Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:59

1e foto; zou hij dorst hebben? Wat een leuke foto. Fralla neemt nooit iets in haar mond(dat niet eetbaar is)

Hej Sabrina, is je paard vrijgelaten uit de gevangenis? ;)

_sab_

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:20

@An: hahaha leuke foto, lekker ondeugend koppie erbij.
@Sandrina: Harry geeft ook de voorkeur aan eetbare dingen, maar als die niet voorhanden zijn neemt hij graag iets anders in zijn mond.
Hihi en ja Harry heeft zijn straf nu wel uitgezeten ;-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:52

_sab_ schreef:
@An: hahaha leuke foto, lekker ondeugend koppie erbij.
@Sandrina: Harry geeft ook de voorkeur aan eetbare dingen, maar als die niet voorhanden zijn neemt hij graag iets anders in zijn mond.
Hihi en ja Harry heeft zijn straf nu wel uitgezeten ;-)

Pfoei! Da;s fijn! En niet nu alsnog in herhaling vallen hè? Maar ja het is en blijft een haflinger..............................

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:07

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:25

Goed gedaan; gebruik maken van een prachtige dag!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:43

@sandrina: ja heerlijk geen mensen tegen komen en ja hier was donderdag ook geen zon.
@an leuke foto met bak in de mond en idd een grote maar stille hint. bij mij pakken ze gerelgeld de voetballen die in de wei liggen in de mond. vooral onze gipsy. speelde van veulen af al heel graag met ballen.
@sabrina: ook bij harry leuke foto.

kim en nelleke
gisteren lekker vrij gehad en vandaag ook. we moesten nog een paar takken uit de bomen zagen die een risico vormden, dus mochten ze even lekker op het gras. en wat hadden ze een haast. in volle galop met z`n 3-en naar de andere wei.daar twee uurtjes gestaan en toen lekker terug om van hooi en oud brood te genieten. vanaf morgen gaan ze bij ons ook de nachten weer de stal in. alles is zover klaar. morgenvroeg op normale tijd van 8uur naar de wei en dan poetsen en rijden.zal wel koud zijn maar daar kleden we ons lekker warm op en thermolaarzen aan en dan rijden.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:50

Heej mensen.

Loop even te ver achter om alles bij te lezen en te reageren.
Ik hoop dat ik dat de volgende x wel weer even kan doen. Sorry hiervoor.

Even gauw een dagboekje van
Harmanda en Heidi

Alweer 2 weken geleden. Had het vorig week zo druk. (verjaardagen van men vader en mijn vriend)
Er is ook niet zoveel veranderd. We trainen lekker. Om de 2 weken les gaat nog steeds met sprongen vooruit. Deze week even lekker een sprongetje gemaakt. We dressuren en spelen lekker verder.
Morgen gaat het echt gebeuren :D ga haar helemaal scheren. Mijn vriend gaat mij een beetje helpen (hand en span diensten) Vind het best wel weer spannend.

Mijn vriend heeft een hele luxe camera voor zijn verjaardag gekocht om zijn hobby weer wat op te pakken en binnenkort zullen jullie wel wat foto's zien hier. (heb het nu echt te druk om ze te uploaden enzo.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:58

van harte nog met de jarigen harmanda. succes met scheren.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:57

Harmanda en Heidi

Vandaag dus geschoren. Echt een topper. Super braaf.
Hier een paar foto's:
En ja het is echt de zelfde pony <3

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Na het scheren even lekker in de bak laten rennen en jeetje wat kwamen daar lekkere bewegingen uit.
Afbeelding
Afbeelding

Even een paar in link. Anders word het wel heel veel.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink

Hierna lekker warme dekens op en lekker de wei in. Krijg de indruk dat ze heel erg blij is. Ze stond er echt van te genieten.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:40

@Sandrina. Het is misschien zonde van zo'n mooie vacht maar is de beste optie voor mij.
En het was zeker heerlijk weer vandaag. Ben benieuwd naar je verhaal.

