[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:22

even een TIP voor de DRACHTIGE MERRIES
geef ze veulen brok daar zit iets in (ik weet ff zo niet watte)
wat goed is voor je merrie en de kans dat het vlies zegmaar blijft hangen

wij hebben namelijk bij 1tje die dat altdij heeft dus elke keer weer ide dierenarts kosten en zo
dus wij geprobeerd en vorig jaar ibj het veulen ging het van zelf los:P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:32

We houden het hier gewoon op merriebrok.. ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:06

BarbaLala schreef:
Jij hebt ook t ouderwetse type haf zie ik?
Leuk :D Zie je steeds minder!

wij hebben ook zo'n 'zeldzaam' oud exemplaar, hihi
ik vind die persoonlijk veel mooier dan de moderne hafjes, sorry :o

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:29

Nou alvast ff een fotootje van t buitenrijden.. Ben nu even mn accu aan het opladen voor de rest van de foto's erop te zetten.. Heel apart met touwhalster rijden, hij wijkt super goed voor druk, alleen moet ik nog erg wennen aan de andere manier van sturen zeg maar..
Toen kwamen we bij t crosspad, en ging hij echt met 4 benen de lucht in en maf doen, en ik rij weinig met dit zadel dus toen heb ik maar besloten om niet te crossen..

Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:39

Afbeelding
Zit er wel weer lekker charming op :+ .. Maar hij kan nu ook voetje geven onder t zadel.
Afbeelding
ff gapen.
Afbeelding

De rest van de foto's zijn een klein beetje mislukt maarja..

Zadel ligt wel heel scheef op de tweede foto, maar mn zusje was niet al te charmant afgestapt..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:35

Wat een leuke foto's zeg! :D

Ik ben vanmiddag ook lekker op stal bezig geweest..
Shania was wat stijf van gister.. Dus heb dr lekker een half uur losgereden met veel overgangen en voltewerk. Daarna balkjes neergelegd en wat balkjes gedraafd. Nog afgesloten met een galopje, waar ze dus geen zin in had.. :Y) Toen maar even zweepje erbij gepakt, mezelf eens flink toegesproken wbt mijn houding, en verrek.. Ze ging! Na een rondje voelde ik haar ontzettend lekker ondertreden en koppetje mooi laag, dus gelijk afgesloten en flink beloond..
Morgen maar eens lekker met dr gaan wandelen ofzo.. :)

Daarna Amy lekkere massage gegeven en nog even zonder zadel rondgehobbeld..

Beide paardjes lekker slobber gegeven en weer naar huis.. :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:38

Wou even mededelen dat er een haflinger gedeelt 5e is geworden op Overijsselskampioenschap in de M1

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:02

Heb net gereden en mevrouw had er zin in, vooral met middendraf lekker strekken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:03

Joopiexx wat een leuke foto's :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:20

leuke foto's:P
ik kom net trug vna de trekpaarden vlechtcurses was erg leuk morge weer:P is natuurlijk wel anders dan haflinger maar lomp is ook wel is leuk:p

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:41

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:42

EEEECCCCCHHHHHHOOOOO Rustig hier :O :Z

Vanmorgen weer naar stal geweest, Hoop drukte daar.. Kwam iemand hooi halen, en aangezien de hooizolder boven de stallen is, waren wij genootzaakt te verkassen.. Heb dus ff stukje gewandeld met Levera en foto's gemaakt van haar hoofdstel (die 'k ga opsturen naar de site waar deze dan waarschijnlijk opkomen :D ) Veer vond het blokje om heerlijk! Vervolgens dames buiten gezet. Wouden ze kuil brengen toen we tot de ontdekking kwamen dat het pak kuil vol zat met zand en eikels :( Gevolg, half pak kuil naar de mestbult verhuist.. Wat een werk zeg, dat spul was zwaar en stonk echt.. Had t zweet op de rug staan.. Gelukkig was de andere helft wel goed.. Toen de stallen nog gemest.. druk druk druk...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:51

