[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:24

we doen niet aan kerst haha.alleen lekker eten

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:04

Shilady: Gaat heel goed hoor :D.
Luna pakt het zadelmak maken goed op, kan der de laatste tijd alleen niet zoveel mee bezig want ik heb het echt druk met stage en savonds is het vroeg donker.
Met Senna gaat het zo haar gangetje, elke week lekker rustig lesje.
En met de anderen gaat het ook wel goed :).

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:20

hey meiden

super marlis, toch nog een beetje geluk dus ;) zei ja als ze slim is accepteerd ze jullie bod ;)
daan heb der ook hard laten werken maar zij mij ook :( daar was ik minder blij mee maar damm wat kan dat ding wijken draven galloperen echt nie normaal (hyperactief)

vandaag nog tot kwart voor 5 en morgen tot 3 uur en kerstborrel en dan heb ik een week en 1 dag vakantie :D helemaal blij :d

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:03

lekker hoor vakantie. Ik moet za zo ma di do vr werken

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:31

Wat is het rustig hier zeg.
Net zadel opgehaald, tieste choiche, champagnebruin, xl(34/35) en 17.8 inch. Hoop zo dat die past, woensdag komt de zadelmaker. En indien die niet past mogen we hem terug brengen, maar dat willen we natuurlijk niet. Het is een bloed mooi zadel.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:35

En iedereen fijne dagen namens anous, mij en natuurlijk peeps en kyrtje.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:42

Nou ben benieuwd of die past haha.
Jullie ook hele fijne dagen gewenst en hetzelfde geldt voor alle anderen hier :D.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:19

Ja ben ook benieuwt of het past :)

Fijne dagen iedereen "!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:16

Zadel leek aardig te liggen maar veel te veel vulling voor peep haar rug zoiezo. Dus ben benieuwd wat de zadelmaker vind en of het met een aanpassing eventueel goed kan liggen. Voor peep haar rug lijkt de vulling iig veel te veel, moet platter liggen dus vulling eruit zoiezo. Maar de zadelmaker moet nog bepalen of de boom en lengte goed is... Ik heb er geen ballen verstand van iig. Enkelt even opgelegd om te kijken hoe het een beetje lag, ga er niet mee rijden of iets dergelijks gezien we niet weten of we hem nog terug moeten brengen bij niet passen.

Maarja vulling ligt aan je paard zijn rug, dus hoop dat de boommaat en inch maat goed zijn en dat er alleen wat vulling uit hoeft. We zullen het zien.

Kleur vertekend heel erg, was donker.
Maar is lichter dan die op de verkoopfoto leek, heel mooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:43

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. Opzich lijkt het wel redelijk te liggen maar ben benieuwt wat de zadelmaker ervan gaat zeggen peeps is ook best apart gebouwt :)

Ik maak morgen even nieuwe fotos van jade !

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:49

Past die niet gaat die lekker terug :P Was dan in iedergeval het proberen waard, alleen dan wel 85 euro armer aan zadelmaker :P

fijne dagen!!
ik moet gewoon werken, vandaag gewerkt, morgen, maandag en dinsdag

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:50

shilady schreef:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. Opzich lijkt het wel redelijk te liggen maar ben benieuwt wat de zadelmaker ervan gaat zeggen peeps is ook best apart gebouwt :)

Ik maak morgen even nieuwe fotos van jade !

Hoezo apart gebouwt?
Ze heeft geen schoft, maar dat hebben heel veel haflingers en rondere paarden niet.
En ze is iets overbouwd maar ook dat zijn heel veel paarden wel iets.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:54

Ja vind haar best apart gebouwt net als bientje die was ook apart gebouwd paste ook niet elke zadel of deken perfect op :P

Zo is dat anous dan lekker terug idd maar wie weet hebben jullie wel geluk en past het toch..
Jammer dat je moet werken met de kerst maarja in de zorg hebben de mensen ook met kerst zorg nodig,,

Fijne kerst iedereen :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:56

Paar maanden geleden heb ik twee cavia's gekocht, een kortharige borstel en een glad/kort harige.
Ze gaan er niet elke dag uit bij mij, maar hebben een groot hok met speeltjes, huisje en lekker eten, maar toen ik ze er van de week uit had viel me iets op. Kortharig? eerder langharig haha. Hij is nog jong dus denk dat het ook nog wel langer wordt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de hond die buiten een echte jager is, doet binnen niets bij de beestjes.
Afbeelding

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:28

Ik heb heerlijk gesprongen vrijdag met Stella.
85 cm volgens mij :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:42

Haii {:)

Nou vandaag eventjes naar Jade wezen kijken en ik was blij met wat ik aantrefde!
Zoals altijd stonden ze lekker in de wei en ik zag dat jade weer wat was verandert en gegroeit en ja gegroeit in goede zin :Y)
Kijk maar even naar mijn grote baby . Hij was in een goede bui en kwam rustig aankakken volgesmij word dit een heel lui mak paardje

De aankomst van jade ,op de helft bleef hij staan want ja baasje moet ook maar een stuk lopen ....
Afbeelding

Hier ging jade even stilstaan om te poseren je kan zien dat er al een flinke kop met nek op zit nu derest van het lijf weer wat groeie :')
Afbeelding

