Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:21

plutolover schreef:
Peelie schreef:
En waar is dat dan?

Bij de ponyclub hier in blaricum zijn een paar weken geleden prachtige Achterberg bodems gelegd met een 60x100 baan en een 60x30 baan. Super super super mooi.

Daar ben ik toevallig gisteren geweest met een stalgenoot ze had daar wedstrijd Ind hele mooie bodems

Zeker weten ;)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:50

astridastrid schreef:
Ik had vandaag bij mevrouw Hees geschreven in Montfoort. WAT een super mooie locatie zeg, WAUW! Droomstal. Leek wel de Veluwe! Bijzonder altijd die kruizingen, er was bijv. een Tinker*Arabier.
Wauw die wissels van King, zou willen dat die van mij zulke mooie wissels sprong! Suuuper!
Er was een Haflinger die ik wel wilde hebben :-P (in M, geen Bokker geloof ik), verder reed er iemand met een PRE echt suuuper netjes! En vond ik iemand met een trekpaard in M2 ook echt Goals! Superknap!
Gail ook weer leuk om te zien, lekker hoor! Moest wel lachen om je voorlezer (vriend?) die las in recordtempo!
Erg leuke dag :-). En gelukkig was iedereen net klaar voordat de zon doorkwam, phoe, toen werd het echt heet!
Morgen Grand Prix schrijven bij mijn juf, ZIN IN! Krijg er altijd veel inspiratie van, van het schrijven!

astridastrid schreef:
Peelie schreef:
Astrid. Dan heb jij mijn protecollen geschreven :)

JAA klopt haha :-). Zat bij de eerste proef de hele tijd in mezelf mee te tellen :-). Goede keuze van je!

Was voor mij ook vroeg Maris, vanuit Warmond pfff. Maar vond het wel superleuk! Leuke mensen altijd, met die Belgen :-). En gelukkig hadden ze de staarten nog :-).
Heb met verbazing naar de spieren van die schimmel PRE gekeken, die had echt op hele bijzondere plekken spieren zitten. Die bruine PRE was echt leuk, en dan ben ik echt niet van de PRE's. De eerste jury was ook een hottie <<) hahahahhah.

Ik lees dit topic altijd nog mee!
Heb altijd met mijn haf meegereden in de dressuur en altijd met de haflingerwedstrijden meegereden,
en super leuk dat ik nu met mijn PRE ook aan deze wedstrijden mag deelnemen.

astridastrid bedankt voor je super leuke complimentjes over mijn PRE! :D
Ik vond de locatie prima te doen hoor :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:30

Peelie schreef:
Ik ben vandaag ook weer op wedstrijd geweest. De eerste proef M1 gestart met 186.5 afgesloten daarna een sprong in het diepen gewaagd en M2 gestart. Ons debuut met 183.5 afgemaakt <3 zo trots :D

Matthijs heeft weer B gestart met Mara en een dikke 203.5 en 204.5 alle prijzen mee naar huis gekaapt! Ze gaan hard! Ze mogen bijna L1. Nog 1 puntje.

Waah gaat goed zeg! Gefeliciteerd :D

En Afke in uitgelicht, super leuk! *\o/*

Haalde Flicka gisteravond zo uit haar stal, arme pony heeft het zo warm :(:) Vanmiddag gaan we scheren gelukkig :j

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:36

Flicka12 schreef:
Peelie schreef:
Ik ben vandaag ook weer op wedstrijd geweest. De eerste proef M1 gestart met 186.5 afgesloten daarna een sprong in het diepen gewaagd en M2 gestart. Ons debuut met 183.5 afgemaakt <3 zo trots :D

Matthijs heeft weer B gestart met Mara en een dikke 203.5 en 204.5 alle prijzen mee naar huis gekaapt! Ze gaan hard! Ze mogen bijna L1. Nog 1 puntje.

