Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:11

Peelie schreef:
Ik snap je opmerking wbt een kind als bijrijder niet helemaal. Wie zegt dat je een kind als bijrijder moet nemen?

En daarbij, wat is volgens jou een kind? Daarbij is het ene kind het andere niet. Met 14/15 jaar kan er al zo'n enorm verschil tussen personen zitten. De ene is veel zekerder dan de andere. Daarbij ken ik ook genoeg dames en heren van 18+ die zo onzeker zijn dat ze nog nieteens een vlieg van een paard af durven te slaan.

Ik denk dat je gewoon opzoek moet maar een geschikte ruiter ;)

Omdat ik als eigenaar verantwoordlijk blijf. Vooral met een kind onder de 16. Als wat gebeurt kan ik dokken. En daarbij wil ik met een gerust hart op vakantie E.d.

Ik heb in verleden 2 bijrijders van 17 gehad. 1 die was super verantwoordlijk en de ander zwijg ik maar over.

En stan lijkt makkelijk maar dat is hij niet. Soms moet je best stevig in je schoenen staan.

Tot nu toe vind ik een volwassen fijner.

En niemand zegt dat. Maar ik weet ook uit ervaring dat er vaak 12 jarige reageren als ik t op Mp ofzo neer zet.

Stan is natuurlijk niet zo heel groot.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:17

Renske_W schreef:
Ik ben vanochtend even op de keuring in Someren gaan kijken.
leuk om een keer geweest te zijn.
Volgend jaar wil ik met Olivia mee doen bij de 2 jarigen.
Gelijk een hoop mensen van het stamboek gesproken, en besloten om maar eens lid te gaan worden.
kan ik Olivia ook meteen over laten schrijven op mijn naam.

Je kan ook lid worden van t jong kvth he. Das goedkoper en kun je 1 paard op naam laten zetten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:47

Gelijk heb je Willeke, een wat ouder persoon is vaak net even wat verstandiger. En gewoon iemand zoeken wat voor jou goed voelt. Hier inderdaad ook de ervaring met jonge meiden, dat die het gevaar nog niet zo zien. Heb 1x een goeie getroffen, maar die zijn echt zeldzaam! Nu een oudere vrouw die de welshjes doet, niet heel handig is, maar wel voorzichtig en bij twijfel altijd vraagt. Daar heb je dan veel meer aan. ;)

Leuk om eens te kijken he Renske. Is wel leuk om dan volgend jaar met je eigen mee te doen!

Hier vandaag even met een vriendin mee op wedstrijd geweest, loop nu al af te tellen tot ik zelf weer mag :+ Gelukkig is fotograveren ook een leuke uitlaatklep :D
Laatst bijgewerkt door maessie op 15-07-17 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:49

Ik wordt idd jong kvth lid. :j
Als ik ga fokken moet ik vol lid worden.
maar voor nu is jong idd goed.
En bespaar zo 50 euro per jaar. :))

plutolover

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:05

ik heb er totaal geen haast mee

net wel op mp wat willen plaatsen maar tegenwoordig is het of een klus, en als je het bij paarden of ponys neer wilt zetten, kost het je geld.. nou dan komt diegene maar op me pad. En doe ik hem verlopig wel even zelf. geef ik 1 dag extra vrij, en de andere dag doe ik wel wat met hem

maar ik vind ook gewoon een fijn idee dat ik gewoon niet na hem toe hoeft. als hij bijv op zondag wordt gedaan en het is vies koud nat weer van de winter, dat ik dan lekker binnen kan blijven haha.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:45

Ik zou sws met geen enkele bijrijder om kunnen gaan (al moet dat straks wel).... :+ Even een fotootje van mijn toekomstige dressuurhaflinger. Hij is zoooo knap <3
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:39

Ik heb iemand gevonden voor 1x in de week

Een vriendin van me die paar jaar geleden haar eigen haf had moeten inslapen (ouderdom)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:30

Ik dacht daar eerst ook zo over kelly.
Maar heb bij mijn vorige paard bijrijders gehad en dat was toch best fijn. :))

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:32

Ik snap wel dat je liever een volwassen bijrijder wilt. Ik heb nu iemand van 17. Ze is geen vaste bijrijder, maar helpt mij wel eens bij de paarden en mag daarom altijd Aagje rijden als ze wil. Ze rijdt maar af en toe, maar ik geeft met een gerust hart mijn paard mee.