@An Heb gereageerd in je topic :)

Nog even ter aanvulling een ITP topic van Heidi
[ITP] Heidi (haflinger) zonder haar dikke jas
Laatst bijgewerkt door mandje op 28-10-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:04

Oh wat zonde! Zo'n mooie vacht weg!

Sandrina& Fralla + Els

Het zag er al dagen naar uit dat het vandaag lelijk, koud en regenachtig zou worden. Brrrr mij niet gezien om dat Fralla voor te spannen! Maar................. het werd me toch lekker weer; Koud OK, maar droog.......................
Heb samen met Els (mijn zondag-groom) een heerlijke rit gemaakt naar het aangelegd bos. 30 minuten rijden van onze stal.
Ik schrijif zo verder; moet Fralla even binnen zetten; moet even aan het verzette uur wennen. Het is 5 uur voor je het weet!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:18

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:24

Had al ff gepost in je topic, maar ziet er echt heel leuk uit. Jij had dus net zo'n leuke dag als ik zaterdag had. Topic hiervan staat in mijn onderschrift.

Sandrina ook een lekker tochtje gemaakt!!

Harmanda ook in een bezit van een kale haflinger nu. Ziet er netjes uit hoor. Heb ook even in jou topic gepost.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:39

@harmanda: zo dat is een verschil. ziet er goed uit. en ja dan mag ze zich ook even lekker uitleven.
@sandrina: het was idd erg koud, maar wel mooi weer. ben al in alle vroegte geweest. en die klok ja daar zal iedereen wel aan moeten wennen.

kim en nelleke:
ondanks dat het gistermorgen om 8uur errrrgggg koud was toch lekker gaan genieten van de opkomende zon. eerst even paardje wat latet eten en ik lekker poetsen. net na achten lekker op pad. eenmaal in bos aangekomen rustig even draven want ik had het koud. heb er natuurlijk op gelet dat ik haar niet zwaar in het zweet heb gereden. dus het laatste uur lekker veel gestapt in het ochtend zonnetje. maar dat laatste stuk.... brrrrrr wat had ik het koud :+ en dit ondanks dik aankleden en twee paar sokken plus thermolaarzen aan. paardjes eenmaal in de wei lekker nog dagje op het gras gezet en gauw naar huis achter de kachel. was er het liefste op gaan zitten. maar dat wordt dan toch gauw te heet met gevolgen van dien :D we hebben nl een houtkachel in huis en hoeven dus de verwarming niet meer aan.
`smiddags water gaan halen en de badkuipen bijvullen. paardjes in de stal en weer lekker naar huis. dit was onze zondag. vandaag doen we niks want het regent. :(

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:43

Hoi! Ik kom weer even binnenvallen! Sorry dat ik geen hele bijleespost ga doen, heb wel hele mooie fotos gezien van kale Heidi dacht ik? Wat een verschil zeg!
@ Kim: was echt koud eh? Moet er ook even aan wennen hoor! Vanavond ook mijn thermolaarzen aan! En hoop zo dat het nog wat licht blijft en niet gaat regenen zoals bij jullie! Waar zit jij ergens in NL?

Lore en Formera
Geen idee wanneer mijn laatste post hier was. Dus doe het maar zo...
Donderdag: mee gaan helpen met zus voor de springles, vrijdag: niets gedaan was al veels te laat! Zaterdag: lekker gereden in het zonnetje daarna een hagelbui over Formera op de wei dus nog eens terug om dekens te wisselen (dacht dat het wel droog ging blijven...). Zondag: gaan verzorgen en stal uitgemest en haar verder lekker van de weide laten genieten! 't is zooo koud! O, en Formera plast ook weer zoveel, dus toch weer bezorgd! Volgende week krijgen ze hun inentingen en dan meteen eens advies inwinnen over dat plassen!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:55