:wave:

Lekker dagje stal zo Nathalie! Wel balen van dat slechte kuil zeg pff.. aardige klus..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:08

Heeey meiden :D

Madeira is gewassen en heeft allemaal vlechtjes in haar manen & staat, zodat als ik het morgen los haal allemaal mooie slagen in haar haar heeft :D

@Jody, leuke foto's! :)
@Naomi, klinkt leuk die cursus :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:11

Paulien,alvast heeel erg veel succes, en plezier morgen met jullie wedstrijd!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:12

joopiexx schreef:
Paulien,alvast heeel erg veel succes, en plezier morgen met jullie wedstrijd!!

Dankje Jody :D

Haha, ik weet van Madeira als ze alleen in de bak is, gaat ze altijd enorm haar best doen met lopen enzo (gaat ook steeds beter met andere paarden in de bak, bokt ze ook niet meer tegen enzo :D) dus morgen gaat ze zichzelf vast 'showen' nu nog een minder onzekere ruiter op en je hebt een topcombi...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:37

Madeira_ schreef:
Heeey meiden :D

Madeira is gewassen en heeft allemaal vlechtjes in haar manen & staat, zodat als ik het morgen los haal allemaal mooie slagen in haar haar heeft :D

@Jody, leuke foto's! :)
@Naomi, klinkt leuk die cursus :D

was ook echt leuk morgen weer
heel veel sucses morge schat met mee meisie(L)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:15

@Naomi, dankje :D

Ik heb haar dus ingevlecht, (behalve voorplukje, was te losjes, iemand anders laten doen) hier een fotootje:
Afbeelding

En diegene heeft ook haar staart gedaan:
Afbeelding

Dus ze zou morgen wel mooie slagen/krullen in haar haar hebben hihi :D ben benieuwd! :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:29

Wat een fijne vlechtjes! Als je er haarlak in doet blijven de golven langer zitten ;) Iig heel veel succes morgen.

Joopiexx: rij je buiten met touwhalster? Vind je dat niet eng?

Heb met de mensen van mijn nieuwe stal gebeld, en ankie komt nu definitief 15 feb hierheen *\o/* Ik hoop dat het goed gaat....

Ik zat me trouwens te bedenken dat ik de komende tijd als ankie hier weer staat niet elke dag ernaar toe kan omdat ik op sommige dagen echt geen tijd heb... In principe is dat qua uitmesten en voeren geen probleem maar ik voel me er wel slecht bij als ik niet kom. Zou een verzorgster een goed plan zijn? Ik wil geen bijrijdster, dus alleen iemand die komt poetsen of grondwerken oid, denken jullie dat ik daar iemand voor kan vinden?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:42

Ik heb ook een verzorgster en ben er erg blij mee.
Ze doet wel grondwerk, foto's maken, wandelen en longeren.

Mijn verzorgster is Aims hier op bokt, ze is het gaan doen nadat ze een (zeer goed gelukte) foto shoot heeft gedaan van Smartie.
Haar verzorg pony was ivm omstandigheden verhuisd en toen heb ik haar gevraagd.

Nu gaat Smartie deze zomer verhuizen, ze komt dan aan huis te staan. We hebben een boederij in Duitsland op het oog. Ik hoop dat Aims dan af en toe op bezoek komt.

Toch heb ik voor mijzelf het gevoel dat ik elke dag even langs moet

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:35

Smartie2004 schreef:
Ik heb ook een verzorgster en ben er erg blij mee.
Ze doet wel grondwerk, foto's maken, wandelen en longeren.

Mijn verzorgster is Aims hier op bokt, ze is het gaan doen nadat ze een (zeer goed gelukte) foto shoot heeft gedaan van Smartie.
Haar verzorg pony was ivm omstandigheden verhuisd en toen heb ik haar gevraagd.

