Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:40

@Arankeng, misschien kom je er zo zelfs wel achter waar de oorsprong van je haf ligt :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:41

@Arankeng: dat weet ik wel zeker, ik denk zelfs dat ze dan echt afstamt uit Oostenrijk, ik zou het zeker uitzoeken als ik jou was.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:42

Ja dat het een officiele haflinger is, is alvast duidelijk. Ze komt absuluut uit Oostenrijk of Duitsland. Je paspoort kan in ieder geval gaan worden aangepast.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:48

ik zal hem aanpassen maar het uitzoeken ga ik zeker doen maar daar heb ik de hulp van de eigenaar van nodig en die is nu ziek (tumor net gehoord:() maar zodra ik het weet laat ik het horen :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:49

Ben benieuwd. Succes met je zoektocht!! Wat erg joh van de eigenaar!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:09

Ook hier zijn een aantal offtopic berichten verwijderd, fijn dat jullie nu weer ontopic verder gaan, bedankt daarvoor!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:10

Bedankt voor het verwijderen Leonoor!!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 23:23

Ja super bedankt Leonoor, kunnen we weer lekker kletsen waar dit dagboek over gaat :)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:25

gisteren stond er in een weitje dichtbij een haflinger die stond bij het hek dus ik gaf hem een stukje wortel, uurtje later kwam ik weer langs de wei gaf ik hem weer een stukje wortel, vandaag kwam ik weer langs de wei, de haf stond achterin de wei en toen hij/zij (volgens mij een hij) kwam galopeerend naar het hek! ik had dit keer paardensnoepjes mee en elke keer als ik langs de wei kwam ging hij bedelen zo lief!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:55

Mariska en Maron

:o Veel te lang niets geschreven , maar wil niet zeggen dat we niets gedaan hebben,
Ben inmiddels lid geworden van een rijvereniging :D We moeten nu dus echt aan het werk.
Vele jaren samen van alles gedaan maar nooit les genomen en dat zie je nu duidelijk. Maar we hebben er allebei lol in en zien het helemaal zitten. De weg naar de vereniging toe is druk en ben een klein uurtje onderweg (het is maar 3 km).
Maron heeft nooit met andere paarden in een les gelopen dus de eerste keer maakte hij zich heel sterk en wist niet goed wat hij moest doen. Maar rustig aan gedaan en veel laten stappen. Uiteindelijk nog wel een bok om mijn oren gekregen maar we bleven zitten :j . Les 2 was ook even druk met een mooie bok beetje uit boosheid omdat hij de andere paarden niet goed kon bijhouden :D En les drie was warm maar ging helemaal goed. En vanmorgen was het droog en zijn we nog maar een rondje polder gegaan, rijbakje wat we aan huis hebben is te nat en gisteren was er geen les dus moeten we het rijden langs de weg toch even erin houden.

http://youtu.be/1kOYDqzYgNg Stukje van de weg die we moeten rijden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 15:05

@ Mariska,

Jeetje wat een braaf paard heb jij, dat hij dat allemaal maar doet zo langs die weg. superrrrrrrrrrrr.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:18

Sjemira schreef:
@ Mariska,

Jeetje wat een braaf paard heb jij, dat hij dat allemaal maar doet zo langs die weg. superrrrrrrrrrrr.

:o En soms zit ik echt met de bibbers erop omdat hij ook ineens niet braaf kan zijn. Maar ga elke keer het filmpje kijken voor ik de weg op ga :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:53

Vanessa en Xanto
-------------------------------
Vandaag zijn we nog eens met zadel gaan rijden in het bos. Ook al meteen zijn nieuwe omgebouwde hoofdstel getest. :)
Wat heb ik soms een hekel aan wielrenners :P Beginnen ze met piepende remmen achter je te piepen. Maar goed dat hij en de medepaarden/ruiters rustig bleven en keken naar de stoute wielrenners! :P Was wel een zalig ritje, begint elke dag beter te gaan.
Ik heb ook een fototje van zijn nieuwe hoofdstel. Wel zonder teugels aangezien hij net was aan grazen in de weide :P

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:34

@Mariska, wat goed joh dat je lid geworden bent en iedere keer het langs de weg rijdt. Lekker volhouden zo dan komt het helemaal goed. Leuk hoe verschillend ze toch zijn, Storm zou het echt geen moer schelen langs die weg. Daar kan ik mee de woonwijk in en alles.