@Annemarie: Wat een heerlijke paardendag voor je zaterdag. Leuk die foto’s!
@Sandrina: Heerlijk dat je er gisteren onverwacht nog uit bent gegaan met mooi weer. De kou is weer even wennen, maar voor de paardjes met dikke vachtjes wel fijn.
@harmanda: Wat een verschil, ziet er echt anders uit. Heerlijk dat ze zich ook even lekker kon uitleven.
@Lore: Ja het is nu denk echt gedaan met de warme dagen. Vervelend dat Formera weer zo aan het plassen is. Gelukkig duurt het niet zo lang voor de veearts langs komt, hopelijk kan die er wat nuttigs over vertellen.
@Maureen: Je topic nog niet gezien, ga hem later even lezen, ben wel nieuwsgierig naar de zegening.

Sabrina en Harry
Zaterdag hadden we rijles. Harry kreeg een complimentje dat hij weer een paar kleine stapjes vooruit is gegaan. Altijd leuk om te horen. We moesten aan het eind van les even laten zien dat meneer ook in galop kon versnellen. Maar daar nam Harry even de tijd voor, en poeh toen moest ik meer been gebruiken die stiekem al zo moe waren ;-).
De aanhouder wint, uiteindelijk liet Harry zien dat er niet alleen een slow motion stand opzit in de bak.
Gisteren een beetje getut en gestapt in de bak, hadden allebei een slome zondag.
Vandaag ga ik niet heen, moet de hele dag werken en het weer is ook niet gezellig.
Morgen middag weer samen met vriendinnetje een rondje rijden, hopen dat het dan droger is.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:59

@ Sabrina: ik zou de dierenarts sneller laten komen moest het dringend zijn, maar het is nu al zo lang dat ze zoveel plast (alleen dachten we steeds dat het door prutsen met drinkwater kwam, maar dat is nu uitgesloten...) en ze is voor de rest gewoon zichzelf, staat mooi in het haar, is vrolijk, beetje te vrolijk soms :D Ik hoop nu gewoon dat de veearts er inderdaad iets nuttigs over kan zeggen...
Harry gaat het nog leren en jouw benen gaan helemaal getraind zijn aan het eind!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:18

@lore: ik ben woonachtig in venlo. zit met de wei vlak bij de grote heide en kan zo het duits op rijden. wat vervelend van dat plassen. misschien hoort dit gewoon bij haar of is er iets anders. je zegt zelf dat ze verder goed overkomt ed. denk niet dat er dan iets super ernstigs is(???). zou idd gewoon tot de enting wachten of er moet plotseling iets veranderen.
@sabrina: zo zie je maar denk je je paardje te kennen en zitten er toch nog verborgen talenten in :j
en die benen dat komt vanzelf.

als er nog iemand een wollen zweetdeken zoekt, ik heb er voor 30 euro nog een in de aanbieding. maat 185. in de keur lichtblauw met lichtgroen. is in perfecte staat. doe er te weinig mee. is misschien 4 of 5 keer gebruikt.
staat ook al op de boktmarkt. heb er nog geen foto van. moet ik nog maken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:52

Kinel, is een zweetdeken nodig als je paard nog zijn volle vacht heeft? Ik heb een fijne windvrije buitenstal voor Fralla en stap veel en lang uit. Is dan zón deken nodig/handig? Anders heb ik wel interesse in die deken.
Het was zaaaaalig weer, maar om 8 uur al op stal en dan zadelen? Da's mij echt te vroeg. Ik krijg groom Els er ook niet zo vroeg uit. P.S. Dauwtrappen doe je op Hemelvaartsdag (half mei ofzo) ;) Ik maak er nog een geintje van; je hebt wel gelijk, morgenstond heeft goud in de mond!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:55

hey meiden

wieneke & Tjessie
ik heb afgelopen zaterdag heerlijk gelest met Tjessie en zondag ben ik bij mn meisje geweest, besef komt nu toch wel dat ze over 4 maanden ws weg gaat
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:56

over 4 maanden weg? Waarom dan?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:00

k zal het even uitleggen sandrina, dat heb je natuurlijk niet meegekregen, mag ik eigenlijk je zeggen :o hihi ben gewent om u te zeggen tegen mensen die ouder zijn haha :o

