Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:41

Rianne_ schreef:
Hopelijk valt 't mee Flicka.. :( Wanneer krijg je de uitslag?

Dierenarts zei dat het wel 10 dagen kan duren, duurt nog even dus...

Maar is inderdaad, zover ik weet, met medicatie goed onder controle te houden :j

xLeoniee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 00:11

Rianne als je nou wat dichterbij woonde wou ik er supergraag wel een keertje opkruipen := maar helaas te ver weg voor mij en ook te weinig tijd om een paard bij te rijden :(

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:03

Goede beslissing Rianne! Die wedstrijden kun je altijd later weer oppakken ;) Vooral dat loslaten is moeilijk he.. plan zo nu en dan een buitenrit/bosrit met vriendinnen ofzo, mij helpt dat altijd heel erg omdat ik daar heel erg van kan genieten. (En naar toe kan leven/soort van nieuwe doelen stellen :D ) Een goeie bijrijder valt inderdaad niet mee, maar ze zijn er wel.

Berber, nog even in spanning zitten dus.. Had je Flicka ook geschoren voor de winter? Ik merk bij Maes de laatste jaren ook dat die minder mooi/laat door zijn haar komt in het voorjaar. Als ik hem voor de winter scheer is het wat beter, omdat het dan niet zo'n dik lang pak is. (Ik wijt het bij hem ook aan z'n leeftijd, en dat hij nu niks meer doet, verder heeft hij geen klachten oid)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:13

O dat duurt inderdaad nog wel even Berber. Maar fijn dat het met medicatie goed onder controle te houden is!

Ja dat zou perfect zijn Leonie! Helaas.. :(

Is ook zo Afke! En anders moet ik maar heel blij zijn met de periode op wedstrijd die ik heb gehad! Heb er zoveel mooie herinneringen aan overgehouden :) Ja dat is ook heerlijk inderdaad, lekker naar het bos en zo. Is nu alleen iets lastiger omdat ik mijn trailer verkocht heb. Doordat ik niet meer op wedstrijd ging, ging ie veel te hard van me af.. Aangezien ik alleen plek buiten had. Maar goed, valt vast ook wel wat te regelen eventueel.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:14

Nathalie83 schreef:
Luna is ook niet meer in conditie wat ze was.. Maar heb me er ook bij neergelegd. Ik heb het wedstrijden rijden ook even op laag pitje. En heb sinds Uden weer een westernzadel dus ga dat ook wat oppakken. Lekker rustig aan. Gelukkig vermaakt Luna zich goed (lees met Mareja klieren in de wei (-; )

Ja dat is ook het allerbeste, er maar gewoon bij neerleggen.. :) Fijn toch, dat je paard zich ook goed weet te vermaken als je er niet bent! Marena heeft dat ook inderdaad. Die geniet van het gezelschap van twee IJslanders. Leuk dat je het western rijden weer wat gaat oppakken! Succes!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:37

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:28

Mooie foto's Maessie!
Komen er morgen eigenlijk nog mensen naar Lunteren? Ik ben de hele dag present op het secretariaat

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:23

Even snel bijgelezen.

Prachtige foto's Maessie! *D

Flicka sterkte, ik hoop dat de uitslag meevalt... :=

Ik was wat meer afwezig ivm nieuwe baan en het organiseren van Ride4Kika.

Ben donderdag nog op wedstrijd geweest met Steff. Het was onze eerste outdoor. Op een groot veld zonder hekjes. Er was bij beide best veel spanning waardoor we nogal stuurloos waren. Hij ging er niet van door maar had veel power en ik kon niet eens een wending of volte rijden. Uiteindelijk besloten de proeven niet te rijden. Dat zou een geforceerde en frustrerende puinhoop worden en daarbij geen leuke ervaring voor mij en Steff. Jury reageerde nogal bitchy maar ik koos voor de band met mijn paard en om het goed af te sluiten.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:25

Mooie foto's Maessie!

Had graag gewild Mjoor.. maar helaas manlief @work en wil de kleine nog niet aandoen zo'n lange dag

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:28

Knap dat je voor Steff hebt gekozen. Het is jou beslissing, wat de jury er van vind is hun probleem toch? ;)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:36

Nog wel een paar lucky shots kunnen maken van mn mooie jongens.