@Nessa, mooi hoofdstel, zoiets wil ik ook nog een keer. Die wielrenners zijn heel herkenbaar. Bij ons brullen ze gewoon dat je opzij moet gaan met je paard. Sommigen zijn zo vreselijk onbeschoft. Gelukkig boeit het Storm geen moer haha.

Annemarie en Storm zondag:
Vandaag een lekker tutdagje gehad. Heb voor het eerst sinds bijna een jaar zijn staart weer eens gewassen :o . Ziet er weer prima uit nu. Ook zijn manen uit de vlechten gehaald en goed uitgekamt. Toen een poetsbeurt want hij zag er niet toen ik hem uit de wei haalde. Helaas pindakaas in mijn regendeken niet waterdicht dus dat wordt een nieuwe. Gelukkig past mijn nieuwe Bucas deken wel dus daar ben ik erg blij mee. Als aflsuiter heb ik zijn baard ook nog even geknipt, vind ik zo lelijk die lange haren haha. Ben ook nog even op zijn rug gaan zitten in zijn stal....dat vond ie maar raar en ging dus maar rondjes lopen in zijn stal. Meneer ging steeds harder draaien dus toen ben ik er maar af gegaan haha.

Dit doet ie trouwens iedere dag als ik hem uit de wei haal....noem het altijd maar zijn tanden flossen :-)
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:08

@ Annemarie, hahahaha die storm, geweldig

Marga en Azkaban
==============
Ik ben vandaag heeeeeeeeeeel boos geweest op Azkaban. Pfffffffff wilde hem gaan longeren in de rijbak omdat de longeercirkel 1 natte boel was. Meneer weet dus dat ie dan lekker aan de kletter kan gaan en dat deed ie dus tot 4x toe. Hij heeft zelfs het klipje van de longeerlijn gebroken. Ik heb hem toen toch in de longeercirkel gezet en laten lopen tot ie weer een beetje normaal deed.
pfffffffffffffffff soms heb ik zo'n draak van een paard en soms is t zo'n scheetje.
Wel zijn nieuwe regendeken van Amigo maat 190 gepast en past perfect dus vanaf vandaag heeft meneer een dekentje op.
Mijn armen en nek doen zeer van die rare Azzie..........
Maar toch ben ik dol op hem, tis er 1 met karakter zeg maar, was wel blij dat ik niet ben gaan rijden met meneertje, had er vast naast gelegen hahaha.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:46

Hoi,

Leuke haflingers allemaal zeg. Ik wil me ook even aanmelden en hoop dat ik het ga volhouden om het bij te houden.

Ik ben Harmanda. Ook wel bekent als mandje. Ik ben 21 jaar oud en heb mijn haflinger nu ong. 8 jaar.
Mijn Haflinger heet Heidi ze is 17 jaar. Haar vader is Mendel en haar moeder is Rosina van de grauwe kat.
We rijden samen wedstrijden zowel springen als dressuur. Al staat dat voorlopig even op een laag pitje. Ons niveau M1 dressuur en B springen. Omdat ik het erg druk gehad heb heeft ze een tijd weinig gedaan en ben haar nu weer rustig aan het oppakken.

Hier een paar foto's. Ze zijn al ouder heb momenteel geen recente foto's. Ook zijn de foto's in verschillende seizoenen genomen vandaar het kleur verschil.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:49

Marga;
@ Harmanda, welkom hier, niet verplicht om iedere dag te schrijven hoor, doen wij ook niet :) Wat een mooie haf heb je, jullie zijn al ver zeg.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:42

Rianne & Marena
+++++++++++++
Lange tijd geleden dat ik me hier heb laten zien. Af en toe lees ik nog wel mee maar van reageren kwam het even niet. Vanaf nu ga ik weer mee 'schrijven' en ook reageren op de rest natuurlijk!

