstikke goed...

Ik vond het wel dood spannend om in zo'n dure auto rond te rijden :P

Die man zecht dat ik mij rijbewijs al binnen 34 lessen kan halen. Gemiddeld doen mensen er tegenwoordig 45 lessen over.
Vind ik dus wel iets goeds van mij :P

34 lessen zou idd heel netjes zijn.Hopen dat het lukt en dat je niet eerst zakt, want dat kost ook geld.

@nathalie: kwalificatie van F1? wat is dat?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 02:53

Ik ben heel tijd niet meer actief geweest, niet alleen in het topic maar heel bokt heeft op een laag pitje gestaan.

Veel problemen gehad, druk met vervolgopleiding regelen en veel werken...

Ook veel met Melody aan de slag geweest, en nu loop ik echt tegen een punt aan!
Heb een dillema en hoop dat jullie mij kunnen helpen door een mening te geven...

Ik heb Melody nu iets meer als 2 jaar, onze band is redelijk sterk geworden alleen Melody is zoals de meeste wel weten een zeer moeilijk paardje. Ze trapt gericht naar mensen(ook naar mij dus) heeft een sterke eigen wil en is moeilijk in te schatten.
Toch ben ik van dat beestje gaan houden en heb ik elke dag weer de moed om door te gaan. We zijn begonnen met grondwerk en hebben hier een kleine start in gemaakt wat best zijn vruchten afwierp. Ze leerde niet meer de baas te zijn en dat ongewenst gedrag direct gestraft werdt. Alleen het mindere is Melody blijft losse achter beentjes hebben! Het is niet dat ik bang ben van haar, ik kan haar best aan. Alleen na flinke blauwe plekken en pijn ben ik dat trappen van haar echt goed beu!!!
Ze doet het ook echt zomaar uit het niets, vandeweek denk gooi haar even lekker los in de grote paddock ik wilde het hekje sluiten en zag dat ze haar kont naar mij toe zetten. Ik deed het hek dicht en ze trapte voluit gericht op mij. Gelukkig deed ik net optijd het hek dicht anders had ik hem vol richting mijn gezicht gehad, gevolg dat ze dus voluit op het hek trapte. Ze ging als een rodeo paard tekeer in die paddock. Uiteindelijk kalmeerde ze en heb ik haar even laten lopen.
Tot kort had ze een klein wondje op haar spong (achterbeen) wilde dit even bekijken en ontsmetten. Ik heb geen kans gekregen om het te behandelen omdat mevrouw me zowat blind sloeg...

Toch heb ik het gevoel dat ik niet wil opgeven, maar begin langzaam aan te vrezen voor het inrijden en al helemaal het idee dat ik daar straks op moet rijden. Longeren accepteerd ze ook niet, rondje lopen doet ze wel. Maar zodra je iets vraagt (thempo wisseling) Slaat ze gericht naar je.

Nu was ik vandaag op de manege en stond er een haflinger merrie van 8jaar oud, braaf en koel in het hoofd. Mensen hebben haar op proef genomen maar is toch niet het paard wat hun zochten. Nu ben ik erop gestapt en heb haar een haf uurtje gereden onder toezicht van mijn intructrice. Het ging wonderbaarlijk goed en de pony liep lekker. In het begin was ik wat zenuwachtig ivm een vreemd paard, maar na wat buigingen rijden en figuren werdt ik ontspannen en het paard zelf ook. Morgen ochtend rij ik haar weer om even te kijken hoe ze is.

Ik kan dit paard een maand op proef nemen om te kijken hoe ze mij bevalt, mocht het zo zijn dat het toch niks wordt dan gaat zij terug naar de handelstal waar zij vandaan komt. Bevalt zij wel zou ik haar morgen inruilen voor Melody(met kleine bij betaling) Het is me aangeboden dat die kleine bijtaling vergoed wordt zodat ik dat niet zelf hoef te betalen...

Ik vind het moeilijk... Ik wil graag genieten van mijn hobby... Betaal veel geld permaand en wil daar dus wel een beetje plezier voor terug...

andere kant wil ik niet weer een paardje verkopen.. Ik ben ondanks de problemen echt van Melody gaan houden! Maar ze maakt het mij zo vreselijk moeilijk... Heb verschillende deskundige hulpen gehad en die zeggen dat het probleem niet bij mij ligt maar bij het paard. Ik ben concequent en recht door zee. Alleen Melody heeft een ernstig dominantie probleem en is hierdoor heeel lastig...
Ze kan natuurlijk ook heel lief zijn en dan vaar ik echt op mijn roze wolkje...