Azaran

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steff

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:54

Wat een super leuke foto's komen er voorbij!

Ik debk dat je er goed aan doet om je paard te houden. Die 4 dagen in de week dat ze niet loopt vind dat paard niet erg. Misschien kan je er iemamd bij zoeken die wil longeren en tutten.

Ook mooie resultaten op het Haflinger Event! Mooi mooi mooi!

Ik ben vandaag ook weer op wedstrijd geweest. De eerste proef M1 gestart met 186.5 afgesloten daarna een sprong in het diepen gewaagd en M2 gestart. Ons debuut met 183.5 afgemaakt <3 zo trots :D

Matthijs heeft weer B gestart met Mara en een dikke 203.5 en 204.5 alle prijzen mee naar huis gekaapt! Ze gaan hard! Ze mogen bijna L1. Nog 1 puntje.

Afbeelding
Even een fototje van de druktemaker /3

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:24

Ik had vandaag bij mevrouw Hees geschreven in Montfoort. WAT een super mooie locatie zeg, WAUW! Droomstal. Leek wel de Veluwe! Bijzonder altijd die kruizingen, er was bijv. een Tinker*Arabier.
Wauw die wissels van King, zou willen dat die van mij zulke mooie wissels sprong! Suuuper!
Er was een Haflinger die ik wel wilde hebben :-P (in M, geen Bokker geloof ik), verder reed er iemand met een PRE echt suuuper netjes! En vond ik iemand met een trekpaard in M2 ook echt Goals! Superknap!
Gail ook weer leuk om te zien, lekker hoor! Moest wel lachen om je voorlezer (vriend?) die las in recordtempo!
Erg leuke dag :-). En gelukkig was iedereen net klaar voordat de zon doorkwam, phoe, toen werd het echt heet!
Morgen Grand Prix schrijven bij mijn juf, ZIN IN! Krijg er altijd veel inspiratie van, van het schrijven!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:39

Montfort had ik graag mee willen doen.. maar door de revilidatie is stan z'n galop om te janken.. z'n galop is al niet de sterkste kant..

Gail gefeliciteerd met je punten!!

Seacher: knappe hafjes!!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:41

astridastrid schreef:
Ik had vandaag bij mevrouw Hees geschreven in Montfoort. WAT een super mooie locatie zeg, WAUW! Droomstal. Leek wel de Veluwe! Bijzonder altijd die kruizingen, er was bijv. een Tinker*Arabier.
Wauw die wissels van King, zou willen dat die van mij zulke mooie wissels sprong! Suuuper!
Er was een Haflinger die ik wel wilde hebben :-P (in M, geen Bokker geloof ik), verder reed er iemand met een PRE echt suuuper netjes! En vond ik iemand met een trekpaard in M2 ook echt Goals! Superknap!
Gail ook weer leuk om te zien, lekker hoor! Moest wel lachen om je voorlezer (vriend?) die las in recordtempo!
Erg leuke dag :-). En gelukkig was iedereen net klaar voordat de zon doorkwam, phoe, toen werd het echt heet!
Morgen Grand Prix schrijven bij mijn juf, ZIN IN! Krijg er altijd veel inspiratie van, van het schrijven!

Wat lief dat je dat zegt ik kom weer ff binnen vallen hier sorry ben beetje thuis met me zelf en gezin bezig heb voor moeilijke beslissing gestaan betreft me werkt

En idd king vandaag top zijn best gedaan het heeft echter wel Tijd en geduld gekost om de wissels voor mekaar te krijgen

Gisteren ging de les echt bal maar vandaag in Z klasse twee keer eerste en twee winstpunten ze mogen bijna zz licht starten
Gewoon een 8 voor zijn uitgestrekte draf

Jaaa die tinker Arabier <3 wat een plaatje wel een heet hoofd die kleuren geweldig

En die Belg mij. Respect met dat diet jeetje mega knol en rijden maar

Heb genoten vandaag was wel erg vroeg Pff half 7 van stal weg gereden

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:56

Astrid. Dan heb jij mijn protecollen geschreven :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:27

Peelie schreef:
Astrid. Dan heb jij mijn protecollen geschreven :)

JAA klopt haha :-). Zat bij de eerste proef de hele tijd in mezelf mee te tellen :-). Goede keuze van je!

