[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 03:09

Wauw, gaaf die hengst!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:20

Veulentjes <3

Mooi setje, ik ben benieuwd hoe die op Wes staat :))

Apollopaard, dat is wel erg vervelend! Is een graasmasker geen optie zodat hij minder gras binnen krijgt?

Ik ben dus Ninke en in augustus wordt ik 17, donderdag hoor ik of ik mijn havo diploma gehaald heb of niet %)
Ik heb Sieta eind juli een jaar en geniet nog steeds (bijna) elke dag van haar, ze heeft zo haar buien haha.
Tja, eigenlijk zijn we erg veelzijdig we crossen een beetje rond door het bos, dressuur, (heel soms) lange lijnen, longeren, springen, wandelen, freestylen en ik wil vrijheidsdressuur gaan doen met haar, erg lastig want mevrouw heeft alleen interesse in eten :+
Met name springen vinden we erg leuk en ze zet zich dan altijd voor de volle 100% in :))
Dressuur gaat wat minder, ze gaat uit zichzelf erg hard en zodra ze opgevangen wordt gaat ze met haar hoofd zwaaien. Zodra je een zachte beenhulp geeft schrikt ze zich rot en begint ze weer te rennen, maarja we hebben geen haast!

Afbeelding
Afbeelding

Edit: Mijn springhouding is slecht, wordt aan gewerkt haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:45

Vanaf pagina 289 bijgelezen
Westhof: wat een leuk filmpje
RomySmink: leuke foto’s van Norwin, echt nog zo puppypaard

Pagina 290
xLaraaj: gaaf setje en wat kan jou paardje mooi lopen.
Westhof: gaaf setje heb je besteld zeg!! Ik koop laatste tijd geen setjes meer
Mandarijn: leuk springen, moet ik ook weer eens gaan doen met stanley.
Ninke: Knappe haflinger!! En Welkom! *\o/*
Char_lotte: leuk dat jo gedekt wordt, door zo knappe vent. Hopelijk komt er een leuk veulen uit, en gaat de zwangerschap goed. <3

Zo nu even update overmijzelf.
Vorige week les gehad met stanley dit ging super lekker we zijn nu voor de L2 aan het oefenen, daarin wil ik in september mee starten. Ben op moment druk bezig met verhuizen dus staat meneer op een laag pitje, morgen ga ik hem longeren en donderdag ga ik op rit. Vrijdag moet ik even kijken wat ik met hem gaat doen, ivm dat het ook warm weer is, en ik in moet gaan pakken en spullen moet verhuizen. Zaterdag doet mijn bijdrijdster hem, Daarna ben ik 2 weken op vakantie, geen idee of ik hem dan ga rijden miss wel miss niet, hij staat 24/7 buiten dus dat is sueper fijn en komt nikst te kort. Hij kan zelf bepalen wanneer hij wilt eten enz.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:45

Gigi is ook van mijn lesgeefster ja :))

Spannend Ninke, gingen je examens wel goed voor je gevoel? :)
Leuke foto's! Lekker veelzijdig paard dus :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:37

Gave combi!!!
Ah lieve haf Ninke!! succes met je uitslag :)

Vandaag een klein sprongetje gewaagt :D Ga zo even de foto's bekijken

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:02

Zo dan, ik kom ook weer eens om het hoekje kijken :Y) . Ik lees altijd mee, maar vergeet nog wel eens te reageren, maar nu heb ik even tijd!
Iedereen bedankt voor de complimenten over mn wedstrijd nog!

Claudia, Fijn dat het rijden met Spook goed gaat! Ondanks het Bambi-op-het-ijs idee _/-\o_ .
Stukje uit het filmpje ziet er ook goed uit.
Lachen he, sommige mensen in het bos. Volgens mij zijn zulke mensen meestal bang voor paarden :P .
Leuk dat je even gehuppeld hebt :D

Charlotte, Nee ik doe havo 4 :).
Leuke foto's van Lola met babyyyy!
En die foto met het water O:)
Spannend zeg! Ik ben benieuwd

Een veulentje lijkt me ook zo leuk! Maar eerst laat ik het nog maar bij het idee ;) .

Romy, Het friezen weekend ziet er gezellig uit!
Lachen die foto's van Norwin en jou!

Willeke, 10 jaar, das al lang! Nog gefeliciteerd.
Veel plezier alvast met de rit.

Tamara/Wes, Leuk dat de bosrit goed ging. En leuk filmpje!
Heb je de foto's al? :x O:)
Balen dat je EJ niks vond...
Lieve foto weer van Wes <3
Leuk setje!

