Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:17

Nouja in t begin was t allemaal wat lastig.. met t nhps geregeld dat we een paddock konden krijgen omdat we ook al een reis van een kleine 3u achter de rug hadden en ze anders de hele dag tot 21:30 savonds op de trailer moesten staan. Bij aankomst bleek t dus niet te zijn doorgegeven aan de manege en die deden nogal moeilijk.. maar na wat geregel is t gelukkig allemaal gelukt :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:51

Aah dat is wel even vervelend dan inderdaad, dan ben je er, dan wil je je paard ook vlot van de trailer. Gelukkig is het goed gekomen!

Ik heb weer wat voorproefjes van mijn shoot binnen gekregen.. *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:48

Mooi Afke! Wat krijg je al een mooi buikje :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:46

Moooooi Afke! <3 En idd al een mooi buikje :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:42

Ik zal me ook eens melden Ben stalgenootje van Leonie.

Wat leuk al die Uden gangers *\o/*

We hebben het ook fantastisch naar ons zin gehad! {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:10

Jaaa! Super gaaf nat!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:51

Knap Zorropaard zo met die zwarte hoodie Nathalie! :D

Thanks dames!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:23

Heee Nathalie :wave:

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:57

:wave:

Lang geleden dat ik hier meegekletst heb. Sinds de zwangerschap gestopt met wedstrijden en Marena staat sindsdien ook op een lager pitje.

Inmiddels toch de ontzettend moeilijke keuze gemaakt om haar te koop te zetten voor t juiste plekje.. ;( Ze gaat ook echt alleen weg als t goed voelt met haar nieuwe eigenaar.. Maar goed, mochten jullie iemand weten:
http://www.bokt.nl/markt/ad/448389/prac ... aangeboden

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:04

Aah echt Rianne? Zonde zeg! Ik ben er ook wel wat bang voor dat ik straks veel minder tijd enzo ga hebben met de kleine, maar heb met mijzelf afgesproken dat ik het dan na de tijd wel ga bekijken. Verkopen is dan vroeg genoeg. Mocht ik wat weten, dan hoor je het van me!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:21

maessie schreef:
Aah echt Rianne? Zonde zeg! Ik ben er ook wel wat bang voor dat ik straks veel minder tijd enzo ga hebben met de kleine, maar heb met mijzelf afgesproken dat ik het dan na de tijd wel ga bekijken. Verkopen is dan vroeg genoeg. Mocht ik wat weten, dan hoor je het van me!

Ja ik vind het ook echt vreselijk. Maar het constante schuldgevoel omdat het me steeds maar niet lukt is ook vreselijk.. Zo stond ik er inderdaad ook in! Eerst maar zien hoe alles gaat. Wellicht kun je het qua oppas allemaal iets makkelijker regelen :)

Mijn man werkt 6 dagen per week en is dan savonds vaak ook nog 1 tot 2 avonden per week weg. Als hij dan thuis is wil ik ook nog wel eens wat quality time samen.. erg lastig!

Dankjewel :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:56

Aaah wat zonde Rianne! Moelijke keuze lijkt me, hopelijk vind je een leuk baasje voor haar :(:)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:12

Jaah logisch! Snap die frustratie wel. Ik heb daarom ook bewust mijn merrie laten dekken, kan ik ook daarom nog wat uitstellen. Ik heb ze natuurlijk bij mijn ouders op de boerderij staan, dus heb de hoop dat ik de kleine dan makkelijk even bij oma kan droppen. De tijd zal het leren.. Ze is niet voor de wagen beleerd toch?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:16

Dankje Flicka!

Dat is inderdaad wel heel fijn Afke! :) Scheelt al een heel eind.. ik voel me altijd erg bezwaard om oppas te vragen. Helemaal omdat mijn moeder ook al standaard gaat oppassen als ik weer aan het werk ben straks.

Nee klopt. Kent het longeren aan dubbele longe wel (ook erachter lopen) dus verwacht geen problemen maar niet beleerd verder :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:13

Flicka is al een tijdje niet fit, krijg steeds meer het vermoeden dat ze Cushing/PPID heeft.
Morgen gaan we bloedonderzoek doen, spannend dus :(

Afbeelding
Afbeelding

Meer van jullie hier ervaring mee?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:46

@ Flicka: Als dit de vacht is die ze nu heeft zou die verdenking weleens kunnen kloppen.
Hoop het natuurlijk niet voor je.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:21

Mirranda schreef:
@ Flicka: Als dit de vacht is die ze nu heeft zou die verdenking weleens kunnen kloppen.
Hoop het natuurlijk niet voor je.

Helaas loopt ze er nu zo bij ja.. :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:44

Flicka; he wat vervelend zeg! Hopelijk is het iets anders..of beter gezegd niks bijzonders..

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:06

Wegens drukte al een hele tijd niet meer gereageerd maar wel steeds mee gelezen.