Waah gaat goed zeg! Gefeliciteerd :D

En Afke in uitgelicht, super leuk! *\o/*

Haalde Flicka gisteravond zo uit haar stal, arme pony heeft het zo warm :(:) Vanmiddag gaan we scheren gelukkig :j

[ [url=m/IePCFi.jpg]Afbeelding[/url] ]

pas op met scheren! met deze warmte.. ik heb een paard gekend werdt ook geschoren. En die was verbrand. was heel sneu dier moest overdag op stal blijven, en kon snachts alleen op het land

Flicka12

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:39

Jaa komt goed hoor! Ben ik me bewust van en gaat ook niet heel kort :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:42

ah super flicka :D dan heb ik niks gezegd haha

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:05

Ik heb mijne ook een aantal keer geschoren in de zomer toen ze ziek was, is inderdaad veel fijner met deze hitte!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:13

iSaBeLL schreef:

Hey wat leuk, jou ken ik nog wel van "vroeger"! Ja, keurige proef hoor, je paard kon mooi sluiten! Super galoppade. Fijn om naar te kijken, sprong er echt tussenuit jouw proeven. Volgens mij is hij wel heet? Je had je benen er zo af haha. Nou, je hebt een mooi paard en mooie laarzen en ooohhhhh jij was met dat kleine hondje <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 .

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:47

kiddokids schreef:
Je kon wel mee rijden
Maar was king zeker was een 5 veranderd in een 6 en ze had toen idd net winst

Waar we alleen geen moer van snapte dat er stond bij ze wissel in slangenvolte svan contra naar contra een 3 met verzet hij sprong hem top met totaal geen verzet is ook duidelijk op film te zien
We wilde haar nog spreken maar toen waren jullie al weer aan het jureren

Gail heb je helaas niet zien rijden

Wij waren blij met de punten nog even en dan is hij zz licht

JAA had wel gezellig geweest!

Ik kan me nog herinneren dat hij niet om sprong achter, maar met zijn been naar de spoor sloeg (dus optrok), ze had er namelijk nog een verhaal bij verteld en toen dacht ik nog "nu moet ik opletten" want dat doet die van mij ook nog wel eens :') . Maar als je aan de voorkant stond/ filmde zal je het inderdaad niet kunnen zien. Pin me er niet op vast hoor, en moet zeggen dat ze er ook wel eens naast zit :Y) . Ik ben slechts de schrijver :P .

JAA komt helemaal goed in ZZL, echt een mooie combinatie, mooi stabiel, keurig gereden en die wissels <3 jaloers!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:50

iSaBeLL schreef:
Ik lees dit topic altijd nog mee!
Heb altijd met mijn haf meegereden in de dressuur en altijd met de haflingerwedstrijden meegereden,
en super leuk dat ik nu met mijn PRE ook aan deze wedstrijden mag deelnemen.

Ik wil net zeggen. Ik ken jou nog uit de tijd van je hafje. Jaren geleden al.

Jou pre was idd echt prachtig!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:50

astridastrid schreef:
kiddokids schreef:
Je kon wel mee rijden
Maar was king zeker was een 5 veranderd in een 6 en ze had toen idd net winst

Waar we alleen geen moer van snapte dat er stond bij ze wissel in slangenvolte svan contra naar contra een 3 met verzet hij sprong hem top met totaal geen verzet is ook duidelijk op film te zien
We wilde haar nog spreken maar toen waren jullie al weer aan het jureren

Gail heb je helaas niet zien rijden

Wij waren blij met de punten nog even en dan is hij zz licht

JAA had wel gezellig geweest!

Ik kan me nog herinneren dat hij niet om sprong achter, maar met zijn been naar de spoor sloeg (dus optrok), ze had er namelijk nog een verhaal bij verteld en toen dacht ik nog "nu moet ik opletten" want dat doet die van mij ook nog wel eens :') . Maar als je aan de voorkant stond/ filmde zal je het inderdaad niet kunnen zien. Pin me er niet op vast hoor, en moet zeggen dat ze er ook wel eens naast zit :Y) . Ik ben slechts de schrijver :P .