Sommige niet-volwassenen hebben meer verantwoordelijkheidsgevoel dan volwassenen ;)

Ik heb waarschijnlijk eindelijk een passend zadel! maandag komt de zadelmaker, dus dan is het pas definitief.
Maar de massimo die ik nu heb lijkt goed te liggen. *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:06

Massimo is wel fijn! Ik heb een keer een massimo teleen gehad. Was goed mee te rijden!

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad. Nash was all over the place. Giga druk. Echt niet normaal. Terwijl hij van de week thuis echt heel braaf was.

Uiteindelijk 166 en 160.5 gekregen. Imo wel erg laag. Daarbij ook noh 2x verkeerd gereden :') dus dat hielp ook niet mee.

Ach. oliebol happens. Ik heb weer wat punten waar ik aan kan werken. Het was ook pas de 1ex twee m2 proeven en pas de 2e x m2 gestart.

Volgende keer beter. Er zaten een paar passen tussen dat hij wel fijn was. Het zit er wel in, zullen we maar zeggen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:51

Ahh jammer Gail, die punten zijn we niet van jullie gewend, hoor! Weet zeker dat jullie volgende X weer dikke punten rijden!

Geef maar beetje energy aan Calys, die was vandaag Giga sloom hahahahha! Zomer echt niet ons seizoen (ook het mijne niet)!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:05

De vorige keer was gewoon een mazzeltje :P toen was hij al druk. Maar vandaag was hij nog drukker.

Ik moet gewoon een beetje inkomen in deze klasse. Dit is zo nieuw voor mij (en Nash) dus ik moet echt mijn draai gaan vinden.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:23

Lastig iets, bijrijders.
Ik overweeg ook wel maar kan ze niet loslaten. En goede, waarvan het werken en rijden aardig overeenkomt met jou, is ook lastig. Zolang het lukt doe ik het maar mooi zelf.

Jammer Gail. Volgende x beter!

Gisteren met Steff naar Vrouwenparochie geweest. 187 en 189,5 gereden ondanks dat hij niet superfijn voelde. Hebben mooie stappen gemaakt. Nu B met 7 wp.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 04:46

Goed bezig ;)

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:23

Even over dat bijrijders verhaal:
Ik ben zelf ook nog maar 13 ( bijna 14 ) en niet om stoer te doen of om te overdrijven of om mezelf goed te laten lijken ofzo, maar ikzelf ben ook bijrijdster van een haffie en de mensen daar zijn super tevreden over hoe ik het doe, en zeggen dat ik het beter doe dan hun vorige bijrijdster die 21 was.... Dus ik denk dat leeftijd niet persé het verschil maakt, maar gewoon hoe de persoon in elkaar zit en hoe stevig deze in zijn/haar schoenen staat....
En dit zeg ik dus echt niet om met mezelf te pronken ofzo maar gewoon even als voorbeeld... :o :o

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:42

Klopt hoor Winnilove, daar heb je gelijk in ;-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:15

Ik was met 13 jaar ooud ook iemand die echt wel stevig in haar schoenen stond. Zeker niet bang, maar wel heel erg veel verantwoordelijkheidsgevoel. En ik denk dat dat het aller belangrijkste is. Als je een paard hebt wat zich er voor leent dan kan je iemand altijd wel leren rijden. Dat is de kunst nog niet zo zeer, maar het gevoel er voor hebben. Tjah. Dat heb je of dat heb je niet.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:34

Klopt er zijn ook zeker wel jonge meiden met verantwoordelijkheidsgevoel, maar dat zijn wel de spelden in de hooiberg helaas.. Ik heb trouwens liever iemand zonder veel talent, maar met doorzettingsvermogen, dan andersom. Talent gaat naar mijn idee toch pas het verschil maken in de hogere klassen, dan steek ik liever wat langer de tijd in iemand die echt doorzet. (En als iemand beide heeft, mag die gelijk langskomen :D )