Zaza is al 19 jaar, daar is niks mis mee natuurlijk want ze wil zoooooo graag lopen en is zo energie vol
maar ze heeft een dubbele peesblessure wat niet meer goed komt, of nouja het kan wel goed herstellen maar het zware werk kan ze niet meer aan want als er dan bij wijze van nog een blessure bovenop komt moeten we dr in laten slapen, ze staat nu dus permanent stil en over ong 4/5 maanden gaat ze terug naar de zus van de vorige eigenaresse om daar dr oude dagje te vieren

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:49

@An: Wat een leuke foto's in dat mooie herfstweer! Heb even in je topic gereageerd ;)

@Kim: Waar rijd jij? Want ik merk dat je heel veel buiten rijd! Super is dat!

@Harmanda: Heidi ziet er echt heeeeel anders uit zo! En wat kan ze leuk lopen! Heb ook even gereageerd in jou topic ;)

@Wieneke: Het besef is hard, maar gelukkig weet je waar ze naartoe gaat en kun je haar in de gaten houden ;)

Aranka & Daisy & Topingo (toppie)

Zo ben ik weer had een super drukke week en had avonds geen zin meer om achter de comp te kruipen dus ik heb de hele week niet gereageerd, sorry meiden ik heb niet alle pagina's bij gelezen want ik moet aan mijn huiswerk :P

Je leest het goed weer een haflinger! Toppie is van een vrouw waar een van de shetten vandaan komt. Een tijd terug kreeg ze een pees blessure en mocht ze geen wedstrijd meer rijden wat ze wel wilde doen. Dus staat ze bij ons in bruikleen. En het is toch een heerlijk beest!!!!!
Ik mocht haar even uitproberen om te kijken of ze geschikt is voor de zorg, EN DAT IS ZE!!!! Braaf, bomproof, vriendelijk, aanhankelijk, rustig, helemaal geweldig!
Ik heb lekker met haar gestapt naar de bak, daar wat gedraafd (we mogen nog geen galop) en daarna een cliënt er op. Ze kon alles doen armen in de lucht, benen omhoog los stappen en draven en niks aan de hand!
Ik heb samen heerlijk met de cliënten haar lopen uit testen (wat de instructrice minder leuk vond := )
Bij aankomst voor het eerst in de kudde gezet, het leek wel of ze er al jaren stond, geen probleem!

Dat ik Daisy ging halen liet ik alle paarden ontsnappen :\ Oeps! Maar alles weer gevangen en terug. Daarna heb ik nadat de cliënten gereden hadden even les gehad van de instructrice op Daisy, dat ging heerlijk!

Afbeelding
Hier toppie, Ze is veel te dik en heeft geen conditie, maar ze heeft dan wel een lange tijd stil gestaan!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:58

@aranka: ik vind haar lekker vol hoor. Ik zie een haflinger niet graag zo dun :) liever wat voller :D
@Wieneke: een mooie foto van jou en zaza, had al geliked haha
@sabrina: fijn dat het goed gaat tussen jou en harry :) leuk he als je een complimentje krijgt !

Maureen en Angel:
Vandaag lekker op mijn lieve Angel gereden. Het bontje van gisteren zat nog op mn zadel dus ik had lekkere warme billen. Angel liep lekker, lekker los door het lijf iets wat langzaam (maar ze is hengstig) en braaf. Gisteren had ze erg hard en goed der best gedaan op de zegening, ondanks die enorme drukte was mn meisje vreselijk braaf hihi ! Ik kan met veel geluk zeggen dat alles weer super gaat. Ik blijf ook positief kijken en ervoor zorgen dat het ook goed blijft gaan :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 07:44

@Maureen: haha van de voorkant valt het mee, maar als je even om kijkt zie je een joekel van een buik haar oude singel paste niet eens meer :=
mooi dat Angel nog zo lekker liep na zon drukke dag! Dat is een goed teken!