Ik weet dat een paard een paard blijft en je altijd een keer van een paard kan afvallen door een bokje of een raced paard die ergens van schrikt. Maar het ligt dan natuurlijk wel aan de manier waarop het gebeurt en hoe...

Ik ben flink in de war en vind het heel erg moeilijk...

Weet niet waar ik goed aan doe...
Maar denk ook aan mijn toekomst als ik straks kinderen heb wil ik niet het risico lopen om inelkaar getrapt te worden door mijn paard..

Maar ik hou wel van Mel...

Willen jullie aub een eerlijke mening geven wat jullie zouden doen in deze positie, en je echt van een dier houdt, maar toch ook vreest voor de gedachte om op haar te rijden.. Voor de duidelijkheid ik ben niet bang van Mel..

Ik zal beloven morgen ook alles even bij te lezen....

Gr pris

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:32

dat is lastig die keuze
maar uiteindelijk kan alleen jij die maken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:03

Tjah, ik heb ook met dit dilemma gezeten met Mara. Ik was jong, 14 jaar oud. Maranet 4jaar oud. Ze ging gericht op mensen hun voeten staan, was niet zadel mak (wl ruitermak vreemd genoeg) Je on niet fatsoenlijk op haar rijden of met haar wandelen. Dating gewoon niet, ze staakte gewoon. Andere mensen hadden de moed opgegeven de vorige keren, maar ik bleef gewoon zitten. Ht kon me niet schelen dat ze niet liep dan zorgde ik er maar voor dat ze wel liep.
Ze heeft ook een periode gehad dat ze gericht trapte. In het begin heb ik dit genegeerd, maar na een tijdje was ik dat zo ontsettend zat dat ik gewoon met haar in de bak ben gaan staan met een zweep. Als z schote kreg zij een klap van mij met de zweep. Klinkt heel hard, en ik vond het ook niet leuk om te doen. Ikheb hele nachten ervan in mijn bed ligen huilen. Maar ze doet het nu niet meer.
Deze haat liefdes relatie zal altijd blijven tussen Mara en mij. En er zullen voor mij ook altijd momenten zijn dat ik bij mezelf denk GVD ik verkoop dat kút paard. Maar uiteindleijk de ik dat niet, omdat ik haar heb belooft haar de rest van har leven hier te houden. Ze at dus ook nooit meer weg.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat Mara nu echt heel erg opgeknapt is. Ik laat mijn moeder, die evenwichtsstoornis heeft (die kan zich dus echt niet redden als mara aan de kletter gaat of bokt of stijgerd) en mijn kleine broertje van 9 er gewoon op. We onder beglijding. Ian (mijn broertje) kan echt super overweg met de paarden en mag mara dus ook borstelen, álleen! Dat gaat echt super goed. Mara is echt een engeltje dan.

Mlody is natuurlijk nog heel jeugdig. Ik zou zelf wachten totdat ze ingeredn is en fatsoenlijk doorgereden is. Mijn ervaring is dat ze dan een heeeeeeeeel stuk opknappen,omd ze juist hun ei kwijt kunnen. Ze kunnen aan het werk, n dat doet z 9 van de 10 keer super goed.

Over dat longeren, ik kan mara ook niet longeren. Dat gaat echt fout. Maar aan de lange lijnen gaat weer super, want dat heeft ze het idee dat ze aan het werk is.

De vraag is dus aan jou of jij de rest van je 'relatie' met Melody die haat en liefdes momenten wil hebben. Ik heb er zelf voor gekozen dat het is zoals het is. Dat mara en ik op de grond niet altijd even goed met elkaar kunnen opschieten, en onder het zadel ook niet. Die momenten laat ik lekker varen, dan denk ik bij mezelf, morgen weer een dag, dan zie i wel weer hoe het gaat. Aan de andere kant krijg ik (op het moment dat het goed gaat) altijd ondsetend veel reacties dat Mara en ik zo ontsettend goed bij elkaar passen, dat we zo'n leuk stel zijn, dat we SAMEN stralen, en dat het niet een meisje op een paard is, maar echt een combinatie van ruiter met paard die elkaar begrijpt...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:12

@prissey: lastig probleem maar je weet mijn mening al ;) Zodra een paard gericht trapt, en dan niet 1 keer maar elke keer weer, dan heb ik geen moeite om hem te verkopen. Maar ik dacht dat je zei dat het steeds beter werd? Ben het wel met peelie eens dat je haar eerst wel zou kunnen inrijden, maar als je nu die andere haf kan kopen gaat dat mss niet.

