[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:38

Mandarijn schreef:
Vraagje tussendoor: Zouden jullie het een probleem vinden als je stal ineens je paard van box heeft gewisseld zonder het te melden?

Groot probleem nee, maar netjes vind ik het niet. Ligt er ook beetje hoe en wat. Paard moet er zeker niet op achteruit gaan. En als tijdelijk is ook geen probleem. Maar ik zou wel bij de staleigenaar melden dat ik bij volgende keer graag eerst even vermeld zou kunnen worden.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:45

Mandarijn schreef:
Vraagje tussendoor: Zouden jullie het een probleem vinden als je stal ineens je paard van box heeft gewisseld zonder het te melden?

Zeker ik en mijn paard zijn nogal "autistisch". Idd mag er zeker niet op achteruit gaan maar nog ik zou er niet blij mee zijn..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:23

Wat staat ze statig op die foto Ninke :D Goed dat je hebt doorgezet en dat het uiteindelijk ook gelukt is!

Welkom Lisa :wave: Ik ben wel benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst!

Nou, 'probleem' is misschien een groot woord, maar ik zou er niet blij van worden Claudia. Het is toch een omschakeling voor je paard en ik vind het dan ook wel netjes als er van tevoren even overlegd zou worden.

Sorry voor dit onderwerp, maar ik heb toen straks geprobeerd om Wes' koker schoon te maken :+ Stalgenootje was ermee bezig bij haar pony en die vond het heerlijk. Wes was echter not amused := Hij probeerde er echt met zijn achterbeen naar te trappen. Uiteindelijk is het toch gelukt om was korstjes los te krijgen, maar er zit nog veel meer. Ik vind het echt een vreselijk klusje, maar misschien moet ik het toch maar wat vaker proberen, zodat hij er aan went en het wel toelaat. Zijn er meer mensen hier die het bij hun ruin/hengst doen? Iemand tips? :')

Anoniem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:30

Ik zou er niet blij mee zijn!! Ik kon door omstandigheden 3 dagen niet naar stal & tref me paard met een verbrande neus waar van ik ook vind dat ze het kunnen melden... Of je treft Kalfjes in je stal....

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:10

Haha die opmerkingen over jullie haflingers.. Sommige mensen... :+

Thanks Tamara! Ze wordt over 18 dagen ongeveer gescand :j
Leuke foto's :D

Ooh oké Esther. Veel haflinger (andere rassen ook trouwens) zijn nu natuurlijk wel wat dikker met het nieuwe gras... Is er zo weer af! :)

Leuke foto Ninke! Fijn dat ze wel braaf was :)

Welkom Lisa!

Ik zou het iig niet netjes vinden Claudia... Dat zijn toch wel dingen wat even overlegd moet worden imo..

Haha Tamara, nee helaas, ik heb een merrie :+

------------

Ik heb net mijn nieuwe pad gepast, hij staat echt leuk vind ik! :D Alleen moet mijn lesgeefster nog even kijken of hij niet te breed is voor mijn zadel, maar volgens mij is 'ie wel goed :))
Afbeelding

En morgen komt Jody weer naar huis! :D :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:14

Staat mooi! Blauw staat altijd mooi op Blondies. :)

Ja, probleem was het verkeerde woord. Ti's meer een principe kwestie, ik vind dat je dat of overlegd of in ieder geval even meld met het hoe wat waar waarom erbij.
Ik hoorde nu stalgenoten al zelf een verhaal verzinnen namelijk.
Zaterdag was ik op stal en stond ze gewoon in haar eigen stal en vanmiddag was ik er weer en stond ze in een andere (naambordje ook gewisseld). Wist nergens van, kon ook niemand van stal vinden dus weet nog steeds niet waarom ie ergens anders moet staan.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:17

ApolloPaard schreef:
Ik zou er niet blij mee zijn!! Ik kon door omstandigheden 3 dagen niet naar stal & tref me paard met een verbrande neus waar van ik ook vind dat ze het kunnen melden... Of je treft Kalfjes in je stal....

Dat heb ik op m'n oude stal ook gehad inderdaad... Mijn Shetlander staat daar nog, maar op die stal kwam je toendertijd zo een week niemand tegen (weinig pensionklanten) en dan sprak ik de boer een keer weer, zei ie doodleuk: "Oh ja, die Shetlander van jou, dacht laatst dat ie koliek had, had nog bijna de dierenarts gebeld, maar ach." Was in een week dat ik op vakantie was. En dat vertelde ie me een paar weken later. :7

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:40

Zou het ook wel niet zo leuk vinden .. Zou het niet erg vinden maar ze mogen je er toch eerst over aanspreken :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:42

Die pad staat haar echt goed charlotte ! :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:43

Thanks! Blauw staat altijd wel gaaf ja. Ik wilde al heel lang een blauwe :)

Ooh, lekker dan Claudia... Ben wel blij dat de staleigenaresse bij ons heel oplettend is wat koliek etc betrefd... Voor hetzelfde geld is het een keer goed fout, moet je er toch ook niet aan denken dat de staleigenaar iets heeft van: 'ach, het zal wel goed gaan' :\

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:44

Close up :)

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 2 baby's :D

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:01

Leuke foto's!
Gaaf hoofdstel.