Lara, Het rijden ziet er goed uit!

Ninke, Welkomm *\o/* . Wat een lieve haf!
Succes met het wachten! -:)

Mignonne, Leuk dat je gesprongen hebt! Ging het goed?

Ik ga ook eens een mailtje wagen, misschien zijn er ergens ook nog wel foto's van Heidie als veulen :)) .

Hier gaat het allemaal prima. Het is even druk met de laatste weken school. Zit nu in een toetsweek, maar heb niet zoveel toetsen dus valt reuze mee. Nog 2 weken, en daarna met school naar Lissabon *\o/* , en dan lekker vakantie. Dus genoeg om naar uit te kijken.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:48

Leuk hoor Claudia! Springen lijkt mij ook erg gaaf om te doen, maar ik weet niet of ik dat wel aandurf :P

Wat leuk Charlotte! Leuke combinatie ook. Hopelijk volgend jaar een veulentje in de wei :D

Spannend hoor Ninke! Heel veel succes met je uitslag alvast +:)+ Jouw pony klinkt als een kopie van de mijne... buien hebben, hard willen gaan... :+

Wat leuk dat je L2 gaat starten Willeke. Waar ga je heen op vakantie? Lekker even ertussen uit.

Gaaf Mignonne. Ben benieuwd naar foto's!

Hoi Christa :D Wat fijn dat school er weer bijna op zit. Nog even deze toetsweek volhouden en daarna naar Lissabon :D

Mijn setje is binnen *\o/* Meteen even gepast natuurlijk. Dekje maat cob valt wel wat kleiner dan verwacht, maar ik ga hem niet omruilen voor een full. Dan is vaak zijn hele rug weer bedekt en dat vind ik ook niet mooi. Kleur vind ik in ieder geval heel gaaf staan.
Afbeelding

Afbeelding

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:13

He bah, had een hele bijleespost gemaakt, druk ik per ongeluk op een pijltje, hele post weg. ^)
Opnieuw dan maar :')

Pagina 286:
Tamara: Haha! :')
Mandarijn: Gaaf hoofdstel!

Pagina 287:

Tamara: Wat leuk dat je contact hebt met de fokker! Ben benieuwd :D
Tamara: Ziet er leuk uit, ik kan me voorstellen dat het koud was!
Mandarijn: Wauw! Je had echt een hele gave Haf <3 Maar Spook is zelf ook zo leuk <3
Mignonne: 225 punten! Zo he, dat hebben jullie goed gedaan! Nevado pakt ook altijd alles met z'n mond :+
Tamara: Ik vind zijn manen al best lang, ziet er goed uit :)
Christa: Netjes, ziet er goed uit :)
Mandarijn: Fijn dat het rijden goed ging!
Charlotte: Leuke foto :j
Mandarijn: Ach wat een lieve foto van je oude Haffie <3

Pagina 288:
Romy: Ziet er gezellig uit :D
plutolover: 10 jaar al! Zo he, dat is al lang. Gefeliciteerd *\o/*

Pagina 289:
Tamara: Nette bijleespost, en wat fijn dat het goed ging :D
Mandarijn: Ziet er netjes uit! Knappe pony <3
Romy: Wat leuk om die foto's te zien!
Tamara: Ik ben benieuwd naar de foto's :D

Pagina 290:
Charlotte: Wat had Lola een lief veulentje! <3
Lara: Ziet er netjes uit :)
Mignonne: Fijn dat je nog net op tijd was met rijden! Was wel heel warm ja.
Tamara: Jammer dat het zo duur was, maar fijn dat je uiteindelijk toch nog bent geslaagd. :) En wat heeft Wes toch een leuk koppie, ik vind hem zo leuk! <3
Mandarijn: Lekker even afgekoeld dus :j
Tamara: Oooh wat een mooie set!
Ninke: Welkom! :D Wat heb je een leuke Haf :)
Mandarijn: Leuk! Ging het goed?
Charlotte: Spannend :D En wat een prachtige combinatie! Ben benieuwd :)

Pagina 291:
Ninke: Ziet er leuk uit :)
plutolover: Lekker dat hij 24/7 buiten staat :)
Tamara: Setje staat hem echt tof!

Zo he he, eindelijk klaar. Ben een tijdje niet zo actief geweest op Bokt, had het erg druk. Ik ga vrijdag namelijk naar Oerol, volgende week proefwerkweek en natuurlijk Nevado.

