Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ga er woensdag eens mee aan de slag!

En als het bij Daimy en Jim ook werkt, waarom niet bij Nebel. Ga deze week flink daarop oefenen, want volgende week is hij denk ik niet bereikbaar want dan komst zijn eerst merrie weer en bij de eerste is hij altijd even iets té blij. Maarja, we zien wel hoe hij reageert dit jaar.. Veel ontspanning tijdens rijden. Proberen hem te laten zakken en lekker aan lang teugeltje de bak door. 
Amanda schreef:Ja, dat doet Jim ook.
Loopt hij wel op 4 benen? Dus op eigen benen, zonder jouw steun?
Bij Jim is dit vaak het probleem. Dan wordt het moeilijk en gaat hij gewoon lopen.
Ik rij daarom ook altijd het eerste kwartier met een vrij lange teugel. Zo moet hij op eigen benen lopen in een constant tempo, zonder aan mijn been te plakken, of juist heftig te reageren. Of aan de voorkant er in te duiken.
Daarna pak ik pas op.
Waarschijnlijk is het een stukje balans/spierkracht probleem. Is hij van achter sterk (als in stuwend), maar kan hij het niet kwijt van voren/over de rug.
Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen
Door hem sterker te maken kan hij meer dragen en zal hij van voren lichter worden.
Veel (schijn)overgangen maken op de rechte stukken, maar ook in je voltes. Dat houdt hem ook met zijn aandacht bij jou en zo kun je die spieren trainen.
Stravero schreef:Ik ben gisteren Kampioen Z-dressuur van alle haflingers uit NoordBrabant en Limburg gewordenBen zo trots op mn mannetje, hij liep ZO ZO ZO ONTZETTEND GEWELDIG!
Mn topper !!
Foto's volgen nog
wat super super knap van jouw en Stravero! 

het reizen is alleen een probleem (ik zei dat ik dit wel ging oplossen en toen werd ik een optimist genoemd hihi) maar het is zo: je kan er met de bus heen of met de trein maar dan moet je nog een kwartier met de auto verder rijden of met de fiets.. dat zijn dingen wat ik niet kan.. dus ik had het over een taxi, en kan ik misschien overnachten zodat ik niet heen en weer hoef (dit is niet zeker of dit kan maar gingen ze nakijken). Maar ze zeiden dat de organisatie ook een plek had in Dronten (veel dichterbij dan Ermelo voor als je in Swifterbant woont) en dat is een soort zorgboerderij en ze wilde me graag een kans geven maar ze zeiden misschien is dit beter voor je want dan heb je het gedoe niet met je vervoer. Dus ik ga daar morgen heen bellen, en als ze me niet aan willen nemen of geen stagiaire willen, moet ik terug bellen en gaan we kijken of we het met vervoer kunnen regelen
vond het hele aardige mensen, ze wilde mij echt een kans geven en keken dwars door mijn beperking heen! 
1x met Madeira, en 1 keer met je goede sollicitatie!joopiexx schreef:Gaaf Paulien dat het zo goed ging! En gefeliciteerd met Madeira.
met veel dank aan mijn zusje, het bewegende materiaal van wenner in de sneeuw!
http://www.youtube.com/watch?v=lvjjghxzUY0

Dat bokken haha lekker vrolijk ding. Mooie deken ook