[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala26

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:24

Ja volgend jaar wil ik iig aan bestgaand meedoen, en als we er dan toch heengaan denk ik ook wel aan de premiekeuring.

mmm...alleen om keuringsklaar te maken, of ook om te dekken? hihi

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:24

hehe beide ;)

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:28

Sjelle schreef:
hehe beide ;)

zoo....ken ik goed gokken zeg!
maar dan gaat hij haar ook voorbrengen neem ik aan?

Volgend jaar ook effe fotograaf regelen, met goeie camera die ook binnen ken fotograveren!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:03

geen idee eerst maar eens zien hoe het loopt volgend jaar :D

tess06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:54

ik ga zaterdag ook met mijn 3 jarige merrie naar de haflingerkeuring te hoofddorp. (om uit het veulenstamboek te komen)

Zijn er nog meerdere die gaan? :9

voor mij is het de eerste keer dat ik naar een haflingerkeuring ga..
Dus vandaar een aantal vraagjes.

Waar let de jury op?
Mijn haf heeft 3 weken geleden in het prikkeldraad gezeten, de snee bloedde zo erg dat ze niet wisten waar het zat. Daardoor is de schouder kaalgeschoren zodat ze konden kijken of het gehecht moest worden( gelukkig was dat niet zo :) ) Het gevolg is nu wel dat ze een lichtzwarte plek heeft op haar schouder doordat het geschoren is(onderhoud, begint al weer haar over te groeien). Het wondje is voorderest al weer bijna genezen maar ik vroeg me af of de jury hier je paard op afrekend of dat ze er rekening mee houden dat elk paard wel is een ongelukje heeft?

Sorry voor de vele vragen hoor, maar ik heb er nog meer :+ :oo
Hoor je de sokjes af te knippen en is het gebruikelijk dat je de manen naar één kant toekamt? Zodat de manen dus aan één kant zitten? Wat zijn voorderest nog punten waar de jury op let? En heeft iemand nog tips? (en miss een paar foto's van een eerdere keuring in hoofddorp die ik kan bekijken om te zien hoe het allemaal in zn werk gaat?)

Al vast bedankt *D

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:53

@ tess
Ben ook benieuwd of de jury afrekend op gebeurde ongelukjes!
Mijn merrie heeft ongv 2 jaar terug een vervelend blijvend zichtbaar litteken bij haar hoef opgelopen.

Manen wel naar 1 kant zodat de jury de hals goed kan beoordelen en sokjes eraf is eigen keus, zou het je wel aanraden want het maakt je merrie mooi netjes en staat af. Jury ziet het ook graag.
Baard en oren kun je scheren, en goed wassen deze week zodat de manen en staart super wit zijn.

Vorig jaar was ik op een toiletteeravond/cursus op een haflingerstal en werd verteld dat je het moet zien als een schoonheidswedstrijd.
En ja dat is ook zo.

Veel succes iedereen zaterdag!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:19

Ikzelf heb ook een beetje dezelfde vraag als jij tess06.

Mijn pony heeft een paar kale plekjes op z'n hoofd, en een aantal korsten op z'n lijf, ik hoop dat ze optijd weg gaan, maar ik kamp elke zomer met die kale plekken op z'n hoofd ;(
Ik knip overigens z'n sokjes niet af, vind ik zonde :P
Ik ga ook meer voor de ervaring dan voor de winst ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:35

Zie jullie zaterdag op Hoofddorp.

@ Tess06 en Walandoo
Op pag 1 van dit topic staan veel tips over de keuring.

Zorg dat je op tijd bent, zodat je rustig kunt kijken en je pony eerst kan laten meten.
Voorbereiding: zorg dat je pony goed en rustig stil kan staan, zodat de jury haar goed kan bekijken.
Verder gaat het om de bouw en gangen van de pony, dus een wond kijkt de jury echt wel doorheen. Je wordt beoordeeld op 10 onderdelen via het 100-punten systeem. En minimaal 69 punten betekent opname in het hoofdstamboek en deelname aan de keuring daarna. Dus een 6.9 gemiddeld per onderdeel. Waarbij een 7 voldoende is.