Hier gaat alles goed. Een aantal weken geleden heb ik Marena voor het eerst met dubbele longe gelongeerd en dat pakt ze super op. Ik zelf moet er nog een beetje handiger in worden maar oefening baart kunst zeggen ze toch? :) Verder zijn we op 1 oktober naar het bos geweest en ook daar was ze super braaf. We hebben echt heeerlijk gereden dus dat was zeker voor herhaling vatbaar! :+:

Ook het rijden gaat de laatste tijd wel lekker. Natuurlijk hebben we zo z'n ups en downs, maar met behulp van m'n instructrice komt dat helemaal goed. Af en toe wordt ze een beetje hangerig en sloom.. Gister heb ik haar even een dagje vrij gegeven, de bak was toch nat en het regende hier aan één stuk door. Vanavond maar weer even longeren of rijden. Hopelijk is het dan een beetje droog. :)

Een impressie van het rijden:
Afbeelding
Waar ik zelf nog heel erg aan moet werken is m'n eigen houding. Die is vreselijk.. :x

Al die beenbescherming is trouwens niet omdat ze dat nodig heeft hoor. Staleigenaresse ging foto's maken en die is helemaal van de setjes dus die heeft Marena die dag even 'aangekleed'.. :P

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:54

Marga:
@"Rianne: ziet er super uit, heel leuk zo dat setje, ik wil ook zo'n dekje, welk merk is dat?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:56

@Marga, dankjewel! :D Dit dekje is van BR.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:58

Rianne_ schreef:

dank je wel, ik vind je haffie er super uitzien zo, de manen zijn ook mooi ingevlochten zeg.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:00

Sjemira schreef:
Rianne_ schreef:

dank je wel, ik vind je haffie er super uitzien zo, de manen zijn ook mooi ingevlochten zeg.

Dankje! :D Heb 30 oktober wedstrijd opgegeven dus dan worden haar manen ook zo ingevlochten. Denk alleen dat ik de voorpluk dan half invlecht en half los doe. Vind een knotje toch niet zo geweldig staan.. :o

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:25

Marieke en Maresie:

Ik lees trouw mee en in het begin ook gepost,maar zal nu ook weer wat vertellen hoe het met ons gaat .
Maresie zit al een poosje niet lekker in zijn velletje en het lijkt wel of hij het rijden niet fijn meer vind,dat uit zich in niet reageren op mijn been en steeds slomer worden ,het lijkt wel of hij zich dan hellemaal afsluit voor mij
Da ingeschakeld en die kwam tot de conclusie dat Maresie erg vast zat in zijn hals en achterhand ,dus hij word nu 1x per week en dat 3x door de DA losgemaakt ,en met rijden moeten wij veel volte,s en slangenvolte,s rijden .
Ik heb nu wel besloten om te stoppen met wedstrijden ,en zal dan ook niet in het M1 gaan starten .
Maresie is nu 16 jaar en we hebben altijd veel getraind in het dressuur maar ik denk dat we nu het roer moeten omgooien ,al blijf ik wel lessen om hem soepel te houden.
Maar ik hoop dat hij straks weer een stuk vrolijker word al is hij van karakter een beetje zurig ,maar wel ontzettend braaf , betrouwbaar en al 10 jaar mijn maatje

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:30

Rixt En Kyra.

wij zijn ook weer aan het rijden.
Gisteren merkte ik wel weer dat ik om de dag moet rijden of elke dag kort. Ze moet heel veel herhalen anders zit het er niet is. Dan maakt ze zich erg sterk. Maar oefening baart kunst. Wij hebben ons ook weer voor de wedstrijd in Arum of Gersloot opgegeven.

Groetjes Rixt

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:28

Harmanda en Heidi

Vandaag even gereden. Lekker laag en rond. Goed over de rug. Ze was in het begin erg stijf. Wou niet lekker inbuigen. Later ging ze lekkerder lopen lekker los, wat voorwaartser en ruimer. Wel erg tevreden.

groet, mandje