Ja inderdaad, wat dat betreft ben ik blij dat ik nu op een manege sta waar ze goed opletten en je niet voor gek verklaren bwvs als je bij twijfel misschien een keer extra de DA zou bellen.
M'n oude stal was ook prima, zijn hele lieve mensen en dat boertje leeft voor z'n paarden, maar wel die ouderwetse boerse manier van omgang met beesten zeg maar. :))

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:21

Met stal wisselen wel eens gehad, vond het een beetje irritant maargoed niets over gezegd verder.
Tamara, bij dutchie nu een keer geprobeerd en dat was niet echt een succes :+
Pad staat gaaf charlotte!
Hier letten ze gelukkig wel erg goed op dutchie zijn gezondheid.
Leuke foto's Lara! Vind Tara altijd zo mooi chique

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:48

Mooi pad zag ik.

En ff over koker schoonmaken. Ik doe t nooit mijn hafje vind t ook niet leuk. Heel soms doe ik de slang in de koker. Maar daar blijft t bij. Konstant schoonmaken is niet goed voor de bacteriën die daar horen te leven. Zolang mijn paard geen dikke koker heeft blijf ik er van af.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:25

Dankje mignonne !

Ik haal wel om de zoveel tijd de korsten er af bij Tara :)

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:53

:wave: Ik had me al eerder gemeld en meegekletst maar 100 pagina's bijlezen is me net iets te veel :+
Ben ik nog wel welkom? O:)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:23

Westhof schreef:
Sorry voor dit onderwerp, maar ik heb toen straks geprobeerd om Wes' koker schoon te maken :+ Stalgenootje was ermee bezig bij haar pony en die vond het heerlijk. Wes was echter not amused := Hij probeerde er echt met zijn achterbeen naar te trappen. Uiteindelijk is het toch gelukt om was korstjes los te krijgen, maar er zit nog veel meer. Ik vind het echt een vreselijk klusje, maar misschien moet ik het toch maar wat vaker proberen, zodat hij er aan went en het wel toelaat. Zijn er meer mensen hier die het bij hun ruin/hengst doen? Iemand tips? :')

ik was norwins koker ook bijna nooit:
plutolover schreef:
En ff over koker schoonmaken. Ik doe t nooit mijn hafje vind t ook niet leuk. Heel soms doe ik de slang in de koker. Maar daar blijft t bij. Konstant schoonmaken is niet goed voor de bacteriën die daar horen te leven. Zolang mijn paard geen dikke koker heeft blijf ik er van af.

hier hetzelfde :j

Char_lotte schreef:
Ik heb net mijn nieuwe pad gepast, hij staat echt leuk vind ik! :D Alleen moet mijn lesgeefster nog even kijken of hij niet te breed is voor mijn zadel, maar volgens mij is 'ie wel goed :))
[ Afbeelding ]

En morgen komt Jody weer naar huis! :D :D

hij is leuk <3 erg mooi blauw! en je paard ook jeetje die manen <3

xLaraaj schreef:
Close up :)

[ [url=m/SbRyNP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kZuk6D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn 2 baby's :D

[ [url=m/DBGskB.jpg]Afbeelding[/url] ]

prachtig! Paard en hoofdstel! Ik vind je haf echt een lief hoofdje hebben <3

Rofah schreef:
:wave: Ik had me al eerder gemeld en meegekletst maar 100 pagina's bijlezen is me net iets te veel :+

wat mij betreft tuurlijk :) ! Welkom terug! Ik ben er zelf nog niet heel lang dus foto van je haffie ;)??

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:46

Rofah schreef:

:wave: Hoe is het met Alfa? :)

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:34

Uiteraard heb ik een foto van mijn haf;
Afbeelding
Zijn buik lijkt echt giga op de foto maar dat komt door een ongelukkige positie :=

Alfa doet het super, nog geen seconde spijt gehad dat ik hem gekocht heb <3
Ik geef nu zelfs af en toe les met hem, tis zo'n vreselijke goedzak dat een meisje van 5 hem zelfstandig kan rondsturen terwijl ze niet eens met haar benen bij z'n buik komt :+

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:24

Pad staat haar inderdaad erg goed Charlotte! Ik vind blauw ook heel mooi staan op Haflingers :D

Raar verhaal Claudia. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid?