Nu gaat Smartie deze zomer verhuizen, ze komt dan aan huis te staan. We hebben een boederij in Duitsland op het oog. Ik hoop dat Aims dan af en toe op bezoek komt.

Toch heb ik voor mijzelf het gevoel dat ik elke dag even langs moet

Een boerderij in duitsland! Dat wil ik ook! Als ik ankie aan huis zou hebben staan, zou ik geen verzorgster willen, want dan zou ik haar toch elke dag zien. Maar ze staat straks 7 km verderop, en ik zou het gewoon wel fijn vinden als ze elke dag aandacht krijgt, en even gecontroleerd wordt. Maar jij kende je verzorgster dus al? Dat scheelt wel een hoop, als je een advertentie zet moet je maar afwachten wat voor iemand het is en of diegene over enige vorm van gezond verstand beschikt :+ Ik moet er bv niet aan denken dat ze met ankie op de weg gaan wandelen, en ankie zich los trekt en voor een auto komt oid.... Of ben ik nou aan het doemdenken? :P

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:02

Ik had eerst een advertentie gezet op MP. Wel reacties opgehad, er is zelfs nog iemand wezen proefrijden.
Ik vond het verschrikkelijk en was ook erg blij met de reactie dat ze het niet wilde, Smartie was te jong en ze wilde haar niet verpesten.
Dat was voor mij het moment om geen bijrijdster te nemen, dan maar een dag stilstaan of een keer longeren.
Amy had alleen de fotoshoot gedaan, ze zocht toen modellen.

Smartie staat ook op een stal waar controle is, als er iets niet goed is wordt ik meteen gebeld of er wordt direct actie ondernemen. Ik kan rustig een dag niet komen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:13

Ankie staat straks niet echt op een pensionstal, maar in een wei met 2 schuilstallen. Er komt wel minimaal 2 keer per dag iemand kijken, maar er is dus niet permanent toezicht.

Als ik iemand zoek voor ankie is dat ook niet omdat ankie beweging nodig heeft, juist niet. Ik heb liever dat ze niet te veel doet aangezien ze straks pas 4 wordt. Maar ik zou het gewoon fijn vinden als iemand haar komt poetsen en aandacht geeft als ik zelf niet kan ;)
Maar ik kan me dus eigenlijk bijna niet voorstellen dat ik iemand kan vinden die wel wil poetsen maar niet wil rijden :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:25

Madeira_ schreef:
@Hinke, 2e hoofdstel van je plaatje heb ik :P

Oh echt? Is het zacht leer?

muppetmayo schreef:
Daimy is weer veilig en heel thuis uit de kliniek :+
Meneer liep spontaan goed he.. Niet kreupel, niks! Voor de zekerheid toch maar foto's gemaakt achter van sprong en knie, om evt spat uit te sluiten. Foto's waren helemaal perfect :)
Het vermoeden is dat hij zich enorm verstapt heeft, in combinatie met dunne zolen. Hij vond toch zijn zolen wat dun, maar het heeft nu (nog) geen zin om hem op ijzers te zetten vond hij. Dat is het enige wat hij heeft kunnen vinden eigenlijk!
Ze vonden hem een super knappe mooie haflinger, en vonden hem echt geweldig lopen. Was echt trots op mn mannetje hihi. Heb meerdere complimenten gehad over hem :)
Meneer was echt nergens van onder de indruk! Super poownie :D
Nu voor de zekerheid nog 2 weekjes rust, en dan weer lekker beginnen :)

Euhhh hij heeft dus helemaal niks?! Heb je al die moeite voor niks gedaan! Noujah nu weet je het in ieder geval zeker.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:32

Hinke, ik vind van wel. Eerste keer is leer vaak wel even stroef, maar ik heb het nog nooit ingevet en het gaat nu met gemak erin. Foto's staan wel in mijn profiel met dat hoofdstel geloof ik :j