He wat naar Flicka, hopelijk heb je snel de uitslag en weet je waar je aan toe bent.. Ze zat al zo mooi in haar zomervacht toch? De vacht is wel typisch voor cushing, but you never know... Misschien is er wel iets anders...

Gefeliciteerd met Velina! Nu kan het lange aftellen beginnen :j

En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de punten in Uden, mooi evenement lijkt me dat.. Maar is nogal een eindje rijden..

Ik heb eindelijk mijn oude punk terug en heb haar 2 weken terug weer voor het eerst mee gehad naar les en ondanks dat we echt weer conditie en kracht op moeten bouwen deed ze weer zó ontzettend haar best.. Ze is weer helemaal haar blije zelf, wát een opluchting. Helaas daarna weer stil gezet, ze had een beschadiging aan haar plasser terwijl de staart wortel niet beschadigd was.. Schuren leek mij en de DA niet logisch omdat de wond ook aan de binnenkant zat... Gelukkig geen koorts maar ze voelde zich er duidelijk niet fijn bij, wat natuurlijk ook logisch is.. Moet ontzettend pijn gedaan hebben..

Nog mensen die op wedstrijd gaan aankomend weekend?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:33

Wat een pech Flicka en Punk.. Flicka, cushing heb je in verschillende uitingen en een paard kan er nog best oud mee worden en ook gewoon gebruikt worden hoor. :(:)

Fijn dat ze (op die wond na) weer helemaal happy is. Gelukkig genezen wonden weer en kun je snel weer aan de slag.

Ik heb ook weer op Hiske gezeten nadat ze een veulen heeft gehad. Als ze haar aandacht bij mij heeft (en niet bij het veulen) is het echt opstappen en wegrijden. Wat een fijn dier.

19 augustus hebben we onze volgende wedstrijd gepland, dit keer voor het eerst met een startkaart en dan direct in de L1, spannend... Ben heel benieuwd :))

In de tussentijd blijf ik natuurlijk mijn GVR Djack wel starten, oee wat liep hij gisteren fijn op les.. (maar dat is geen haflinger :D en zal ik mijn mond weer over houden :D :D )

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:06

Dierenarts is vanmiddag geweest en vermoedde inderdaad ook Cushing, heeft bloed afgenomen dus dat is even afwachten :(

Wat vervelend Punk! Hopelijk knap ze snel weer op :(:) Wel fijn dat ze zo goed ging! :D

Spannend Mjoor! Succes alvast :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:59

Hey Rianne, jij ook hier.

Wat jammer dat je niet meer aan Marena toe komt.. Kun je ook geen fijne verzorger vinden?
Wel dappere beslissing.

Ik kan het gelukkig nog aardig combineren met de kleine.. Mn vriend heeft of dag of nacht diensten dus over het algemeen red ik het iig om 3x in de week heen te gaan. En daarnaast staat ze op een super plekje waar ook stalgenootjes een oogje in het zijl houden. En als ons mannetje wat ouder is kan hij af en toe mee paardje poetsen :)

Wat sneu van Flicka.. maar schijnt met pillen goed onder controle te houden toch?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:03

Hey Nathalie! Nou inmiddels heb ik besloten het toch nog even aan te kijken. Er zouden vanavond mensen komen kijken maar ik kan het niet.. :o Marena hoort gewoon bij mij. Heb op dit moment wel wat contact om te kijken of diegene wil bijrijden. Dat hoor ik nog. Ik heb eerder een bijrijder gehad maar daar kon ik niet van op aan. Die zei vaak af of kon gewoon de hele week niet en qua rijden ging het ook niet zo.. Mede doordat ze weinig kwam en daardoor geen combi begon te vormen met Marena.

Fijn dat je het zo goed kunt combineren! En heb je ook gelijk in, zodra kindjes wat ouder zijn wordt het vaak wel iets makkelijker. Marena staat nog geen 5 minuten bij m'n huis vandaan en heeft het prima naar haar zin met haar paardenvriendjes op de wei dus daar hoef ik me verder gelukkig ook niet druk over te maken :) Het is meer m'n eigen schuldgevoel. Maar goed, heb 't overlegd met m'n man en zorg gewoon dat ik op de dagen dat ik niet hoef te werken in de avonden naar stal ga + nog 1 dag in het weekend. Dan zit ik inderdaad ook op 3x per week.

Maar even accepteren dat wedstrijden eerst niets wordt en dat recreatief rijden ook prima is. Dat moet ik even loslaten :o

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:04

Hopelijk valt 't mee Flicka.. :( Wanneer krijg je de uitslag?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:11

Luna is ook niet meer in conditie wat ze was.. Maar heb me er ook bij neergelegd. Ik heb het wedstrijden rijden ook even op laag pitje. En heb sinds Uden weer een westernzadel dus ga dat ook wat oppakken. Lekker rustig aan. Gelukkig vermaakt Luna zich goed (lees met Mareja klieren in de wei (-; )