Leuke foto's Lara :)

Hier ook een stal waar heel goed op de paarden wordt gelet gelukkig :D

Hoi Rofah! Wat fijn dat het zo goed gaat met Alfa :)

Ik heb net de uitslag van mijn laatste twee tentamens gehad en ook die heb ik gehaald. Eerste studiejaar afgesloten met 60/60 studiepunten *\o/* Helaas doen ze bij ons niet aan een propedeuse, maar het komt op hetzelfde neer. Vanaf nu kan ik dus ook echt officieel vakantie gaan vieren :D

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:01

Ik zou het niet heel fijn vinden als me paard openen is verplaats zonder mij dat te laten weten..
Nu heb ik dat probleem zelf niet want mijn paarden staan aan huis dus dat is wel fijn :)

Hele leuke pad Charlotte en hij staat je haf ook goed !

Hele leuke foto's lara

Leuke haf rofah! En denk dat je gewoon nog welkom bent ;)

Westhof super fijn voor je dat je alle punten gehaald hebt dan kan je nu idd gewoon lekker vakantie vieren :)

Vandaag ben ik weer ff bij me haf geweest en hij gaat enorm vooruit van eerst alleen een in de logeercirkel erop kunnen kon Alex (die beleerd hem) nu gewoon vana de logeercirkel zo naar de buitenbaan stappen terwijl die erop zat (er ligt op die weg er naar toe alleen maar zand ;) )
En in de buitenbaan was die ook super braaf! Ze vond alleen de spiegels nogal eng :')

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:59

Tamara/Wes, Gaaf dekje!
En lekker genieten van je vakantie!
Fijn dat Wes zo braaf was, en leuke foto's weer.
Fijn dat je alles gehaald hebt!
Juliette, Mooie bijleespost!
Fijn dat het rijden zo goed gaat.
En mooi dekje.
Mignonne, Hoe ging jouw toetsweek?
En in Lissabon is het zeker mooi weer, het is daar 24 graden en warmer *\o/* .
En nog gefeliciteerd met Dutchie :) .
Leuke foto van het springen!
Romy, Wat goed zeg! Gefeliciteerd met je wp'en!
Ninke, GEFELICITEERD NOG *\o/*
Grappig dat jouw haflinger niet lekker zit zonder zadel, Heidie zit echt heerlijk!
Leuk zo'n behendigheidsparcours.
Esther, Leuke haf heb je!
Fijn dat het zo goed gaat.
Claudia, Leuke foto van Spook :). Heidie kan ook zo heerlijk gaan liggen rollen :') .
Hahah, sommige mensen :') .
Nog even over je vraag over het stal verwisselen. Ik ben zelf nooit zo moeilijk, maar t is wel fijn als zo iets even gemeld wordt. Bij ons wordt er altijd gevraagd of je ook naar een andere stal wilt verhuizen omdat deze bijvoorbeeld groter is, verder staan onze paarden altijd wel op dezelfde plek :). Bij ons letten ze ook altijd goed op, maar ik sta op een manege, dus dan wordt iets al snel opgemerkt. Maar is toch fijn!
Charlotte, Spanneeendd! Ik ben benieuwd.
Mooie pad.
Lisa, Welkom!
Lara, Leuke foto's !
Rofah, Fijn dat het zo goed gaat, en heerlijk ook dat ie zo betrouwbaar is <3

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:08

Ik heb vrijdag met het warme weer lekker een klein rondje bos gedaan met Heidie. Zaterdag dressuur gereden. Ging best goed, want de week ervoor ging het nergens over :Y) . En maandag en dinsdag lekker met de les naar buiten geweest. Gisteren kwamen we een kraan met kar tegen, was heeeeeel eng :') . En dan te bedenken dat ze eerst echt niks eng vond...
Ook is ze met rijden iets vervelend. Ze wil nog wel eens struikelen, ben al een aantal keer 'over de kop' gegaan met één keer een hersenschudding tot gevolg -O- . Maar nu heeft mevrouw iets nieuws bedacht, en dat is elke keer als ik aanspoor, stuur of rem duwt ze dr neus naar voren en vergeet ze dr voorbenen op te tillen... Dus we moeten even zien hoe we dit nu weer gaan oplossen :D . Als iemand dit herkent en tips heeft, let me know!
In ieder geval even twee fotootjes

Afbeelding

Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:52

Wauw alfa is mooi!! Welkom terug :)
Gefeliciteerd Tamara!!! Moet fijn voelen :D
Ahh mooie heidi!

Ik heb dus vanaf vandaag toetsweek maar ik baal ontzettend. Werd vandaag tijdens een tentamen echt ontzettend beroerd dus heb m niet kunnen afmaken, en mis nóg 2 toetsen vandaag..... heerlijk :( kan ik dus weer gaan inhalen.....
Werd ook gebeld, Dutchie was over de draad gesprongen, mn springkampioen :+

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:02

Ah balen Mignonne.... Beterschap!
Hahaha die Dutchie :P