Was voor mij ook vroeg Maris, vanuit Warmond pfff. Maar vond het wel superleuk! Leuke mensen altijd, met die Belgen :-). En gelukkig hadden ze de staarten nog :-).
Heb met verbazing naar de spieren van die schimmel PRE gekeken, die had echt op hele bijzondere plekken spieren zitten. Die bruine PRE was echt leuk, en dan ben ik echt niet van de PRE's. De eerste jury was ook een hottie <<) hahahahhah.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:56

Ik was best wel verbaast dat ik in de M2 winst had.

Ik vond de locatie zo ontzettend prut. Voor geen meter los kunnen rijden. Niet kunnen schakelen waardoor mn proeven niet zo flitsend waren als ik zelf had gewild.

Ik had begrepen dat er best wel wat mensen waren die er van baalse dat Hees kwam jureren. Ik ken de dame verder helemaal niet. Maar ze geeft 4en en 7ens. Dus tjah... ik heb daar niet zo'n probleem mee.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:03

Nee Hees had een goede bui vandaag, scheelt wel eens hoor! Denk dat er (veel) meer mensen verbaasd waren over hun punten (positief). Bij een iemand (in dit topic) had ze zelfs puntje meer gegeven zodat ze toch net winst had, vind ik altijd wel tof!
Nog flitsender Gail, volgens mij had je al de recordtijd haha ;-).
Maar zo heb ik niet naar de locatie gekeken, bedoelde meer de huisjes en de boompjes etc. haha. Vond het verder vooral heel ver weg, dat Montfoort.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 17-06-17 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:07

Ik bedoel meer op het achterbeen. Zonder de turbo er op natuurlijk. Maar meer ruimte in het lijf. Losser. Overgangen meer markeren enz.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:11

Peelie schreef:
Ik bedoel meer op het achterbeen. Zo der de turbo er op natuurlijk. Maar meer ruimte in het lijf. Losser. Overgangen meer markeren enz.

Ja snap ik, zie smiley ;-).
Naja, volgende X moeten ze het maar weer echt in regio West doen. Bij mij op stal bijvoorbeeld :-P.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:16

En waar is dat dan?

Bij de ponyclub hier in blaricum zijn een paar weken geleden prachtige Achterberg bodems gelegd met een 60x100 baan en een 60x30 baan. Super super super mooi.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:20

Peelie schreef:
En waar is dat dan?

Bij de ponyclub hier in blaricum zijn een paar weken geleden prachtige Achterberg bodems gelegd met een 60x100 baan en een 60x30 baan. Super super super mooi.

WOW dat klinkt nog beter dan bij ons (Nieuwe Wetering. Ook ver weg :-p dat wel. Maar zullen de menners ook fijner vinden, die moesten nu in 20/60 (moet eigenlijk buiten 30/60).
Was leuke dag :-). Doen ze altijd leuk bij DAH west!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:48

astridastrid schreef:
Nee Hees had een goede bui vandaag, scheelt wel eens hoor! Denk dat er (veel) meer mensen verbaasd waren over hun punten (positief). Bij een iemand (in dit topic) had ze zelfs puntje meer gegeven zodat ze toch net winst had, vind ik altijd wel tof!
Nog flitsender Gail, volgens mij had je al de recordtijd haha ;-).
Maar zo heb ik niet naar de locatie gekeken, bedoelde meer de huisjes en de boompjes etc. haha. Vond het verder vooral heel ver weg, dat Montfoort.

Je kon wel mee rijden
Maar was king zeker was een 5 veranderd in een 6 en ze had toen idd net winst

Waar we alleen geen moer van snapte dat er stond bij ze wissel in slangenvolte svan contra naar contra een 3 met verzet hij sprong hem top met totaal geen verzet is ook duidelijk op film te zien
We wilde haar nog spreken maar toen waren jullie al weer aan het jureren

Gail heb je helaas niet zien rijden

Wij waren blij met de punten nog even en dan is hij zz licht

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:55

Peelie schreef:
En waar is dat dan?

Daar ben ik toevallig gisteren geweest met een stalgenoot ze had daar wedstrijd Ind hele mooie bodems