Vrijdag toen het zo warm was had ik heel rustig aan gedaan, alles met een los teugeltje. En uiteindelijk nog even zonder zadel, hij zit zo lekker!
Mijn dekje was binnengekomen, dus ik had hem gister opgehaald. Hij is zo leuk!
Ik had gisteren ook les, het ging echt goed! Ik kreeg complimenten van mijn instructrice dat het al zo goed ging, was leuk om te horen :D
Ik merk zelf ook dat het veel beter gaat. Ik rijd niet meer met elastiek, ik heb het idee dat die hem heel erg in de krul trekt, dat vind ik heel vervelend.
Nevado staat nu ook lekker 24/7 in de wei, ik merk echt aan hem dat hij had fijn vind, hij zit zo lekker in z'n vel! (toen hij in de manege lessen liep, kwam hij alleen op zondag in de wei) Hij moet wel een graaskorf, omdat hij anders echt veel te dik word.
Alles gaat gewoon veel beter, ik ken steeds meer mensen op de manege, waardoor het voor mij ook veel gezelliger is.

Hier een foto van het dekje, ik zal vanmiddag nog even een betere foto maken. :)
Afbeelding

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:40

Mooie bijleespost Christa!! Ben benieuwd of je foto's kan krijgen. Succes met je toetsweek!! Hier ook nog 2 weekjes waarvan 1 toetsweek !!!! Lissabon mmmm lekker warm??

Gaaf setje, staat m prachtig!!

Wauw mooie bijleespost juliette!
Mooi dekje ook rn fijn dat het beter gaat!

Dutchie is vandaag 4 jaar geworden!!!! *\o/*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:35

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:52

Mooie bijleespost Juliëtte! Wat fijn dat het zo goed gaat :) Het dekje staat ook erg mooi!

Gefeliciteerd Mignonne *\o/*

Wauw, die is inderdaad wel heel gaaf Claudia :~ Dat heb ik nou met rodblakke Fjorden. Die mogen hier ook zonder strikje worden afgeleverd :j Misschien ooit... als Wes een opaatje is, want voorlopig heb ik mijn handen wel vol aan hem :))

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:40

Jeetje ik heb wat gemist!
Sorry als ik niet overal op antwoord!
xLaraaj schreef:
[ [url=m/RyTT8l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7IdcWx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dIClj0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hGuk2F.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooie haf!!
Char_lotte schreef:
Leuk collage Romy! Wat is 'ie veranderd joh, hij is nu veel knapper <3

Viool dr fokker heeft helaas geen foto's meer.. Hij kon zich haar nog wel goed herinneren dus dat is wel leuk!
Laatst heb ik ook nog een pb gehad van iemand bij wie Lola jaren geleden op stal stond. Echt superleuk, ook een heleboel foto's gekregen van Lola met veulie :))

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Lola heeft ook vrij gehad, wel lekker even haar onder de kraan gezet, vond ze heerlijk!
[ Afbeelding ]
:+

Dankjewel :D!
O wat een lieve foto's !! Erg knap paard! en die veulentjes <3
NinkeG schreef:
Zou ik hier ook mogen meekletsen? Ik lees al een tijdje mee :o
Ik heb ook Haflingermerrie, dit jaar 7 en ze heet Sieta (van Hackfort)
Ik zie hier allemaal veulenfoto's voorbijkomen en foto's van eerdere eigenaren, ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar wat haar verleden is.
Het enige wat ik weet is dat ze bij haar fokker een veulen heeft gekregen, daarna ingereden is op een springstal/manege en toen kwam ze bij mij :j

Welkom *\o/* en wat een knappe haf heb je !
Duimen dat je je havo hebt gehaald!!

Mandarijn schreef:
Spook en ik hebben gesprongen :D ... gehuppeld. Want ik durf niet zo goed. :')

[ [url=m/fk0Tpk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

[ [url=m/YLLbmb.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een leukerd heb je toch <3 springen is oefenen haha ik vond t eerst ook spannend nu springen we met gemak 80 cm en hoger

Char_lotte schreef:
Gigi is van het weekend geïnsemineerd *\o/* nu veeeeel te lang wachten op de echo (24 juni) en dan hopen op een knap en gezond merrieveulentje :D :D
Jody mag waarschijnlijk volgende week naar de hengst!