Peelie schreef:
Tjah, ik heb ook met dit dilemma gezeten met Mara. Ik was jong, 14 jaar oud. Maranet 4jaar oud. Ze ging gericht op mensen hun voeten staan, was niet zadel mak (wl ruitermak vreemd genoeg) Je on niet fatsoenlijk op haar rijden of met haar wandelen. Dating gewoon niet, ze staakte gewoon. Andere mensen hadden de moed opgegeven de vorige keren, maar ik bleef gewoon zitten. Ht kon me niet schelen dat ze niet liep dan zorgde ik er maar voor dat ze wel liep.
Ze heeft ook een periode gehad dat ze gericht trapte. In het begin heb ik dit genegeerd, maar na een tijdje was ik dat zo ontsettend zat dat ik gewoon met haar in de bak ben gaan staan met een zweep. Als z schote kreg zij een klap van mij met de zweep. Klinkt heel hard, en ik vond het ook niet leuk om te doen. Ikheb hele nachten ervan in mijn bed ligen huilen. Maar ze doet het nu niet meer.
Deze haat liefdes relatie zal altijd blijven tussen Mara en mij. En er zullen voor mij ook altijd momenten zijn dat ik bij mezelf denk GVD ik verkoop dat kút paard. Maar uiteindleijk de ik dat niet, omdat ik haar heb belooft haar de rest van har leven hier te houden. Ze at dus ook nooit meer weg.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat Mara nu echt heel erg opgeknapt is. Ik laat mijn moeder, die evenwichtsstoornis heeft (die kan zich dus echt niet redden als mara aan de kletter gaat of bokt of stijgerd) en mijn kleine broertje van 9 er gewoon op. We onder beglijding. Ian (mijn broertje) kan echt super overweg met de paarden en mag mara dus ook borstelen, álleen! Dat gaat echt super goed. Mara is echt een engeltje dan.

Mlody is natuurlijk nog heel jeugdig. Ik zou zelf wachten totdat ze ingeredn is en fatsoenlijk doorgereden is. Mijn ervaring is dat ze dan een heeeeeeeeel stuk opknappen,omd ze juist hun ei kwijt kunnen. Ze kunnen aan het werk, n dat doet z 9 van de 10 keer super goed.

Over dat longeren, ik kan mara ook niet longeren. Dat gaat echt fout. Maar aan de lange lijnen gaat weer super, want dat heeft ze het idee dat ze aan het werk is.

De vraag is dus aan jou of jij de rest van je 'relatie' met Melody die haat en liefdes momenten wil hebben. Ik heb er zelf voor gekozen dat het is zoals het is. Dat mara en ik op de grond niet altijd even goed met elkaar kunnen opschieten, en onder het zadel ook niet. Die momenten laat ik lekker varen, dan denk ik bij mezelf, morgen weer een dag, dan zie i wel weer hoe het gaat. Aan de andere kant krijg ik (op het moment dat het goed gaat) altijd ondsetend veel reacties dat Mara en ik zo ontsettend goed bij elkaar passen, dat we zo'n leuk stel zijn, dat we SAMEN stralen, en dat het niet een meisje op een paard is, maar echt een combinatie van ruiter met paard die elkaar begrijpt...

Zo wist niet dat mara zo lastig was?!

Zo, verveel me weer eens dood. Wil weer rijden!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:23

YES Pinpas is bezorgd *\o/* *\o/* *\o/*

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:47

Prissey schreef:
Ik ben heel tijd niet meer actief geweest, niet alleen in het topic maar heel bokt heeft op een laag pitje gestaan.

Veel problemen gehad, druk met vervolgopleiding regelen en veel werken...

Ook veel met Melody aan de slag geweest, en nu loop ik echt tegen een punt aan!
Heb een dillema en hoop dat jullie mij kunnen helpen door een mening te geven...