Volwassenere uitstraling dacht ik zo ?
Afbeelding

Vd zomer ga ik jade het een en ander leren want dan is hij 2 en het is dan toch tijd aan het worden dat hij zich aan de hand leert te gedragen hoe het hoort en mijn tutsessies te ondergaan O:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:49

Aah jade is schattig Daan.
Hoe groot is hij nu ongeveer?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:57

Ik schat 1,40 :P

haha ja het is ook echt een beetje het lievelingtje van stal omdat hij heel lief en aanhankelijk is :j

Het heeft hem ook echt goed gedaan dat hij alleen zonder hem daar staat want hij is echt een stuk zelfstandiger geworden ! Wiets was een beetje de avonturier en jade volgde wietse en maakte zelf niet echt vriendjes hij was gewoon helemaal gefocust op hem en niks anders ... Maarja ik ga in elk geval veel met hem aan de slag vd zomer als hij 2 is want hij moet gaan leren normaal buiten te wandelen zonder drama te maken en te trekken en wil dat hij met borstelen ook gewoon netjes zn voetje gaat geven.

Komt allemaal goed :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:18

Kyra kon voor ze naar de opfok ging al buiten wandelen, tussen verkeer door.
En netjes vast staan, met mesten, tutten, borstelen en voetjes geven doet ze nog steeds als je dat vraagt in de opfok. Gewoon in de kudde kan je dat doen met der. Braaf kindje.

Net lekker uitgebreid geontbeten. Nu even aankleden en naar de dijk, lang wandelen met de honden.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:47

sorry dames.. niet veel online geweest hier.. beetje snel gelezen !

nieuw zadel voor peeps zag ik.
leuke jade zag ik weer voorbij! <3

Hier gaat alles prima! Ben deze week weer gaan mesten met mijn voet en het gaat prima. Loop al 2 dagen zonder verband en kan ik 1 paar andere schoenen aan! Vrijdag onderwachts ook bij de AlbertHeijn moeten werken. Was erg leuk alle klanten vonden het leuk dat ik er weer even was ! :)
Daarna even wezen shoppen met vriendin. Gister ging ik gourmetten met mijn ouders en nicht en vriendin iris.. Erg gezellig zat alleen zo vol dat ik zoveel buikpijn had. toch maar gaan stappen maar hield het niet lang vol.
Vandaag heb ik lely en don lekker even een uurtje buiten gezet aan het hek.. helaas is het land nog steeds mega nat.. maar we gaan een ander stkje regelen dat ze even een half uurtje mogen rennen! hoop het zo! :o
Gister heeft me vriendin don even zijn daagje gegeven.. hij is lekker geborsteld en ingevlochten en ze heeft daarna lekker een stuk met hem gewandeld.
Dus vandaag was het lely haar dag. Voor het eerst vlechtjes gemaakt, en vond het zo lief staan om te kijken hoe knotjes zouden staan..
Ze zijn niet mega mooi maar vind het zoooolief bij haar staan <3
ben ook lekker een stuk wezen wandelen met haar :)
Afbeelding

fijne feestdagen allemaal

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:55

ach jade en lely , leukerds :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:11

Zadel wat we opgehaald hadden om te passen past niet, boom te breed en inch te lang, lag over de 18e rib.
dus zo ef bellen of ik m morgen gelijk terug kan brengen.
het zadel wat zij ook een tietse choice de luxe, 17.5 inch past wel , chocoladebruin incl singel beugelriemen en hoofdstel, alleen geen beugels.
dus die hebben we nu
paardje lief was wel stout maar had dan ookal lang niet gereden, maar nromaal bokt ze gemeen (hoofd tussen benen) nu niet.
was wel ef naar de longeerbak gegaan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:23

Peeps is trouwens op de eerste stal waar we stonden ,, gemeten op 1.53 , nou ze is maar 1.44 haha :P
zadelmaker had der opgemeten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rijden ziet er niet uit, maar was dus tijdens het pasconsult :P
ze heeft al 1.5 jaar dres. matig niks gedaan.
We beginnen eerst weer met het oefenen van braaf worden, dan de basis, en dan gaan we weer lekker dres matig aan de slag.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:52

even gauw een berichtje.
ben hier al erg lang niet meer geweest.
vandaag bij dream geweest en ze stond niet buiten in de paddock wat erg raar is.

ze stond binnen in de stal was gedaan door de eigenaar.
net is de veearts erbij geweest met spoed en we weten niet wat er is gebeurd.
dream heeft denken we zelf een trap gehad tegen der oog.

ze heeft nu een diepe beschadiging in der rechteroog, waar ook allemaal bloed en pus uitkomt.
de dierenarts komt over 5 dagen weer. ondertussen moeten we zalfen druppelen en antibiotica erin blijven pompen.
als ze over 2 dagen der oog nog niet open houdt kunnen we er voor 100% zeker van zijn dat ze blind is aan dat oog.

op dit moment geeft de veearts 50% dat ze ooit nog kan zien met dat oog! echt dit is zo ontzettend poedersuiker me kleine meisje!

ik hou jullie op de hooogte!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:55

jeeetje wat ontzettend naar zeg.
hopelijk gaat ze weer zien, en anders kan ze met een oog ook goed leven maar laten we hopen op het bestew.