JAA komt helemaal goed in ZZL, echt een mooie combinatie, mooi stabiel, keurig gereden en die wissels <3 jaloers!

Ja dat doet hij wel eens is zelfs heel erg geweest maar je ziet het komt goed het
gaat steeds beter
Je moet geduld hebben

Op filmpje juist niks te zien dus vandaar dat we het niet snappen en het wilde vragen aan haar
Hij sprong bij C een keer niet goed en toe. Was ze hem ook ff kwijt

Tamara rijd super netjes en heel stabiel inderdaad nette handhouding
Film kan ik zeker niet plaatsen hier via YouTube of niet

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:58

Hoezo niet?

Als je het filmpje op youtube upload dan kan je de link hier plaatsen :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:43

Och arme Flicka heeft het wel heel warm zo inderdaad.. hoop dat ze niet te warm is voor t scheren nu, is vast fijn voor dr! Merk het aan onze paarden ook wel, die zijn zooo loom nu... ook niet gek met deze temperaturen!!

En zomaar uitgelicht! :D knappe Vlien!

Het kan op wedstrijd soms zo anders lijken vanaf een andere plek rond de baan.. als je het filmpje op youtube hebt kun je inderdaad zo het linkje plaatsen ;)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:51

Flicka was helemaal happy zonder al dat haar :+:
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:45

Flick12: ik vind dat stan ook nog vrij dik in z'n vacht is, als ik vergelijk met andere paarden.

Dus ik geen even bij jou foto's kijken. Maar nee stan zit niet zo dik in z'n vacht.

Sterkte hopelijk valt de uitslag mee

Flicka is toch 18?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:55

plutolover schreef:
Flick12: ik vind dat stan ook nog vrij dik in z'n vacht is, als ik vergelijk met andere paarden.

Dus ik geen even bij jou foto's kijken. Maar nee stan zit niet zo dik in z'n vacht.

Flicka is toch 18?

Zijn wel meer paarden waarvan ik hoor dat ze dik in de vacht zitten, vooral de koudbloedjes. Zou het even aankijken en anders kan je altijd nog scheren :D Ze is 19

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:15

Flicka12 schreef:
plutolover schreef:

Flicka is toch 18?

Zijn wel meer paarden waarvan ik hoor dat ze dik in de vacht zitten, vooral de koudbloedjes. Zou het even aankijken en anders kan je altijd nog scheren :D Ze is 19

ja ind. zat ik ook al te denken. maarja liever niet ook ivm natuurlijk haargroei van zomer/winter vacht.

oke net zo oud als stan is flicka. hopelijk is het gewoon der leeftijd ipv PIDD/chusing.

op hoeveel mm heb jij haar nu geschoren? ze ziet er netjes uit. gewoon met zo kap op de mes?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:32

Maakt niks uit hoor Plutolover, die wintervacht groeit gewoon weer mooi aan straks!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:30

Paard geschoren ziet er een stuk beter uit! Gaat het ook goed met de zon?

Hier is er eentje jarig vandaag! Nash is vandaag 8 jaar oud geworden! Wat vliegt de tijd. Ik kan me nog herinneren dat hij geboren werd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knapperd <3 <3 <3 <3

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:58

Prachtige foto's, prachtig paard. Nog vele jaren, Nashie!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:09

Moooie foto's Gail! Gefeliciteerd met Nash Y)(^)

Gister uitslag gekregen van het bloedonderzoek, Flicka heeft geen cushing *\o/*
Het scheren heeft er wel voor gezorgd dat ze zich een stuk beter voelt, ze was vandaag al een stuk vrolijker dan afgelopen dagen :j

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:22

Gefeliciteerd gail!

Fijn dat Flicka geen cushing heeft. Wat een opluchting!

Hier een hele spannende dag vandaag.. vanavond vertel ik meer :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:41

Wat fijn dat het geen ppid is.

Je maakt me nieuwsgierig leonie

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:20

Oh dat is fijn Flicka!
En je maakt mij ook nieuwsgierig Leonie

plutolover