Ik heb Melody nu iets meer als 2 jaar, onze band is redelijk sterk geworden alleen Melody is zoals de meeste wel weten een zeer moeilijk paardje. Ze trapt gericht naar mensen(ook naar mij dus) heeft een sterke eigen wil en is moeilijk in te schatten.
Toch ben ik van dat beestje gaan houden en heb ik elke dag weer de moed om door te gaan. We zijn begonnen met grondwerk en hebben hier een kleine start in gemaakt wat best zijn vruchten afwierp. Ze leerde niet meer de baas te zijn en dat ongewenst gedrag direct gestraft werdt. Alleen het mindere is Melody blijft losse achter beentjes hebben! Het is niet dat ik bang ben van haar, ik kan haar best aan. Alleen na flinke blauwe plekken en pijn ben ik dat trappen van haar echt goed beu!!!
Ze doet het ook echt zomaar uit het niets, vandeweek denk gooi haar even lekker los in de grote paddock ik wilde het hekje sluiten en zag dat ze haar kont naar mij toe zetten. Ik deed het hek dicht en ze trapte voluit gericht op mij. Gelukkig deed ik net optijd het hek dicht anders had ik hem vol richting mijn gezicht gehad, gevolg dat ze dus voluit op het hek trapte. Ze ging als een rodeo paard tekeer in die paddock. Uiteindelijk kalmeerde ze en heb ik haar even laten lopen.
Tot kort had ze een klein wondje op haar spong (achterbeen) wilde dit even bekijken en ontsmetten. Ik heb geen kans gekregen om het te behandelen omdat mevrouw me zowat blind sloeg...

Toch heb ik het gevoel dat ik niet wil opgeven, maar begin langzaam aan te vrezen voor het inrijden en al helemaal het idee dat ik daar straks op moet rijden. Longeren accepteerd ze ook niet, rondje lopen doet ze wel. Maar zodra je iets vraagt (thempo wisseling) Slaat ze gericht naar je.

Nu was ik vandaag op de manege en stond er een haflinger merrie van 8jaar oud, braaf en koel in het hoofd. Mensen hebben haar op proef genomen maar is toch niet het paard wat hun zochten. Nu ben ik erop gestapt en heb haar een haf uurtje gereden onder toezicht van mijn intructrice. Het ging wonderbaarlijk goed en de pony liep lekker. In het begin was ik wat zenuwachtig ivm een vreemd paard, maar na wat buigingen rijden en figuren werdt ik ontspannen en het paard zelf ook. Morgen ochtend rij ik haar weer om even te kijken hoe ze is.

Ik kan dit paard een maand op proef nemen om te kijken hoe ze mij bevalt, mocht het zo zijn dat het toch niks wordt dan gaat zij terug naar de handelstal waar zij vandaan komt. Bevalt zij wel zou ik haar morgen inruilen voor Melody(met kleine bij betaling) Het is me aangeboden dat die kleine bijtaling vergoed wordt zodat ik dat niet zelf hoef te betalen...

Ik vind het moeilijk... Ik wil graag genieten van mijn hobby... Betaal veel geld permaand en wil daar dus wel een beetje plezier voor terug...

andere kant wil ik niet weer een paardje verkopen.. Ik ben ondanks de problemen echt van Melody gaan houden! Maar ze maakt het mij zo vreselijk moeilijk... Heb verschillende deskundige hulpen gehad en die zeggen dat het probleem niet bij mij ligt maar bij het paard. Ik ben concequent en recht door zee. Alleen Melody heeft een ernstig dominantie probleem en is hierdoor heeel lastig...
Ze kan natuurlijk ook heel lief zijn en dan vaar ik echt op mijn roze wolkje...

Ik weet dat een paard een paard blijft en je altijd een keer van een paard kan afvallen door een bokje of een raced paard die ergens van schrikt. Maar het ligt dan natuurlijk wel aan de manier waarop het gebeurt en hoe...

Ik ben flink in de war en vind het heel erg moeilijk...

Weet niet waar ik goed aan doe...
Maar denk ook aan mijn toekomst als ik straks kinderen heb wil ik niet het risico lopen om inelkaar getrapt te worden door mijn paard..

Maar ik hou wel van Mel...

Willen jullie aub een eerlijke mening geven wat jullie zouden doen in deze positie, en je echt van een dier houdt, maar toch ook vreest voor de gedachte om op haar te rijden.. Voor de duidelijkheid ik ben niet bang van Mel..

Ik zal beloven morgen ook alles even bij te lezen....

Gr pris

Ik zou doorzetten Pris, je bent van haar gaan houden, en anders is alles wat jullie samen hebben gedaan en hebben bereikt voor niets geweest... Zoek iemand op die je hiermee kan helpen, je zit er duidelijk doorheen en weet niet meer zo goed hoe je t moet oplossen. Soms kan een mening van iemand anders je dan weer op het goede spoor zetten. Marko is ook niet de makkelijkste met buitenrijden, hij dramt, is met een bit niet te rijden buiten, en lang niet iedereen kan lekker met m rijden maar ik denk er geen moment aan om m ooit nog weg te doen. :) Dus; doorgaan, maar wel met hulp van iemand die er ervaring in heeft.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:22