1. type
2 hoofd
3 hals
4 voorhand
5 middenhand
6 achterhand
7 voorbenen
8 achterbenen
9 correctheid van de bewegingen
10 ruimte van de bewegingen

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:42

Hallo allemaal

wij kregen vandaag bericht dat de keuring van aanstaande zaterdag voor haflingers en belgen in rolde (drenthe) wordt verplaatst naar de nieuwe manege in assen langs de A28. Vanwege de slechte weers voorspellingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:59

ooh dat zou heel mooi zijn zeg!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:24

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:15

Hebben er sommige een brief binnen gekregen over de tijden van de keuring hoelaat je aanwezig moet zijn?
Ik ben nog op vakantie vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:19

9:30 begint het ;) en dan is de rest aansluitend

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:46

Namens het secretariaat plaats ik het volgende bericht voor de compleetheid :)

Aan de deelnmers, juryleden, genodigden en andere geïnteresseerden,

Het Bestuur van de KVTH afd. Drenthe heeft n.a.v. de weersvooruitzichten besloten de Centrale Keuring 2009 van a.s. zaterdag 18 juli niet op de gebruikelijke locatie, De Grote Brink in Rolde, te laten plaatsvinden, maar in Assen bij:

Hippisch Centrum Sunrise Stables
Baggelhuizen 2
9405 VD ASSEN
www.sunrise-stables.nl

ROUTEBESCHRIJVING:

Via Afsluitdijk (A7):
Vanaf Amsterdam richting Hoorn/Den Oever over de A7. Bij Den Oever richting Leeuwarden. Vanaf de Afsluitdijk richting Sneek/Heerenveen. Bij Sneek volgt u de A7 richting Heerenveen. Bij Heerenveen volgt u de A7 naar Groningen. Bij Groningen via de A28 richting Zwolle. U neemt afrit 33 (Assen/Smilde). Aan het einde van de afrit neemt u de rontonde voor driekwart richting 'assen centrum'. U gaat bij de verkeerslichten linksaf (Balkenweg). Bij het 3e verkeerslicht gaat u rechtsaf (Europaweg Zuid). U neemt de 1e weg naar rechts (Witterhoofdweg). Vervolgens rijdt u over de A28 heen, aan de rechterkant bevindt zich Sunrise-Stables. U neemt de 1e weg naar rechts (Baggelhuizen).

Via Zwolle (A28):
Bij Zwolle vogt u de A28 richting Groningen. U neemt afrit 33 (Assen/Smilde), aan het einde van de afrit gaat u naar rechts, Bij het 2e verkeerslicht gaat u rechtsaf (Europaweg Zuid). U neemt de 1e weg naar rechts (Witterhoofdweg). Vervolgens rijdt u over de A28 heen, aan de rechterkant bevindt zich Sunrise-Stables. U neemt de 1e weg naar rechts (Baggelhuizen).

Er bestaat voor de deelnemers de mogelijheid om stallen te huren € 20,00 per dag/stal incl. strooisel. Geef uw naam en aantal boxen door aan ondergetekende. Afrekenen op de dag van de keuring bij het Secretariaat. Reserveren van de stallen is noodzakelijk!

Het dagprogramma blijft hetzelfde.

Wij hopen als Bestuur dat u allen a.s. zaterdag een fijne keuringsdag heeft.

Namens het Bestuur KVTH afd. Drenthe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:48

Ben dr wel blij om , de hele dag in de regen in rolde is ook niks dat hadden we vorig jaar ook

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:52

Ja daarom. Ik ben er ook blij mee hoor :D

Vorig jaar waren we net een stel verzopen katten. Nu kunnen de veulens en de paarden zich met een gerust hart laten zien. Gaan ze in de bochten ook niet onderuit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:54

Nou idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:40

Hoe is het met jullie gegaan vandaag :) ?

Bij ons ging het goed :) , Veulenhengstje Alladin had helaas een 2A premie. Maar merrieveulen Damea een 1A en Jaarling Damea ook een 1A en kampioen jaarlingen.
En het belangrijkste waar we voor kwamen :D Hofdame is Ster geworden! :):)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:48

Gefeliciteerd met jullie ster predikaat :)
Ik ben nu bezig met de foto's, die zullen morgen online komen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:02

Oke :j zijn ze een beetje gelukt in de binnenbak :) ? , die van mij niet zo :') maar wat wil je ook met een huis tuin en keuken camera in een donkere bak _O-

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:15

wij waren dan wel met belgen maar horen er ook beetje bij toch?
onze merrie norma van de veldzicht is dag en ere kampioen geworden. bij ons zijn wel foto's gemaakt maar wel met wat betere kamer zijn wel goed gelukt.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:24

Ik mag niet klagen, had slechter resultaat binnen verwacht 's middags :) Ben nu bezig de foto's online te zetten, dus die zullen zo wel op mn site staan :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:31

De foto's staan online op mn site, en hier een foto van de 2 kampioenen :)

Afbeelding

Afbeelding

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:25

Wanneer zijn de keuringen van dit jaar? Kan nl. geen lijstje vinden van dit jaar en om nog 30 pagina's te gaan doorzoeken... O:)

Ik vind die haf van hierboven trouwens wel mooi maar dat grijze en die appels vind ik niet mooi, dat zie je tegenwoordig veel vaker of niet?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:29

wat is nou het verschil tussen een a en een b premie?