Zo spannend en leuk, ben zo benieuwd wat eruit komt!! :D

O spannend!!! En wat een hengst <3 <3 <3 <3

plutolover schreef:
Zo nu even update overmijzelf.
Vorige week les gehad met stanley dit ging super lekker we zijn nu voor de L2 aan het oefenen, daarin wil ik in september mee starten. Ben op moment druk bezig met verhuizen dus staat meneer op een laag pitje, morgen ga ik hem longeren en donderdag ga ik op rit. Vrijdag moet ik even kijken wat ik met hem gaat doen, ivm dat het ook warm weer is, en ik in moet gaan pakken en spullen moet verhuizen. Zaterdag doet mijn bijdrijdster hem, Daarna ben ik 2 weken op vakantie, geen idee of ik hem dan ga rijden miss wel miss niet, hij staat 24/7 buiten dus dat is sueper fijn en komt nikst te kort. Hij kan zelf bepalen wanneer hij wilt eten enz.

Goed bezig! Veel plezier alvast op vakantie :) Waar naar toe?

cheidie schreef:
Hier gaat het allemaal prima. Het is even druk met de laatste weken school. Zit nu in een toetsweek, maar heb niet zoveel toetsen dus valt reuze mee. Nog 2 weken, en daarna met school naar Lissabon *\o/* , en dan lekker vakantie. Dus genoeg om naar uit te kijken.

Succes met de toetsen! en veel plezier alvast in Lissabon *\o/*

Westhof schreef:
Mijn setje is binnen *\o/* Meteen even gepast natuurlijk. Dekje maat cob valt wel wat kleiner dan verwacht, maar ik ga hem niet omruilen voor een full. Dan is vaak zijn hele rug weer bedekt en dat vind ik ook niet mooi. Kleur vind ik in ieder geval heel gaaf staan.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wat een mooie kleur ! Mooi setje!

Juliette schreef:
Zo he he, eindelijk klaar. Ben een tijdje niet zo actief geweest op Bokt, had het erg druk. Ik ga vrijdag namelijk naar Oerol, volgende week proefwerkweek en natuurlijk Nevado.

Vrijdag toen het zo warm was had ik heel rustig aan gedaan, alles met een los teugeltje. En uiteindelijk nog even zonder zadel, hij zit zo lekker!
Mijn dekje was binnengekomen, dus ik had hem gister opgehaald. Hij is zo leuk!
Ik had gisteren ook les, het ging echt goed! Ik kreeg complimenten van mijn instructrice dat het al zo goed ging, was leuk om te horen :D
Ik merk zelf ook dat het veel beter gaat. Ik rijd niet meer met elastiek, ik heb het idee dat die hem heel erg in de krul trekt, dat vind ik heel vervelend.
Nevado staat nu ook lekker 24/7 in de wei, ik merk echt aan hem dat hij had fijn vind, hij zit zo lekker in z'n vel! (toen hij in de manege lessen liep, kwam hij alleen op zondag in de wei) Hij moet wel een graaskorf, omdat hij anders echt veel te dik word.
Alles gaat gewoon veel beter, ik ken steeds meer mensen op de manege, waardoor het voor mij ook veel gezelliger is.

Hier een foto van het dekje, ik zal vanmiddag nog even een betere foto maken. :)
[ Afbeelding ]

goeie bijlees! _/-\o_
Wat fijn dat de les zo goed ging!!
En altijd fijn dat je je goed voelt op de plek waar je pony staat :).
Mooi dekje! !

mignonne2403 schreef:
Dutchie is vandaag 4 jaar geworden!!!! *\o/*

Gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Mandarijn schreef:
Oh, ik vind Spook superleuk, maar deze wil ik er best bij hoor, hoeft geen strikje om. :~ <3
http://www.bokt.nl/markt/ad/222986/supe ... gst-7-jaar

inderdaad <3
Dat vind ik nou van deze: Afbeelding

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:43

Afgelopen zondag wedstrijd met Norwin gehad onze tweede wedstrijd spannend dus. De eerste 10 mei ging echt super toen waren we eerste geworden maar boven alle verwachtingen afgelopen zondag weer 1ste geworden en de andere proef 2de :o!! en twee winstpunten binnen. 28 juni weer wedstrijd :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:15

Oehhh wauw!!!
Wauw gefeliciteerd Romy!!! Norwin is ook een echte knappert :D Mooie bijleespost trouwens!!

Baalde zo, gister van stal weggegaan om 7 uur, en ik zag al dat een merrie op 'knappen' stond, half uur later is ie dus geboren.....
Van gister springen Afbeelding
En vandaag zn verjaardag gevierd met veel lekkers! Appelstroop vond hij wat vreemd :')
Afbeelding

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:22

mignonne2403 schreef:
Oehhh wauw!!!
Wauw gefeliciteerd Romy!!! Norwin is ook een echte knappert :D Mooie bijleespost trouwens!!

Baalde zo, gister van stal weggegaan om 7 uur, en ik zag al dat een merrie op 'knappen' stond, half uur later is ie dus geboren.....
Van gister springen [ Afbeelding ]
En vandaag zn verjaardag gevierd met veel lekkers! Appelstroop vond hij wat vreemd :')
[ Afbeelding ]

dankjewel! 8-)

Oe veulens :)! heb 1 x gezien zo'n geboorte was heel apart..
Mooie springfoto! hahah leuke foto collage :j

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:37

Bedankt! Iemand hier met franse kennis die weet wat Haflinger in het frans is ? :+

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:23

Goedemorgen meiden ik zal zo even bij lees post maken =)

Als eerste Welkom Ninke =)
Leuke haflinger heb je, zit een leuk koppie op =D

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:50

Plutolover, Dankjewel! Fijn dat het rijden goed ging. Succes met de verhuizing en ook fijn dat hij 24/7 buiten staat :)

Char_lotte, Voor mijn gevoel gingen niet al mijn examens goed en ik had ook echt niet het gevoel dat ik ging slagen. Maar ik ben wél geslaagd *\%/*

Mignonne, Leuke springfoto! Ik vind Dutchie zo'n leuk koppie hebben <3
Nog gefeliciteerd met hem Y)(^)

Cheidie, succes met de laatste weekjes voor school, dan kan je daarna lekker gaan genieten :))

Westhof, Ik hoor elke week; wat een lieve/mooie/schattige pony is dat, maar de mensen die haar echt kennen weten dat ze ook wel haar graflinger momenten kan hebben }>
Gaaf setje, staat hem erg leuk :))

Juliette, Heel erg leuk dekje en fijn dat het goed ging in de les! Ik heb ook een aantal keer met elastiek gereden. Sieta wordt dan net een bom die elk moment kan exploderen, dus daar rijd ik ook niet mee..
Fijn dat het beter gaat nu hij de wei op kan, ik merk zelf ook dat sieta gelukkiger is dan. Ook fijn dat het gezelliger is op stal en succes met je toetsweek +:)+

Romy, gefeliciteerd met je prijzen en punten :)

Apollopaard, Dankjewel :)

----
Woensdag met sieta zonder zadel een half uurtje gestapt in het bos, zelfs een stukje kunnen draven zonder vallen. Ze zit echt verschrikkelijk dus ik was erg trots op haar en mezelf haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:33

Ninke ik vind dat jou hafje een super mooi hoofdje heeft! Dat knolletje wat schattig <3

Claudia wrrm vind je springen zo eng? Vind Spook het ook eng of wil die er het liefste over heen vliegen? =)

Mignonne ik ben benieuwd naar je spring foto's =D**ziet er netjes uit toch? als jij en Dutchie er maar plezier in hebben & nog Gefeliciteerd met Dutchie

Cheidie, Juliëtte & Romy wat een super mooi bij leest post, goed bezig geweest!

[***]/wess wat een gaaf setje staat hem ook erg goed die knappe wess!

Ik ben er op het moment niet zo heel veel ben druk druk druk druk met van alles en nog wat doe wel me best om het bij te houden hier & af en toe een bijleestpost te maken =)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:50

Leuk dat je zo relaxed naar her bos kan ninke!

Succes met alles wat je nog moet doen Tamara!
Hier nog anderhalve week en dan klaar!!
Hebben mensen hier eigenlijk eindexamen gedaan??

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:29

Heey

Ik meld me hier ook gezellig!
Vandaag de aanbetaling van mijn nieuwe Haflinger rond gemaakt :)
Ze komt eind deze maand bij mij thuis staan nu staat ze nog even in training ;)
Haar naam is pippi (officieel Saskia (met nog wat erachter))
Ze is 8jaar en wordt nu pas beleerd hiervoor heeft ze altijd op het land gestaan in Duitsland en ze is ook wel wat aan de dikke kant ;)
Maar ik vind het haar wel staan :P

Dit is pippi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@mignonne2403 Wat een leuke Haf heb je en hij springt ook leuk ;)
@Juliette Mooi dekje :)
@Westhof Super leuk setje dat blauw staat je Haf goed :)
@NinkeG Mooie Haf en ook lekker in het water 8-)
@Mandarijn Wow lekkere bos met manen heeft de jouwe <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 07:37

Welkom ester. Wat een mooie haflinger heb jij, en wat fijn dat ze pas op late leeftijd wordt beleerd :-)

Voortdiegene die geslaagd zijn. Gefeliciteerd *\o/*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:29

Welkom!

Volgens mij heb je haar bij Esther en Alex vandaan of niet? De foto's komen me bekend voor. :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:34

Wauw wat een prachtige haflinger zeg!!! Welkom :)