Pff heb mijn driejarige merrie maar weer online gezet.. wat is dat toch met mensen die de advertentie niet lezen.. Krijg telkens van die stomme reacties van "ow ze jeukt" of "heb je een filmpje onder het zadel" Staat toch duidelijk dat ze onbeleerd en jeukerig is.. Hoop toch dat ze wat vlot een leuk plekje vind, zo voor de bevalling wel fijn als zulke dingen geregeld zijn.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:51

Ze is wel echt super leuk Afke! Als ik plek had voor 2 .... :=

Vanochtend met Flicka naar de tandarts geweest, laatste keer was 9 maanden geleden en moest nu weer best veel gebeuren. Blij dat we toch even gegaan zijn! Kleine draak had al een extra spuit sedatie gehad en was nogsteeds vervelend :Y)

Zondag gaan we weer op instructieweek *\o/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:30

maessie schreef:
Klopt er zijn ook zeker wel jonge meiden met verantwoordelijkheidsgevoel, maar dat zijn wel de spelden in de hooiberg helaas.. Ik heb trouwens liever iemand zonder veel talent, maar met doorzettingsvermogen, dan andersom. Talent gaat naar mijn idee toch pas het verschil maken in de hogere klassen, dan steek ik liever wat langer de tijd in iemand die echt doorzet. (En als iemand beide heeft, mag die gelijk langskomen :D )

Pff heb mijn driejarige merrie maar weer online gezet.. wat is dat toch met mensen die de advertentie niet lezen.. Krijg telkens van die stomme reacties van "ow ze jeukt" of "heb je een filmpje onder het zadel" Staat toch duidelijk dat ze onbeleerd en jeukerig is.. Hoop toch dat ze wat vlot een leuk plekje vind, zo voor de bevalling wel fijn als zulke dingen geregeld zijn.

Vervelend zulke mensen...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:13

Oeps, had ze tandartsstress Berber? Moet op zn tijd even, maar kan ze weer even vooruit. :D
Gaan jullie weer naar Niesette? Gaat Afke ook mee?

Jaah frustrerend Willeke, maar ja krijg je er helaas bij met t verkopen :+ Ach meestal kan ik het prima relativeren, maar was er nu even klaar mee :+ zullen de hormonsters zijn :Y)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:54

Ik ben ook bijrijder geworden toen ik 13 was van mn eerste haflinger :j

Jammer die reacties Afke.. weet er alles van.. ik werd vooral overspoeld met berichtjes van jonge meisjes of er flink wat van de vraagprijs af kon. En toch heb ik t juiste baasje voor dr gevonden!

Wij gaan 20 augustus naar Ermelo op instructieweek. Hij begint op de 21e maar zit de dag ervoor al lekker in een b&b met paard dus kan nog mooi een zondagavond ritje maken over de veluwe! Waar ga jij heen Berber?

Hier staat Mareja nu even heerlijk in t gras. Kan ze mooi weer wat vetjes kweken voor instructieweek!

Afbeelding
Rond en blond <3
En bijna 2 maand drachtig alweer :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:59

maessie schreef:
Oeps, had ze tandartsstress Berber? Moet op zn tijd even, maar kan ze weer even vooruit. :D
Gaan jullie weer naar Niesette? Gaat Afke ook mee?

Ja weer naar Niesette inderdaad, met Afke :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:52

Afbeelding
Ik krijg deze net binnen! OML <3

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:49

Wauw @Peelie, wat een mooie foto <3

Ik kom even mijn trots delen...

Donderdagavond stond ik op het punten om ons af te melden voor de wedstrijd van gister. Verschrikkelijk les, Storm was mij aan het uitproberen tot de max. Toch besloten gewoon te starten met het idee "we zien wel". En niet te geloven...

Eerste proef 189 punten en een tweede plaats, tweede proef 183 punten en een derde plaats! En super tof commentaar van de jury *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding